تویوتا

تویوتا ورسو با موتور ب ام و

همکاری تویوتا با شریک باواریایی خود تنها در ساخت یک خودروی اسپرت مشترک محدود نخواهد ماند و اینک استفاده از پیشرانه های مدرن ب ام و در خودروهای تویوتا آغاز شده است. تویوتا ورسو یک MPV است که از موتور ۱.۶ لیتری دیزلی ب ام و بهره می‌جوید.

2013 Toyota Verso
۲۰۱۳ Toyota Verso
طبق توافقنامه تویوتا و ب ام و، موتورهای ۱.۶ و ۲.۰ لیتری دیزلی آلمانی در قلب خودروهای تویوتا قرار می‌گیرند. موتور ۱.۶ لیتری دیزلی ورسو می‌تواند ۱۱۰ اسب بخار نیرو و ۲۷۰ نیوتن متر گشتاور تولید کند. این گشتاور در دورهای ۱۷۵۰ تا ۲۲۵۰ در دسترس است. میزان گازهای آلاینده این پیشرانه هم تنها ۱۱۹ گرم CO2 در هر کیلومتر است. بدین ترتیب این خودرو استانداردهای زیست محیطی یورو ۵ را پاس می‌کند. پیش از این از این پیشرانه در ب ام و سری ۱ و مینی هم استفاده شده بود. ب ام و این موتور را در اتریش تولید می‌کند.

برچسب ها

مطالب مشابه

‫۲۶ دیدگاه

  1. جلال

    ۱۲ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (587 ديدگاه)

    سلام
    دمت گرم تویوتا
    ان یکی هم مثل بقیه مدلهات خیلی قشنگه
    عاشقتم تویوتا
    ایشالا هرروز بهتر بشی عزیزم
    دوستت دارم تویوتا….

  2. sina

    ۱۲ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (509 ديدگاه)

    همه چیز عالی به غیر از قیافه و فرم زشت همیشگی ماشینهای تویوتا

  3. زیگما

    ۱۲ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (3084 ديدگاه)

    ببین کار به اصطلاح بزرگترین خودروساز دنیا به کجا رسیده که نمیتونه موتور دیزل طراحی کنه!!!!!تویوتا تو رویای بچگیم بودی.لطفا برگرد به دوران طلاییت….

  4. مصطفی

    ۱۲ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (174 ديدگاه)

    باید دید تو عمل چه میکنه ولی بنظرم از هم سطح های خودش بهتر باشه اخه از همکاری bmw و تویوتا چیز بدی در نمیاد

  5. شهاب

    ۱۲ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (266 ديدگاه)

    غیر از داشبورد طراحیش مشکلی نداره…
    همکاری تویوتا و بی ام دبلیو هم که حرف نداره … دو برند با ویژگی های متفاوت … دیگه چی میخوای؟

  6. km

    ۱۲ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (681 ديدگاه)

    امیدوارم تویوتا باز هم به دوران اوجش برگرده.

    1. امین

      ۱۲ آذر ۱۳۹۲
      سوابق: (435 ديدگاه)

      اره قبول دارم. شرکت های خودرو سازی الان مثل قبل ماشین های با روح و حس حال نمیسازن. شاید بخاطر اینکه طراحی های اخیر خیلی فضایی شده یا رقابت بیش از حدی بوجود اومده. مثلا ماکسیما های قدیمی چقدر سر زنده و خفن و باحال بودن برعکس نسل جدیدش یا تویوتا کمری مدلهای ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۰ خیلی باحال تر و با روح اصیل تر از نسل جدید کمری هستن و…

    2. hero

      ۱۳ آذر ۱۳۹۲
      سوابق: (593 ديدگاه)

      دوست عزیز
      نه تنها تویوتا بلکه همه خودروهای ژاپنی تو کل دنیا دارن سروری میکنن
      حالا بعضی از دوستان کج سلیقه به ناحق از کره ای ها حمایت میکنن
      اونم موقتیه. بعدا خودشون به اشتباهشون پی میبرن

      1. زیگما

        ۱۳ آذر ۱۳۹۲
        سوابق: (3084 ديدگاه)

        آمار نشون میده سهم خودرساز های ژاپنی از بازار با سرعت زیادی داره کم میشه.این سروری هم تموم میشه عزیزم

        1. داوود

          ۱۴ آذر ۱۳۹۲
          سوابق: (1 ديدگاه)

          اسمت نمیدونم چیه!!
          اما راحت میشه سنتو تشخیص داد

        2. hero

          ۱۴ آذر ۱۳۹۲
          سوابق: (593 ديدگاه)

          زیگمای عزیز
          حمایت بنده از خودروهای ژاپنی بی دلیل نیست
          شما بهتره یه بار سری به تعمیر گاه های ماشینای مدل بالا تو شهرتون بزنید تا ظرف چند دقیقه نظرتون در باره ماشینای کره ای عوض بشه

  7. محسن.د

    ۱۲ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (1451 ديدگاه)

    BMW در بحث موتور واقعا کارش درسته، نکه بنز و… کارشون درست نباشه، فقط احساس میکنم تخصص BMW در مورد موتور یخرده بیشتر از بنز هست.

  8. hero

    ۱۳ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (593 ديدگاه)

    کیفیت ژاپنی در کنار مهندسی برتر آلمانی
    درود بر نژاد آریایی
    درود بر ژاپن

  9. مهران92

    ۱۴ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    دلیلی بر ضعف تویوتا در ساخت موتور نیست و خواسته با اینکار در هزینه ها صرفه جویی کنه.

    1. زیگما

      ۱۴ آذر ۱۳۹۲
      سوابق: (3084 ديدگاه)

      پس تویوتا سود جو هست

      1. hero

        ۱۴ آذر ۱۳۹۲
        سوابق: (593 ديدگاه)

        زیگما جان
        پس بقیه شرکتا فی سبیل الله کار میکنن؟

    2. hero

      ۱۴ آذر ۱۳۹۲
      سوابق: (593 ديدگاه)

      درود بر شما
      موافقم
      در واقع این کار همسان سازی فن آوری هم هست

    3. رهگذر

      ۱۵ آذر ۱۳۹۲
      سوابق: (41 ديدگاه)

      جایی نخوندم که بی ام و به فکر تولید ارزون قیمت باشه اونم اینقدر ارزون که تویوتا با همه از کار زدنش بره سمت بی ام و

  10. آرمین 66

    ۱۴ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (239 ديدگاه)

    با ماشین صفحه کیلومتر وسط حال نمیکنم بچه بازیه

  11. بهزاد

    ۱۴ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    درود.
    این همکاری تنها به موتور خلاصه نخواهد شد و در آینده ممکنه وسعتش بیشتر هم بشه مثل سیستم های هیبریدی و تولید با مواد سبک کربنی و …
    زیگمای گرامی شما یا خوابی یا خودتو به خواب زدی حرفهات با آمار واقعی تناقض داره و سهم شرکتهای ژاپنی مثل روند سالهای پیش بیشتر شده و حرفهای شما کمی دروغ و خیالی جلوه میده.

  12. shahram

    ۱۴ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (6 ديدگاه)

    خدایی ماشینای HYUNdai از TOYOTA قشنگتره

  13. saeid

    ۱۴ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (37 ديدگاه)

    یه تفاوت ساده بین عظمت تویوتا و ضعف کیا:

    الان قیمت کیا موهاوی ۸ سیلندر توی بازار (به نقل از سایت ایران جیب) ۱۹۹ میلیونه… ولی قیمت تویوتا لندکروز ۸ سیلنر ۴۶۰ میلیون.

    یعنی ۲۶۱ میلیون گرونتره.. چون مشتری ارزش تویوتا رو می دونه

    1. اصغر

      ۴ دی ۱۳۹۲
      سوابق: (71 ديدگاه)

      دوست عزیز اقا سعید من یک سوال از شما دارم قیمت زانتیا مدل۸۰ الان چیزی حدود ۱۲ الی ۱۴ میلیونه و قیمت پراید صفر هم ۱۸ میلیونه بعد الان به نظر شما پراید از زانتیا بهتره؟؟؟؟ عزیزم هیچ وقت به قیمت ماشین توجه نکن همون کیا موهاوی که میگی موتورش ۴۶۰۰ هست و لندکروز ۴۵۰۰ در ضمن لندکروز v8 وارد ایران نمیشه

      1. محمد ، ماشین فقط ژاپنی ، بخصوص تویوتا و نیسان

        ۲۰ اسفند ۱۳۹۲
        سوابق: (1684 ديدگاه)

        اطلاعات غلط نده … مال موهاوی ۴۷۰۰ سی سی و مال لندکروز ۵۷۰۰ سی سی و در مورد مقایست هم باید بگم دوتا ماشین ۰ رو داریم باهم مقایسه میکنیم نه کارکرده

  14. فرزان

    ۱۴ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (12 ديدگاه)

    ولی من فکر کنم ما اگر هم رو پراید موتور BMW بزاریم بازم درست نمیشه !!!

    – خانه از پایبست ویران است.

  15. محمد

    ۱۶ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (737 ديدگاه)

    تویوتا با موتور ب ام و؟؟!!! واقعا جای تعجب داره….

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا
بستن
X