مقایسه ولوو V90، ب‌ام‌و سری 5 تورینگ و مرسدس E کلاس استیت

اگر به دنبال خرید یک استیشن لوکس و کاربردی هستید گزینه‌های آلمانی زیادی وجود دارند. البته اگر می‌خواهید سنت‌شکنی کنید می‌توانید ولوو V90 با طعمی سوئدی را بچشید. این خودرو در برابر استخوان ترکانده‌های این کلاس یعنی ب‌ام‌و سری 5 تورینگ و مرسدس E کلاس استیت چگونه عمل می‌کند؟ برای یافتن پاسخ این سؤال با ما همراه باشید…

  • قیمت


بهای نسخه پایه ولوو V90 از 35865 پوند آغاز شده و به 59705 پوند در مدل فول هیبریدی T8 می‌رسد. با انتخاب چند آپشن کوچک بهای خودرو به آسانی از مرز 60 هزار پوند عبور می‌کند. بهای مدل‌های دیزلی یا بنزینی 520 تورینگ از 38075 پوند آغاز می‌شود اگرچه که مدل قدرتمندتر و چهار چرخ محرک 540i بهای بالاتر از 50 هزار پوند دارد. در سوی دیگر مقایسه مرسدس E کلاس استیت با قیمت 37205 پوند قرار دارد و گران‌ترین مدل غیر AMG آن بهای کمی بالاتر از 55 هزار پوند را نشان می‌دهد.


البته با ارائه تخفیف‌ها برای این سه خودرو شاهد بیشتر شدن فاصله قیمتی هستیم. ولوو را می‌توان با بهای حدود 32 هزار پوندی خرید که نشان دهنده تخفیف نزدیک 5 هزار پوندی است. جالب اینکه تخفیف‌های مرسدس و ب‌ام‌و گیراتر هستند. در این لحظه سری 5 تورینگ با تخفیف 6755 پوندی و E کلاس استیت با تخفیف قابل توجه 7060 پوندی عرضه شده و بهای آن به کمتر از 30 هزار پوند می‌رسد.

  • استایل و طراحی ظاهری


در این مقایسه ب‌ام‌و طراحی استثنایی ندارد. اگرچه ظاهر ب‌ام‌و اصلا بد نیست اما به اندازه رقبا برجسته نبوده و استایل پف کرده آن باعث شده خودرویی بزرگ‌تر به نظر رسد. با سفارش تریم M اسپورت شاهد سپرهای گیرا و دیگر بازنگری‌های ظاهری خواهید بود اگرچه که اکثر افراد تریم نرم‌تر SE را ترجیح می‌دهند.

Mercedes E-Class Estate 2016
به نظر می‌رسد مرسدس تناسبات ابعادی بهتری از حریف باواریایی خود داشته باشد و ظاهر آن ظریف‌تر است. حتی می‌توانید ظاهر آن را از برخی زوایا زیبا نیز بدانید. یک نقطه‌ضعف طراحی این خودرو خروجی‌های اگزوز غیرواقعی است که در یک خودروی لوکس موضوع عجیب و بدی محسوب می‌شود.


20 سال پیش شاید به سختی می‌توانستید باور کنید که ولوو در آینده یکی از شیک‌ترین استیشن‌های بازار را ارائه خواهد کرد. با این وجود، V90 مدرن شیک و بالغ بوده و خیزهای تیز و ابعادی جذاب دارد. چراغ‌های جلوی خودرو نشان ولوو یعنی چکش Thor را دارند.

  • کابین


کابین سری 5 تورینگ مدرن یا برجسته به نظر نرسیده اما هر چیزی احساس لوکس داشته و هرجایی را لمس کنید از متریالی با کیفیت بالا ساخته شده است. سیستم اطلاعات سرگرمی ب‌ام‌و عالی بوده و بارگذاری آن سریع صورت می‌گیرد. این خودرو همچنین کنترل حرکتی داشته اما کار با آن آسان نیست.


کابین مرسدس مکان دوست‌داشتنی‌ای است. فضای داخلی ظاهر هوشمندی داشته و از تکنولوژی بالایی سود می‌برد. البته صفحه‌نمایش بزرگ پشت فرمان یک آپشن است. سیستم اطلاعات سرگرمی E کلاس استیت می‌تواند گیج کننده باشد و استفاده از آن به اندازه دیگر رقبا آسان نیست.

Interior Blond Volvo S90/V90
اولین احساس به دست آمده از کابین ولوو V90 خوب است. این کابین خوش ساخت بوده و صندلی‌ها کمی سفت‌تر از مرسدس یا ب‌ام‌و هستند. تمامی سیستم‌ها ساده و خلاقانه بوده اما صفحه لمسی آن به اندازه رقبای آلمانی پاسخگو نیست.

  • کاربردی بودن


هر سه خودرو فضای زیادی در صندلی‌های عقب دارند اگرچه که قرار گرفتن سه نفر در صندلی عقب ولوو و ب‌ام‌و راحت‌تر است. ولوو و مرسدس دارای سقف پانورامیک هستند اما این مسئله اندکی فضای سر را تحت تأثیر قرار می‌دهد. شایان ذکر است صندلی‌های عقب ب‌ام‌و حمایت بیشتری از سرنشین به عمل آورده و مناسب سفرهای طولانی‌تر هستند.


ولووها همیشه پادشاه استیت های بزرگ هستند زیرا صندوق‌عقب آن‌ها برای قرار دادن هر چیزی کافی هستند. صندوق‌عقب V90 که 560 لیتر گنجایش دارد برای خانواده‌ها مناسب بوده اما به اندازه صندوق 570 لیتری سری 5 تورینگ یا صندوق 640 لیتری E کلاس استیت جادار نیست.


هر دو خودروی آلمانی دارای بخش‌های کف صندوق برای جاداری بیشتر هستند. در سری 5 یک آپشن برای باز کردن شیشه درب پشتی به منظور دسترسی سریع وجود دارد.

  • سواری

سواری ب‌ام‌و سری 5 تورینگ به اندازه برادر سدان خود تیز نیست. البته این خودرو دارای سیستم تعلق بادی استاندارد است و راحتی قابل‌توجهی نشان می‌دهد. پیشرانه 6 سیلندر 3 لیتری خودرو پرحجم‌تر از رقبا بوده و احساس قدرت و عدم وجود استرس را منتقل می‌کند. کلید خودرو می‌تواند به عنوان ریموت کنترل عمل کرده و با فشردن یک دکمه خودرو را از پارکینگ بیرون آورد.


سواری ولوو نیز همانند آلمانی‌ها بوده و به‌طور شگفت‌انگیزی راحت، آرام و سریع است. محصولات ولوو معمولاً تمرکز بیشتری روی راحتی و ایمنی داشته و هندلینگ اولویت بعدی آن‌هاست بنابراین V90 به اندازه دو رقیب دیگر تیز نیست. گیربکس اتوماتیک آن کندتر از رقبا بوده و باعث می‌شود در زمان عجله تجربه رانندگی دور از ایده آل را ایجاد نماید.


در این مقایسه E کلاس استیت بهترین سواری را دارد. این خودرو نیز به‌صورت استاندارد از سیستم تعلیق بادی در عقب سود برده اما این تنظیمات در جلو به‌صورت سفارشی بوده و تجربه فوق‌العاده‌ای را رقم می‌زند. تمرکز عمده مرسدس روی راحتی و آرامش بوده و خودرو در جاده احساس ریلکس و نرمی داشته ولی در صورت لزوم چابک و پایدار است. پیشرانه نیز نرم و قوی بوده و مصرف سوخت برجسته‌ای را ارائه می‌کند.

  • قضاوت نهایی


با انتخاب هر یک از این خودرو به احتمال زیاد ناامید نخواهید شد. هر سه خودرو لوکس بوده و کابین‌هایی دلپذیر به همراه تجربه رانندگی مناسب و البته نشان‌هایی قابل اتکا بر پیشانی خود دارند.


