تسلا

مقایسه تسلا مدل 3 با پنج رقیب اصلی، از بی‌ام‌و و هیوندای تا بی‌وای‌دی و پولستار

خریداران در بازار پررونق سدان‌های الکتریکی گزینه‌های زیادی پیش رو دارند اما از بین این شش ماشین کدام‌یک بهتر خواهد بود؟

چشم‌انداز بازار خودروهای ناوگانی و شرکتی طی دو دههٔ گذشته بسیار تغییر کرده که یکی از اصلی‌ترین دلایل آن فراگیری خودروهای الکتریکی است. در حال حاضر، شرکت‌هایی که برای ناوگان خود به دنبال یک سدان سنتی هستند، دیگر فورد یا اوپل را به‌عنوان گزینه‌های اصلی در مقابل خود نمی‌بینند و باید سراغ تسلا یا ب‌ام‌و بروند. سدان‌هایی مثل مدل ۳ و i4 جزء بهترین خودروهای الکتریکی بازار و گزینه‌های اصلی برای کاربران خودروهای شرکتی هستند. آخرین باری که این دو رقیب در برابر هم قرار گرفتند، ب‌ام‌و برتری داشت اما تسلا به‌تازگی نسخهٔ بروز شدهٔ مدل ۳ را به بازار فرستاده است. آیا این برای تغییر شرایط کافی است؟

تسلا و ب‌ام‌و اما تنها سدان‌های الکتریکی بازار نیستند زیرا اخیراً موجی از مدل‌های جدید وارد نمایندگی‌های فروش شده است. موضوع مهم حضور برند چینی بی‌وای‌دی در بازار اروپا است. این شرکت به‌سرعت طیف گسترده‌ای از خودروهای توانمند را با قیمتی رقابتی در اروپا معرفی کرده و با سدان سیل به دنبال رقابت با i4 و مدل ۳ است. علاوه بر این، فولکس‌واگن هم با ID.7 وارد این بخش شده است که به نظر می‌رسد قانع‌کننده‌ترین خودروی الکتریکی این برند باشد. در مقابل این تازه‌واردان، خودروی دیگری بنام پولستار ۲ قرار دارد که اخیراً مورد به‌روزرسانی قرار گرفته است درحالی‌که هیوندای هم آیونیک ۶ را با ظاهر فضایی و پرفورمنس قدرتمند به بازار فرستاده است.

بنابراین، از بین این شش سدان الکتریکی کدام‌یک گزینهٔ بهتری چه برای خریداران شرکتی و چه خصوصی خواهد بود؟ در ادامه به این سؤال پاسخ می‌دهیم.

مقام اول: تسلا مدل ۳

وقتی همهٔ جوانب را برای یک سدان الکتریکی در نظر بگیریم، تسلا مدل ۳ بهترین خودرو در کلاس خود محسوب می‌شود. در حال حاضر هیچ خودروی دیگری در پرفورمنس، کارایی و راحتی شارژ حتی نزدیک تسلا هم نیست و همهٔ این‌ها استفاده از مدل ۳ را آسان می‌کند و هزینه‌های نگهداری آن را کاهش می‌دهد. در نسخهٔ جدید مدل ۳ رانندگی، راحتی و کیفیت ساخت بهتر شده است و هرچند لذت‌بخش‌ترین رانندگی را ندارد اما مناسب و قابل‌قبول است. البته اگر چند دکمهٔ فیزیکی در کابین وجود داشت بد نبود.

مقام دوم: ب‌ام‌و i4

برای برخی، یک خودرو فراتر از اعداد و ارقام است و به ویژگی‌هایی بیشتر اهمیت می‌دهند که وقتی راهی جاده می‌شوند باعث نشستن لبخند رضایت روی لب‌هایشان شود. اگر از این دسته افراد هستید، پشت فرمان i4 بسیار خوشحال‌تر از تسلا خواهید بود. این بهترین خودروی الکتریکی برای رانندگی است و نه‌تنها با اختلاف چابک‌ترین هندلینگ را دارد بلکه از لحاظ راحتی سواری هم در کنار فولکس‌واگن ID.7 بهترین است. i4 همچنین یکی از کارآمدترین خودروهای این جمع است، هوشمندانه‌ترین کابین را دارد و بهترین تعادل را بین نمایشگر لمسی و کنترل‌های فیزیکی برقرار کرده است.

مقام سوم: فولکس‌واگن ID.7

ID.7 واقعاً همان چیزی است که از یک فولکس‌واگن الکتریکی انتظار می‌رود. این کامل‌ترین خودروی برقی محسوب می‌شود که فولکس‌واگن تاکنون ساخته است. ID.7 از لحاظ راحتی و کاربردی بودن قاطعانه در صدر کلاس خود قرار می‌گیرد درحالی‌که راندمان و پرفورمنس بالاتر از حد متوسط آن‌هم جذاب است. البته یکی دو مشکل ارگونومی در کل خانوادهٔ ID وجود دارد که هنوز ما را گیج می‌کند اما این مشکلات آن‌قدر بزرگ نیستند که دیگر نقاط قوت ID.7 را کمرنگ کنند.

مقام چهارم: پولستار ۲

هرچند رتبهٔ چهارم برای پولستار ۲ ناامیدکننده است اما این خودرو همچنان گزینهٔ بسیار جذابی محسوب می‌شود. این سدان سوئدی ظاهر جذاب و پرفورمنس خوبی دارد درحالی‌که کابین آن مکان دلپذیری خواهد بود. پولستار ۲ برای خریداران خصوصی گزینهٔ بسیار ارزشمندی به‌حساب می‌آید اما برند سوئدی باید تصمیم بگیرد که این خودرو می‌خواهد یک کروزر راحت باشد یا یک خودروی رانندهٔ جذاب زیرا در حال حاضر هیچ‌کدام از این دو نیست.

مقام پنجم: هیوندای آیونیک ۶

در جاده‌ها هیچ خودرویی شبیه به آیونیک ۶ نیست و همین موضوع برای جلب نظر برخی خریداران کافی خواهد بود. علاوه بر این، سدان هیوندای مملو از امکانات است و ما از راه‌حل هیوندای برای تنظیم سیستم احیای انرژی ترمزها هم خوشمان آمد اما آیونیک ۶ تجربهٔ رانندگی نرم و راحتی که برای رقابت با بهترین خودروهای این جمع نیاز است را ندارد. فضای سر محدود، صندوق بار کم‌عمق و راندمان ضعیف باعث شد این سدان کره‌ای نتواند جایگاهی بهتر از پنجم کسب کند.

مقام ششم: بی‌وای‌دی سیل

در حال حاضر، سیل هنوز حتی در حد هیوندای و پولستار هم نیست و بی‌وای‌دی برای رقابت در این سطح در چند زمینه به اصلاحاتی نیاز دارد. بااین‌حال، ما تجهیزات استاندارد سخاوتمندانه، راحتی صندلی‌ها و سیستم صوتی سیل را تحسین می‌کنیم. سیل به‌عنوان اولین تلاش یک خودروساز در این بخش، خودروی چشمگیری محسوب می‌شود و با مقداری بهبود راندمان و تنظیم شاسی می‌تواند به یک رقیب واقعی تبدیل شود.

مقایسه مشخصات فنی

بی‌وای‌دی سیل فولکس ID.7 تسلا مدل ۳ ب‌ام‌و i4 پولستار ۲ آیونیک ۶
قوای محرکه دو موتوره تک موتوره دو موتوره تک موتوره تک موتوره دو موتوره
قدرت (اسب بخار) ۵۳۰ ۲۸۵ ۵۰۰ ۲۸۵ ۳۰۰ ۳۲۵
گشتاور (نیوتن متر) ۴۹۵ ۵۴۵ ۴۹۵ ۴۰۰ ۴۹۰ ۶۰۵
گیربکس تک سرعته تک سرعته تک سرعته تک سرعته تک سرعته تک سرعته
محور محرک چهارچرخ عقب چهارچرخ عقب عقب چهارچرخ
باطری (کیلووات ساعت) ۸۲.۵ ۷۷ ۷۹ ۷۰.۲ ۸۲ ۷۷.۴
طول (میلی‌متر) ۴,۸۰۰ ۴,۹۶۱ ۴,۷۲۰ ۴,۷۸۳ ۴,۶۰۶ ۴,۸۵۵
فاصلهٔ محوری (میلی‌متر) ۲,۹۲۰ ۲,۹۷۱ ۲,۸۷۵ ۲,۸۵۶ ۲,۷۳۵ ۲۹۵۰
ظرفیت صندوق بار (لیتر) ۵۳+۴۰۰ ۵۳۲ ۴۲۵+۸۸ ۴۷۰ ۳۵+۴۴۸ ۱۴+۴۰۱
وزن خالص (کیلوگرم) ۲۱۸۵ ۲۱۷۲ ۱۸۲۸ ۲۰۶۵ ۲۰۰۹ ۲۰۹۶
ضریب درگ (Cd) ۰.۲۱ ۰.۲۳ ۰.۲۱ ۰.۲۴ ۰.۲۷ ۰.۲۱
شتاب صفرتاصد (ثانیه) ۳.۸ ۶.۵ ۴.۲ ۶.۰ ۵.۹ ۵.۱
حداکثر سرعت (کیلومتر) ۱۷۸ ۱۸۰ ۲۰۱ ۱۹۰ ۲۰۴ ۱۸۵
شعاع حرکتی (کیلومتر) ۵۲۰ ۶۱۶ ۶۲۸ ۴۵۷ ۵۸۷ ۵۱۸
قیمت پایه (پوند) ۴۸,۶۹۵ ۵۱,۵۵۰ ۴۹,۹۹۰ ۵۲,۲۵۵ ۴۸,۹۵۰ ۵۴,۰۴۰
قیمت تست‌شده (پوند) ۴۸,۶۹۵ ۵۷,۱۸۰ ۵۳,۰۹۰ ۶۰,۷۰۰ ۵۵,۸۵۰ ۵۵,۷۳۵

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲۲ رای
منبع
AutoExpress

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳۰ دیدگاه‌ها

  1. پیام

    ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (1793 ديدگاه)

    چین اگه ماشیناش رو ارزان نفروشه نمیتونه هیچ غلطی تو بازار خودرو هیچ غلطی کنه! چوب حراج رو به مالش زده اونم به واسطه غارت منابع منابع و دست درازیش به حقوق کارگراش! کارکراش میانگین حقوق کارگرای آمریکا و اروپا رو بگیرن، بی وای دی و … باید یه ماهه جمش کنن.

    موافقم 12
    مخالفم 16
    1. پیام

      ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (1793 ديدگاه)

      حالا اگه کره جز لیست نبود و ژاپن بود ببین چی میکردن!!! ما نمی کنیم چون نیازی به اثبات حرفامون نیست.

      موافقم 6
      مخالفم 15
    2. amir

      ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (2503 ديدگاه)

      حتی آلمیچر هم به چیوندا کمکی نکرد که زیر بقیه برندها نباشه
      اینجا مشاهده میکنید تنها خودرویی که پایین تر از چیوندا چایونیک ۶ هستش بی وای دی سیل هست که معلوم نیست از پشت کدوم بوته دراومده 🤣🤣🤣
      همونطور که بهت گفتم وقتی که بقیه برندها برقی های خوبشونو رو نمایی کنن چیوندا که تا دیروز با یاتاقان های انفجاری شورت لامبادا سروکله میزد دوباره برمیگرده به همون جایی که بود تنها صورتی که چیوندا میتونه بیاد رو صدر نظر مجلات پاس کردن چک هاست و لاغیر
      یه سوال … جایزه بگیرهایی مثل جی هفتاد و استینگر که جایزه بهترین خودروسال و بهترین طراحی رو میبردن الان کجان؟ تازه باید این نکته ضخیم رو هم اضافه کرد که از روزی که بحث فروش رو به رخ کشیدی تویوتا ۱۰۰ ۱۲۰ هزارتا به آمارش اضافه کرد در حالی که هیوندای در جا میزنه و کیا افت فروش داشته
      بازهم منتظر نظرات و پیش بینی های گوهربارت هستم استاد mit یعنی آقای دستگاه رنده کتاب های زبان!!!!

      موافقم 7
      مخالفم 12
      1. B

        ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
        سوابق: (432 ديدگاه)

        استاد شما انقدر هیت میدی میدونستی هیوندای در ۳ ماهه اول سال بعد از تویوتا سود ده ترین خودروساز جهان شده ؟

        موافقم 5
        مخالفم 6
      2. پیام

        ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
        سوابق: (1793 ديدگاه)

        تو اول برو مقاییه میتسوبیشی و هیوندای رو بفهم و بفهم که به آیلتس، آیلتز نمی گن بعدا حرف برن!!! ماشاالله هر روز گاف میدی! اگه جای تو بودم روم نمی‌شد چیزی بگم!!!

        موافقم 4
        مخالفم 6
        1. amir

          ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
          سوابق: (2503 ديدگاه)

          استاد اگه ناناحت نمیشید هر دو آیلتز و آیلتس رو به وفور دیدم که میگن اگه مته به خشخاش بزاری کلی از زبون مادریتم که ادعات میشه فولی رو درست نمیگی
          چرا جربزه مقایسه هیوندای رو با تویوتا نداری ؟ هیوندای بزرگ کره ای هاست ولی میتسو و مزدا که آمار کمتری دارن و تو خودرو کوچک ترن رو باید سانگ یانگ و دوو که درجه های بعد هیوندای هستن مقایسه کنی که امروز همه ورشکست شدن

          موافقم 3
          مخالفم 2
      3. پیام

        ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
        سوابق: (1793 ديدگاه)

        پدال بعضی از کامنتارو نمیذاری ها!!! وقتی یه کسی اینجا حرف بیخودی میزنه باید بهش جواب داد تا سطح علم و فهمش بالا بره! اگه به صورت انتخابی بذارید، دیگه کم کم کسی کامنت نمیذاره

        موافقم 2
        مخالفم 5
    3. فرشید

      ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (190 ديدگاه)

      انصافن کنسول و داشبورد بی وای دی چقدر خفن و جذابه و طراحی هیوندای چقدر جسورانه و پولستار بینهایت شیکه. صادقانه بگم نظر شخصی من دقیقن برعکس این لیست هست یعنی اگه بخوام پول بدم و بخرم انتخابم قطعن پولستار، هیوندای یا بی وای دی هست

      موافقم 9
      مخالفم 8
      1. FY

        ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
        سوابق: (211 ديدگاه)

        منم از پولستار خیلی خوشم اومد🤔

        موافقم 5
        مخالفم 2
        1. froG-driVer

          ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
          سوابق: (317 ديدگاه)

          لوسید کو😐 لوسید نیست اگه بود اول لوسید بود بعد بی ام و بعد پولستار

          موافقم 3
          مخالفم 1
    4. Bmw

      ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (608 ديدگاه)

      مقام اول : ایلان ماسک آفریقایی تبار
      مقام دوم : bmw

      درستش اینه چون می دونید دیگه بار ها گفتم ایلان ماسک اگه نبود آمریکا فقط به سود کردن از وانت ها دل خوش بود

      موافقم 3
      مخالفم 12
      1. Amir Machine

        ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
        سوابق: (1211 ديدگاه)

        حالا با اینکه صد بار یه چیزی رو تکرار میکنی کاری ندارم فقط نمیدونم چرا وقتی تو مقایسه‌ها کادیلاک بلک وینگ از AMG GT63 بهتره، موستانگ دارک هورس از ب ام و M2 بهتره و کوروت از پورشه کیمن بهتره پیدات نمیشه

        موافقم 9
        مخالفم 1
        1. بی خیال اسم 2

          ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
          سوابق: (178 ديدگاه)

          کار با تعصب بی ام و ندارم

          ولی خودت چرا داخل مقایسه هایی که اروپایی ها بهترن نیستی

          جالبه بی ام و M5 cs داخل همون مقایسه از کادیلاک بهتره

          موافقم 6
          مخالفم 0
      2. (Ali(chevynova

        ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
        سوابق: (6902 ديدگاه)

        Bmw
        وانت منظورت همونیه که بنز نمیتونه بسازه؟

        موافقم 4
        مخالفم 5
      3. پیام

        ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
        سوابق: (1793 ديدگاه)

        آمریکا وانت میزنه؟!!! 😂😂😂 تو چی میدونی کادیلاک چیه! در ضمن این ایلان ماسک نبود که هامر با بالای وزن چهار تن صفر تا صد ۳/۵ زد!!! آمریکا دهه شصت رفت کره ماه دست به آب!

        موافقم 3
        مخالفم 3
        1. Amir Machine

          ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
          سوابق: (1211 ديدگاه)

          من تو هیچ مطلبی نیستم! کلا ماهی یه بار هم کامنت نمیذارم
          ماشالله اینقدر اوضاع کامنت‌های اینجا قشنگه که ترجیح میدم نباشم
          هرازگاهی میام، ولی جواب بعضیا رو باید داد تا بفهمن وقتی چیزی نمیگیم به این معنا نیست که حرفی برای گفتن نداریم

          موافقم 3
          مخالفم 0
      4. Amir

        ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
        سوابق: (42 ديدگاه)

        آها پس فقط آمریکا وانت میزد😂😂داداش نکن این کارو با خودت😂 البته که همین وانت های رو که شرکت های آمریکایی میزنن(غول هایی که میسازن) آلمانی هایی مث bmw تو رویا میبینن. سید الان واضح داری میگی که ایلان ماسک اومد و توی صنعت خودرو سازی آمریکا تحول عظیمی به پا کرد😏

        موافقم 3
        مخالفم 1
      5. froG-driVer

        ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
        سوابق: (317 ديدگاه)

        😑زبونم مو در آورد

        موافقم 1
        مخالفم 0
  2. ارسلان

    ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    حالم از بررسی این مجله بهم خورد

    موافقم 3
    مخالفم 9
  3. Peyman.JDM

    ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (63 ديدگاه)

    کابین i4>>>

    موافقم 13
    مخالفم 1
  4. محمد

    ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (303 ديدگاه)

    بی ام و قشنگ ترین کابینو داره در مورد بی وای دی هم در نظر داشته باشین که نسخه پایه بی وای دی رو تست کردن

    موافقم 7
    مخالفم 5
  5. 𝐀𝐥𝐢

    ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (1143 ديدگاه)

    من باشم i4 رو اول میدونم

    موافقم 10
    مخالفم 3
  6. Elmiraj

    ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (3125 ديدگاه)

    کاش مقایسه اصلی در کارایی و راندمان خلاصه میشد تا بقیه به گرد پای نسخه قبلی هم نرسن چه رسد به این…

    موافقم 4
    مخالفم 12
  7. محمد

    ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (117 ديدگاه)

    وقتی میگن اعداد همه چیز نیست مثال بارزش اینجاست اگه به اعداد جدول نگاه کنیم معلومه که بی وای دی نگاهش فقط به تسلا بوده از نظر طراحی و مشخصه های فنی بسیار به تسلا شبیهه ولی رتبه بندی کلیشون نشون میده که بی وای دی اون مشخصاتی که توی قالب عدد نمیان رو مثل کیفیت رانندگی و کارایی رو ندیده.

    موافقم 8
    مخالفم 0
  8. Luis

    ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (88 ديدگاه)

    همون سه تای اول خوبن . بقیه امیدی بهشون نیست
    البته byd سرعت رشد خیره کننده ای داشته و در ۲ دهه خودشو به جایی رسونده که اسمش داره کنار بیمر و فولکس میاد
    اونم بهتر میشه بعدا

    موافقم 8
    مخالفم 1
  9. ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (3874 ديدگاه)

    قبول کنید نمیخوام برندیو خراب کنم ولی هیوندای این ماشینش رو خیلی بد ساخته خیلی زشته!

    موافقم 5
    مخالفم 0
  10. S

    ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (131 ديدگاه)

    تنها یکشون طراحی یه ماشین واقعی رو داشت
    ینی ب ام و

    موافقم 6
    مخالفم 2
  11. علی جردن

    ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (1286 ديدگاه)

    از نگاه کردن به کابین همشون سرم گیج رفت. دریغ از یدونه عقربه آنالوگ حتی توی BMWWWWWWWWW

    موافقم 2
    مخالفم 1
    1. B

      ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (432 ديدگاه)

      تو درون سازا هم دیگه آنالوگ نمیزارن سرت کلن باید تو این حالت باشه

      موافقم 1
      مخالفم 0
  12. M power

    ۳ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (138 ديدگاه)

    همه اینا رو ول کن به چسب به بیمر i4

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا