ب ام وهوندا

دوئل ب‌ام‌و i8 و هوندا NSX

امروز در ادامهٔ روند برگزاری دور هشتم سری رقابت‌های خودرویی پدال به یکی از جذاب‌ترین گروه‌ها یعنی گروه سوپراسپرت‌ها رسیده‌ایم. در دوئل قبلی این گروه شاهد رقابت بسیار جذابی میان فورد GT و نیسان GT-R بودیم که در آن تعداد ۲۳۳۰ رأی به ثبت رسیده است. در این دوئل فورد GT توانست در رقابتی بسیار نزدیک، با دریافت ۱۱۹۰ رأی و کسب ۵۱ درصد از کل آراء پیروز گردد درحالی‌که نیسان GT-R موفق به کسب ۱۱۴۰ رأی شده است؛ یعنی تا لحظهٔ نگارش این مطلب اختلاف آراء دو خودرو تنها ۵۰ رأی است. امروز اما در هشتمین دوئل گروه سوپراسپرت‌ها، دو سوپراسپرت هیبریدی یعنی ب‌ام‌و i8 و هوندا NSX در برابر یکدیگر قرار گرفته‌اند.

ب‌ام‌و i8

هوندا NSX

شورلت کوروت

دوج وایپر

؟

شورلت کوروت

آئودی R8

لامبورگینی اوراکان

فراری ۸۱۲

لامبورگینی اونتادور S

لامبورگینی اوراکان

لامبورگینی اونتادور S

مک‌لارن ۷۲۰S

فراری ۴۸۸

فراری کالیفرنیا

مک‌لارن ۵۷۰

مک‌لارن ۷۲۰S

فراری کالیفرنیا

نیسان GT-R

فورد GT

مرسدس-آام‌گ GT

پورشه ۹۱۱

فورد GT

مرسدس-آام‌گ GT

آستون‌مارتین ونتیج

جگوار F تایپ

؟

ب‌ام‌و i8

ب‌ام‌و با معرفی خودروهای الکتریکی کانسپتی در سال ۲۰۰۹ برای اولین بار نشان داد که به‌طورجدی در این زمینه کار می‌کند و قصد رسماً با محصولاتی تولیدی به این بخش وارد گردد. سپس این شرکت آلمانی برای عرضهٔ محصولات الکتریکی و هیبریدی خود در سال ۲۰۱۱ برند جدید i را تأسیس کرده و در همین سال نسخهٔ کانسپت یکی از محصولات این برند را با نام i8 معرفی نمود. این ماشین که در نمایشگاه فرانکفورت ۲۰۱۱ رونمایی شد، یک سوپراسپرت هیبریدی بود که بخشی از پروژهٔ i ب‌ام‌و محسوب می‌شد. سپس بعد از معرفی یک پروتوتایپ، نهایتاً در نمایشگاه فرانکفورت ۲۰۱۲ ب‌ام‌و برای اولین بار رسماً نسخهٔ تولیدی i8 را رونمایی کرد. این سوپراسپرت آلمانی در ابتدا به‌صورت کوپه بتولید رسید اما به‌تازگی در نمایشگاه لس‌آنجلس سال گذشته نسخهٔ رودستر آن نیز برای اولین بار معرفی شده است. همچنین همراه با معرفی این مدل، به‌روزرسانی‌هایی هم در ظاهر و بخش فنی خودرو صورت گرفته است. همان‌طور که گفته شد، i8 یک سوپراسپرت هیبریدی است. این خودرو به یک پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری سه سیلندر بنزینی توربو نصب شده که در میانهٔ آن نصب شده و ۲۳۱ اسب بخار قدرت و ۳۲۰ نیوتن متر گشتاور دارد. این نیرو توسط یک گیربکس شش سرعتهٔ اتوماتیک به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود؛ اما غیرازاین، یک موتور الکتریکی هم در جلوی خودرو نصب شده که ۱۴۳ اسب بخار قدرت و ۲۵۰ نیوتن متر گشتاور داشته و آن‌را به چرخ‌های جلو انتقال می‌دهد؛ بنابراین مجموعاً ۳۷۴ اسب بخار قدرت و ۵۷۰ نیوتن متر گشتاور به هر چهارچرخ خودرو منتقل می‌شود. همچنین i8 خودرویی پلاگین‌هیبریدی بوده و به لطف پکیج باطری‌های ۱۱.۶ کیلووات ساعتی خود می‌تواند تا ۵۰ کیلومتر را به‌صورت تمام الکتریکی طی کند. ب‌ام‌و i8 سال گذشته در ایالات‌متحده تنها ۴۸۸ دستگاه فروش داشته است.

هوندا NSX

هوندا در سال ۱۹۹۰ اقدام به معرفی سوپراسپرتی بنام NSX نمود. این خودرو یک سوپراسپرت موتور وسط بود که در ایالات‌متحده با برند آکورا عرضه می‌شد و تا سال ۲۰۰۵ به تولید رسید. بدین ترتیب NSX به یکی از مشهورترین ساخته‌های هوندا تبدیل شد ولی پس از خاتمهٔ تولیدش در سال ۲۰۰۵ برای چند سال خبری از آن نبود تا اینکه در نمایشگاه دیترویت ۲۰۱۲ کانسپتی بنام آکورا NSX رونمایی شده و خبر از توسعهٔ نسل دوم این سوپراسپرت افسانه‌ای داد. سپس بعد از معرفی کانسپت دیگری در سال ۲۰۱۳، نهایتاً نسخهٔ تولیدی نسل دوم NSX رسماً در نمایشگاه دیترویت ۲۰۱۱۵ رونمایی شد. NSX هم در این نسل برخلاف قبل به یک سوپراسپرت هیبریدی تبدیل شده است. البته این ماشین هنوز هم سوپراسپرتی موتور وسط است و از یک پیشرانهٔ ۳.۵ لیتری V6 توئین توربو با ۵۰۰ اسب بخار قدرت و ۵۵۰ نیوتن متر گشتاور استفاده می‌کند که نیروی آن توسط یک گیربکس ۹ سرعتهٔ اتوماتیک به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود؛ اما در کنار این موتور بنزینی، سه موتور الکتریکی هم قرار دارد. دو عدد از این موتورها در جلوی خودرو نصب شده و هرکدام ۳۶ اسب بخار قدرت دارند که آن‌را به چرخ‌های جلو انتقال می‌دهند. موتور الکتریکی سوم هم که ۴۷ اسب بخار قدرت و ۱۴۷ نیوتن متر گشتاور دارد، در کنار موتور بنزینی در میانهٔ شاسی نصب شده است. بدین ترتیب خروجی کلی این سیستم ۵۸۰ اسب بخار قدرت و ۶۴۵ نیوتن متر گشتاور است. همچنین NSX همانند i8 سوپراسپرتی چهارچرخ محرک است اما برخلاف رقیب آلمانی، سیستم هیبریدی NSX از نوع پلاگین نبوده و قابلیت پیمایش تمام الکتریکی ندارد. این نسل از NSX هم مانند نسل قبلی در ایالات‌متحده با برند آکورا و در سایر کشورها با برند هوندا عرضه می‌گردد. آکورا NSX سال گذشته در ایالات‌متحده ۵۸۱ دستگاه فروش داشته است.

مشخصات فنی

 

ب‌ام‌و i8

هوندا NSX

ترکیب موتور وسط موتور وسط
پیشرانه بنزینی ۱.۵ لیتری ۳ سیلندر ۳.۵ لیتری V6
تنفس توربوشارژ توئین توربو
موتور الکتریکی ۱ عدد ۳ عدد
قدرت موتور بنزینی ۲۳۱ اسب بخار ۵۰۰ اسب بخار
قدرت موتور الکتریکی ۱۴۳ اسب بخار ۱۱۹ اسب بخار
مجموع قدرت ۳۷۴ اسب بخار ۵۸۰ اسب بخار
گشتاور ۵۷۰ نیوتن متر ۶۴۵ نیوتن متر
باطری ۱۱.۶ کیلووات ساعت ۱ کیلووات ساعت
گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک ۹ سرعته دوکلاچه
محور محرک چهارچرخ چهارچرخ
شتاب صفرتاصد ۴ ثانیه ۳.۱ ثانیه
مسافت ۴۰۰ متر ۱۲.۵ ثانیه ۱۱.۲ ثانیه
حداکثر سرعت ۲۵۰ کیلومتر/ساعت ۳۱۰ کیلومتر/ساعت
مصرف سوخت ۸.۲ لیتر (ترکیبی) ۱۱.۲ لیتر (ترکیبی)
بُرد تمام الکتریکی ۵۰ کیلومتر
وزن ۱۵۸۰ کیلوگرم ۱۷۵۴ کیلوگرم
طول ۴.۶۹ متر ۴.۴۷ متر
فاصلهٔ محوری ۲.۸۰ متر ۲.۶۳ متر
حجم صندوق بار ۱۴۱ لیتر ۱۱۳ لیتر
قیمت پایه ۱۴۴,۳۹۵ دلار ۱۵۶,۹۴۰ دلار

 

این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

برچسب ها

امیر دهقان

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مشابه

‫۱۰۵ دیدگاه

  1. علیx76

    ۲۶ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (760 ديدگاه)

    باطری ۱ کیلووات ساعت؟??

    1. Kurtz

      ۲۶ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (11347 ديدگاه)

      .
      در این کلاس NSX آخرین انتخاب محسوب میشه
      i8 هم انتخاب یکی مونده به آخر ☺

      1. شاهين

        ۲۶ دی ۱۳۹۶
        سوابق: (859 ديدگاه)

        منم موافقم. جفت این ماشین ها شاید تا ١٠٠ سال دیگه هم قابل دسترسی برای ما نخواهند بود ولی توی این دوعل هر کدوم از این دوتا که صعود کنن قطعا در مرحله بعد حذف میشن.خیلی دو دل بودم برای انتخاب ولی به باواریا رای دادم

      2. Kurtz

        ۲۶ دی ۱۳۹۶
        سوابق: (11347 ديدگاه)

        .
        فاز NSX رو اصلا نمیفهمم
        ۵۸۰ اسب بخار ، ۶۵۴ نیوتن متر گشتاور ، نه ۱ نه ۲ بلکه ۳ موتور الکتریکی ، با این همه موتور (!!!) شتابش بالای ۳ ثانیه و مصرف سوخت ۱۱.۲ لیتر که اصلا جالب نیست.
        برد تمام الکتریکی هم که صفر !
        قیمتش هم که بالای ۱۵۰/۰۰۰ دلار…

        مک لارن ۵۷۰ با قدرت و گشتاور خیلی کمتر بدون دنگ و فنگ موتور الکتریکی و سیستم هیبرید مصرف سوختش فقط ۲۰۰ سی سی بیشتر از اینه. شتابش هم ۲.۹ ثانیه.

        1. #ali.m#

          ۲۶ دی ۱۳۹۶
          سوابق: (1850 ديدگاه)

          مک لارن یک موتور ۸سیلندر ۳.۸لیتری داره ازش۵۶۲اسب و ۶۰۰نیوتن متر گشتاور گرفته .
          شتابشم۲.۹ثانیست .
          قیمت پایش نزدیک ۲۰۰هزار تاست .
          هوندا از اون دوتا موتور برقی واسه افزایش گشتاور استفاده میکنه .
          نیازی به درک کردن فازش نیست .

        2. Kurtz

          ۲۶ دی ۱۳۹۶
          سوابق: (11347 ديدگاه)

          .
          متوجه نشدی چی میگم

          گشتاور ۶۴۵ نیوتن متری که حریف ۵۷۰ نیوتن متر نمیشه به چه دردی میخوره؟؟

          نه مصرفش در حد یک ماشین هیبریده نه شتابش .

          یعنی ۳ موتور الکتریکی هوندا به اندازه ی ۳۰۰ سی سی حجم موتور مک لارن ارزش و کارایی ندارن !

          شتابش ۲ دهم ثانیه کندتر از مک لارنه. مصرف سوختش هم که فقط ۸۰۰ سی سی کمتر از مک لارنه.

          باز i8 یه ویژگی قابل دفاع داره اونم مصرف خیلی کمشه

          در ضمن قیمت مکلارن ۵۷۰اس ۱۹۰ هزار دلاره . در حالی که امضا و مهندسی “””مکلارن””” رو بر پیشانی داره . نه آکورا.

        3. دانیال_Surrey،England

          ۲۶ دی ۱۳۹۶
          سوابق: (2354 ديدگاه)

          مجید جان nsx هیبریدی هستش و i8 پلاگین هیبریدی.
          دیگه خودتون تفاوتشو میدونید دیگه.
          البته قبول دارم ۰ کیلومتر و گشتاور به نسبت این مشخصات قابل توجیه نیست.
          مخصوصا گشتاور.
          ولی i8 هم خیلی تکلیفش با خودش مشخص نیست.
          معلوم نیست اسپرته -گرندتورر چیه؟؟؟
          مشخصات جدول هم که اشتباهه((اگه کاراند درایور مدنظر نویسنده هستش))
          مصرف سوخت i8
          ۱۱.۸ لیتر هستش مسافت ۴۰۰ متر هم تو ۱۲.۴میره.
          ۰ تا ۶۰ مایل هم ۳.۸((البته اگه ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر باشه درسته))
          https://www.caranddriver.com/reviews/2014-bmw-i8-test-review
          اینجا صد در صد nsx بهتره چون واقعا یک خودروی اسپرت محسوب میشه.
          حالا یه سری نقیصه های کوچک داره که قابل چشم پوشی هستش.
          ——————————-
          علی جان مک لارن نیازی نبود تو این کلاس از موتور ۳.۸ لیتریش قدرت بیشتری بگیره.
          قیمتشم با توجه به اینکه هنوز به اون سود دهی نرسیده بود قابل توجیهه.((البته برای خودشون نه مشتری))

        4. #ali.m#

          ۲۶ دی ۱۳۹۶
          سوابق: (1850 ديدگاه)

          یه کم ضعیف تر از مک لارنه قبول دارم .
          ایشالا نسل بعدیش بتونه جبران کنه.
          ولی مهندسی مکلارن رو قبول ندارم .
          چون بالاتر از هوندا نیست .

        5. Kurtz

          ۲۶ دی ۱۳۹۶
          سوابق: (11347 ديدگاه)

          .
          بله دانیال جان

          به نظرم روی NSX یه ذره بیش از حد اغراق و تبلیغ شده بود.

          من هنوزنم GT-R رو بهش ترجیح میدم .

          در مورد i8 هم به نظرم بیشتر هدف BMW یه جور دست گرمی و سنجش ذائقه ی بازار بوده و اینکه چند قدم از بقیه ی رقبا جلوتر باشه.

          همه میدونیم ماشین هایی مثل i8 یا تسلا رودستر آینده ی سوپراسپرت ها هستند و ظرف چند سال آینده هر خودروسازی اگر بخواد سوپراسپرت بنزینی بسازه مجبور میشه در راهی قدم بذاره که BMW خیلی وقته با i8 و i3 شروعش کرده.

          i8 یه تجربه ی موفق برای BMW بود و به نظرم تونست به اهدافی که برای ساختش تعیین شده بود برسه

          بیشتر هدفم بحث بود وگرنه از ابتدا مشخص بود سلیقه ی جمع به NSX میخوره.

          من خودمم فقط به شرطی حاضرم ۱۵۰ هزار تا واسه i8 بدم که قیمتش با مصرف کمش جبران بشه. مثلا در کشور های اروپایی.
          در امریکا که قیمت بنزین بالا نیست به جای i8 گزینه های خیلی معقول تری مثل ۹۱۱ ، کوروت یا AMG GT در دسترس اند.

        6. #ali.m#

          ۲۶ دی ۱۳۹۶
          سوابق: (1850 ديدگاه)

          i8 و تسلا اینده سوپر اسپرت ها ؟؟؟؟???????
          خوشم میاد تا کم میاری خودتو میچسپونی به بقیه .
          اخه بزرگوار .تسلا رودستر کجا i8کجا .
          با شتاب ۴ثانیه ای و برد ۵۰کیلو متری اینده ی سوپر اسپرت ها؟?

        7. دانیال_Surrey،England

          ۲۶ دی ۱۳۹۶
          سوابق: (2354 ديدگاه)

          علی جان قطعا مهندسی مک لارن تو حوزه ی اسپرت ها و رده ی های بالاتر ،بالاتر از هونداس این دیگه نیازی به توضیح نداره
          —————————
          بله امیر جان در واقع i8 یک بِتا به حساب میومد،تو آینده حتی میتونه یک بنچمارک محسوب بشه.
          نسل بعدی nsx هم امیدوارم خوش بدرخشه تا رقابت جذاب تر بشه.
          ((نمیدونم چرا ژاپنی ها تو خودروهای پرفورمنس اینقدر کند هستن اون از gtr اینم از nsx))

        8. Saeed Boroomand

          ۲۷ دی ۱۳۹۶
          سوابق: (477 ديدگاه)

          بحث هاتون همه خوندنی بود دوستان.
          مشکل NSX به نظر من به صعف پیشرانه هوندا بر میگرده. اگه جایی که هیبرید هوندا تقریبا اثر ملموسی توی مصرف سوخت نداره( بخصوص با توجه به اندازه باتری) رو در نظر بگیریم، مصرف سوخت در اتوبان رو، میبینیم که مصرفش بین بیست تا سی درصد از رقیبایی بخصوص مثل پورش کاررا ۹۱۱ فور اس بیشتره. ( مصرف حدود ۱۱ لیتر در برابر حدود ۹ لیتر و کمتر ) و خب حالا چه اتفاقی میوفته وقتی هیبرید بیاد وارد خط بشه، بخشی از این مصرف بالا جبران میشه و مصرف شهری شون خصوصا این ماشین ها نزدیکه یا یکیه.
          مورد بعد این که هدف جعبه دنده خاص NSX و همچنین سیستم هیبریدش بر کاهش مصرف سوخت نبوده و طوری پروگرم شده که وقتی نیروی زیادی لازمه نیروی باز هم زیاد تری رو تحویل بده موتور های برقی، و وقتی نیروی زیادی لازم نیست باز هم تقریبا همیشه موتور اصلی توی خط هست و کار میکنه.
          بر خلاف I8 ان اس ایکس یه مینی سوپر کار هست واقعا. هزینه داشتن بی ام و اونقدر هست که صرفه جویی اش در مصرف سوخت وقتی ملموس خواهد بود که چهل پنجاه سال ماشین رو فرد نگه داره! و به جز این تاکید سازنده روی کاراکتر بهینه بودن مصرف مقداری از کارایی رو کاهش داده. اما به نظر من هر دو ایده هیبرید سری بی ام و و جعبه دنده و هیبرید موازی NSX عالی هستن و بهتر شدن باتری ها تمام انتظار هایی که دوستان دارن رو میتونه براورده کنه و اون موقع مک لارن ممکنه توی موضع تدافعی قرار بگیره…

    2. #ali.m#

      ۲۶ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (1850 ديدگاه)

      راستی در مورد مصرف i8 اگه تست این ماشینو توسط جرمی کلارسون دیده باشی .میگه مصرف واقعی با چیزی که کارخونه اعلام کرده خیلی تفاوت داره.
      این یعنی که i8 همون یه فاکتور قابل دفاع رو هم نداره .

      1. Kurtz

        ۲۶ دی ۱۳۹۶
        سوابق: (11347 ديدگاه)

        .
        تمام پارامتر های یک خودرو در شرایط ایده آل تست میشن.

        همین NSX رو هم من و شما یا جرمی کلارکسون اگر پشتش بشینیم مصرفش اندازه ی مصرف سوخت اعلام شده برای لامبورگینی اونتادور میشه !!!

        با اطمینان ۱۰۰ درصدی میگم هیچ راننده ای در هیچ جای دنیا نمیتونه دقیقا به ۱۱.۲ که هوندا واسه NSX گفته برسه. شما که پشت NSX بشینی ممکنه ۱۷ لیتر مصرف کنی ، من ۱۳ لیتر و یه کارشناس حرفه ای شاید به ۱۲ هم برسه.
        اما فقط خود سازنده ممکنه قادر به رسیدن به مصرف اعلامی باشه. چون خودشون میدونن تحت چه شرایطی اندازه گرفتن.

        مصرف سوخت i8 هر چقدر باشه مهم اینه که ۳ لیتر کمتر از NSX هست. اگر کلارکسون مصرف i8 رو اندازه گرفته و مثلا شده ۱۲ لیتر در همون شرایط مصرف NSX حداقل میشه ۱۵ لیتر.

        1. #ali.m#

          ۲۶ دی ۱۳۹۶
          سوابق: (1850 ديدگاه)

          خب حالا که مصرف رو دروغ اعلام کردن میتونستن باک بزرگتری براش بزارن .که حداقل مشکلی پیش نیاد
          چیزی که خیلی از مالکین i8ازش گله دارن .
          به گفته جرمی?

        2. Saeed Boroomand

          ۲۷ دی ۱۳۹۶
          سوابق: (477 ديدگاه)

          مصرف سوخت ها تحت تست های استاندارد انجام میشن و کسی نمیتونه دروغ بکه.
          اما متاسفانه خود تست ها الزاما بازتاب دهنده عملکرد در دنیای واقعا ممکنه نباشن و این که استاندارد ها با هم خیلی نمیخونن، مثلا استاندارد های جدید امریکا سخت تر هستن تا استاندارد های ژاپن…

      2. Kurtz

        ۲۶ دی ۱۳۹۶
        سوابق: (11347 ديدگاه)

        .
        برای درک بهتر شرایط ایده آل :

        هوندا برای CIVIC Type R شتاب ۰ تا ۶۰ رو گفته ۵.۷
        فولکس برای گلف آر گفته ۴.۶

        Mat watson این ۲ ماشین رو تست کرد تا ببینه کدوم شرکت صادق تره
        ۳ بار هوندا رو تست کرد و این اعداد به دست آمد
        ۶.۲
        ۶.۱۲
        ۶.۷ !!!
        فولکس رو تست کرد
        ۴.۲

        در پایان بار سومی که داشت هوندا رو تست می کرد و به ۶.۷ رسید گفت
        it’s rubbush.
        It’s Crap .
        البته در ادامه سیویک رو خیلی تحسین کرد

        در اینترنت سرچ کنید civic type R Mat watson.
        من خودم این ویدئو رو در تلگرام دیدم ولی حتما در اینترنت هم هست.

        1. بهزاد

          ۲۶ دی ۱۳۹۶
          سوابق: (1239 ديدگاه)

          عمو مجید شتاب های سیویک تیپ r در ویدئو ها و رویوها به صورت مستند موجوده که حدودا ۵.۶ تا ۵.۸ گرفته و برای ۰ تا ۶۰ مایل ۵.۲ هم ثبت شده.
          گلف r هم طبیعتا به خاطر ۴ چرخ محرک بودنش شتابش بهتره اما عدد دقیقی برای ۰ تا ۶۰ مایلش مشخص نیست و بنا بر گفته ی vw در صورت استفاده از بنزین مرغوب به نزدیکای ۴ ثانیه خواهد رسید و لپ کلام با یک فیلم که بنده پیدا نکردم به جان صداقت یک شرکت نمیشه افتاد.
          در ضمن وزن ۵۷۰ بیش از ۲۵۰ کیلوگرم از nsx کمتره که نمیدونم در فضایل تحلیل های مهندسی شما این عدد چطور در شتاب گیری و مصرف سوخت تاثیر گذار هست ولی هر چه هست در عالم واقعی میتونه اختلاف ایجاد کنه.

        2. Kurtz

          ۲۶ دی ۱۳۹۶
          سوابق: (11347 ديدگاه)

          #باشه

        3. mehran911

          ۲۷ دی ۱۳۹۶
          سوابق: (1781 ديدگاه)

          این جواب ( #باشه ) مجید بهترین پاسخ ممکن برای این افراد
          دمت گرم مجید جان

        4. MADJID

          ۲۷ دی ۱۳۹۶
          سوابق: (11347 ديدگاه)

          مهران جان من جای شما بودم اصلا با ایشون بحث نمیکردم.
          با کسی که احترامت رو نگه نمیداره چرا بحث میکنی
          من اگر بخوام با ایشون بحث کنم باید مثل خودش بشم ، تیکه های بی مزه بندازم ( و فکر کنم خیلی بانمک و باحال هستم !! ) و توهین کنم. در این صورت مزاحم سایت و تمام کاربران خواهیم بود. آقای سردبییر هم متحمل زحمت ویرایش و حذف دری وری های ما خواهند شد.

    3. Saeed Boroomand

      ۲۶ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (477 ديدگاه)

      توی ماشین های هیبریدی موازی، باتری ها کوچیک هستن اما برای چگالی توان خروجی خیلی زیاد بهینه میشن. بر خلاف ظاهر این باتری آی ایت هست که کوچک تر انتظار هست مقدارش و همین باعث میشه اسب بخار زیادی رو حداقل توی مدت طولانی نشه گرفت.
      هر دو ماشین های عالی هستن.

  2. (ali (Chevy nova

    ۲۶ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (5198 ديدگاه)

    هوندا انتخاب من هست

    1. Raha Souri

      ۲۶ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (289 ديدگاه)

      کابین i8 فوق العاده است

      1. SAEED Z

        ۲۶ دی ۱۳۹۶
        سوابق: (481 ديدگاه)

        انتخاب من NSX, اما موافقم کابین i8 ارگونومیک تر و به مراتب جذاب تره.

    2. آرش آمریکایی

      ۲۶ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (585 ديدگاه)

      دیسلایکات مشکوک علی مشکوک
      به قول دایی جان ناپلئون کار کار این انگیلیساست
      (منظور بچای انگلیسی باز نیستا یکی دیگس)

    3. آرش آمریکایی

      ۲۶ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (585 ديدگاه)

      انتخاب منم آکورا nsx ?

      1. Hemichan

        ۲۶ دی ۱۳۹۶
        سوابق: (710 ديدگاه)

        هوندا بهتره

  3. Ford taurus

    ۲۶ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (329 ديدگاه)

    هوندااااا?????
    از اون فضای خوشم نمیاد ?

