تویوتاهفته نامه

تویوتا سوپرا، بازگشت مبارز افسانه‌ای به میدان

پس از انتشار تصاویر جاسوسی فراوان، افشای تصاویر، دیده شدن نمونه‌های بدون پوشش، حدس و گمان‌های فراوان در مورد مشخصات و به‌طورکلی جان‌به‌سر شدن طرفداران، سرانجام تویوتا دقیقاً پنج سال پس از معرفی کانسپت FT-1 و ۱۷ سال بعد از خاتمهٔ تولید نسل چهارم سوپرا، رسماً در نمایشگاه دیترویت نسل کاملاً جدید این کوپهٔ اسپرت را به جهانیان معرفی کرده است. زمان بسیار زیادی طول کشید تا تویوتا نسل جدید سوپرا را آماده کند اما می‌توان گفت نسل پنجم این اسپرت افسانه‌ای ژاپنی قطعاً ارزش این انتظار را داشته است.

سوپرا در ظاهر هیچ شباهتی به نسل چهارم خود ندارد چراکه کاملاً تحت تأثیر کانسپت FT-1 شکل گرفته و استایلی عضلانی را به نمایش گذاشته است. در این ماشین چراغ‌های جلو، اسپلیتر فیبر کربنی و سقف دو حبابی تقریباً نسبت به کانسپت مذکور بدون تغییر باقیمانده‌اند و تنها چیزی که در این قسمت تغییر کرده، دماغهٔ کشیدهٔ FT-1 است که در سوپرا با یک ورودی هوا که زیر لوگوی تویوتا قرار گرفته جایگزین شده است. در نمای عقبی نیز همان ویژگی‌های کانسپت شامل چراغ‌های باریک و چراغ دنده‌عقب درون دیفیوزر دیده می‌شود.

کابین سوپرا اما تفاوت زیادی با کانسپت FT-1 دارد و با توجه به اینکه روی پلت‌فرم مشترکی با ب‌ام‌و Z4 ساخته شده است، داخل آن بیشتر شبیه به این رودستر آلمانی به نظر می‌رسد. این شباهت خصوصاً در صفحه‌نمایش آی‌پد مانند سیستم اطلاعاتی-سرگرمی و کنترل‌کنندهٔ روی کنسول مرکزی به چشم می‌خورد. سوپرا اما به یک صفحه آمپر دیجیتالی هم مجهز است که احتمالاً اطلاعاتی مانند شتاب G جانبی و لپ تایم‌ها را به نمایش درمی‌آورد. تنها شباهت داخلی این نسل با نسل چهارم نیز راننده محور بودن کابین است. درمجموع هرچند داخل کانسپت FT-1 زیباتر بود اما سوپرا هم کابین منطقی، ساده و دل‌نشینی دارد.

سوپرا به پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی توربوشارژ ساخت ب‌ام‌و (همان پیشرانهٔ Z4 M40i) مجهز شده است که ۳۴۰ اسب بخار قدرت و ۴۹۵ نیوتن متر گشتاور دارد. این یعنی کوپهٔ اسپرت تویوتا ۴۲ اسب بخار قدرت و ۵ نیوتن متر گشتاور کمتری نسبت به نسخهٔ آمریکایی Z4 M40i دارد. این نیرو توسط یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک با پدال‌های تعویض دندهٔ پشت غربیلک فرمان به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود و سوپرا را ظرف ۴.۱ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رساند. حداکثر سرعت این ماشین نیز به‌صورت الکترونیکی روی ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است.