البته برنده نهایی این مصاف مرسدس E کلاس استیت است. استایل ظاهری این خودرو ظریف بوده و کابین آن کاربردی‌ترین است و کیفیت بالایی دارد.


ب‌ام‌و به همراه ولوو نیز بسیار خوب هستند اما مرسدس با اختلاف کمی از کنار آنها سبقت می‌گیرد…

[دانلود ویدئو]

درباره نویسنده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

27 دیدگاه

  1. امیر
    سوابق: (9 دیدگاه) ,

    من V90 را دوست دارم ولی در بین مدل های سدان این ماشین ها انتخاب اولم E-class هست.

    پاسخ
    1. بی نام
      سوابق: (70 دیدگاه) ,

      اصلا از ماشین استیشن خوشم نمیاد. مال پیرمردا و نعش کشاست

      پاسخ
  2. matador
    سوابق: (10288 دیدگاه) ,

    .
    عه بازم مت واتسونه که !
    مقایسه هایی که این پسر انجام میده خیلی خوبن ، ممنون که از ویدئو هاش استفاده میکنین.

    واسه من بین این 3 تا فرقی نیست. علاقم به برند بنز در اولویته و خب طبیعیه که بیشتر دوستش داشته باشم.

    پاسخ
  3. رضا
    سوابق: (46 دیدگاه) ,

    نمیدونم چرا حس میکنم ب مجری پول دادن ک تا میتونه تو سر bmw بزنه یعنی هر چی از bmw گفته بد بوده خخخخخخخ
    خوب عیب نداره ب من هر کدومو مفتی دادن قبول میکنم ولی اگر قرار باشه پول بدم سری پنج سدان بر میدارم ممنونم

    پاسخ
  4. مجید
    سوابق: (664 دیدگاه) ,

    جدای از رقابت این سه برند اروپایی چیزی که برام خیلی جالبه علاقه شدید مردم قاره سبز به استیشن واگن ها هستش در صورتی که تو ایران فوق العاده کمه!!!!!!

    پاسخ
    1. نت
      سوابق: (363 دیدگاه) ,

      مجید بخدا قبل از اینکه کامنت شما رو بخونم من هم نظرم همین بود که نوشتم بعد نظر شما رو خوندم و بهت لایک دادم چون همنظریم

      پاسخ
    2. محسن
      سوابق: (165 دیدگاه) ,

      یکی از مهمترین کاربرداش یه جای خوب واسه سگ هاشونه

      پاسخ
  5. حمیدرضا
    سوابق: (1221 دیدگاه) ,

    این ماشینها خوراکه سفرن منتهی چون در ایران همه معتقدن این ماشین ها بعد یه مدت به صدا میفتن نمیخرن جالبه که من این دلیلو از خیلیا شنیدم

    پاسخ
  6. محسن
    سوابق: (42 دیدگاه) ,

    این ماشینها بیشتر شبیه به ماشینهای نعش کشی بهشت زهرا هستن که تابوت جابجا میکنن.

    پاسخ
    1. علی
      سوابق: (36 دیدگاه) ,

      آره محسن جان پسر عموم هیوندای I40 استیشن خرید همه بهش میگفتن آمبولانس (نعش کش) اینقدر گفتن آخر با کلی ضرر فروخت رفت یه سمند خرید. ولی قیافه استیشن دقیقا مثل آمبولانسهاست

      پاسخ
  7. علی
    سوابق: (22 دیدگاه) ,

    علت وجود خودروی استیشن لوکس رو درک نمیکنم ، شاید هم چون تو ایران کاربرد نداره

    پاسخ
  8. نت
    سوابق: (363 دیدگاه) ,

    من نمیدونم چرا اروپاییها علاقه زیادی به خرید اینجور ماشینای استیشین دارند که واقعا پشتش که هاچبک شده خیلی زشته-بجای اینجور ماشینا اروپاییها باید بروند هیوندای گرنجور نسل قبلی2017 و هیوندای سانتافه اسپرت 2018 بخرند و از خرید این دو ماشین خوشکل هیوندای لذت ببرند

    پاسخ
  9. نت
    سوابق: (363 دیدگاه) ,

    پشتش که شبیه امبولانس هست و هاچبک شده خیلی زشته.تو ایران هم پژو 405 استیشن اینجوری یک سال تولید شدهیچکس نخرید و تولیدش متوقف شد.امریکاییها به شدت از مدل استیشن بدشون میاد و اصلا مدل استیشن تو امریکا وجود نداره

    پاسخ
    1. مانی
      سوابق: (169 دیدگاه) ,

      کلا اروپایی‌ها تو ماشین خریدن باهوشتر از آمریکا ایهها هستن
      این استیشن‌ها هم مثله نمونه‌های سدان هستن فقط جای بارِ بیشتری دارن
      قرار نیست هرکی‌ بخواد با ماشین مسابقه بده که متوجه تفاوت هندلینگ این استیشن‌ها با سدانشون بشه
      ماشین‌های بسیار کاربردی و زیبایی هستن اینجا طرفدار نداره مثله خیلی‌ چیزای خوبه دیگه که بدلایلِ بیخود و تفکره غلط طرفدار نداره

      پاسخ
  10. شاهین
    سوابق: (3433 دیدگاه) ,

    به دلیل اینکه استیشن ها خصیصه کاربردی بودن کراس اوورها و هندلینگ و سواری سواری رو هارو باهم ترکیب کردن نزد اروپایی ها محبوبیت زیادی دارن.
    یه عکس فوق العاده دیدم از ب ام و سری 5 تورینگ با رنگ فوق العاده زیبا که تقریبا صورتی ملایم بود. اصلا فوق العاده بود. حیف نمیتونم عکسشو بزارم. اون ماشین یه چیز دیگه اس، یه چی در حد M5 Competition Package نسل قبل که خیلی دوستش دارم…

    پاسخ
  11. hussein
    سوابق: (63 دیدگاه) ,

    فرهنگ خودرویی هر منطقه فرق میکنه
    تو اروپا استیشن ها فروش خیلی خوبی دارن
    بی ام و از قدیم معروف به ساختن استیشن های زشت بوده و خیلی سخت میتونه این تفکر رو از مردم که قضاوت نهایی رو میکنن و پول خرید رو میدن زدود
    ولوو بر عکس بی ام و از قدیم معروف به ساخت استیشن بوده و تو استکهلم بزرگ همیشه استیشن های بیست سال قبل هم دیده میشه که نه صدا میده نه معیوبه ، اگه معیوب باشه که تو موقع معاینه فنی سالانه شامل ممنوعیت تردد میشه
    سدانها و استیشن های ولوو همیشه همتراز با اتومبیل های مرسدس بنز با سن کمتر هستن
    کاربردی ترین نوع اتومبیل به نظر من استیشنهای با قابلیت افرود هستن که باز ولوو و سوبارو بدونه رقیب هست. تو سوئد به راحتی میتونید خودروهای اتش نشانی و امبولانس و پلیس که اکثرا ولوو هستن رو ببینید و قطعا تو یک کشور ازاد مثل سوئد انتخاب یک اتومبیل برای پلیس و اتش نشانی بر مبنی کیفیت و کارایی هست

    پاسخ
  12. Pooriya_German_BMW
    سوابق: (230 دیدگاه) ,

    حالم از کلاس استیشن بهم میخوره خیلی زشته کراس اوور ترجیح میدم به استیشن ها تنها استفاده مفیدشون واسه نعشه کش خوبه

    پاسخ
    1. hussein
      سوابق: (63 دیدگاه) ,

      یک کامنت کاملا غیر منطقی که از افکاری غیر منطقی نشات گرفته
      ایا شما صاحب یک سگ هستید؟ هفته ایی یکبار به طبیعت میرید به طور مثال ماهیگیری میکنید؟ ایا پیست اسکی میرید زمستان؟ ایا زن و فرزند دارید و خرید مایحتاجتون بالاست؟
      ایا کارهایی مثل نجاری و لایف پراجکت دارید؟ منظور پروژه هایی هست که چند سال ممکنه طول بکشه ساختش و یک سرگرمی هست
      ایا عضو یک کلوب ورزشی هستید و بالطبع برای حمل و نقل وسایل مورد نیاز این ورزش نیاز به استیشن دارید؟
      ایا تو خونه ی ویلایی زندگی میکنید؟ ایا صاحب باغ و باغچه هستید؟ و صدها فعالیت دیگه که یک فرد تو اروپا انجام میده به صورت روتین

      کلا زندگی تو اروپا با ایران فرق داره. اینجا زندگی راحته ولی فعالیتهای زندگی خیلی زیاده
      شما فقط همون نعکش کشو دیدین
      این فعالیتها قطعا نیاز به یک استیشن داره . استیشن قطعا کاربردی تر هست. مثلا خودتون، ایا شما نعکش کش هستید؟ پس نیاز به یک استیشن دارید
      ائودی a6 آر اس استیشن هست و مقدار فروش خیلی زیادی هم داره
      هر وقت اسکی و ورزشهای معمولی تو ایران فراگیر شد قطعا خرید استیشن هم فراگیر میشه
      فعلا که اسکی و اکثر ورزشها متعلق به یک قشر خاص هست که اونها هم SUV میخرن
      هر وقت سرانه ی تولید ناخالص داخلی بالا رفت و بین خرید سدان و استیشن گیر کردید اونوقت استیشن میخرید چون استیشن چینی و داخلی فکر نکنم تولید بشه

      هر خودروسازی هم نمیتونه استیشن زیبایی بسازه

      فرهنگ خودرویی ایران خیلی ساده و محدود هست، ولی شما دیگه فکرتون رو محدود نکنید با این کامنتتون

      پاسخ
      1. Serial winner
        سوابق: (10288 دیدگاه) ,

        .
        گفتی آئودی RS6 … قلبم رو سوزوندی .

        پاسخ
      2. Hosein
        سوابق: (218 دیدگاه) ,

        اتفاقا حرف شما غیر منطقیه.هرکس نظر و سلیقه خودشو داره.این دیگه به خود شخص ربط داره که بین کاربردی بودن و زیبایی یکی رو انتخاب کنه

        پاسخ
  13. احمد
    سوابق: (31 دیدگاه) ,

    بنز شباهتش به خودرو های مزدا دقیقا غیر قابل انکاره

    پاسخ
  14. Pooriya_German_BMW
    سوابق: (230 دیدگاه) ,

    چرا بجای ب ام و ایکس ۵ _سری ۵ تورینگ بگریم
    چرا بجای ولوو ایکس سی ۹۰ _وی ۹۰ بگریم!!؟؟
    چرا بجای مرسدس بنز جی ال ای_ای کلاس استیت بگریم؟؟؟
    علت بوجود امدن کراس اوور ها این بود که قابلیت و هندلینگ سدان ها و استایل جالب اس یو وی ها را با هم ترکیب کردند
    تمام کراس اوور های بالا که مثال زدم بر پلت فرم مدل های سدان شرکت سازنده بنا شده اند
    دوست عزیز آقا حسین تمام مثال های که زدی با کراس اوور ها هم میشه انجام داد

    واقعیت اینه که شرکت ها برای داشتن سبد محصولات بزرگتر دست به ساخت این سری محصولات می زنند
    حال بهم زن تر از این استیشن ها مدل های بلندتر مثل ای کلاس استیت ال رود و ولوو وی ۹۰ کراس کانتری هست واقعا چرا باید همچین ماشینهای زشت و بیخودی ساخته بشه

    پاسخ
  15. mohammad_FM 480
    سوابق: (576 دیدگاه) ,

    استیت ها واقعا قشنگ و کاربردی ان نمیدونم چرا اینقدر میگن بده و زشته یه سری…
    ای کلاس استیت واقعا زیباست… همچنین زیبا ترین کابین رو داره .عاشقشم اما از یه ولوو استیشن هم نمیشه گذشت چون واقعا دوست داشتنیه

    پاسخ
  16. sevlan
    سوابق: (103 دیدگاه) ,

    مرسدسه واقعاً زیبا و خوشگله ، 😍😍😍😍

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.
x