جیپ

تفاوت‌های جیپ گلادیاتور و رانگلر در چیست؟

ما اخیراً خبرهای زیادی از جیپ گلادیاتور جدید منتشر کرده‌ایم. با توجه به بررسی‌های صورت گرفته می‌توان این پیکاپ را یک جیپ رانگلر با فضای بار دانست اما باید خاطرنشان ساخت تفاوت‌هایی نیز بین این دو به ویژه در بخش هندلینگ و سواری وجود دارد. دست‌اندرکاران وب‌سایت ادموندز مقایسه‌ای بین گلادیاتور و رانگلر داشته و مدل‌های روبیکان هر دو را با یک رنگ بدنه در برابر هم قرار داده‌اند. ویدئویی که در ادامه مشاهده خواهید کرد نه تنها تفاوت‌های بین دو خودرو را به خوبی توضیح داده بلکه از نظر بصری هم به اختلافات بین دو برادر اشاره کرده است.


بدون هرگونه تعجبی، وقتی از جلو به گلادیاتور نگاه کنید آن را کاملاً مشابه رانگلر خواهید دانست. تقریباً همه‌چیز مثل هم بوده و تنها تفاوت به نشان جیپ مربوط می‌شود. حتی زاویه‌ی حمله‌ی 44 درجه‌ای هر دو خودرو یکسان بوده و البته گلادیاتور و رانگلر از پیشرانه‌ی آشنای 3.6 لیتری با قدرت 285 اسب بخار استفاده می‌کنند؛ اما وقتی به عقب خودروها حرکت کنید اوضاع جالب‌تر خواهد شد و اینجاست که فقط درباره‌ی یک محفظه‌ی بار ساده صحبت نمی‌کنیم.


در ابتدا باید گفت فاصله‌ی بین محوری گلادیاتور بسیار بیشتر بوده و این امر تأثیر منفی روی قابلیت‌های آفرود این پیکاپ گذاشته است. گلادیاتور خودروی بسیار قابلی است اما رانگلر با فاصله بین محوری کمتر در عبور از مسیرهای ناهموار کار آسان‌تری خواهد داشت. در مسیر تست یکسانی که در نظر گرفته شده بود، فریم گلادیاتور در برخی موارد به سختی با موانع برخوردار داشته ولی رانگلر آسیب چندانی ندیده است. طول بیشتر گلادیاتور نیز زاویه‌ی فرار را به 26 درجه کاهش داده درحالی‌که زاویه فرار رانگلر 37 درجه است.

این تفاوت‌ها به خوبی مشاهده می‌شوند اما برخی جزئیات جالب که بسیاری از ما آن را نخواهیم دید هم ذکر شده‌اند. برای مثال گلادیاتور دارای شوک‌های فاکس و لاستیک‌های آفرود فالکن بوده درحالی‌که رانگلر از شوک‌های جنریک و لاستیک‌های بی اف گوودریچ استفاده می‌کند. همچنین سیستم تعلیق عقب گلادیاتور از اتصالات متفاوتی سود می‌برد و شوک‌ها نیز در جلو واقع شده‌اند درحالی‌که در رانگلر این وضعیت کاملاً برعکس است. این کار باعث شده توزیع وزن گلادیاتور به خوبی صورت گیرد و به همین خاطر است که ظرفیت بکسل گلادیاتور دو برابر رانگلر است.

[دانلود ویدئو]
برچسب ها

شاهین احمدزاده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۹ دیدگاه

  1. bricks

    ۲۵ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (2 ديدگاه)

    شوک فاکس؟
    منظورتون سیستم تعلیقای شرکت فاکسه؟

    1. حسن

      ۲۵ فروردین ۱۳۹۸
      سوابق: (65 ديدگاه)

      منظور همون شرکت فاکس هستش

  2. F22RAPTOR

    ۲۵ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (1863 ديدگاه)

    البته که افرود رانگلر بهتر از گلادیاتوره شکی نیست

    1. حسن

      ۲۵ فروردین ۱۳۹۸
      سوابق: (65 ديدگاه)

      هر2 سلطان افرود جهان هستن

  3. ایمان

    ۲۵ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (1891 ديدگاه)

    دوتا برادر هستن با بهترین آفرود در کلاس خودشون
    فقط ابعاد و فاصله محوری رانگلر خوراکِ آفروده
    ولی یدک کشی و باربری خوراکِ گلادیاتور
    اگه آمریکا زندگی میکردم و پولدار بودم هردوتاشون رو میخریدم بدون لحظه ای تردید

  4. ارش

    ۲۵ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (852 ديدگاه)

    چی فکر مکردیم چی شد؟عجب افتضاحی.

    1. Mad.z.Max

      ۲۵ فروردین ۱۳۹۸
      سوابق: (446 ديدگاه)

      به احتمال قوی داری درباره بهترین مید سایز پیکآپ دنیا اینجور نظر احساسی ای میدی. و خب حتی خودتم میدونی که چقدر تک و بینظیره..

      1. ارش

        ۲۵ فروردین ۱۳۹۸
        سوابق: (852 ديدگاه)

        جدی نمی دانستم به معلوماتم اضافه شد ایرانه دیگه کاریش نمیشه کرد.

  5. امیر.عارف

    ۲۵ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (775 ديدگاه)

    ماشینیه که خییییلی دوست دارم یکی داشته باشم

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا
بستن