اولین تجربه رانندگی با ب‌ام‌و سری 8 جدید 2019
اولین تجربه رانندگی با ب‌ام‌و سری 8 جدید 2019

اولین تجربه رانندگی با ب‌ام‌و سری 8 جدید 2019

بهتر است در یک مورد فوق‌العاده باشید یا اینکه در همه‌ی موارد بسیار خوب عمل کنید؟ ب‌ام‌و به روش دوم اعتقاد دارد و این را می‌توان از سری 8 کوپه‌ی جدید فهمید.


این خودروساز آلمانی نسل جدید سری 8 را به جنگ مرسدس S کلاس کوپه فرستاده و البته از نظر پرفورمنس نیز نیم‌نگاهی به رقابت با استون مارتین DB11 دارد.


جدیدترین محصول BMW طراحی پیشرانه جلو، چهار چرخ محرک و چهارنفره دارد. فاصله بین محوری سری 8 حدود 123 میلی‌متر کوتاه‌تر از S کلاس کوپه بوده اما 17 میلی‌متر بیشتر از DB11 می‌باشد. شاید این خودرو از نظر استایل فاقد برخی ویژگی‌های رقبا باشد اما از متریال سبک‌وزن زیادی همچون فیبر کربن به ویژه در سقف سفارشی خود بهره برده است.


سری 8 جدید از هر زاویه‌ای گیرا و باابهت به نظر می‌رسد. رینگ‌های 20 اینچی آلیاژی به خوبی درون قوس چرخ‌ها را پر کرده‌اند. خودروی مورد بحث ما به‌صورت استاندارد از چراغ‌های LED سود می‌برد و به‌صورت سفارشی هم می‌توان چراغ‌های لیزری را سفارش داد.


داخل کابین قطعاً حس نشستن در خودرویی 100 هزار پوندی به شما دست خواهد داد. شما در ارتفاعی پایین قرار می‌گیرد و کنسول مرکزی کمی بالاتر به چشم می‌آید. در عین حال کیفیت متریال بکار رفته نیز فوق‌العاده ارزیابی می‌شود.


این خودرو از جدیدترین نسخه‌ی سیستم اطلاعات سرگرمی iDrive ب‌ام‌و استفاده می‌کند. تغییر بزرگ این سیستم صفحه هوم تغییر یافته است. در مدل‌های قبلی نمادهای بزرگی برای عملکردهای مهم وجود داشت اما سری 8 این میانبرها را در نوار کناری نشان داده و فضا برای انتخاب گزینه‌های شخصی‌سازی باز شده است. تنها جای گله‌ی این سیستم فقدان سیستم اندروید اتو است.


پشت آمپرها نیز از نوع دیجیتالی 12.3 اینچی بوده و اگرچه تیزتر از سری 7 به نظر می‌رسد اما هنوز هم به زیبایی کاکپیت مجازی آئودی نیست. کنترل‌های حرکتی ب‌ام‌و نیز بازنگری شده و هم‌اکنون بهتر به نظر می‌رسد.


با کمی راندن این خودرو به سادگی می‌توان فهمید که سری 8 یک GT راحت است. کابین آرام و سواری بسیار نرم بوده و البته برخی دست اندازهای عمیق می‌توانند احساس بدی را ایجاد کنند ولی در کل راننده از فضا لذت خواهد برد.


همه‌ی مدل‌های سری 8 دارای گیربکس 8 سرعته اتوماتیک نرمی هستند. این گیربکس در زمان عرضه با یک پیشرانه دیزلی و یک پیشرانه بنزینی همراه می‌شود. در نهایت مدل پرچم‌دار M8 تولید خواهد شد و احتمالاً از پیشرانه نسل جدید M5 سود خواهد برد؛ اما فعلاً کار با 840d شروع می‌شود که پیشرانه 6 سیلندر 3 لیتری آن قدرت 316 اسب بخاری و گشتاور 680 نیوتون متری دارد.


مدل M850i xDrive که در تست ما حضور داشت از پیشرانه 8 سیلندر 4.4 لیتری با قدرت 523 اسب بخار و گشتاور 750 نیوتون متر سود می‌برد. این خودرو کاملاً سریع بوده و شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت 3.7 ثانیه‌ای نیز بر آن مهر تأیید می‌زند. تجربه‌ی رانندگی سری 8 با غرش پیشرانه جذاب‌تر هم می‌شود. در حالت اسپورت شاهد غرش‌ها و طنین بیشتر سیستم اگزوز هستیم.


زمانی که M850i را تحت‌فشار قرار دهید شاهد پایداری بالای آن خواهید بود. تکان‌های بسیار کمی در بدنه وجود داشته و چسبندگی خودرو بسیار زیاد است. سیستم چهار چرخ محرک نیز به بهبود هرچه بیشتر اوضاع کمک می‌کند.


اگرچه سری 8 خودروی بسیار احساس‌برانگیزی است اما وزن بالای آن را نمی‌توان کتمان کرد؛ بنابراین این خودرو آن تیزی نهایی رقبای اسپورت تر را نداشته ولی احساس طبیعی سیستم چهار چرخ محرک باعث می‌شود این وزن بالا در زمان حرکت در بزرگراه‌ها پنهان باقی بماند.


زمانی که بحث کاربردی و فضای داخلی می‌شود سری 8 در حد میانه نشان می‌دهد. صندوق این خودرو بزرگ بوده اما فضای صندلی‌های عقب چندان چشمگیر نیست.


برای برخی افراد، شاید BMW سری 8 نشان دهنده‌ی هویتی گیج‌کننده باشد. این خودرو نه به اندازه مرسدس S کلاس کوپه آرام و ریلکس است و نه به اندازه‌ی استون مارتین DB11 تیز و پاسخگو؛ اما در واقعیت سری 8 فاصله‌ی بین GT ها و کوپه‌های اسپورت را پر می‌کند. مدل m850i خودرویی لوکس، سریع و راحت بوده و هندلینگ قابل‌توجه را با فضای بار و سرنشین مناسب ترکیب کرده است.

مشخصات ب‌ام‌و M850i xDrive

  • قیمت: 100045 پوند
  • پیشرانه: 8 سیلندر 4.4 لیتری توربو
  • قدرت/گشتاور: 523 اسب بخار/750 نیوتون متر
  • گیربکس: 8 سرعته اتوماتیک، چهار چرخ محرک
  • شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت: 3.7 ثانیه
  • حداکثر سرعت: 250 کیلومتر در ساعت
  • مصرف سوخت: 9.8 لیتر در هر صد کیلومتر

منبع: autoexpress

درباره نویسنده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مرتبط

24 دیدگاه

  1. Amin
    سوابق: (115 دیدگاه) ,

    یک جواهر به تمام معناست این ماشین،نگاه کردن بهش هم لذت بخشه

    پاسخ
    1. یانکی
      سوابق: (279 دیدگاه) ,

      بدونه شک یه ماشین توپه.یادی کنم از پیشرانه 10 سیلندر بیمر m پاور با 5 لیتر حجم قدرت 507 اسب و از همه محمتر دوران موتور تا 8600 دور در دقیقه.این موتور بر اساس فرمول1 ساخته شده بود.بقدری صداش قشنگه که نگو و نپرس.البته موتور ام3 نسل قبل 8 سیلندر 4 لیتری با 440 اسب و دوز موتور 8400 اونم محشر بود.هر دوتا تنفس طبیعی بودن.

      پاسخ
    2. Amir
      سوابق: (467 دیدگاه) ,

      بنتلی کانتیننتال جی تی جدید:لایک
      بی ام و سری 8:دیسلایک

      پاسخ
      1. mahdy
        سوابق: (1496 دیدگاه) ,

        اتفاقاگرند تور فصل جدید تو گرجستان یکی از برنامه هاش رقابت سری هشت و کانتیننتال و استون DB11 !!! چه شوددددد

        پاسخ
        1. Amir
          سوابق: (467 دیدگاه) ,

          دقیقا همین طوره مهدی جان البته فکر کنم اون استون DBS سوپر لجرا باشه.فووووق العاده میشه!!!

    3. مزدا
      سوابق: (854 دیدگاه) ,

      تو بهترین حالت تو منطقه آزاد قیمتش دو میلیارد میشه!!!
      بدبختی داریماااا

      پاسخ
    4. محمد
      سوابق: (545 دیدگاه) ,

      داشتم به این فکر میکردم که ب ام و بخواد این رو بهتر کنه
      یا ارتقا بده،
      دیگه چیکار روش میتونه انجام بده
      این همین الان هم نقص نداره
      چه طراحی
      چه عملکرد فنی
      چه کیفیت
      چه کارایی
      چه راحتی

      پاسخ
  2. sina
    سوابق: (1430 دیدگاه) ,

    این خعلی محشره 😍
    دمش گرم
    جلو پنجره اش رو خعلی دوس دارم

    پاسخ
  3. Monster
    سوابق: (46 دیدگاه) ,

    یکی از بهترین خودروهاییه که بیمر تو این چندین ساله در معرض دید علاقه مندان خودرو قرار داده
    واقعا زیبایی و شکوه داخل این خودرو موج میزنه😍😍
    (Wonderful ❤️❤️)

    پاسخ
  4. Khosrow
    سوابق: (662 دیدگاه) ,

    عکس 20 ترکیده / هشت فقط نسل اول (E31 ) ..

    پاسخ
    1. مهدی
      سوابق: (11 دیدگاه) ,

      کسی که ازهمچین جواهری ایراد بگیره هیچ چیزی از ماشین نمیدونه. فقط کینه دارن نصبت به یه شرکت هاییکه دلیل اصلی حسادته

      پاسخ
  5. مهدی
    سوابق: (1326 دیدگاه) ,

    چطور یه ماشین تااین حد میتونه جذاب باشه.یعنی M8قراره جذاب تر باشه

    پاسخ
  6. سورنا
    سوابق: (266 دیدگاه) ,

    خدایی خیلی جذاب و شیک و … هست خوش به حال هرکی میتونه داشته باشتش

    پاسخ
  7. shirko
    سوابق: (378 دیدگاه) ,

    شاهکار هنری ، واقعا ب ام و با تولید سری ۸ و ایکس ۷ جایگاهشو یه پله بالا برد .

    پاسخ
  8. shirko
    سوابق: (378 دیدگاه) ,

    با توجه به اینکه بنده طرفدار ب ام و هستم ولی هنوزم معتقدم نمای داخلی بنز در حد بالاتری از این قرار داره ، ولی نمای بیرون و حس راندن این یه چیز دیگست ، ومقایسه و تیز بودن این با استون دی بی ۱۱ هنوز خیلی زوده اقای احمد زاده چون هنوز ام ۸ معرفی نشده !!!!

    پاسخ
  9. مانی
    سوابق: (707 دیدگاه) ,

    امیدوارم طراحان بی‌‌ام و طراحی فرمون ماشین رو عوض کنن
    اصلا در حد رقبا مخصوصا مرسدس نیست
    بقیه چیزاش خوبه 😀

    پاسخ
    1. مهدی
      سوابق: (1326 دیدگاه) ,

      در جواب شما بگم که در دنیایی خودروهای اسپرت فرمانm بی ام و وفرمان پورشه زبانزد تمام راننده هایی هستش که بررسیشون میکنن. بعد شما میگی درحد بنز نیست. بنز ده مدل فرمان زده اما هیچکدوم حس ارگونومیک وجذابی فرمانm وفرمان پورشه رونمیده

      پاسخ
  10. net
    سوابق: (545 دیدگاه) ,

    این رنگ قرمز مسی زشته.این چراغ جلو سری ۸ خیلی قشنگتره نسبت به چراغ جلو زشت z4 جدید.جلو پنجره جدید مشکی سری۸ و z4 جدید خیلی زشته و باید جلو پنجره رنگ نقره ای میزاشت.اگر سری ۸ از سقف فلزی خودکار جمهع شونده استفاده میکرد قشنگ میشد.طراحی داخلی یکپارچه مشکی سری ۸ قشنگه.عقب و چراغ عقب سری ۸ قشنگه و عقب و چراغ عقب z4 جدید قشنگه

    پاسخ
  11. آرمین
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    رقابت جذابی میشه با اس کلاس کوپه

    پاسخ
  12. BMW
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    فقط باید به ابن اثری هنری مهندسان bmw نگاه کرد

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.