ب ام و

مقایسه ب‌ام‌و سری ۵، قبل و بعد از عمل!

پس از انتشار تصاویر جاسوسی و لو رفته فراوان، معرفی رسمی و انتشار گالری رسمی، هم‌اکنون زمان آن رسیده تا ببینیم ب‌ام‌و سری ۵ فیس لیفت ۲۰۲۱ از نظر بصری چه تفاوت‌هایی با نسخه قبل از فیس لیفت پیدا کرده است.

سری ۵ کد G30 در سال ۲۰۱۶ و به عنوان مدل سال ۲۰۱۷ عرضه شد و فورا مشخص گردید که باواریایی ها به دنبال یک سری ۵ تیزتر و مدرن‌تر بوده‌اند چیزی که تا حدی خلاف جهت یک نسل قبل از آن یعنی F10 بوده است.

از آن زمان تاکنون آئودی اقدام به معرفی نسل جدید A6 با ظاهر و کابینی مدرن کرده و مرسدس نیز به تازگی نسخه فیس لیفت E کلاس را روانه میدان نموده است. مرسدس E کلاس فیس لیفت به نوعی همان حس ناب مشهود در نسخه‌های جدیدتر CLS، CLA و A کلاس را به نمایش می‌گذارد.

به‌هرحال باید گفت بخش اعظم تغییرات طراحی سری ۵ باعث شده‌اند این خودرو تیزتر، تنگ‌تر یا نازک‌تر باشد. در گیف های منتشر شده به خوبی می‌توانیم ببینیم که سری ۵ چه تغییراتی را تجربه کرده است.

چراغ‌های جلوی LED هم‌اکنون پف‌کردگی کمتری داشته و از دو دیلایت L شکل سود می‌برند. همچنین واضح است که نمای جلوی خودرو کمی زاویه‌دارتر شده است.

سپرها نیز در جلو و عقب جدید بوده و گرافیک چراغ‌های عقب نیز کمی تغییر کرده و شکل متفاوتی به خود گرفته است.

اما در کابین تغییرات را به راحتی نمی‌توان تشخیص داد. تمامی مدل‌های سری ۵ مدل ۲۰۲۱ از جدیدترین نسخه سیستم اطلاعات سرگرمی iDrive سود می‌برند. این سیستم شامل صفحه‌نمایش ۱۲.۳ اینچی بوده و البته پشت آمپرهای دیجیتالی با همین ابعاد نیز در دسترس هستند. همچنین برخی تفاوت‌ها در تریم ها و متریال بکار رفته وجود دارد اما این تغییرات بسیار ملایم هستند.

برچسب ها

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۱۹ دیدگاه

  1. آرین

    ۹ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (78 ديدگاه)

    از لحاظ تکنولوژی آپدیت شده ولی به شخصه گرافیک چراغ های قبل فیس لیفت رو بیشتر دوست داشتم
    اون طراحی دو تیکه اخمو بیشتر به دلم مینشست و همینطور طراحی چراغ های عقبش…

  2. Khosrow

    ۹ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (1697 ديدگاه)

    سرحال تر شده / حد نهایی فیس لیفت همینقدره / اتاق رو عوض میکنه میگه فیس لیفت شد ..

    1. محمد

      ۹ خرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (534 ديدگاه)

      هیوندا سانتفه پلتفرمو عوض میکنه میگه فیس لیفت
      انگار تغییر نسل براش تعریف نشدس

  3. Farzad

    ۹ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (1114 ديدگاه)

    کابین سری ۵ فوق العاده زیباست ، کلیپ هاشو حتما ببینید ،
    خیلی خوبه که به اصل طراحی کابین دست نزدن .

    1. MASIHA

      ۹ خرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (464 ديدگاه)

      تنها ماشین رویاییم که دست یافتنی ((((تر)))) از بقیه هست😩😢

      1. Farzad

        ۹ خرداد ۱۳۹۹
        سوابق: (1114 ديدگاه)

        نسخه ی M فوق العاده تره

        1. MASIHA

          ۱۰ خرداد ۱۳۹۹
          سوابق: (464 ديدگاه)

          و دست نیافتنی تر😳
          😅❤

  4. رامین

    ۹ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (244 ديدگاه)

    به نظرم بی ام و یه تغییری تو داخل ماشین بده. یه ذره خسته کننده و قدیمی شده

  5. ALIREZA

    ۹ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (72 ديدگاه)

    نسل قبلش خیلی بهتر بود

  6. ناشناس

    ۹ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (135 ديدگاه)

    به نظر من مدل قبلی بی ام و تر بود تا این مدل جدید.

    1. MAHDI

      ۹ خرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (4379 ديدگاه)

      اینو فقط توی تصاویر اینطور حس میکنید. و الا اگه توی کلیپ های بررسی ببینید یکی از نقاط قوت این ماشین کابین هستش. چه از نظر کیفیت کابین که کیفیت خیلی بالایی داره و چه از نظر طراحی که راننده محور هستش با بهترین ارگونومی ممکن.

  7. Dante

    ۹ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (94 ديدگاه)

    شبیه نسل جدید سری سه شده ، مخصوصا چراغ های جلو .
    دوست داشتنی و متاسفانه دست نیافتنی برای خیلی ها …

  8. MAHDI

    ۹ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (4379 ديدگاه)

    سری۵ پادشاه کلاس خودشه. اونقدر خوبه بود این نسل که گفتن نداره. امیدوارم زودتر M5 فیس لیفت هم معرفی بشه

  9. ATa

    ۹ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (30 ديدگاه)

    این سطح از تغییرات را اگر بتوان تغییر نامید پس از سه سال چیزی در حد افزودن زه قرمز رنگ کوییک هست. (برای هر برندی در حد خودش) علت اصلی این موضوع جلوگیری از افزایش قیمت، چرا که با حضور برندهایی نظیر کیا و فولکس توجیح افزایش قیمت در هر سگمنتی در بازار جهانی بدون مفهوم مشخص به کاهش فروش منجر خواهد شد. (نمونه ملموس تر این موضوع لندکروز ۲۰۲۰ که پس از ۱۰ سال تغییرات در حدی است که نمونه های داخلی را نیز بلحاظ ظاهری از ۲۰۱۰ به ۲۰۲۰ فیس لیففففت میتوان کرد) علت اصلی و ایده ال این سطح از یک نواختی انتقال سود حاصل از فروش به توسعه موتورهای الکتریکی و بهینه تر بجای تعریف سگمنت های جدید می تواند باشد.

  10. Sina

    ۹ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (513 ديدگاه)

    قبل فیس لیفت بهتر بود،
    ولی در کل بهترین سدان سایز متوسطه

  11. Hadi

    ۹ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (444 ديدگاه)

    طراحی جلو مدل قبل فیس چراغاش با ادم حرف میزنه…
    ولی تو مدل جدید انگار زده جفتشون رو کور کرده…

  12. مهدی

    ۹ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (53 ديدگاه)

    بسیار عالی و رو به رشد خصوصا نمای بیرونی
    فقط داشبورد زیاد تکراری شده و کاملا یکنواخته توی مدلهای مختلفش … در کل،رسما بنز رو له کرده
    امیدوارم پیرپاتالای سه شاخ به خودشون بیان و از وسط باقالیا بیان بیرون تا دیر نشده

    1. مانی

      ۱۰ خرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (1878 ديدگاه)

      مرسدس‌ای کلاس پر فروش تره
      چجوری له شده؟

  13. محمدهادی

    ۱۱ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (5 ديدگاه)

    وااااااای
    نکن این کارو با دلم بیمر😣
    چقققد این ماشین درنهایت اصالت و تکامل یافتگی قرار داره
    به تمام زوایای ماشین نگاه کنید،انگار برای هر خطی از بدنه یه دلیلی بوده که اونجوری طراحی شده
    تو نابودگر بیمر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا
بستن
X