بنابراین سوپرا سریع‌ترین خودروی تولیدی تاریخ تویوتا محسوب می‌شود. در همین حال، سازندهٔ ژاپنی برای کوپهٔ اسپرت خود یک پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربو را هم در نظر گرفته که در دو سطح قدرت مختلف ۱۹۷ و ۲۵۸ اسب بخار ارائه می‌شود. تویوتا وعده داده است که سوپرا به لطف طراحی دیفرانسیل عقب، مرکز ثقل پایین و توزیع وزن ۵۰ به ۵۰، ترکیبی هیجان‌انگیز از قدرت، دقت و چابکی را ارائه کند. فاصلهٔ محوری این خودرو برابر با ۲.۴۷ متر است که تقریباً هم‌اندازهٔ فاصلهٔ محوری پورشه ۹۱۱ و جگوار F تایپ است اما کوپهٔ اسپرت تویوتا با ۴.۳۸ متر طول، از خودروهای مذکور جمع‌وجورتر است. با وجود این ویژگی، اوورهنگ‌های سوپرا در جلو و عقب کوتاه‌تر از رقبا خواهد بود.

سوپرا به دو حالت رانندگی مختلف معمولی و اسپرت مجهز است که دومی دخالت سیستم‌های کنترل پایداری و کنترل کشش را کاهش داده و درعین‌حال پاسخ پدال گاز و وزن فرمان را افزایش می‌دهد و تعویض دنده‌های گیربکس را بهبود می‌بخشد. این حالت همچنین دیفرانسیل فعال خودرو را به‌صورت تهاجمی‌تر تنظیم کرده و صدای سیستم اگزوز را تقویت می‌کند.

دیفرانسیل فعال این ماشین از یک موتور الکتریکی و کلاچ‌های چندصفحه‌ای برای کنترل گشتاور استفاده می‌کند. این دیفرانسیل، هنگام پیچیدن خودرو چه در حالت شتاب گیری و چه در حالت ترمز گیری، توزیع گشتاور میان چرخ‌های عقب را تغییر می‌دهد. به گفتهٔ تویوتا، این سیستم هم بیش‌فرمانی و هم کم‌فرمانی را کاهش داده و هندلینگ مناسبی را ارائه می‌کند.

سوپرا در عقب از تعلیق معمولی چند اتصالی استفاده می‌کند اما در جلو یک سیستم تعلیق منحصربه‌فرد با اتصال دوگانهٔ فنرها برای آن طراحی شده است. ترکیب این سیستم تعلیق در جلو و عقب، هندلینگ و کیفیت سواری دقیقی را ارائه می‌کنند. این خودرو همچنین به رینگ‌های آلیاژی ۱۹ اینچی فورج‌کاری شده مجهز است که به‌صورت استاندارد با لاستیک‌های میشلن پایلوت سوپراسپرت پوشیده شده‌اند. سایز این لاستیک‌ها در جلو ۲۵۵ و در عقب ۲۷۵ است. برای توقف خودرو هم در جلو دیسک‌های ترمز ۲۴۸ میلی‌متری با کالیپرهای چهار پیستونه در نظر گرفته شده است. تمامی تیپ‌های این کوپهٔ اسپرت ژاپنی به‌صورت استاندارد از سیستم تعلیق تطبیقی متغیر با دو حالت معمولی و اسپرت هم برخوردار هستند.

سوپرا در دو نسخهٔ ۳.۰ و ۳.۰ پریمیوم به بازار عرضه می‌شود که هردو به‌صورت استاندارد به ویژگی‌هایی مثل سیستم هوشمند ورود بدون کلید، کنترل تهویهٔ دو منطقه‌ای، دوربین دید عقب، سنسور باران، بازکنندهٔ در پارکینگ، آینه‌های جانبی تاشو برقی و غربیلک فرمان چرمی مجهز هستند. در بخش ایمنی نیز سوپرا به‌صورت استاندارد از سیستم‌هایی همچون هشدار برخورد جلو، ترمز اضطراری خودکار با قابلیت تشخیص عابر پیاده، هشدار خروج از خط با سیستم کمکی فرمان، نوربالای خودکار و سیستم تشخیص علائم جاده برخوردار است.

علاوه بر این موارد، امکان سفارش سیستم‌های ایمنی فعال دیگری مثل کروز کنترل تطبیقی، پایش نقاط کور، هشدار ترافیک عقب و هشدار برخورد عقب هم وجود دارد. سیستم اطلاعاتی-سرگرمی در تیپ ۳.۰ توسط یک نمایشگر ۶.۵ اینچی ارائه می‌گردد که از طریق یک کنترلر دوار روی کنسول مرکزی کنترل می‌شود. تیپ ۳.۰ پریمیوم اما به صفحه‌نمایش ۸.۸ اینچی لمسی با ناوبری، کنترلر لمسی، خدمات Supra Connect، کارپلی اپل، سیستم صوتی پریمیوم JBL با ۱۲ بلندگو و شارژر بی‌سیم مجهز شده است.

به مناسب معرفی نسل جدید سوپرا، تویوتا نسخهٔ ویژه‌ای از آن‌را نیز با نام Launch Edition ارائه خواهد کرد که بر اساس مدل ۳.۰ پریمیوم شکل گرفته است. این نسخهٔ ویژه شامل ۱۵۰۰ دستگاه اولیهٔ سوپرا می‌شود که برای بازار ایالات‌متحده در نظر گرفته شده و با ویژگی‌های خاصی از مدل‌های معمولی متمایز شده است. برای این نسخهٔ ویژه سه رنگ بیرونی سفید، آبی یا قرمز قابل انتخاب است که هر سه رنگ با قاب قرمزرنگ آینه‌های جانبی و رینگ‌های مشکی‌رنگ ارائه می‌شوند.

مدل‌های سفید و مشکی‌رنگ در داخل با تودوزی قرمزرنگ در قسمت‌های مختلف ارائه می‌شوند اما نمونه‌هایی که در بیرون قرمزرنگ هستند، در داخل از تریم مشکی‌رنگ برخوردار خواهند بود. در کابین هردو مدل اما تریم فیبر کربنی ارائه می‌شود. علاوه بر این، در این نسخه‌های ویژه یک پلاک روی داشبورد سمت سرنشین الصاق شده که روی این پلاک شماره سریال خودرو به همراه تصویری گرافیکی از مدیرعامل تویوتا آقای «آکیو تویودا» نقش بسته است.

تویوتا سوپرا مانند نسل جدید ب‌ام‌و Z4 در اتریش به تولید خواهد رسید و فروش آن از تابستان آینده در ایالات‌متحده آغاز خواهد شد. به گفتهٔ تویوتا، قیمت این کوپهٔ اسپرت از ۵۰ هزار دلار آغاز می‌شود اما کسانی که خواهان نسخهٔ ویژهٔ Launch Edition هستند باید ۵۵,۲۵۰ دلار پرداخت کنند.

[دانلود ویدئو]
برچسب ها

امیر دهقان

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مشابه

‫۴۴ دیدگاه

  1. wick

    ۲۵ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (1068 ديدگاه)

    کاش اینجوری نمیشد
    پلتفرم : بی ام و
    انجین : بی ام و
    کابین : نسل های گذشته بی ام و
    ظاهر : سلیقه ای
    در کل اونچیزی نشد که انتظار داشتیم

    1. فورد

      ۲۵ دی ۱۳۹۷
      سوابق: (556 ديدگاه)

      به نظر من روی طراحیش بیشتر باید کار میکرد

      1. Reza.M

        ۲۵ دی ۱۳۹۷
        سوابق: (207 ديدگاه)

        اتفاقا این اولین تویوتایی هس که بعد از سوپرای قدیمی ازش خوشم میاد…اونم چون افرادی بخش فنیشو طراحی کردن که کارشون ساختن ماشینایی با عملکرد بالاس…نه چنتا ماشین کم مصرف با دوام و بی اپشن…

      2. Archi KHAN

        ۲۵ دی ۱۳۹۷
        سوابق: (2047 ديدگاه)

        روی طراحیش بیشتر باید کار میکرد ؟؟!
        اگه میخواستن بیشتر کار کنن ، حدودای سال ۲۰۵۰ اینا باید منتظرش می بودیم …
        🙂

    2. حامد

      ۲۵ دی ۱۳۹۷
      سوابق: (645 ديدگاه)

      برای اولین بار با نظرت موافقم

    3. MAHDI

      ۲۵ دی ۱۳۹۷
      سوابق: (4364 ديدگاه)

      خیلی شگفت انگیزه.اتفاقا فورد شلبی هستش که اونطور که بایدچشمگیرنیست.اماتویوتا سوپرافوق العاده است

      1. VIPER

        ۲۵ دی ۱۳۹۷
        سوابق: (1979 ديدگاه)

        مهدی خان نظرات و بیانات شما درباره
        بعضی از خودروها مخصوصا همینی که
        درباره gt500 گفتی شگفت انگیزه

        1. علی رضا

          ۲۵ دی ۱۳۹۷
          سوابق: (223 ديدگاه)

          شلبی Gt500 : لایک 👍😍😍
          سوپرا: دیسلایک👎

      2. Jdm

        ۲۵ دی ۱۳۹۷
        سوابق: (122 ديدگاه)

        حقیقتا انتقاداتی که شما نسبت به شلبی جی تی ۵۰۰ داشتین پشمای منو ریزوند(درمورد حس خوب و همین حرفا).ولی در اینجا در مورد این بی هویت به صورت حرفه ای تعریف میکنید.
        ایا درمورده برند یا کمپانی مورد علاقه خودتون هم اینطور انتقاد میکنید؟

    4. SFXSuperFast

      ۲۵ دی ۱۳۹۷
      سوابق: (193 ديدگاه)

      چقدر قدرتش کمه!!!
      انجین ۲.۹لیتری تویین توربو آلفا جولیا کوادروفولیو ک یه سدانه ۵۰۵اسب قدرت تولید میکنه!!

      1. OMID

        ۲۵ دی ۱۳۹۷
        سوابق: (1270 ديدگاه)

        خب اون موتورش مال فراریه

      2. AMANTE

        ۲۵ دی ۱۳۹۷
        سوابق: (354 ديدگاه)

        @‌‌SFXSUPERFAST
        در دنیای امروز گرفتن قدرت بالا از حجم و سیلندر کم برای کمپانی های مطرح جهانی کاری نداره.
        ولی در این مورد TOYOTA بجای گرفتن قدرت بالا که باعث فشار بیشتر به پیشرانه میشه، تصمیم گرفته که قدرت پیشرانه SUPRA رو حتی از BMW Z4 هم کمتر کنه تا فشار کمتری به پیشرانه اش وارد شه و اون دوام و خراب نشدن همیشگی پیشرانه های TOYOTA رو یه جورایی حفظ کنه. ( محتاط تر عمل کردن. )

      3. armin

        ۲۵ دی ۱۳۹۷
        سوابق: (422 ديدگاه)

        وزن هاشونم یکیه لابد؟

    5. محسن

      ۲۵ دی ۱۳۹۷
      سوابق: (29 ديدگاه)

      این میتونست جای سلیکا باشه،نه سوپرا،سوپرا جدید حداقل باید رو پلت فرم سری ۴ بود،تو مایه های m4,,نه این که دو‌نفره و‌کوچیک و با موتور پایه ۴ سیلندر ۲ لیتری

    6. shirko

      ۲۵ دی ۱۳۹۷
      سوابق: (488 ديدگاه)

      این قد دیر معرفیش کردن که الان یه خورده قدیمی به نظر می رسه !! و گر نه ماشین خوبیه .

  2. N.I.M.A

    ۲۵ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (66 ديدگاه)

    واقعا قرار دادن این حجم از عضله روی درب زیبایی خاصی رو به ماشین بخشیده … با کمی دقت به فرم طراحی چراغهای جلو میشه متوجه شد که اصالت نسل قبل رو حفظ کرده.

  3. امیر

    ۲۵ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (10 ديدگاه)

    من نمیدونم از این زشت تر هم میشه یک خودرو طراحی کرد و ساخت مثل یه ماشینی می مونه که جنسش از شمعه و در اثر گرما داره آب میشه و فرمش به هم می ریزه.

    1. ناشناس

      ۲۵ دی ۱۳۹۷
      سوابق: (1 ديدگاه)

      به گمانم موقع طراحی این خودرو چشمای طراحشو بسته بودن و گرنه خودشم حاضر به طراحی چنین خودرویی نمیشد.
      یه طراحی شلوغ و پف کرده و بدون هدف

    2. وحید

      ۲۵ دی ۱۳۹۷
      سوابق: (32 ديدگاه)

      دقیقا مشکلش به خاطر وجود پلتفرم مشترک با Z4 بوده… اگر ذره ای کمتر به این موضوع اشتراک پلتفرم (در حقیقت کپی برداری) بها میدادن، الان با یه ماشین شبیه به کانسپت بسیار زیبای FT-1 و فرم کشیده تر روبرو بودیم…
      به بدترین شکل میخواستن که ظاهر FT-1 رو داخل پلتفرم کوچیک Z4 خلق کنن…
      واقعا افسوس

    3. علی رضا

      ۲۵ دی ۱۳۹۷
      سوابق: (223 ديدگاه)

      دمت گرم تشبیه بسیار جالبی بود 👍

  4. حمید

    ۲۵ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (3 ديدگاه)

    جالبه قیمتش از جنسیس هم کمتره

  5. بهنام

    ۲۵ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (335 ديدگاه)

    قطعا ارزش این انتظار طولانی رو داشته و طبق آزمایش هایی که از نسخه ی پروتوتایپ سوپرا انجام شد معلوم شد تویوتا خودروی بسیار خوبی رو در حال آماده سازی دارد. احسنت به تویوتا با این پتانسیل بالا. خودروسازی که از ارزانترین خودروها، سخت جان ترین ها، لوکس اسپرت، هیبرید، برقی، هیدروژنی، و اسپرت هیجانی رو به بهترین شکل ممکن ساخته و پرداخته میکنه و شاید هیچوقت در هیچ کلاسی سر آمد اون کلاس نباشه ولی قطعا خودروهایی رو ساخته که بسیاری از مردم سراسر جهان را شیفته ی خودش کرده. این نسل سوپرا قطعا جانشین خلفی برای نسل های گذشته خواهد بود.

  6. VIPER

    ۲۵ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (1979 ديدگاه)

    طراحیش واقعا زیباس مخصوصا کاپوت کشیده ش
    ولی خب از ستون بی به بعد طراحی ماشین یه مقدار
    از ابهت افتاده میتونس بهتر باشه

  7. بهنام

    ۲۵ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (335 ديدگاه)

    استفاده از پلتفرم مشترک، قوای محرکه ی ب ام و و اشتراکات زیاد هیچ دلیلی برای ایراد تراشی از سوپرا نمیشه چون، تولید خودروی اسپرت کاملا جدید در حالی که هفده سال از تولید نسل قبلی گذشته امکان استفاده از پلتفرم قدیمی رو غیرممکن میکنه و طراحی پلتفرم و شاسی کاملا جدید برای تولید خودروی اسپرت کوپه که نسبتا ارزان مستلزم هزینه های بسیار زیادیه که با توجه به تیراژ تولید و میزان فروش آنهم در دوره ای که روز به روز از میزان فروش خودروهای اسپرت کوپه کم میشه از نظر اقتصادی به صرفه نیست و بسیاری از شرکت ها دست به ریسک تولید چنین خودروهایی نمی‌زنند. استفاده از قطعات مشترک باعث شده که ما هم نسل بعدی زد فور رو ببینیم و هم نسل جدید سوپرا و این خیلی هم عالیه.

  8. AMANTE

    ۲۵ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (354 ديدگاه)

    خیلی ها از جمله من فکر می کردم که طراحی و فرم بدنه رو از کانسپت FT1 الهام بگیرن. ( فرم کشیده و ارتفاع کوتاه خودرو ) ولی در واقع ( بنظرم ) طراحی بدنه رو از کانسپت FT1 گرفتن و فرم بدنه رو از کانسپت FT HS.
    یه حالت توپول دادن به ماشین که جالبش کرده. چیزی که بیشتر تو ذوق میزنه( حداقل برای من ) مشترک بودن پلتفرم و انجین ماشین با BMW Z4 جدیده، با اینکه گفتن توسط خود تویوتا و تیم ریسینگش تنظیم و تغییراتی صورت گرفته شده ولی بازم وقتی یادت میاد مشترکاتی با ماشین دیگه داره یه جور حس میاد سراغت که SUPRA جدید مثل قبل خاص و سبک تویوتا نیست.

  9. Jdm

    ۲۵ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (122 ديدگاه)

    سوپرای افسانه کجا،این کجا!!!

    حاصل رابطه تویوتا و بی ام و

  10. Danial

    ۲۵ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (417 ديدگاه)

    آقا خدایش نباید اون اسپویلر عجب رو برمیداشتن اونو دیگه باید نگه میداشتن.

    کاش از اون داشبورشم که گفتین عکس مدیر عامل تویوتا با شماره سریال ماشین روش هک شده هم میزاشتین من کنجکاو شدم ببینمش باس برم سرچ کنم الان

  11. Achtung

    ۲۵ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (326 ديدگاه)

    استفاده از قطعات و تجربه بی ام و میتونه برای تویوتا یک برگ برنده در مقابل رقبا باشه اما قطعن طراحی بدنه توسط تویوتا نقطه ضعف این خودرو محسوب میشه. بهتر بود تویوتا خود z4 رو با قیمت پایینتر مونتاژ میکرد.

    1. Alireza

      ۲۵ دی ۱۳۹۷
      سوابق: (573 ديدگاه)

      خود زد۴ جزو زشترین هاسا

  12. Amir

    ۲۵ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (725 ديدگاه)

    من که خیلی خوشم اومد ازش به نظرم در طراحیش کاملا میشه رگ و ریشه هایی از سوپرای افسانه ای ۹۳ دید.در مقایسه با طراحی عروسکی z4 به نظرم سوپرا جذابیت بیشتری داره.

  13. وحید

    ۲۵ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (32 ديدگاه)

    هرجور فکر میکنم که چطوری طراحی بسیار زیبای کانسپت FT-1 رو تونستن به چنین شکل بسیار زشتی در بیارن، به نتیجه ای نمیرسم…
    جالبه که دقیقا کسانی که اون کانسپت رو طراحی کرده بودن، همون هایی هستن که طراحی این سوپرا رو انجام دادن و حتی طی مصاحبه ای در شب گذشته، ازشون پرسیده بودن که آیا به نظرتون طراحی سوپرای جدید، واقعا قشنگ هم هست ؟
    جواب دادن که نه تنها قشنگه، به خاطر محدودیت هامون، خیلی هم بهینه هست… واقعا از یه اتومبیل سال ۲۰۲۰ چطوری تونستن همچنین شکل بسیارررر زشتی رو دَر بیارن ؟ حتی اگر اون چراغ های به زعم خودشون پایبند به اصالت رو ذره ای کوچکتر و زیباتر میکردند، از این فاجعه بسیار بزرگ کنونی نجات پیدا میکرد…
    واقعا طراحی جلوش یه فاجعه توی یک دهه اخیر کمپانی تویوتا هست…
    حداقل از لکسوسِ خودشون کپی برداری میکردن، بماند که چقدر نسل جدید بی ام و Z4 باشکوه و زیبا هست!

    1. بهزاد

      ۲۵ دی ۱۳۹۷
      سوابق: (1238 ديدگاه)

      شما و سایر عزیزان اگر به روند کاری شرکت های همچون تویوتا آشنا بودید این نتیجه گیری های سست را نمیگرفتید!
      اون طرح های کانسپت معمولا ارتفاع کم ، عرض زیاد و رینگ بزرگ ، فاصله ی حداقلی تایر با گلگیر و همچنین کمترین ورودی و خروجی هوا دارند که در نمونه تولیدی امکان ارائه اونها وجود نداره.
      طرح به گونه ای هست که میدان برای ارتقاء یا فیس لیفت باید باز باشه و نباید طرح دماغه و چراغ ها و یکسری اجزاء ظاهری به صورت ۱۰۰ درصدی کامل و زیبا باشه و این روند برای ژاپنی ها سالها ست داره دنبال میشه و شما کافیه چند سال دیگه فیس لیفت های سوپرا را نظاره کنی تا ببینی چطور به زیبایی نهایی خودش خواهد رسید.

  14. Elmiraj

    ۲۵ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (1527 ديدگاه)

    برای کمپانی عظیمی مثل تویوتا به نظر من بهتر بود به هر قیمتی هم که شده یک پلتفرم کاملاً جدید ومخصوص طراحی می کردن
    چون سوپرا پرچم دار برند تویوتا محسوب میشه….
    .
    .
    این سوپرا هویت نداره و با سوپرای قدیم فرسنگ ها فاصله داره …..

  15. sina

    ۲۵ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (2012 ديدگاه)

    راستش توقعم خعلی بیشتر بود 😞

  16. Omid622

    ۲۵ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (686 ديدگاه)

    کاش میشد تنفس طبیعی باشه که کم استهلاک تر هم میبود.یعنی تویوتا نمیتونست یه موتور تنفس طبیعی بسازه که ۳۵۰ اسب قدرت داشته باشه اونم ۶ سیلندر

    1. sina

      ۲۶ دی ۱۳۹۷
      سوابق: (2012 ديدگاه)

      والا همین موتور وی ۶ کمری رو یکم فشارش میداد ازش بجا ۳۰۰ تا ۳۲۰ اسب میکشید بیرون رو میذاشت روش با همون کانسپت اف تی عالی میشد نه این 😢

  17. بهنام

    ۲۵ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (335 ديدگاه)

    کار اند درایور یه استوری گذاشته از سوپرا با رنگ خاکستری که تو اون ویدئو که از داخل نمایشگاه دیترویت گرفته شده، سوپرا در حال حرکت آهسته هست و دوربین از نمای تقریبا بغل و پشت در حال فیلم گرفتنه. به شخصه با دیدن اون ویدئوی البته خیلی کوتاه نظرم اینه که سوپرا هم بسیار زیباست، هم بسیار با ابهته و هم پایبند به گذشته هست و بنظرم از زد فور بهتر از کار دراومده.

  18. OMID

    ۲۵ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (1270 ديدگاه)

    هعی
    این که سوپرا نیست
    با اینکه موتورش و کلا همه چیش مال ب ام و هست اما قدرتش کمتره
    طراحیشم که نگم دیگه

  19. Khosrow

    ۲۵ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (1697 ديدگاه)

    شخمی تر از این نمیشه / قیافرو ..

  20. ZzZ

    ۲۵ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (6 ديدگاه)

    اینو باید بدن پاول واکر بترکوندش :(( یادت بخیر

  21. رامتین

    ۲۵ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (1854 ديدگاه)

    بنظرم طراحی جلوش جالب نشده. خیلی بهتر میشد کار کنند. موتور ۲ لیتری ۲۰۰ اسبیش اگه بیاد ایران جالب میشه…

    1. ADAK

      ۲۵ دی ۱۳۹۷
      سوابق: (852 ديدگاه)

      راستی آقای جالب شده & جالب نشده
      احیانا شما با کاربر net رابطه ایی ندارید ؟!!
      همون دوستمون سانتافه اسپرت ۲۰۱۸ را عرض میکنم
      🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂

  22. soroush

    ۲۵ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (55 ديدگاه)

    به نظر میرسه نسل جدید gt86 باشه تا سوپرا 😔
    حیف که اون نام مقدس رو خراب کرد…

  23. Saman

    ۲۵ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (104 ديدگاه)

    واقعن زیبا و تهاجمی هست مثل یه رخش. زیباترین سوپرا سال ۱۹۸۶ تولید شد با چراغهای مخفی جلو.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا
بستن
X