خودروهای چینی

ارتقای آئرودینامیک نیو ET7 و برد هزار کیلومتری

NIO رسماً اعلام کرده که ضریب درگ یا آئرودینامیک خودروی الکتریکی پرچم‌دار این شرکت ۰.۲۰۸ می‌باشد. این رقم به همراه تسلا در رتبه دوم آئرودینامیکی‌ترین خودروهای سواری جهان قرار می‌گیرد.

مرسدس بنز EQS 450+ نتیجه بهتری را ارائه می‌کند و ضریب پسای آن ۰.۲۰۰ است. تسلا مدل اس جدید هم دارای ضریب پسای ۰.۲۰۸ است و مرسدس EQS 580 4Matic با ضریب ۰.۲۰۹ در رتبه سوم جای می‌گیرد. لوسید ایر هم با رقم ۰.۲۱ در رده بعدی است.

NIO ابتدا ضریب آئرودینامیکی ET7 را معادل ۰.۲۳ پیش‌بینی می‌کرد اما با بیش از ۸۰۰ مورد شبیه‌سازی CFD و ۱۲۰ ساعت آزمایش در تونل باد، توانست بهبود چشمگیری در این میزان حاصل کند.

سدان نیو ET7 برای رسیدن به آئرودینامیک مطلوب، هیچ کدام از ویژگی‌های طراحی و کارایی چون ارگونومی و راحتی کابین را قربانی نکرده است. زاویه شیشه جلو، شعاع و زاویه بین چراغ‌های جلو و گلگیرهای جلو، طراحی فست‌بک و بدنه دوکی‌شکل و خطوط ستون C و غیره بهینه‌سازی شدند تا این خودرو آئرودینامیک‌تر شود.

البته خودروهای الکتریکی به‌خودی‌خود به‌واسطه نداشتن گریل یا جلوپنجره و عدم نیاز به ورود هوای جلوی خودرو به قسمت موتور و همچنین کف صاف بدون مداخله مجموعه اگزوز، آئرودینامیک‌تر از خودروهای هم‌کلاس درون‌سوز خود هستند اما یکی از دلایل توجه بیشتر خودروسازان برای آئرودینامیک‌تر کردن آن‌ها نیز به این نکته برمی‌گردد که این نوع از وسایل نقلیه از صدای موتور و اگزوز برخوردار نبوده و بنابراین در صورت صیقلی نبودن بدنه آن‌ها، صدای باد بیشتر به گوش می‌رسد. بعلاوه آئرودینامیک بهتر به‌طور مستقیم روی شعاع حرکتی خودروهای الکتریکی تأثیر گذاشته و باعث بهبود آن می‌شود.

علاوه بر آئرودینامیک، ET7 از طراحی جدید سنسور مراقبتی در سقف شامل دوربین‌های وضوح بالای ۸ مگاپیکسلی و لیدار سود می‌برد. سیستم تعلیق بادی هم به‌صورت استاندارد در این خودرو ارائه خواهد شد.

نیو انتظار دارد که این خودرو را با باتری‌های ۱۵۰ کیلووات ساعتی در اواخر سال ۲۰۲۲ تولید کند که با استانداردهای NEDC می‌تواند بردی بیش از ۱۰۰۰ کیلومتر را حاصل نماید. نمونه‌های اولیه با باتری ۷۰ کیلووات ساعتی و برد ۵۰۰ کیلومتری و یا ۱۰۰ کیلووات ساعتی با برد ۷۰۰ کیلومتری می‌باشند. طول این خودرو ۵.۰۹۸ متر، عرض آن ۱.۹۸۷ متر و ارتفاع آن ۱.۵۰۵ متر بوده و فاصله بین دو محور هم ۳.۰۶۰ متر است که نشان از خودرویی فول سایز و البته جادار دارد.

در همین حال، نمونه‌های اولیه این خودرو به‌تازگی آزمایش‌های گرمایی را در چین به پایان رسانده‌اند. در این آزمایش‌ها، مهندسین پایداری عملکردی خودرو را با تغییرات دما می‌سنجند. آزمایش‌های زمستانی هم کمی قبل‌تر در نیوزیلند تکمیل شده است.

عرضه نیو ET7 به بازار در بهار سال ۲۰۲۲ در چین و احتمالاً در پایان همین سال در اروپا صورت می‌گیرد. البته نیو ES8 تا چند روز آینده به‌صورت رسمی وارد بازار نروژ خواهد شد.

جواد عقیلی

مهندسی پتروشیمی خوندم اما عاشق دنیای خودرو هستم. پدال خونهء منه

‫۲۴ دیدگاه‌ها

  1. امیرعلی

    ۳ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (142 ديدگاه)

    قیمت پایه این ماشین با قیمت پایه لوسید ایر تقریبا برابره
    چه کسی میاد به جای لوسید این رو بخره؟

    موافقم ۵
    مخالفم ۳
    1. Erfan

      ۳ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (159 ديدگاه)

      از چینی بودنش بگذریم بنظرم از لوسید بهتره و من این رو ترجیح میدم.

      موافقم ۵
      مخالفم ۶
      1. امیر

        ۳ مهر ۱۴۰۰
        سوابق: (503 ديدگاه)

        سلطان من تشنج کردم واقعا این رو به لوسید ترجیح میدی ؟ 😂😂

        موافقم ۶
        مخالفم ۶
        1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

          ۳ مهر ۱۴۰۰
          سوابق: (3815 ديدگاه)

          امیر جان حزبی که اینو میسازه برای بعضیا اربابه! بهشون احترام بزار!😂

          موافقم ۴
          مخالفم ۸
        2. porsche

          ۴ مهر ۱۴۰۰
          سوابق: (655 ديدگاه)

          یه چرخ این به کل کارخونه لوسید میارزه

          موافقم ۲
          مخالفم ۳
    2. احمدرضا

      ۳ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (493 ديدگاه)

      قرار نیست بخاطر اینکه چینیه نخری
      من باشم هیچکدوم رو انتخاب می‌کنم
      چون هردو برند تازه کارن
      احتمالن مشکلات مونتاژی خواهند داشت که تو مسافت های زیاد و کیلومتر های بالا معلوم میشه عین تسلا

      موافقم ۸
      مخالفم ۰
    3. Reza Waffen SS

      ۳ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (2896 ديدگاه)

      من

      موافقم ۱
      مخالفم ۳
    4. porsche

      ۴ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (655 ديدگاه)

      من

      موافقم ۱
      مخالفم ۲
  2. Elmiraj

    ۳ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (2326 ديدگاه)

    خیلی ضایع هست که برای خودنمایی و مقایسه با بزرگان به استاندارد NEDC پناه ببری و اینجوری اذهان عمومی را منحرف کنی ….!!!!

    استانداردی که سال ۱۹۸۰ میلادی وضع شد ، زمانی که هیچ خودروی تمام الکتریکی در بازار حضور نداشته….!!!
    معیاری که فقط در مسیرهای کوتاه و پر پیچ و خم شهر های اروپایی جوابگو هست .
    .
    .
    قطعا این ضریب آیرودینامیک ۰.۲۰۸ هم به همان اندازه برد ۱۰۰۰ کیلومتری حقیقت داره…

    موافقم ۱۰
    مخالفم ۸
    1. [email protected]!n

      ۳ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (1426 ديدگاه)

      راستش تا حالا ندیدیم یه برند چینی تبلیغاتش به حقیقت بپیونده. این لقمه هم خیییییییلی گنده تر از دهنشونه و استفاده از استاندارد NEDC خودش گویای همه چیز هست.

      در کل اینار اخبارو جدی نگیرین بیشتر مثله یه شوخی ویژه یه بحث جدی هستن.

      موافقم ۳
      مخالفم ۶
    2. akrh78

      ۳ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (1060 ديدگاه)

      اینطور که مشخصه کلا رودستر و سایبرتراک و شتاب ۱.۱ و راکت و…. هم بیشتر از همون شیشه ضد گلوله حقیقت ندارن یا تاریخ عرضه‌شون
      شایدم برا تست خصوصی فرستادن خدمت شما که اینقد بلدی

      موافقم ۶
      مخالفم ۶
      1. Elmiraj

        ۳ مهر ۱۴۰۰
        سوابق: (2326 ديدگاه)

        شما از جمله مهندسانی هستی که قبل اومدن S plaid فرمودن شتاب ۱.۹۹ و تایم درگ ۹.۲ ثانیه یک ادعا و دروغ از طرف تسلاست…!!!

        مطمئن باش سر رودستر و سایبرتراک هم این شما و چند تا دوست ماشین باز تون هستین که دوباره ضایع میشین…
        چون من ۷ ساله اخبار تسلا را دنبال می‌کنم تا به امروز ندیدم تسلا ادعایی کنه و انجامش نداده باشه .

        موافقم ۷
        مخالفم ۴
        1. Sina10

          ۴ مهر ۱۴۰۰
          سوابق: (1979 ديدگاه)

          معلومه که اگه چیزیو با هزار تا تغییر و بعد از هزار میلیون سال بدی بیرون
          میتونی ادعا کنی که به وعده ات عمل کردی
          اتفاقا واسه حرفت یه مثال نقض بشدت واضح هست

          پلاد پلاس!!!!!!!!!!!!!😂

          موافقم ۰
          مخالفم ۴
        2. Elmiraj

          ۴ مهر ۱۴۰۰
          سوابق: (2326 ديدگاه)

          پروژه plaid plus رسماً کنسل شده….
          .
          با اون چیزی که در ذهن های محدود شماها جریان داره فرق می‌کنه .

          موافقم ۱
          مخالفم ۰
    3. RezaRs

      ۳ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (1569 ديدگاه)

      دقیقا در عمل پای این ۸۰۰ و ۱۰۰۰ کیلومتر برد چینی ها لنگیده

      موافقم ۲
      مخالفم ۲
    4. porsche

      ۴ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (655 ديدگاه)

      یه جور تسلا رو بزرگان حساب کرد فکر کردم ریماکه

      موافقم ۰
      مخالفم ۲
      1. RezaRs

        ۴ مهر ۱۴۰۰
        سوابق: (1569 ديدگاه)

        تو برقی هست دیگه خداییش خوب بودن

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
  3. AMG GT R

    ۳ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (443 ديدگاه)

    بنظرم آئرودینامیک به تخم مرغی شدن نمی ارزه
    تسلا هم خیلی از این بهتر هست

    موافقم ۰
    مخالفم ۵
  4. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

    ۳ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (3815 ديدگاه)

    شما اول تولیدش کنید تبلیغاتش پیش کش…

    موافقم ۳
    مخالفم ۵
  5. زیزیگولو

    ۳ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (2434 ديدگاه)

    اینجور که پیداست مشکل برد مسافت ماشینای برقی حل شده و حتی ممکنه به جایی برسه که فقط سالی یکی دو بار احتیاج به شارژ داشته باشن

    موافقم ۵
    مخالفم ۵
  6. mc20

    ۳ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (242 ديدگاه)

    چاینا کرب کار گو توو د حل .

    موافقم ۱
    مخالفم ۴
  7. حسین دهمرد

    ۳ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (1815 ديدگاه)

    اون عکسی که از شیب منتهی به صندوق عقب گذاشته خیلی حرفه ای کار شده و شبیه بنزینیا در اومده. بعضی برقیا مثه بنز جدیده پشتشون زیادی تخمی مرغیه.
    ولی خب بنز کجا این کجا

    موافقم ۲
    مخالفم ۲
  8. امیرعلی

    ۴ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (142 ديدگاه)

    چقدر سرباز کمونیست داریم که با همت شون با چند تا اکانت دارن به هیتر های چینی دیسلایک میدن
    همینطوری ادامه بدین به دیسلایک دادن به هیتر های چینی تو حذب کمونیست ترفیع میگیرین

    موافقم ۳
    مخالفم ۱
  9. RezaRs

    ۴ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (1569 ديدگاه)

    چینی فنا به دیس لایکا اتک زدن
    خب حقیقته اقا

    موافقم ۰
    مخالفم ۱

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا