فرایند تعمیر یک ب‌ام‌و X5 تصادفی را ببینید!

درست پیش از کریسمس آرتور توسیک اهل روسیه که یکی از صافکارهای زبردست دنیای خودروست با چالش دیگری در گاراژ خود روبرو بوده است. این بار قربانی ماجرا سومین نسل لکسس UX X5 است که از بخش جلو تصادف سنگینی را تجربه نموده و موضوع جالب اینکه سیستم تعلیق این شاسی‌بلند باواریایی توسط مالک تعمیر شده و توسیک تنها پانل‌های آسیب دیده‌ی بدنه، ستون A و فواصل بین پانل ها را تعمیر کرده تا خودرو وارد فرایند رنگ‌آمیزی شود. البته او می‌گوید این یک مأموریت آسان بوده است.


زمانی که ستون جلو تعمیر و جوش‌کاری شده زمان نصب قطعات بخش جلوی X5 فرا رسیده است. کاپوت خودرو از آلومینیوم ساخته شده بنابراین بازگردان آن به حالت اصلی آسان نبوده اما پس از گرم کردن بخش آسیب دیده و چکش‌کاری، همه‌چیز به حالت اولیه بازگشته و ظاهر خوبی پیدا کرده است. موضوع سورپرایز کننده اینکه تقریباً تمامی فواصل بین قطعات جلویی عالی به نظر می‌رسند.


سپس زمان بازدید سریع خودرو در بخش رنگ‌آمیزی است تا فرایند بعدی آغاز شود. در نهایت توسیک تمامی بخش‌های باقی مانده همچون چراغ‌های جلو، پایه سپر، جلوپنجره، بخش‌های محافظ سپر و دور چرخ‌ها و البته نشان BMW روی کاپوت را نصب می‌کند.


بنا به گفته‌ی این صافکار، کل فرایند تعمیر این خودرو هفت روز طول کشیده که سه روز آن صرف تعمیر ستون و نصب قطعات جدید بدنه شده و چهار روز هم خودرو در رنگ‌آمیزی بوده است. به نظر می‌رسد این فرایند برای یک صافکار ماهر کار خیلی سختی نباشد چراکه قبلاً صافکاری خودروهایی با تصادفات شدیدتر را دیده‌ایم.

[دانلود ویدئو]

درباره نویسنده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مرتبط

6 دیدگاه

  1. محمد
    سوابق: (694 دیدگاه) ,

    حالا اینجا باشه ببرید تعمیرگاه
    هرچقدر هم که پول بدید،
    تاکید میکنم هرچقدر هم که پول بیشتر بدید
    ارزون‌ترین رنگ رو میخرن
    به بدنه میزنن،(که سودشون بیشتر بشه)
    .
    بعد هم برای اینکه یه دست بشه همون رنگ آشغالو روی بقیه بدنه هم اسپری میکنن یه پالیشم میکنن تا یه دست به نظر بیاد
    ۴ ماه بعد هم که رنگ کیفیتشو از دست میده، هم ۲ دست میشه و کدر و مات و دون دون
    هم قسمتای فابریک بدنه هم باز تعمیری بنظر میاد!!!
    .
    این کار دقیقا اسمش دزدیه!!!
    بماند که بعضیا حتی تو بخش صافکاری هم وارد نیستن و خیلی قسمتهایی رو که میشه فابریک دراود با هزینه بیشتر صافکاری نقاشی میکنن تا پول بیشتری بگیرن!!!
    .
    منظورم همه نیست قطعا
    اما اگه حتی وارد یا آشنا هم باشید بعضی از این عزیزان کلاهی سرتون میگذارن که ۴ ماه بعد معلوم میشه!!!

    پاسخ
    1. حامد
      سوابق: (637 دیدگاه) ,

      متاسفانه مردم ما جوری شدن که به خون هم تشنه هستن
      نمیگم که تو کشورای خارجی اینطور نیست ولی تو ایران به مراتب زیادتره اینجور افراد

      پاسخ
  2. NAVID۰۰۹۸
    سوابق: (1211 دیدگاه) ,

    پیش بهترین صافکار ، نقاش ، مکانیک هم که بره ، دیگه اون ماشین قبلی نمیشه که نمیشه که نمیشه .

    پاسخ
    1. Mad.z.Max
      سوابق: (123 دیدگاه) ,

      معلومه که نمیشه
      دیگه طرف سبک سنگین میکنه ببینه براش صرفه داره تعمیر و استفاده ی مجدد، یا فروش و خرید یه خودروی جدید..
      تجربه ی خرید و فروش خودرو بیرون از ایران رو یکبار داشتم، فروش خیلی کُند و سخت انجام میشه، مثل اینجا نیست که ماشین تصادفی و چرخ شده رو هم درجا سره خودروبر ازت بخرن : )) البته دلیلشم وجود داشتن انواع و اقسام خودروی نو و دست دوم با قیمت و شرایط عالیه.
      البته در مقابل فروش سخت، خرید خیلی آسونه : )
      احتمالا به همین دلایل فروش سخت، طرف میاد میگه خب ماشینمو تعمیر میکنم بازم سوارش میشم : )

      پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.