  4. (ali (Chevy nova

    ۲۶ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (5198 ديدگاه)

    از محاسن هوندا مىشه به
    قدرت خىلى بالاتر به مىزان ۲۰۶ اسب
    گشتاور بالاتر به مىزان ۷۵ نىوتن
    و تاپ اسپىد بهتر اشاره کرد

    1. (ali (Chevy nova

      ۲۶ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (5198 ديدگاه)

      نکته خوبه دىگه هوندا اونکه با توجه به محاسن خوبى که در پست بالا گفتم فقط ۱۲/۵۴۵ دلار گرون تره

  5. Amin

    ۲۶ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (91 ديدگاه)

    رای من هوندا،ماشینی که خیلیا تو زمینه ی پرفورمنس در حد ٩١١ میدوننش

    1. mehran911

      ۲۶ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (1781 ديدگاه)

      (((( خیلیا تو زمینه ی پرفورمنس در حد ٩١١ میدوننش ))))
      خیلی رک و راست همه ی اون خیلی ها اشتباه میکنن

      1. Sina

        ۲۶ دی ۱۳۹۶
        سوابق: (302 ديدگاه)

        شایدم تو اشباه میکنی

    2. mehran911

      ۲۶ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (1781 ديدگاه)

      هوندا nsx بارها توسط مجلات معتبر با ۹۱۱ مقایسه شده مثل auto express
      امسال در رده بندی معتبر wcoty خودروهای پرفورمنس سال ۲۰۱۷ nsx با اختلاف حریف کیمن نشد …
      .
      سال گذشته در رده بندی برترین خودروی پرفورمنس سال در مجله معتبر موتورترند nsx با فضاحت هر چه تمام تر ۸ ام شد
      .
      سال ۲۰۱۶ در رده بندی برترین خودروی سال برای رانندگان مجله معتبر autocar پورشه ۹۱۱R اول شد و هوندا NSX به روز ۷ ام .
      .
      هوندا در توسعه nsx از پورشهGt3۹۱۱ استفاده کرد
      کریس هریس میگفت nsx در چینش موتور های درون سوزو الکتریکی کاملا از ۹۱۸ الهام گرفته
      .
      در رده بندی کاراند درایور هم پورشه دوم و nsx در جایگاه ۷ ام قرار داره
      .
      در همین پدال زمانی که NSX معرفی شد گفتم به دلیل وزن زیاد از نظر پرفورمنس ضعیفتر از رقبایی مثل ۹۱۱ و مکلارن و r8 عمل خواهد کرد
      .
      همین امسال ۹۱۱ از نظر auto express و autocar برترین خودوری پرفورمنس سال شد
      .
      یاد بگیریم اگر دیدیم مجله خاصی برای یکبار خودرویی رو برتر اعلام کرد لزوما برتر نیست و باید به مقایسه های دیگه هم توجه کرد و مجموع رو در نظر گرفت

      1. بهزاد

        ۲۶ دی ۱۳۹۶
        سوابق: (1239 ديدگاه)

        داداش شما یکسری تمایلات ذهنی که از دسترست خارج هست(از دسترس ما و خیلی های دیگر) را در دنیای یک کمی خیالی مجلات پیدا میکنی و فقط بخش هایی که باب میل هست را به عنوان مرجع قبول میکنید.
        چند بار گفتم و تکرار مکررات هست انگشت شما به غیر از نام پورشه چیز دیگری در مرورگر تایپ نمیکنه!
        پورشه هم خوبه و به همان میزان nsx هم خوبه منتهی مجلات بنا بر اقتضا و شرایط مالی روز به راحتی میتونند مثلا رتبه بندی کنند یا امتیاز بدن!
        مثلا اگر فردی علاقه مند خودرو به مغزش فشار بیاره میتونه بفهمه که وقتی یک خودرو موتور و دیفرانسیلش در محور عقب قرار داره در صورت استفاده از سیستم هیبرید طبیعتا موتورهای برقی در جلو خواهد بود که متاسفانه شما فکر میکنید به غیر از آلمانیها دیگران از این اندیشه عاجزند!
        هر جا آمار و ارقام به نفعتون نیست به گذشته و اصالت دخیل میبندید یا رتبه فلان مجله ، وقتی میپرسیم در این چند سال اخیر پورشه در مسابقات GT چرا گم شده از آستین توهم ۳۰ هزار قهرمانی بیرون میکشید ، جدیدا هم به صورت مرموزی از مک لارن و لامبورگینی مایه میزارید یا گاهی عینک منطقی زده و شعار هیچ بهترینی وجود نداره میدهید البته در پست هایی که مثلا فراری یا دیگران بالاتر از پورشه ایستادن!

        1. دانیال_Surrey،England

          ۲۶ دی ۱۳۹۶
          سوابق: (2354 ديدگاه)

          بهزاد جان حرف مهران درسته و ایرادی هم نداره.
          ماشینی که اکثره مجلات ازش تعریف میکنن و تستش میکنن قطعا موفقیت هاش خیالی نیست.
          nsx هیچ وقت به اندازه ی۹۱۱ خوب نبوده و نیست.((آینده شاید بشه،شاید.))
          هوندا تخصصش اسپرت نیست،بر خلاف پورشه-فراری-لامبورگینی -لوتوس و……((داش مک لارنم یادم میرفت😔 😂))
          این شرکت هایی که گفتم مدام در حال ساختن خودوری اسپرت و سوپر اسپرت و هایپرکار هستن.
          بعضی شرکت ها مثل هوندا هر چند سال یه بار یدونه nsx میدن بیرون.
          طبیعیه به نسبت مثلا پورشه ضعیف تر عمل کنن.
          این یه مبحث خیلی خیلی سادس.
          اینم که پورشه بهتره یا فراری بحث مفصلیه.
          ولی بین ۹۱۸ و لافراری و پی۱ قطعا ۹۱۸ بهتر بود و چند سال جلوتر از زمان خودش بود.((نظر شخصی))
          و پی۱ هم قطعا آخر.😂

        2. mehran911

          ۲۶ دی ۱۳۹۶
          سوابق: (1781 ديدگاه)

          ممنون دانیال عزیزم بخاطر کامنت خوبت
          .
          جوابش رو در کامنت پایین دادم منتظرم ببینم چی میتونه بگه

      2. mehran911

        ۲۶ دی ۱۳۹۶
        سوابق: (1781 ديدگاه)

        وقتی نسبت اطلاعات و درک از نوع و ساختار پلتفرم خودرو به اعتماد به سقف به بینهایت میل میکنه با چنین کامنتهای شاهکاری مواجه میشیم
        ***
        معمول خودروهای الکتریکی که از یک موتور الکتریکی اونم روی محور عقب در صورت وجود پیشرانه روی محور جلو و یا برعکس یعنی یک موتور الکتریکی رو محور جلو در صورت وجود پیشرانه در عقب استفاده میکنن
        اینجا هوندا بصورت کاملا مشابه ۹۱۸ از ۳ موتور الکتریکی که ۲ تاش روی محور جلو نزدیک به هر چرخ و سومی در عقب استفاده کرده کاملا مشابه ۹۱۸
        سوال اینجاست که چرا هوندا از سه موتور الکتریکی بجای یکی استفاده کرده که محل قرارگیری دو تای اونها کاملا مشابه ۹۱۸ با دو موتور الکتریکی ۹۱۸ هستش این سیستم جوریه که حتی در جزئیات هم مو نمی زنه ؟ جوابش بهبود توازن و رسیدن به پایداری بهتر
        حتی برنامه ریزی کارکرد این سیستم مشابه ۹۱۸ هستش
        موتور الکتریکی بزرگ که جلوی ترانس اکسل قرار گرفته هر حالت تمام الکتریکی فعاله و در محور جلو واحد موتورهای دوقلو که هر کدوم از چرخ ها رو با استفاده از چرخ دنده خورشیدی بصورت مجزا و با تقسیم گشتاور می چرخونن که باعث هماهنگی گشتاور در هنگام ترمز گیری با محور عقب میشه یعنی حتی ساختارش کاملا مشابه چیزیست که ۹۱۸ وجود داره
        .
        من مسئول چیزی هستم که می نویسم و نه *** که شما از اون برداشت میکنی

        1. #ali.m#

          ۲۶ دی ۱۳۹۶
          سوابق: (1850 ديدگاه)

          مهران جان فقط چون از۳تا موتور استفاده کرده میگی کپی از ۹۱۸؟
          منطق شما رو درک نمیکنم .

        2. بهزاد

          ۲۶ دی ۱۳۹۶
          سوابق: (1239 ديدگاه)

          داداش مشکل اینجاست که شما فکر میکنید nsx یکی دو ساله و بعد از ۹۱۸ طراحی و ساخته شده!
          شما همانطور که اشاره کردم از پورشه اطلاعات کاملی دارید ولی واسه دیگران زیاد تحقیق نمیکنید .
          چینش موتور برقی ۹۱۸ همانطور که اشاره کردید کاملا درسته یکی جلوی اکسل یکی پشت اکسل ولی این سیستم در nsx متفاوته و دو موتور به موازات همدیگر قرار دارند که هرکدام نیرو را مستقل به چرخ های چپ و راست میفرستن و اون موتور سوم که بعد از گیربکس هست هر شرکت دیگری هم که بود باید همین سیستم را به کار میبرد!
          بنابراین چون در لفافه مجلات گفته شده ۳ موتور الکتریکی باید به این نتیجه برسیم که ساختار این دو یکیه؟!
          برادر گرامی مدت هاست کنترل گشتاور ، میزان توزیع نیروی ترمز و هر چیزی که شامل انتقال قدرت و پایداری هست توسط برنامه ریزی در ecu مدیریت میشه و چون این عمل در nsx هست حتما کپی پورشه بوده!
          همانطور که مشخصه دو موتور الکتریکی ساختار متفاوتی دارن و این خلاف موضع و گفته ی شماست.
          در واقع هر پدیده ای در این صنعت از طرف شما مصادره به مطلوب میشه.
          اون گفته اعتماد به سقف هم کاملا ادبیات مجید جان خودمان هست که اینبار هم ممکنه با چهره ی متفاوت ایشان بیرون اومده باشه که به شخصه مثل سایر عزیزان و همراهان این سایت به این معضل عادت کرده ایم.

        3. mehran911

          ۲۶ دی ۱۳۹۶
          سوابق: (1781 ديدگاه)

          جالبه که داری طرز کارکرد سیستم های تقسیم گشتاور رو به من یاد میدی
          چی بگم واقعا نااحت میشم وقتی افرادی رو میبینم که چیزی نمی دونن اما فکر میکنن نابغه هستن …
          (((((((بنابراین چون در لفافه مجلات گفته شده ۳ موتور الکتریکی باید به این نتیجه برسیم که ساختار این دو یکیه؟!)))
          .
          دوست من قبل از کامنت گذاشتن برو بخون تا هم وقت خودت تلف نشه و نه من
          .
          این قسمتی از بررسی NSX سایت کاراند درایور هستش
          the NSX operates like a Porsche 918 Spyder, able to drive electrically or on engine torque alone, though the first mode is mainly a gimmick. One big electric motor located at the front of the transaxle can power the car up to 50 mph for a few miles in a quiet mode. The lithium-ion battery pack behind the seats is too small to supply more. On the front axle, the “Twin Motor Unit” drives each wheel separately through planetary gearsets that allow the motors to provide torque-vectoring capability in concert with the brakes at the rear

        4. بهزاد

          ۲۷ دی ۱۳۹۶
          سوابق: (1239 ديدگاه)

          مهران جان یا هر اسم دیگری بنده عرض کردم شما هر مطلبی که میبینی مصادره به مطلوب میکنی یا در واقع چیزهایی را دنبال میکنی که باب میل هست.
          دوست گرامی ایده ی استفاده از این نوع سیستم هیبرید در واقع از مدل مسابقه ای پورشه ۹۱۱ gt3 ساخت ۲۰۱۰ ناشی میشه که خود اون نیز توسط شرکت انگلیسی ویلیامز توسعه داده شده و باز در تکاملش شرکت اصلی این نوع قوای محرکه هیبرید شرکت انگلیسی GKN هست که شرکت های زیادی از جمله خودروهای لمانز audi و پورشه مشتری اون هستند و همین i8 هم سیستم هیبریدش دست پخت GKN هست و بسیاری از شرکت های دیگر!!!!!
          https://www.gkn.com/en/newsroom/news-releases/driveline/2016/gkn-brings-supercar-hybrid-technology-to-mass-market/
          https://newatlas.com/williams-hybrid-power-brings-further-williams-f1-investment/14918/
          اگر به دانش چرخ دنده خورشیدی شما بر نمیخوره در این سالها به چه میزان از تکنولوژی های پورشه ۹۱۸ تعریف و تمجید و بزرگنمایی فرمودید یا همینطور i8 که مهندسی ژرمنی در سطوح فضایی هست و نیاز به توضیح اضافی نیست که بلکل تمام اون گزافه گویی ها ناشی از یکسری اصلاعات غلط از چندین مجله بوده که اونها هم از پشت پرده ها خبری ندارند!
          مثلا این لینک برای قبل رونمایی ۹۱۸ هست که مراحل توسعه nsx را توضیح میده و به روشنی داره از سیستم هیبریدش میگه!
          https://www.google.com/amp/s/hypebeast.com/2012/1/acura-nsx-concept%3famp=1
          امیدوارم قبل از دادگاهی کردن و به رخ کشیدن تکنولوژی کمی تحقیق کنید و به غیر از پورشه از کلمات دیگری در مرورگرتون استفاده کنید!

        5. Saeed Boroomand

          ۲۷ دی ۱۳۹۶
          سوابق: (477 ديدگاه)

          به نظر بنده ضمن تایید نکات خوب هر دو تون، این نکته مهمه که هیچ شرکتی از شرکت دیگه تقلید نمیکنه، در واقع کمپانی ها همه ی مدل های مختلف رو ارزیابی میکنن و هر کدوم بر مبنای نیاز ها و اهدافی که تعریف کرده و محدودیت هایی که پلتفورمش بهش تحمیل میکنه دست به انتخاب میزنن.
          اصولا این ایده ها خیلی قبل از پورش ۹۱۸ هم وجود داشتن هر چند مهندسی خوب پورش باعث میشه بتونه ایده ها رو خیلی جاها بهتر پیاده کنه. به نظر من نقش موتور الکتریکی سوم و جعبه دنده هوندا چیزیه که بهش هویت مستقل میده.
          ان اس ایکس مثل خیلی از ایده های بزرگ نیاز به نسل دومی داره که ریفاین شه و زیبایی هاش رو بتونه نشون بده. پورش ۹۱۱ از اون طرف اینقدر بهینه شده که معیار خوبیه برای سنجش بقیه حتی اگه بهترم نباشه الزاما.

        6. mehran911

          ۲۷ دی ۱۳۹۶
          سوابق: (1781 ديدگاه)

          دوست عزیز این چیزی که شما الان می نویسی مطلبی هست سال پیش یا سال ها پیش خوندم
          چیزی در سایت های معتبر وب در مورد ۹۱۸ وجود نداره که حداقل یک بار ندیده باشم
          لینک چی رو به من میدی ؟؟؟
          ویلیامز غیر این موارد همکاری های زیادی با گروه فولکس و پورشه داشته و داره …
          .
          شما فکر کردی من نمی دونم پورشه از الکترو موتور و سیستم تقسیم گشتاور GKN استفاده کرده این رو فکر کنم همه غیر از شما میدونستن بهتره از دانیال عزیز بپرسی تا کامل توضیح بده
          .
          پسر خوب چیزی که شما الان از پورشه می خونی خیلی قبل تر توسط بنده دیده شده خیلی قبلتر از اون چیزی که فکرش رو بکنی
          .
          ازاین به بعد اگر اگه خواستی بدونی پورشه از سری مدل ۳۵۶ تا به امروز از چه سیستم هایی که توسط هر شرکتی چه در مدل های جاده ای و چه در موتور اسپرت توسعه داده شده استفاده کرده از خودم بپرس تا بهت بگم ….
          .
          از این به بعد هم یاد بگیر قبل کامنت گذاشتن و شلوغ کردن برو بخون که نه خودت … بشی نه وقت بقیه رو تلف کنی

        7. بهزاد

          ۲۷ دی ۱۳۹۶
          سوابق: (1239 ديدگاه)

          دوست همیشه در صحنه این موارد را به طور قطع و یقین ندیده بودید چون اصلا دنبالش نیستید!
          بنده هم مثل شما نمیدونستم و به خاطر شرایط و بلوف ها مجبوریم ببینیم واقعیت امر چی هست.
          این گونه موارد باعث پدیدار شدن واقعیت ها میشه که نمونه اش همین سه موتور و برنامه ریزی و دنده خورشیدی و…
          شاید دوستانی که تازه وارد مباحث شدن یادشون نباشه اما شما بارها گفتید در فلان مسابقه GT پورشه ۵۰۰ اسبی توانست فراری ۶۷۰ اسبی را شکست بده که باز ما وارد شدیم که گفتیم ۴۹۰ اسب بخاره ولی شما مگه قبول میکردی حالا هم که انگار با یک مشت کودک روبرو هستید میگید من میدونستم این سیستم هیبرید طراحی و ساختش کجا بوده پس حتما پسر عموی ما سه تا کامنت راجب کپی سیستم هیبرید nsx از پورشه گذاشته!
          داداش هر فردی منطقی بود حداقل با یک عذرخواهی به این قائله که خود شما شروعش کردید پایان میداد.

        8. mehran911

          ۲۷ دی ۱۳۹۶
          سوابق: (148 ديدگاه)

          (((( دوست همیشه در صحنه این موارد را به طور قطع و یقین ندیده بودید چون اصلا دنبالش نیستید! ))))
          ***
          بی اطلاع عزیز
          فقط دانیال عزیز ۲۰ بار از GNK در بحث با من استفاده کرده دوست داشتم الان کامنتم و میخوند قبلش من بارها این موضوع رو خوندم باو اصلا کیلیپش در کانالم تو آپارات هست
          موضوع ویلیامز رو من در کتاب Porsche 911_ 50 Years
          ۱۰ بار بیشتر خوندم در زمان معرفیش خوندم در سایت توتال ۹۱۱ خوندم …
          من بالای ۳۰۰ مگابایت فقط کتاب در مورد پورشه دارم وخوندم که خیلی از مطالبش رو در هیچ سایتی پیدا نمیکنی
          خخخخخخخخ شما چی میگی برای خودت
          .

          من گفتم
          (((‌کریس هریس میگفت nsx در چینش موتور های درون سوزو الکتریکی کاملا از ۹۱۸ الهام گرفته)))
          شما گفتی
          (((((بنابراین چون در لفافه مجلات گفته شده ۳ موتور الکتریکی باید به این نتیجه برسیم که ساختار این دو یکیه؟!))
          .
          بعدش من پلتفرمشون رو کامل مقایسه کردم اما باز …
          بعد رفتم عیییییییین متن کاراند درایور رو در مورد عملکرد مشابه این سیستم آوردم اما باز …
          بابا از رو برو دیگه …
          بعد بحث کشیدی سمت ویلیامز وGKN که پورشه از تکنولوژی اونها استفاده کرده
          کدوم خودرو ساز هست که تمام صددرصد خودرو رو خودش تولید کنه
          مگه فراری از سیستم پلاسمای بوش آلمان در موتور ۴۸۸ استفاده نمیکنه ؟؟؟
          مگه فراری از سیستم پاشش پرفشار بوش آلمان استفاده نمیکنه ؟؟؟؟
          مگه فراری از سیستم یونیت کنترل بوش آلمان استفاده نمیکنه ؟؟؟
          ووو
          .
          تازه گیر دادی که چرادر مورد لامبو و مکلارن کامنت میذارم …
          شما از جای دیگه داری میسوزی پسر خوب برو اول مشکلت رو با خودت حل کن بعد بیا نظر بده ( schizophrenia)
          .
          شما انقدر چیزی برای گفتن نداری که کلید کردی رو ی کلمه خورشیدی پسر خوب این ترجمه اون متن انگلیسی هستش که من از خود پدال کپی کردم خورشیدی که کلمه کاملا درستی هستش رو من از پست NSX سایت پدال کپی کردم
          .
          مثل اینکه یادت رفته در پست جی دی پاور با متوسل شدن به هر نوع توهینی سعی داشتی به دروغ ثابت کنی که برای خودروها در سه ماه اول مشکل فنی پیش نمیاد تا مجبور شدم دقیقا عین متن رو از منبع کپی کنم …
          بحث در مورد گارانتی پورشه رو یادته ….
          .
          درمورد خودروهای GT لمانز من ی اشتباه کوچک کردم فکر کردم قدرت پیشرانه اینها مثل گذشته در کلاس LMP1 هستش
          و فکر کردم مشابه کلاس GT سری WRC نسبت وزن به قدرت هستش همین
          این همه با شما بحث کردم ی سوتی دادم اما شما …
          .

  6. Sarvin

    ۲۶ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (23 ديدگاه)

    اینم مثل فورد جی تی و نیسان جی تی ار میشه
    اختلاف رای خیلی نزدیک هم میشه
    من که به i8 رای دادم

  7. hamid

    ۲۶ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (177 ديدگاه)

    بین gt و gt-r
    انصافا حق gt-r بود برنده بشه.

    1. Ford taurus

      ۲۶ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (329 ديدگاه)

      بله درسته ???

    2. (ali (Chevy nova

      ۲۶ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (5198 ديدگاه)

      حمىد
      بستگى داره به چى بگى انصاف
      در ضمن فورد جى تى و نىسان جى تى ار رقىب هم نبودن چون ۲ تا محصول کاملا متفاوت بودن

  8. سياوش

    ۲۶ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (171 ديدگاه)

    این هوندا که اومده ادای i8دراورده همه جای دنیا هم این قضیرو میدونن درثانی هوندا اصلا برد الکتریکی نداره بااین حال نمیدونم چرا قیمتش ۱۲هزارتا بیشتره
    ۵۰تاانجین انداختن زیرکاپوت اما بازم خیلی اختلاف پرفورمنس با بیمر نداره

    1. Amin

      ۲۶ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (91 ديدگاه)

      ۱ ثانیه اختلاف شتاب تو این کلاس خیلی زیاد حساب میشه

    2. Meysam..LaFerrari

      ۲۶ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (581 ديدگاه)

      به اندازه ی دو تا کلاس مختلف اختلاف پرفورمنس دارن دوست گرامی، بیخیال.
      از نظر بالانس، ترکشن و کیفیت سواری هم هوندا NSX نزدیک به بهترین سوپراسپرت های دنیا عمل میکنه.
      فقط وزنش بعنوان یه سوپراسپرت یه مقدار زیاده که اونم چندان مشکل خاصی نیست و ماشین Agility خودش رو از دست نداده.

      هوندا NSX خودروئیه که همه باید بهش احترام بذارن ؛ هر چند i8 برای من جذاب ترین محصول BMW هست اما نهایتاً رأی من NSX هست، اون هم نه صرفاً برای سریعتر بودنش.

      1. (ali (Chevy nova

        ۲۶ دی ۱۳۹۶
        سوابق: (5198 ديدگاه)

        ىادمه سامان اذرى مىگفت هوندا nsx رو معرفى کرد براى رقابت با کوروت و امثال کوروت
        داش سامان ىادت هستش؟؟

    3. #ali.m#

      ۲۶ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (1850 ديدگاه)

      هوندا ادای کسی رو درنمیاره سیاوش عزیز .

      ماشینی ساخته در حد و اندازه بزرگترین سوپر اسپرت های دنیا .ماشینی که رقبایی مثل ۹۱۱رو کنار زد و خودروی پرفورمنس سال شد .
      متعصبانه نظر ندید لطفا .

    4. شاهين

      ۲۶ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (859 ديدگاه)

      درگ اعودی و بنز رو دیدی دیروز؟ آعودی شتابش یک دهم ثانیه بهتر بود فقط ، ولی نتیجه رو برو ببین…دیگه ١ ثانیه که کلا داستان عوض میشه

      1. Kurtz

        ۲۶ دی ۱۳۹۶
        سوابق: (11347 ديدگاه)

        مصرف سوخت BMW رو دیدی؟
        یک سوپراسپرت رو پیدا کن که مصرف ترکیبیش زیر ۸.۵ لیتر در ۱۰۰ باشه.
        اکثرا بالای ۱۰-۱۱ هستن.
        (البته NSX به نظر من بیشتر ماشین اسپورته نه سوپراسپرت. )

        تویوتا کمری با موتور ۳.۵ لیتری ۶ سیلندر صفر تا صدش ۶ ثانیست.
        مصرف سوخت ؟ ۹ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر.

        1. #ali.m#

          ۲۶ دی ۱۳۹۶
          سوابق: (1850 ديدگاه)

          مصرف سوخت اینجا ذره ای ارزش نداره کسی که ۲۰۰هزار دلار میده ماشین گیر ۲لیتر بنزین نیست .
          مصرف موتور ۳سیلندر نبایدم بیشتر از این باشه .

        2. Kurtz

          ۲۶ دی ۱۳۹۶
          سوابق: (11347 ديدگاه)

          .
          تنها کسی که مصرف سوخت این ماشین ها واسش مهم نیست ” شما ” هستی

          اتفاقا مصرف سوخت سوپراسپرت های ارزان قیمت مثل nsx ، ۹۱۱ ،GTR و آئودی آر ۸ برای ” مشتریان این ماشین ها” خیلی مهمه.

          وگرنه BMW همون موتور مکلارن F1 که ۲۵ سال پیش ساخته رو واسه i8 هم استفاده میکرد. یه هایپرکار از توش در می آمد.

          چیزی که شما میگی در مورد ۱۲ سیلندرهای ایتالیایی یا فورد GT مصداق داره که ۴۰۰ هزار دلار قیمتشونه.
          نه NSX .

          حتی مک لارن هم در مدل ۷۲۰s که ۳۰۰ هزار دلار قیمتشه به شدت روی آلایندگی و مصرف سوختش کار کرد تا بتونه به اعداد ۲۴۹ گرم و ۸.۶ لیتر برسه.

        3. #ali.m#

          ۲۶ دی ۱۳۹۶
          سوابق: (1850 ديدگاه)

          الایندگی بله ولی مصرف سوخت چیز چندان مهمی نیست .
          البته هوندا هم مصرف خیلی زیادی نداره موتورش دوبرابر بی ام و حجم داره طبیعیه ک بیشتر مصرف کنه .مصرف سوخت فاکتور قابل دفاعی واسه i8 نیست.

        4. Kurtz

          ۲۶ دی ۱۳۹۶
          سوابق: (11347 ديدگاه)

          هر ماشینی که مصرف سوختش بیشتر باشه آلاندگیش هم بیشتره دیگه!!!

          اصل پایستگی جرم رو مگه نخوندید؟!

        5. #ali.m#

          ۲۶ دی ۱۳۹۶
          سوابق: (1850 ديدگاه)

          بزرگوار الایندکی ۱۲لیتری یا۱۱لیتر چقدر تفاوت داره شما ک اینقدر به فکر الایندگی داری چرا ماشین کاربراتوری سوار میشی .
          اصلا چرا ماشین سوار میشی .
          ک هوا رو الوده کنه .؟
          البته حتما چون i8اینده ی سوپر اسپرت سازی جهانه ??
          الایندکی نداره اصلا

  9. #ali.m#

    ۲۶ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (1850 ديدگاه)

    nsx یک سر و گردن بالاتر از i8
    چه طراحی چه فنی .
    با وجودی که i8 در نوع خودش عالیه .
    انتخاب من هونداست.
    ?هوندا?

  10. مهران

    ۲۶ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (272 ديدگاه)

    گروه سوپر اسپرت ها از وقتی فراری ۸۱۲ و ۴۸۸ حذف شد دیگه جذابیتی نداره

    1. Sarvin

      ۲۶ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (23 ديدگاه)

      چون کاربر ها نمیپسندنشون حذف شدن

    2. دانیال_Surrey،England

      ۲۶ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (2354 ديدگاه)

      نه پس انتظار داشتین ۴۸۸ از ۷۲۰ بهتر باشه و اونو کنار بزنه؟؟!!!!!!!?
      قرار نیست هر ماشینی تا ابد بهترین کلاس خودش باشه.
      وقتی نسل جدید ۴۸۸ معرفی بشه اگر ۷۲۰s رو کنار زد ما هم نباید ناراحت بشیم.
      این چرخه تا ابد ادامه داره.

    3. Saeed Boroomand

      ۲۷ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (477 ديدگاه)

      اصن از وقتی اینا رفتن مردم رو صبح ها توی مترو نکاه کنید قیافه هاشون خسته و افسرده به نظر میاد… زندگی دیگه جریان پیدا نخواهد کرد در نبود اون دو بزرگوار… ؛)
      متشین های خوبی بودن قبول دارم ، یه جورایی که تصورات کلاسیک ما در مورد خودروی اسپورت هم داره به چالش کشیده میشه کم کم …

  11. hamid

    ۲۶ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (177 ديدگاه)

    درسته که هوندا عملکردش بهتره ولی از حق نگذریم ببینید بی ام و با یه موتور سه سیلندر و یه موتور الکتریکی مقابل هوندا با یه موتور شیش سیلندر و سه تاموتور الکتریکی داره رقابت میکنه!
    به احترام مهندسی به بی ام و رای دادم

  12. datsun

    ۲۶ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (1716 ديدگاه)

    i8 سوپر اسپورته؟!

    1. #ali.m#

      ۲۶ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (1850 ديدگاه)

      شبیهش ک هست ?

  13. حمیدرضا

    ۲۶ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (2398 ديدگاه)

    مصرف سوخت موتور بی ام و با هوندا تقریبا یکی هست اصلا خوب نیست با اینکه خیلی تکنولوژی بیشتری نسبت به هوندا در اون به کار رفته ولی من هوندا رو انتخاب کردم

  14. Landscape

    ۲۶ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (176 ديدگاه)

    تو این دوئل ها خیلی عدد ملاک شده با این وضع هر کدوم از این دو تا بیان بالا قابل رقابت با بقیه نیستند چون همه به اعداد رای میدن
    این دوتا چرا باید تو این گروه باشن؟؟؟
    حیف بود GT-R حذف بشه

  15. سینا

    ۲۶ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (5 ديدگاه)

    در ضمن مصرف سوخت i8 اون چیزی که اون بالا گفتن نیست مصرف ۲.۸ تا هست…

    1. Saeed Boroomand

      ۲۷ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (477 ديدگاه)

      اون مصرف حالت فقط الکتریکی هست و واسه وقتی خوبه که هر روز توی خونه شارژ شه و تاسر کار باهاش شخص بره و برگرده خونش و کارشم ده بیست کیلومتر دور تر از خونه نباشه. در مورد ۹۱۸ هم همین برداشت بود در مورد مصرف سوخت. البته روی کاغذ که امکان رسیدن به این مصرف سوخت ها وجود داره. ماشین اسپرتی که با سرعت پنجاه کیلومتر در ساعت حرکت میکنه نیازمند ۱۰۰۰ اسب بخار نیروی پیشرانه نیست نیازمند گشتاور ۱۰۰۰ نیوتون متریه. پس به جز توی سرعت های خیلی بالا مصرف رو میشه به مقدار زیادی کاهش داد…

  16. Ferrari Fxx K Evo

    ۲۶ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (895 ديدگاه)

    BMW با ۳۷۴ اسب بخار و ۵۷۰ نیوتن متر گشتاو
    ۰ تا ۱۰۰ رو تو ۴ ثانیـه پـر میکنـه خیلی خیلی خوبـه!
    ـ
    ولی رای من Acura NSX

  17. ارش

    ۲۶ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (1040 ديدگاه)

    به بی ام و رای دادم .

    1. Saeed Boroomand

      ۲۷ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (477 ديدگاه)

      تا ۱۴۰۰ مال خودتون تنها 🙂

  18. سورنا

    ۲۶ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (650 ديدگاه)

    بی ام و بیشتر به فضایی و تخیلی بودن و آینده میخوره ?

  19. Nissan...japan

    ۲۶ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (209 ديدگاه)

    اون زمانی که لامبورگینی و فراری بعنوان گل سرسبد سوپر اسپرت های جهان شناخته میشدن و رقیبی تو کل دنیا نداشتن نسل قبلی nsx با قیمت خیلی پایینتر لقب قاتل فراری رو گرفته بود!!!!الان نمیدونم چرا یه عده از این المانی باز ها بزور سعی دارن این ماشینو کوچیک جلوه بدن؟!در حالی که نسخه معمولی این خودرو(چون تایپ r هنوز نیومده)با نسخه پر قدرت ۹۱۱ یعنی توربوs برابری میکنه و شاید توی درگ فقط چند صدم شایدم هزارم ثانیه عقب بمونه!!!همچنین خیلیا اذعان داشتن که nsx یکی از بهترین و پیشرفته ترین سوپر اسپرتهای حال حاضره

    1. سورنا

      ۲۶ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (650 ديدگاه)

      ولی هنوزم که هنوزه شما ١٠٠ تا nsx رو بزار کنار هم هیچوقت حس یه فراری و لامبو رو بهت نمیده
      اولین بار که لامبورگینی از نزدیک دیدم نمیدونستم چیکار کنم دست بزنم بهش یا نگاهش کنم یا عکس بندازم یا …

      حس لامبورگینی قابل توصیف نیست اصلا 🙂

      1. Nissan...japan

        ۲۶ دی ۱۳۹۶
        سوابق: (209 ديدگاه)

        سورنا جان یکم با اغراق حرف زدی من بر خلاف شما برند پرست نیستم هرکسی یه حس درونی داره به یه ماشین!!! شاید کسی باشه که برخلاف شما بادیدن nsx یاgtr هوش از سرش بپره!

        1. سورنا

          ۲۶ دی ۱۳۹۶
          سوابق: (650 ديدگاه)

          داداش منم کاری با برند ندارم
          منظور منم دقیقا همین بود که سلیقه ها متفاوته که من خودم کاری با برندش ندارم و اون حسیو دوس دارم که بهم میده حالا میخواد حتی سایپا تولیدش کنه فرقی نداره واسم مثلا هوندا بدی شاید اصلا سوارشم نشم ولی لامبورگینی یا فراری رو ساعت ها فقط نگاهش میکنم

          حالا یکی هم ممکنه همین حس رو حتی به پراید داشته باشه !

    2. Kurtz

      ۲۶ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (11347 ديدگاه)

      .
      دوست عزیز همون زمان هم NSX فقط در بعضی پارامتر ها مثلا رکورد پیست حریف مدل های سطح پایین و متوسط فراری بود.
      وگرنه NSX هیچ وقت در حد رقابت با فراری ۵۵۰ و F512 نبوده
      همین الان هم NSX در بسیاری پارامتر ها روی کاغذ نسبت به کالیفرنیا T برتری داره. ولی خب این ۲ ماشین از دو دنیای متفاوت اند و مشتری فراری هرگز سراغ NSX نمیره.

      هوندا ، NSX رو در سال ۱۹۹۰ برای رقابت با فراری ۳۲۸ ساخت که از تکنولوژی سال ۱۹۸۶ استفاده میکرد.

      1. Nissan...japan

        ۲۶ دی ۱۳۹۶
        سوابق: (209 ديدگاه)

        دوست عزیز من هیچوقت نگفتم nsx از هر نظر برتر از فراریه یا مثلا مشتری فراری سراغ nsx میره یا نه!!!چون خودروهایی مثل gtr و nsx سوپر اسپرت هایی برای عام هستند نه مثل فراری برای افراد خاص و پولدار که عاشق کلکسیون جمع کردنن و این کارشون واقعا قابل تحسینه که با تکنولوژی ارزونتر پرفورمنس تقریبا مشابه ارائه میدن….بحث اصلی من اینه که یه عده سعی میکنن وجهه و محبوبیت فوق‌العاده سوپر اسپرت های ژاپنیو زیر سوال ببرن در حالی که واقعا خودرو های لایقی هستن.

  20. Just bentley continental

    ۲۶ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (536 ديدگاه)

    به نظرم i8 ماشین عالیه ولی nsx خیلی سرتره
    چند تا ماشین ژاپنی برام خیلی قابل احترامن
    تویوتا سوپرا . نیسان اسکایلن gtr . مزدا rx7 . هوندا nsx . میتسوبیشی لنسر اوولوشن. سوبارو ایمپرازا.
    اینا افسانه ایین ژاپنی بازی می دونن من چی میگم.
    تو اینجا هم تو
    طراحی
    پرفورمنس
    و اینکه هوندا یه سوپراسپرت واقعیه شکی نیست
    و اختلاف قیمتشونم تازه زیاد نیست
    بیمر شانسی در برابر nsx نداره.
    و واقعا ناراحت شدم که دو سوپراسپرت افسانه ایه این سگمنت حذف شدن. نیسان gtr و پورشه ۹۱۱.

  21. فرامرز

    ۲۶ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (1311 ديدگاه)

    هدف از طراحی و تولید آی ۸ متفاوته. وگرنه ب ام و میتونست بجای موتور ۳ سیلندر یه شش سیلندر با بوست خیلی بالا بذاره و باتری ها رو هم واسه کاهش وزن و هزینه مثل هوندا حذف کنه. درهای جانبی رو معمولی کنه و بجای شاسی فیبر کربنی از شاسی فولادی استفاده کنه. اونوقت از نظر کاربران پدال بهترین خودروی جهان میشد. ضمنا مصرف سوخت آی ۸ خیلی کمتر از عدد بالاست. هوندا هایپرکار ساخته و ب ام و فیوچرکار!

    1. #ali.m#

      ۲۶ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (1850 ديدگاه)

      i8در حد nsx نیست

      1. ارش

        ۲۶ دی ۱۳۹۶
        سوابق: (75 ديدگاه)

        داداش بر عکس نوشتی دقت کن باید بنویسی nsx در حدi8 نیست.

        1. #ali.m#

          ۲۶ دی ۱۳۹۶
          سوابق: (1850 ديدگاه)

          اره ارش جان اصلا در حدش نیست شتابش که از بی ام و کمتره .تو پیست ضعیف تره .قدرتش کمتره . تعلیقش خیلی بد تره

          گیربکسشم از مال پراید ضعیف تره .
          ?الان بهتری؟?

      2. BMW

        ۲۶ دی ۱۳۹۶
        سوابق: (453 ديدگاه)

        اینهمه میگفتی کامنت مفید نمیزارین نمیزارین همین بود?
        دقت کنید کامنت مفید از نظرش اینه اینه i8 در حد nsx نیست یا مثلا این ماشین عشقمه میشه اینه خوبه….اینا میشن کامنت مفید و بدرد بخور

        1. #ali.m#

          ۲۶ دی ۱۳۹۶
          سوابق: (1850 ديدگاه)

          خب نیست ?
          مگه تقصیر منه .
          نیست اقا در حدش نیست خیلی پایین تره .
          nsx در نوع خودش بی نظیره و هیچ ماشینی از همچین ترکیبی از موتور برقی و بنزینی استفاده نکرده .
          راستی اصلا به کسی مربوط نیست که من چی منویسم تو سایت . چیزی ک مشخصه حداقل مثل شما فقط کل کل نمیکنم.
          برو با اون اصلیه بیا نه این bmw?

        2. BMW

          ۲۶ دی ۱۳۹۶
          سوابق: (453 ديدگاه)

          با اصلی بیام!!!!نکنه فکر کردی مثل خود چند اکانتم!!! چقدر باهوشی که خودتو با من اشتباهی گرفتی??
          نمیدونم چرا تو این سایت تو هرچی بگی نظر مفیده و کل کل نیست کوبوندن نیست توهین نیست ولی بقیه ….یا همه نظراتشون رو بگن و تو پاسخ بدی به تو ربط داره ولی بقیه بیان پاسخ تو روبدن نظراتت به کسی ربطی نداره!!قبلا گفتم تو تو یه کلمه خلاصه میشی مغاطله و البته یکیم بهش اضافه میکنم که قشنگ تر شه (توجیه) دقت کردی تاحالا جوابت رو ندادم دو دفعه اونم چون پاسخمو دادی جوابتو دادم!!چون راحت میشه تجزیه و تحلیلت کردو شناختت و نتیجه گرفت که بحث کردن با این آدم بی فایدس.
          بعدشم من نگفتم هوندا بدِ ادعایی که کردیو خواستم یاد آوری کنم.

        3. #ali.m#

          ۲۶ دی ۱۳۹۶
          سوابق: (1850 ديدگاه)

          من جواب شما رو دادم؟
          بزگوار من اینقدرا هم بیکار نیستم .
          من کی جواب شما رو دادم .
          شما چند بار پریدی ب من .
          الانم شما ب من حمله کردی وگرنه اگه ب من بگن اسم۱۰۰تا کاربر پدال ک یادته رو بنویس شما رو احتمالا ۱۰۱مین نفر هم ننویسم چون یادم نمیاد اسمتو .

        4. BMW

          ۲۶ دی ۱۳۹۶
          سوابق: (453 ديدگاه)

          اتفاقا باعث خوشحالی که تو ذهنت نیستم چون اگه بودم میفهمیدم که چقدر آدم بی ارزشی میتونم باشم که همچین جایی اسمم ذخیره بشه….سفسطه نکن دیگه لینک هست باز بزارم ضایع میشی حوصله بحثرو باهات ندارم هدفم پاسخمم بهت گفتم کامنت مفیدی که ادعا کردی….

          باشه اصلا تو درست میگی ولش.

        5. #ali.m#

          ۲۶ دی ۱۳۹۶
          سوابق: (1850 ديدگاه)

          اها پس میخواستی ثابت کنی کامنت من مفید نبوده .
          خب باشه قبول کردم .
          الان بهتری؟?

        6. BMW

          ۲۶ دی ۱۳۹۶
          سوابق: (453 ديدگاه)

          من معذرت می خوام هرچی فکر کردم دیدم ارزش نداره سره ژاپن و آلمان بهم توهین کنیم من که بخشیدمت البته اگه افتخار بدی …. خیالت تخت دیگه من کامنت نمیزارم که ناراحتت کنه ….راستی اون طرفی که منو باهاش اشتباهی گرفتی من نیستم جدی میگم…. اگه کامنت گذاشت فکر نکنی منم.
          خدا نگهدار

  22. مهدی

    ۲۶ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (2361 ديدگاه)

    از لحاظ قدرت و سرعت امکان مقایسه وجود نداره نه به خاطر برتری چشمگیر هوندا بلکه به این خاطر که بی ام و بیشتر رو موتور الکتریکی تمرکز داشته واز اونجایی که بشر یک دهم پیشرفتش تو موتور های بنزینی رو تو موتور های الکتریکی نداشته بنا براین نتونسته کمبودش جلوی اون موتور ۳.۵ لیتزی هوندارو از نظر قدرت جبران کنه ولی باید دونست که آینده مال پیشرانه الکتریکی قوی تر هستو الان بی ام و تو این بحث بی نظیر داره عمل میکنه

  23. ونوم اف ۵

    ۲۶ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (1276 ديدگاه)

    بی ام و بیشتر مشخصاتش به خودروهای اسپرت میخوره ولی nsx تو کلاس سوپر اسپرتها قرار میگیره

  24. Morteza tii

    ۲۶ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (19 ديدگاه)

    من نمیدونم چرا همه با ب ام و دشمنن چراااا؟ NSX و به ب ام و ترجیح میدن?

  25. امیر

    ۲۶ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (71 ديدگاه)

    با توجه به رخ ظاهری و داخلی ماشینها هر دو برابرند البته به نظر من i8یکم زیبایش بیشتر اگر به موتور و قدرت و شتاب و سوخت هردو خودرو نگاه کنیم چربش این بخش به نفعNSXهست ولی باتوجه به تقریبا ۱۲۰۰۰۰ تا پایین تر بی ام و من هر دو را در یک سطح میبینم

  26. A.B

    ۲۷ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (208 ديدگاه)

    اصلا از i8 خوشم نمیاد مخصوصا رنگ آمیزی بدنش برخلاف سایر محصولات بی ام و اصلا جذاب نیست کلا سری آی یجوریه

  27. Fk

    ۲۷ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (232 ديدگاه)

    واقعیتش من بیمر بازم عاشق ألمانی ها
    اولین بیمری که روندم ی دو دوی نارنجی رنگ بود ب معنی کلمه هنوز سوار ماشینی نشدم که لذت ماشین سواری مثل اونو یاداور باشه
    سال ٨١یه ٣٢٠داشتم رنگ أمازون پول زیادی دادم بابت دادشتنش ولی حس او دو دو ی چیز دیگه بود
    با بنزم حال نمیکنم جز اس ال أر مک لارن
    هیچ جذابیتی نداره مدلاش برام
    ولی فلسفه سأختن ای ٨ اصلا برام قابل درک نیس
    واقعا تو کدوم دسته از ماشینا میشه جانمایش کرد
    ب احترام اسمش بهش رأی میدم وگرنه خودش ماشین خاصی نیس
    گذاشتم ببینم رأی گیری چطور پیش میره
    دیدم هوندا داره میره بالا
    میدونم رأی من تأثیری نداره ولی با این حال ،،،،،،

  28. علی

    ۳۰ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (4 ديدگاه)

    ۱ درصد هم نمیتونم به ای۸ فکر کنم 😐 چطوری ان اس ایکس رو انتخاب نمیکنید ؟ قبول دارم کم ایراد نداره ولی واقعا ازش خوشم میاد

  29. رضا موتوری

    ۱۵ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (3 ديدگاه)

    مدل جدید هوندا رو نمیدونم ولی تو دهه نود هوندا با تکنولوژی اون زمان واقعا یه اعجوبه تولید کرد ،تو دهه نود اروپاییا هنوز نمیدونستن المینیوم چیه بدنه هوندا از المینیوم بود اونم با این طراحی جذاب و مشخصات فنی .به نظر من تو دهه ۸۰ و۹۰ میلادی هوندا nsx-بیوک gnx ,مک لارن f1 اعجوبه هایی بودن که دیگه تکرار نمیشن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا
بستن
X