معرفی آلپینا B3 سدان، مُسَکنی برای منتظران M3!
معرفی آلپینا B3 سدان، مُسَکنی برای منتظران M3!

معرفی آلپینا B3 سدان، مُسَکنی برای منتظران M3!

آلپینا ماه گذشته در نمایشگاه فرانکفورت در اقدامی عجیب در ابتدا B3 جدید را در نسخهٔ تورینگ یا استیشن رونمایی کرد اما حالا در نمایشگاه توکیو نسخهٔ سدان آن‌را هم معرفی کرده است؛ بنابراین کسانی که نمی‌توانند تا زمان معرفی نسل جدید ب‌ام‌و M3 صبر کنند، می‌توانند سراغ آلپینا B3 جدید بروند. البته آلپینا بیشتر قصد دارد با این خودرو شکاف بین ب‌ام‌و M340i و M3 آینده را پُر کند.


آلپینا در B3 جدید از همان پیشرانهٔ 3 لیتری شش سیلندر خطی توربوشارژ ب‌ام‌و استفاده کرده است که در سینهٔ نسل آیندهٔ M3 هم قرار خواهد گرفت. قوی‌ترین نسخهٔ این موتور برای اولین بار چند ماه پیش در کراس‌اوورهای X3 M و X4 M معرفی شد اما آلپینا خود این پیشرانه را بازمهندسی کرده و از آن 462 اسب بخار قدرت و 700 نیوتن متر گشتاور بیرون کشیده است.


این یعنی B3 کاملاً بالاتر از M340i با 374 اسب بخار قدرت قرار می‌گیرد اما درعین‌حال وارد قلمروی M3 کامپتیشن که احتمالاً 510 اسب بخار قدرت خواهد داشت نمی‌شود. بااین‌حال بسیاری از خریداران احتمالاً B3 را جایگزینی برای M3 معمولی می‌دانند زیرا این خودرو باید مثل نسخهٔ معمولی (غیر کامپتیشن) کراس‌اوورهای اسپرت مذکور، قدرتی در حدود 480 اسب بخار داشته باشد.

در B3 نیروی پیشرانه از طریق یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک ZF انتقال پیدا می‌کند و خودرو را ظرف 3.8 ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رساند که یک‌دهم ثانیه از نسخهٔ تورینگ سریع‌تر است. سدان کامپکت اسپرت آلپینا همچنین ظرف 13.4 ثانیه به سرعت 200 کیلومتر بر ساعت می‌رسد و درنهایت توانایی دستیابی به حداکثر سرعت 303 کیلومتر بر ساعت را خواهد داشت.

این سدان اسپرت همانند برادر استیشن خود، به سامانهٔ چهارچرخ محرک هوشمند مبتنی بر سیستم XDrive ب‌ام‌و مجهز است که در صورت لزوم می‌تواند گشتاور را به‌طور متغیر بین دو محور توزیع کند. علاوه بر این، دیفرانسیل لغزش محدود عقب با کنترل الکترونیکی هم در هنگام پیچیدن در سرعت‌های بالا، کشش را به حداکثر می‌رساند. سیستم تعلیق خودرو نیز از نو تنظیم شده و از سه حالت مختلف شامل راحت پلاس، راحت و اسپرت برخوردار تا سواری پویا و درعین‌حال راحتی را ارائه کند. علاوه بر این، برای تنظیم فرمان اسپرت، توزیع گشتاور و گیربکس هم حالت رانندگی اسپرت پلاس تعبیه شده است.

چندین عنصر آئرودینامیکی و سیستم اگزوز اسپرت با چهار سر اگزوز یکپارچه درون دیفیوزر، تعدادی از ویژگی‌های ظاهری B3 هستند اما مهم‌ترین مشخصهٔ این خودرو، رینگ‌های فورج‌کاری شدهٔ 20 اینچی نمادین آلپینا هستند که با لاستیک‌های پیرلی پوشیده شده‌اند. علاوه بر این، خریداران می‌توانند رنگ‌های انحصاری آلپینا شامل آبی متالیک و سبز متالیک را هم برای B3 خود سفارش دهند.

کابین این سدان آلمانی هم با پارکابی‌های آلپینا، پلاک حاوی شمارهٔ تولید خودرو و غربیلک فرمان اسپرت چرمی دست‌دوز تزئین شده است. علاوه بر این، فروشگاه چرم داخلی آلپینا هم گزینه‌های سفارشی‌سازی نامحدودی را ارائه می‌کند و به خریداران این امکان را می‌دهد تا کابین خودرو را مطابق با سلیقهٔ شخصی خود تودوزی کنند. آلپینا B3 جدید در سه‌ماههٔ نخست سال 2020 به بازار عرضه می‌شود.

[دانلود ویدئو]

درباره نویسنده

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مرتبط

7 دیدگاه

  1. حسین
    سوابق: (351 دیدگاه) ,

    تو کمپانی bmw انقدر حق انتخاب و گزینه جلوت میذارن فقط ۱ روز طول میکشه بفهمی چی انتخاب کنی از چه ماشینی
    دمشون گرم 💙

    پاسخ
  2. parvaz
    سوابق: (263 دیدگاه) ,

    عاشق طراحی های ساده اسپرت و دل نشین آلپینام ولی اون نوشته ی آلپینای جلوی سپرهاش رو نمیپسندم، بدون اون نوشته هم ماشین داره داد میزنه من یه آلپینام…

    پاسخ
    1. یانکی
      سوابق: (841 دیدگاه) ,

      هیچ m3 برای من مثل e46 معروف به ثمیری تو رخ نمیشه و هیچ m3 از لحاظ وحشی گری برام e93 نمیشن.v8 طبیعی نعره تا دور 8500

      پاسخ
  3. MAHDI
    سوابق: (3311 دیدگاه) ,

    زیبای دوست داشتنی!!!!!
    اتفاقا همین روزا بود که کانال auto topNL که خودروهارو در اتوبان تست میکنه آلپینا B3 نسل قبل که 440 اسب قدرت و 660 نیوتن گشتاور داره رو در جاده تا 301 کیلومتر در ساعت باهاش شتاب گرفت که البته تا 306 کیلومتر هم جا داشت و همینطور با آلپینا B7 جدید تا 331 کیلومتر در ساعت باهاش رانندگی کرد!!!!!

    پاسخ
  4. رامتین
    سوابق: (1663 دیدگاه) ,

    واقعا با ابهت و در عین ساده و شکیله. اما من کلا M4 را بیشتر می پسندم، چون طراحی کاملا سنت شکن داره و فکر میکنم در تفکر خود مدیران بی ام و، بهترین خودروی اسپرتشون بعد از M8، خودروی M4 خواهد بود. البته ممکنه اشتباه کنم!

    پاسخ
    1. رامین
      سوابق: (59 دیدگاه) ,

      سری 3 بی ام دبلیو محبوب ترین خودرو این برند هستش. برای بی ام دبلیو همیشه مثه یه برگ برنده بوده. خودرویی لوکس با قیمت مناسب و پرفومنس فوق العاده در کنار مهندسی ناب آلمان. مثه سری C بنز. البته تو ایران فرقی نداره با این قیمتا :))

      پاسخ
  5. رامین
    سوابق: (59 دیدگاه) ,

    بسیار بسیار بسیار با کلاس و در عین حال اسپرت و تهاجمی. چه کرد آلپینا

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.