تویوتا یوکو؛ برنامه کرایه خودروهای هیبریدی در اروپا

تویوتا قرار است که در قالب یک برنامه آزمایشی کرایه‌ای، خودروهای هیبریدی‌ خود را در دو شهر اروپا به اشتراک بگذارد. خودروساز ژاپنی نام این برنامه را “Yuko” انتخاب کرده که در زبان ژاپنی به معنای «بیا برویم» است. البته تویوتا ابعاد این برنامه را در وهله اول، بسیار محدود درنظر گرفته و تعداد وسایل نقلیه درگیر در آن به زحمت به ۲۰ دستگاه می‌رسند. ولی در عین حال، این کمپانی می‌گوید که قصد دارد «دامنه لذت رانندگی هیبریدی را به بیش از 9.5 میلیون نفر مشتری تویوتا و لکسس در سراسر دنیا  و انهایی که نمی‌خواهند مالک یک خودرو باشند، گسترش دهد». بنابراین، می‌توان انتظار داشت که برنامه‌های بزرگتری در آینده در این راستا رونمایی شوند.

yuko-toyota-car-club-header
یوکو با ۱۵ خودرو در نقاط مختلف شهر دوبلین در ایرلند، کار خود را آغاز می‌کند. به‌علاوه، این برنامه در شهر فورلی ایتالیا، واقع در ۹۰ کیلومتری جنوب شرق بولونا با ۷ دستگاه وسیله نقلیه هیبریدی راه‌اندازی می‌شود. این شهرها بر اساس جمعیت ساکن در آنها، سطح ترافیک خیابان‌ها و زیرساخت‌هایشان انتخاب شده‌اند. خودروهای ارائه شده در یوکو شامل مدل‌های تویوتا پریوس سدان، یارس هیبرید کامپکت و C-HR هیبرید کراس‌اور می‌شوند.

toyota-yuko
مطمئناً تویوتا اولین خودروسازی نیست که به سراغ تجارت کرایه خودرو رفته است. دایملر یکی دیگر از کمپانی‌های خودروسازی است که برنامه اشتراک خودروی Car2go را در سال ۲۰۰۸ تأسیس کرده است؛ برنامه‌ای که از خودروهای اسمارت فورتوی دایلمر استفاده می‌کند و علاوه بر ۹ شهر ایالات متحده، تقریباً در ۳۰ نقطه دیگر از جهان به کار خود ادامه می‌دهد. جنرال موتورز نیز برنامه Maven را دارد. ب‌ام‌و یک برنامه اشتراک خودرو با عنوان DriveNow را با همکاری شرکت کرایه خودروی آلمانی Sixt ارائه کرده است. برنامه DriveNow از خودروهای الکتریکی ب‌ام‌و i3 استفاده می‌کند و در حدود ۱۲ شهر در سراسر اروپا و از جمله ۵ شهر در کشور آلمان گسترده شده است. این در حالی است که این برنامه ب‌ام‌و سال گذشته به کار خود در سان‌فرانسیکو امریکا پایان داد؛ چرا که این شهر گنجایش موردنیاز برای پارک وسایل نقلیه را نداشت.

منبع: autoblog

درباره نویسنده

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

1 دیدگاه

  1. احمد باقری
    سوابق: (4715 دیدگاه) ,

    کار بسیار خوبیه، در این دنیایی که هر روز شرکتهای بیشتری به جمع خودروسازان می پیوندند، باید از روشهای مختف برای سوددهی استفاده کرد.

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.
x