آلفارومئوب ام وپورشه

درگ آلفارومئو استلویو QV، ب‌ام‌و X4 M و پورشه ماکان توربو

در قلمروی کراس‌اوورهای کامپکت پرفورمنس بالا، آلفارومئو استلویو کوادریفولیو هرگز خودرویی نیست که آسان مغلوب شود؛ اما آیا این ایتالیایی سرکش می‌تواند حریف دو رقیب آلمانی شود؟ برای فهمیدن پاسخ این سؤال روش‌های زیادی وجود دارد که طبق معمول یکی از آن‌ها مسابقهٔ درگ است. خوشبختانه کارواو ترتیب برگزار این درگ بین استلویو کوادریفولیو با پورشه ماکان توربو و ب‌ام‌و X4 M کامپتیشن را داده است.

پیش از تماشای ویدئوی این درگ اما بهتر از نگاهی به اعداد و ارقام این سه کراس‌اوور اسپرت داشته باشیم. اول‌ازهمه سراغ آلفا می‌رویم که یک پیشرانهٔ ۲.۹ لیتری V6 توئین توربو با ۵۱۰ اسب بخار قدرت و ۶۰۰ نیوتن متر گشتاور در زیر کاپوت خود دارد. از سوی دیگر، ب‌ام‌و X4 M کامپتیشن در سینهٔ خود یک پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی توئین توربو دارد که خروجی آن دقیقاً با موتور آلفا یکسان است. انتقال نیرو هم در هردو خودرو توسط گیربکس‌های هشت سرعتهٔ اتوماتیک مبدل گشتاوری صورت می‌گیرد اما استلویو در وزن با حدود ۱۴۰ کیلوگرم، برتری دارد.

در سمت دیگر میدان هم پورشه ماکان توربو قرار دارد که با وجود برخورداری از اسپرت‌ترین گیربکس این جمع یعنی هفت سرعتهٔ دوکلاچه، ضعیف‌ترین و ارزان‌ترین خودروی گروه هم به‌حساب می‌آید. این کراس‌اوور آلمانی مثل آلفا از یک موتور ۲.۹ لیتری V6 توئین توربو استفاده می‌کند اما این موتور تنها ۴۴۰ اسب بخار قدرت و ۵۵۰ نیوتن متر گشتاور دارد. هر سه خودروی این درگ به سامانهٔ چهارچرخ محرک مجهز هستند و از این لحاظ اختلافی نخواهند داشت. حال سراغ ویدئو بروید تا ببینید کدام‌یک از آن‌ها پیروز خواهد شد.

مشخصات فنی

آلفارومئو استلویو QV

ب‌ام‌و X4 M کامپتیشن

پورشه ماکان توربو

پیشرانه ۲.۹ لیتری V6 توئین توربو ۳.۰ لیتری I6 توئین توربو ۲.۹ لیتری V6 توئین توربو
قدرت ۵۱۰ اسب بخار ۵۱۰ اسب بخار ۴۴۰ اسب بخار
گشتاور ۶۰۰ نیوتن متر ۶۰۰ نیوتن متر ۵۵۰ نیوتن متر
گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک ۸ سرعته اتوماتیک ۷ سرعته دوکلاچه
محور محرک چهارچرخ چهارچرخ چهارچرخ
وزن ۱۸۳۰ کیلوگرم ۱۹۷۰ کیلوگرم ۱۹۴۵ کیلوگرم
قیمت ۷۳,۱۹۵ پوند ۸۳,۲۱۵ پوند ۶۸,۹۱۰ پوند
[دانلود ویدئو]

امیر دهقان

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مشابه

‫۲۵ دیدگاه‌ها

  1. عشق ب ام و

    ۱۸ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (142 ديدگاه)

    بیمر هیچ وقت باخت نمیده😎😎

    موافقم ۴
    مخالفم ۲
    1. محمدهادی

      ۱۸ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (512 ديدگاه)

      دقیقا👍👍

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
    2. Reza Waffen SS

      ۱۹ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (2678 ديدگاه)

      👍👍👍

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  2. ابر+عظیم+سلطان+خانِ+خفن+باحال+سوپر+ویژه+توپِ+دمش+گرم!

    ۱۸ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (287 ديدگاه)

    بار اول بی ام و خوب لانچ گیری نکرد وگرنه برنده میشد
    ولی دفعات دیگه خوب لانچ زد و اول شد
    .
    .
    .
    ولی خداوکیلی عاشق پورشم😍🥰💗💗
    فرق نمیکنه،چه ماکانش،چه نهصد و یازدهش و چه کیمن جی تی فورش🏆🏆🔥🔥
    پورشه فقط عشقه❤

    موافقم ۳
    مخالفم ۱
  3. محمد امین

    ۱۸ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1046 ديدگاه)

    به نظرم آلفا نسبت به قیمتش بهترین بود ، البته با اختلاف خیلی کم نسبت به پورشه ، و البته صداش از همه بهتر بود
    ولی پورشه هم انتخواب فوقولادا ای هست، همچنین bmw اگر پولدار تر باشی

    موافقم ۲
    مخالفم ۰
  4. Kf

    ۱۸ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (207 ديدگاه)

    اصلا با این کلاس خودرو حال نمیکنم به نظرم X3m جذاب تره
    فقط صدای اگزوز آلفا

    موافقم ۳
    مخالفم ۱
  5. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

    ۱۸ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (3576 ديدگاه)

    فقط ماکانو بس…..
    عشقه این ۹۱۱ی شاستی بلند!😂😎

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
    1. امیر

      ۱۸ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (436 ديدگاه)

      من هم ماکان رو دوست دارم ماشین تپل و باحالی

      موافقم ۲
      مخالفم ۱
      1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

        ۱۸ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (3576 ديدگاه)

        آره👌

        موافقم ۱
        مخالفم ۰
    2. Amir Machine

      ۱۸ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (941 ديدگاه)

      تو یه سایت تخصصی ماشین میگید شاستی بلند؟!!!
      شاستی آخه ؟!!!
      از مردم عادی توقعی نیست ولی مایی که ادعای ماشین بازی داریم بهتره اصطلاحات رو درست به کار ببریم
      خود کلمه شاسی‌بلند هم خیلی درست نیست و بهتره کراس اوور یا SUV گفته بشه، حالا دیگه چه برسه به شاستی بلند!!

      موافقم ۳
      مخالفم ۰
      1. MAHDI

        ۱۸ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (5323 ديدگاه)

        واسه طنز میگه

        موافقم ۲
        مخالفم ۱
      2. پارسا

        ۱۸ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (66 ديدگاه)

        فارسیش بگیم غلطه انگلیسیش بگیم درسته ?

        موافقم ۰
        مخالفم ۱
        1. Amir Machine

          ۱۸ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (941 ديدگاه)

          کی گفته فارسی SUV میشه شاسی‌بلند؟ SUV مخفف ((sport utility vehicle)) هست یعنی وسیله نقلیه اسپرت سودمند
          فارسیشو بخوای بگی باید اینو بگی
          ضمناً یه سری کلمات، اصطلاح هستن و نمیشه براشون معادل فارسی درست کرد
          مگه ما برای هاچ‌بک و سدان معادل فارسی داریم که باید برای SUV داشته باشیم؟
          شاسی‌بلند یه کلمه مسخره و غلطه که بین عوام مُد شده

          موافقم ۳
          مخالفم ۰
        2. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

          ۱۸ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (3576 ديدگاه)

          آقا امیر دیگه وقتی چیزی رواج پیدا کنه جمع کردنش سخته،دیگه مردم از جمله خودم عادت کردیم بگیم شاسی بلند همون‌طوری که به ماستنگ میگیم موستانگ،اینقدر حساس نباش جون دل….

          موافقم ۱
          مخالفم ۰
      3. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

        ۱۸ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (3576 ديدگاه)

        آقای امیر ماشین گل🌹برادر آمریکایی باز،من واسه طنز گفتم یعنی تو متوجه نشدی؟ دیروز با دوستم رفتم بیرون توی بلوار یه nx دید گفت عجب شاستی بَلَندی!😂منم یاد اون افتادم گفتم بگم، البته اگه مشکلی داره نمیگم دیگه!🤣

        موافقم ۳
        مخالفم ۰
  6. ایران

    ۱۸ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (269 ديدگاه)

    سردبیر من میخوام کامنت بدم هیچی نشون نمیده اینایی هم که نوشتن نمیبینم بزور مینویم لطفا اصلاحش کنید

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
    1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

      ۱۸ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (3576 ديدگاه)

      با کروم بیا شاید اوضاع بهتر شد…

      موافقم ۲
      مخالفم ۰
  7. MAHDI

    ۱۸ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (5323 ديدگاه)

    ب ام و X4M کامپتیشن سریع ترین خودروی این کلاسه مخصوصا در درگ رولینگ که حتی پورشه کاین توربو کوپه رو هم شکست داد در درگ رولینگ!!!
    آلفارومیو استلویو QV هم نسخه جدید ۱۱.۹ رو ثبت کرد در حالی که نسخه معمولا ۱۲ بود.
    عملکرد پورشه ماکان توربو هم که نسبت به مشخصات عالی بود.

    موافقم ۲
    مخالفم ۰
  8. محمد مختاری آذر

    ۱۸ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (815 ديدگاه)

    واقعا بی ام و عالی هستش پرچم باواریایی ها و ژرمن ها بالا هستش

    موافقم ۲
    مخالفم ۰
  9. Amirreza

    ۱۸ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (2143 ديدگاه)

    ماکان رو خیلی دوست دارم و عالیه ، اما اینجا جایی بود که میشد فهمید اگه آلفا تو بقیل ماشیناشم یه فراری تو بدن آلفا باشه میتونل خیلی بهتر از بقیه عمل کنه ، من واقعا خودرو های آلفا رو دوست دارم و به نظرم پتانسیل سود دهی رو داره و باید یکم روش سرمایه گذاری شه

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. Amirreza

      ۱۸ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (2143 ديدگاه)

      با اینکه اول نشد اینو میگم چون تونت رقیب پورشسو کنار بزاره که کار بزرگیه

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  10. MAHDI

    ۱۸ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (5323 ديدگاه)

    جالب اینه که آلفارومئو استلویو QV در پیست های مختلف که زمان گیری کرده بین ۲ تا ۴ ثانیه کامل از X3M کامپتیشن کندتر بوده.

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
    1. محمدهادی

      ۱۸ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (512 ديدگاه)

      آقا مهدی ایکس ام ۳ کراس اور سریع تریه یا همین ایکس ام ۴؟

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  11. Aryan🥋🥋🥋judo

    ۱۸ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (564 ديدگاه)

    آلفا به نسبت قیمتش بهترین عملکرد رو داشت و به نظر من طراحیش از پورشه و بی ام و خیلی بهتر و خشن تره

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  12. یاسین

    ۲۳ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (2 ديدگاه)

    حجم موتور ماکان زیر ۲۵۰۰ سی سی حجم موتور الفارومئو ۲۰۰۰سی سی و بی ام دبلیو سی سی x4 m40i 3000.چقدر الفارومئو شباهت ساختاری داره با مازراتی لوانته

    موافقم ۰
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا