تویوتا

بررسی تویوتا راو 4 لیمیتد

برای برخی خودرو تنها وسیله ای برای جابجایی ست. برای برخی دیگر خودرو وسیله ای برای امرار معاش است. اما برای گروهی، خودرو وسیله ای تجملی ست که می‌خواهند با آن جلوی دیگران فخر بفروشند و حاضرند پای راحتی و زیبایی آن مبلغ اضافه ای را صرف کنند.
اگر جزو دو گروه اول هستید ما به شما مدل قبلی خودرویی که قصد صحبت در مورد آن را داریم به شما معرفی می‌کنیم: راو فور XLE AWD
اما اگر جزو دستهٔ سوم هستید و قصد خرید خودرویی جهت کارهای روز مره دارید (تاکید می‌کنم که مسابقات خیابانی و کورس گذاشتن جزو کارهای روز مره قرار نمی‌گیرد!)اما در کنار آن انتظار دارید وقتی که برای خرید یا گردش به همراه خانواده می‌روید، هم از راحتی بیشتری نسبت به مدل پایه AWD برخوردار باشید و هم از تجملات و امکانات بیشتری در داخل کابین خودروی خود استفاده کنید، مدل تولید محدود RAV4 Limited AWD را به شما به عنوان یکی از انتخاب هایتان پیشنهاد می‌کنیم.

2013 Toyota RAV4 Limited
۲۰۱۳ Toyota RAV4 Limited
هر چقدر پول بدهی همان قدر آش می‌خوری.
تفاوت عمده ای که در نسخهٔ محدود راو فور با نسخه های دیگر آن وجود دارد (علاوه بر گران تر بودن البته!!) افزایش کیفیت مواد به کار رفته در آن و آپشن های متعددی است که در ازای پرداخت مبلغی در اختیار شما قرار می‌گیرد تا احساس راحتی و کیفیت بیشتری را به شما منتقل کند.
اولین تغییری که به چشم می‌خورد تعویض روکش‌های ساده صندلی با روکش‌های چرمی است که بسیار به کابین خودرو زیبایی بخشیده است. روکش چرمی تا روی کنسول مرکزی و دستهٔ فرمان ادامه پیدا می‌کند که حالتی اشرافی به فرمان خودرو بخشیده و گرفتن و فشار دادن آن را بسیار لذت بخش کرده است.
دستهٔ دنده نیز در پوششی چرمین قرار گرفته اما متأسفانه قسمت پایینی کنسول همچنان مانند مدل پیشین از پلاستیک کم کیفیت ساخته شده که جزو نقاط ضعف کابین خودرو قرار می‌گیرد. اما دکمهٔ استارت خودرو طراحی چشم نوازی دارد.
صندلی راننده بسیار خوش ساخت بوده و به راحتی می‌توان با آن خو گرفت. این صندلی در هشت جهت قابل تنظیم است و دارای بالشتک های پشت گردن نیز می‌باشد که به راحتی راننده کمک شایانی کرده‌اند. همچنین صندلی‌های عقب از جای زیادی برای پاها برخوردارند که فضای عقب اتومبیل را بسیار دلباز کرده است.

2013 Toyota RAV4 Limited
۲۰۱۳ Toyota RAV4 Limited
هیچ دو خودرویی شبیه هم نیست!
آپشن های بسیاری که برای مدل لیمیتد وجود دارد باعث شده تا تقریباً هیچکدام از خودروها شبیه دیگری نباشد. از جملهٔ این آپشن ها می‌توان به سیستم ناوبری، رادیو، قابلیت تشخیص صدا، ۱۱ عدد باند، صفحهٔ لمسی ۶.۱ اینچی، درب بازکن برقی کاپوت جلو، حسگر هشدار دهنده برخورد در عقب و … اشاره کرد.

2013 Toyota RAV4 Limited Interior
۲۰۱۳ Toyota RAV4 Limited Interior
رانندگی روی ابرها …
حال می‌رسیم به گل سرسبد تغییرات ایجاد شده. سیستم کنترل گشتاور پویایی که برای راو۴ طراحی شده به شدت رانندگی با آن را راحت‌تر و البته لذت بخش تر کرده است. این سیستم انتقال گشتاور بین چرخ‌های جلو و عقب را توسط کنترلری الکترومغناطیسی مدیریت می‌کند.
بزرگ‌ترین تغییر ایجاد شده توسط آن هنگامی نمایان می‌شود که هنگام زدن یک پیچ تند با سرعت بالا باشید. در این هنگام سیستم بیشتر گشتاور را به چرخ‌های عقب منتقل کرده و کمک شایانی به اصلاح محور و بالانس خودرو هنگام پیچیدن می‌کند، در نتیجه پیچ زدن را ساده تر می‌سازد (مانند رانندگی با یک خودروی اسپرت!) .
همچنین سیستم انتقال نیرو به چرخ‌ها قابلیت انتخاب بین سه حالت: دوستدار محیط زیست، ساده و اسپرت را دارد که به شخصی سازی بیشتر رانندگی کمک می‌کند. از نکات قابل ذکر می‌توان به سریع‌تر شدن تعویض دنده در پیچ‌ها و نرم‌تر شدن رانندگی در مسیرهای پر پیچ اشاره کرد.

تویوتا راو فور 2013
۲۰۱۳ Toyota RAV4 Limited
مشخصات فنی
موتور چهار سیلندر خطی ۲.۵ لیتری با قدرت ۱۷۶ اسب بخار و گشتاور ۱۷۲ پوند فوت در ۱۰۰ کیلومتر مسافت شهری ۹.۸ لیتر و در بزرگراه ۷.۶ لیتر سوخت مصرف می کند. انتقال نیرو توسط یک گیربکس شش سرعته اتوماتیک با شیفتر دستی و به هر چهار چرخ صورت می گیرد. شتاب صفر تا صد کیلومتر بر ساعت در ۸.۲ ثانیه و حداکثر سرعت آن ۱۹۸ کیلومتر بر ساعت (محدود شده) می باشد.

تویوتا راو فور 2013
۲۰۱۳ Toyota RAV4 Limited
نتیجه گیری
با توجه به موارد ذکر شده، RAV4 Limited AWD نه تنها برای افرادی که مشتاق تجربه رانندگی لذت بخش تر و مدرن‌تر با بهره گیری از آخرین فناوری‌های روز دنیا، هنگام انجام کارهای روز مره خود همچون رفتن سر کار و یا گردش با خانواده و… هستند بسیار مناسب است؛ بلکه این خودرو به کسانی که به دنبال تجملات، امکانات و راحتی بیشتر در خودروی خود هستند گزینه های متعددی را ارائه می‌دهد، و بدین وسیله می‌تواند قشر کثیری از خریداران را به سوی خود جذب کند. قیمت راو ۴ لیمیتد از ۲۸ هزار دلار آغاز می شود در حالیکه مدل XLE دو دیفرانسیل تنها ۲۳ هزار دلار قیمت دارد.

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۵ رای

مطالب مشابه

‫۱۶۵ دیدگاه‌ها

  1. امین

    ۵ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (5 ديدگاه)

    سلام خدمت آقا محسن من یک راو 4 مدل 2017 دارم. جواب سوال اول : اصلا من خودم 8 ساعت یه سر نوشتم تازه توش و اصلا آدم را خسته نمیکنه.و جواب سوال دو من رفتم صندلی های عقب را خواباندم و تر گرفتم 177 سانتی متر بود.جواب سوال 3 : بله جواب سوال 4: من امتحان کردم فرقی با بی کولر نمیاره . سوال 5 مثل صندلی های جلو است و نرم است.سوال 6: نه 9/6 است سوال هفت را نمیدانم من تازه خریدم ولی جواب سوال 8: جوابگو است و پرسنل خیلی خوش اخلاق ند و هرچی بگی انجام میدند.جواب سوال 9:معمولی است .جواب سوال 10بله سوال 11: به نظر من خوب است و دستش نزن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. عادل

    ۱۰ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام دوستان. اگر کسی اطلاعات داره منو راهنمایی کنه. میخوام روا۴ وارداتی بخرم . الفطیم بهتره یا سفارش عمان؟

    موافقم 0
    مخالفم 4
    1. محمد

      ۱ آذر ۱۳۹۶
      سوابق: (1 ديدگاه)

      سفارش عمان ابشن ها مال کارخونس ولی الفتیم خودشون میبندن

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. امین

    ۱۰ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (5 ديدگاه)

    به نظرم سفارش عمان بخر چون الفوطیم شامل گارانتی ن میشود و الفطیم ساخت استرالیا است ولی عمان ساخت ژاپن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. علي

    ۴ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام
    سفارش اروپا اگر بتونید پیدا کنید بهتره
    چون همه چی داره من ٢٠١۴ اروپا دارم از همون اول گرفتم
    چرم داخل تمامً مشکی که خیلی خاصه اصلا قرمز و کرم نیست
    اینه برقی و گرمکن چراغ جلو و شیشه جلو داره
    صندوق برقی چرخش چراغها زنون شور لامپ زنون
    دفلاک. esp. afs. شیب. سنسور شیشه
    مانیتور بزرگ ولوم تاچ. کولر دوال mono
    9 ایربگ. کیلس استارتر.eco. sport. awd. normal حالتهای رانندگی مختلف.کامپیوتر اطلاعات سفر
    [حذف شماره تماس به دلیل مقررات] اگر کسی راهنمایی بیشتر خواست
    تماس بگیره بتونم راهنماییش میکنم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. mohammad

    ۷ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (118 ديدگاه)

    دوستان من میخوام ماشین نو بخرم با قیمت مناسب ازتون راهنمای میخوام لطف کنید راهنمای کنید تو برند های ماشین چه ماشینی خوب هست ممنون میشم؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. مسعود

    ۲۰ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    دوستان اگه کسی راجه به ایینه جمع شو واینکه اصلا این اپشن فابریک هست یا نه اطلاعاتی
    داره بذاره ممنون میشم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. محمدامین

    ۲۷ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام ببخشید میشه بگید این که مینویسند limited یا vxr و یا بقیه چه فرقی داره بینشون
    ما خودمون هم راو۴ فول ۲۰۱۷ vxr داریم
    ولی فرقشونو نمیدونم….

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. هراتی

      ۱۰ آذر ۱۳۹۶
      سوابق: (2 ديدگاه)

      سلام . مدل vrx فول است و سفارش الفطیم و ساخت استرالیا و آبشنهای بیشتری دارد

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. هراتی

    ۱۰ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (2 ديدگاه)

    دوستان سلام هرکس این پیام را میخواند لطفا صادقانه پاسخ دهد مخصوصا دوستانی که از تویوتا رافور 2016 با 2017 استفاده میکند و این سوال من را در طول سفر یا در داخل شهر حس کرده.
    سوال من این است . آیا عقب این خودرو میکوبد و یا ایراد دیگری شما حس کرده اید.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. علي

    ۳ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    این که اینه جم کن برقی و یخ زدای شیشه جلو فابریکه یا نه
    باید بگم اگه از نوع AWDباشه سفارش اروپا محسوب میشه و فابریکه البته صفحه کیلومترش فرق داره و صندلی گرمکن فابریک داره.البته تعداد وارد شده از نوع مذکور فقط۵٠ عدد میباشد که سال ساختشون ٢٠١٣-٢٠١۴ هست و چنتا ٢٠١٧ دیدم که ٣٨٠ میلیون قیمت گذاشته بودن
    چراغهاشونم سره پیچ میپیچه
    من ٢٠١۴ رو دارم شتابش ٨/٢ هست خوب راه میره و گیربکسش فرق داره با معمولیاش

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. علی

    ۱۳ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام دوستان
    راوفور سفارش کانادا بهتره یا خلیج؟ لطفا تفاوت هایشان را در صورت امکان اعلام فرمایید؟

    موافقم 2
    مخالفم 0
    1. رضا

      ۱۹ شهریور ۱۳۹۷
      سوابق: (1 ديدگاه)

      خودروهای سفارش امریکا و کانادا به دلیل استاندادهای سختگیرانه تری که در این کشورها وجود دارد« معمولاً از کیفیت و متریال بهتری تولید می شوند .

      موافقم 2
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا