چشم اندازداجهفته نامه

دوج در صدر جدول مطالعهٔ کیفیت اولیهٔ جی‌دی پاور ۲۰۲۰!

شاید پس از دیدن تیتر این مطلب با خود فکر کنید اشتباه خوانده‌اید اما هیچ اشتباهی در کار نیست! بله دوج در مطالعهٔ سال ۲۰۲۰ کیفیت اولیهٔ جی‌دی پاور برنده شده است! این نتیجهٔ بسیار شگفت‌آوری است خصوصاً با توجه به اینکه دوج طی سال‌های اخیر هیچ خودروی کاملاً جدیدی معرفی نکرده و سبد محصولات آن بسیار کهنه شده تا جایی که هنوز کراس‌اوور دوازده‌سالهٔ جورنی را به بازار عرضه می‌کند. بااین‌حال سبد محصولات قدیمی دوج می‌تواند یکی از بزرگ‌ترین برتری‌های آن باشد زیرا به گفتهٔ جی‌دی پاور، کیفیت خودروهای جدید عمدتاً به تکنولوژی‌های جدید وابسته است.

این شرکت می‌گوید سیستم‌های اطلاعاتی-سرگرمی از مشکل‌سازترین قسمت‌ها هستند تا جایی که تقریباً یک‌چهارم از همهٔ مشکلاتی که توسط مالکین خودروهای جدید گزارش می‌شود مربوط به سیستم اطلاعاتی-سرگرمی است. شکایت‌های اصلی مالکین در این زمینه از سیستم تشخیص صدا، اتصال اندروید اتو و اپل کارپلی، صفحه‌نمایش لمسی، سیستم‌های ناوبری داخلی و اتصال بلوتوث است؛ بنابراین بدون جدیدترین تکنولوژی‌ها، دوج سهم زیادی از این مشکلات ندارد. درهرحال فیات-کرایسلر از این نتیجه بسیار خوشحال است زیرا اظهار داشته است که دوج به اولین برند داخلی آمریکا تبدیل شده که توانسته در طول تاریخ ۳۴ سالهٔ مطالعهٔ کیفیت اولیهٔ جی‌دی پاور رتبهٔ اول را کسب کند.

البته کیا هم با ۱۳۶ مشکل در هر صد خودرو در طول ۹۰ روز اول مالکیت، هم‌رتبهٔ دوج است اما این رتبهٔ کیا تعجبی ندارد زیرا این ششمین سال متوالی است که این برند کره‌ای بالاترین رتبه را در بین برندهای غیرلوکس کسب می‌کند. در ادامهٔ لیست هم شورلت و رم با ۱۴۱ مشکل در هر صد دستگاه در ردهٔ دوم قرار گرفته‌اند درحالی‌که جنسیس با ۱۴۲ مشکل بهترین رتبه را در بین برندهای لوکس کسب کرده است. پس‌ازاین، میتسوبیشی با ۱۴۸ مشکل و بیوک با ۱۵۰ مشکل هم رتبه‌های بعدی را به خود اختصاص داده‌اند.

میانگین مشکلات اولیهٔ در کل صنعت خودروسازی ۱۶۶ مشکل در هر صد خودرو است و برندهای داخلی آمریکا امسال به‌طور شگفت‌انگیزی خوب عمل کرده‌اند زیرا جی‌ام‌سی با ۱۵۱ مشکل، جیپ با ۱۵۵ مشکل و کادیلاک با ۱۶۲ مشکل، همگی بهتر از حد متوسط بوده‌اند. به گفتهٔ جی‌دی پاور، در طول تاریخ این مطالعه، امسال خودروسازان آمریکایی بهترین عملکرد را در مقایسه با برندهای وارداتی داشته‌اند.

از سوی دیگر، بازنده‌های مطالعهٔ امسال همگی از برندهای لوکس بوده‌اند به‌گونه‌ای که لندروور با ۲۲۸ مشکل و آئودی با ۲۲۵ مشکل در رتبه‌های آخر قرار گرفته‌اند و جگوار با ۱۹۰ مشکل، مرسدس بنز با ۲۰۲ مشکل و ولوو با ۲۱۰ مشکل هم بدترین عملکرد را داشته‌اند؛ اما بااین‌حال اوضاع هیچ‌کدام از این برندها به‌اندازهٔ تسلا وخیم نیست. این برند الکتریکی که برای اولین بار در این مطالعه موردبررسی قرار گرفته، در هر صد دستگاه خودروی خود ۲۵۰ مشکل داشته است. رئیس بخش خودروسازی جی‌دی پاور «داگ بتس» در مورد تسلا می‌گوید:

برخلاف سایر خودروسازان، تسلا به ما اجازهٔ بررسی رضایت مالکین محصولاتش در ۱۵ ایالات موردنیاز را نمی‌دهد؛ اما با وجود این مانع، ما توانستیم نمونه‌های کافی از نظرسنجی از مالکین در ۳۵ ایالت دیگر را به دست آوریم و بر اساس آن نمرهٔ تسلا را محاسبه کردیم

بااین‌حال تسلا در رده‌بندی رسمی قرار نگرفته چون نتوانسته معیارهای الزامی را برآورده کند.

در بخش خودروهای برتر، شورلت سونیک با ۱۰۳ مشکل در هر صد دستگاه، بهترین امتیاز را در بین همهٔ خودروهای بازار کسب کرده است. در بخش سگمنت‌ها هم خودروهای مثل آئودی A3، جنسیس G70، شورلت مالیبو، آئودی A3، فورد موستانگ، کادیلاک CT5، نیسان ماکسیما، ب‌ام‌و سری ۸، کیا سول، جگوار E-Pace، کادیلاک XT4، لکسس GX، کادیلاک اسکالید، نیسان مورانو، کیا سدونا و فورد رنجر توانسته‌اند در کلاس خود بهترین رتبه را کسب کنند.

برچسب ها

امیر دهقان

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مشابه

‫۵۶ دیدگاه

  1. MASIHA

    ۶ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (464 ديدگاه)

    مبارکه دمش گرم
    ولی ببین مرک و بیمر کجاااااان
    کیا هم افرین داره

    1. SRT

      ۶ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (46 ديدگاه)

      اینه شکوه و عظمت داج🔥
      بقیه رقیبا باید جلوش تعظیم کنن

    2. (suan chwan)امینMAF

      ۶ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (74 ديدگاه)

      اون برندایی که محصولات بیشترو البته لوکستری مثل بی ام و و بنز خب قطعا بایدم رتبه پایینتری داشته باشن
      چون بین اونهمه ماشینی که حداقل تو یه روز تولید میکنن خب قطعا مشکلای بیشتری پیدا میشه دیگه

      1. Alireza

        ۶ تیر ۱۳۹۹
        سوابق: (457 ديدگاه)

        اینی که گفتید شما مخصوص تسلاست که حجم سفارش خیلی بالایی داره که باعث شده بشه یه چیزی مثل سرهم کن بده بره خودمون
        در مورد بنز و ب ام و بخاطر حجم تکنولوژی هایی هست ک درشون بکار رفته و همون طور ک تو متن گفت کلی مشکل فقط بخاطر سیستم اطلاعات سرگرمی بوجود میاد

  2. F22RAPTOR

    ۶ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (1981 ديدگاه)

    نتیجه جالبی بود

    1. ali (chevy nova)

      ۶ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (5195 ديدگاه)

      تبریک به رفقای امریکن باز
      گفتم خبرهای خوبی تو راهه
      الکی نیست دوج اینقدر فروشش عالیه
      دوج و جیپ نجات دهنده فیات – کرایسلر هستن و از تمام زیرمجموعه های ضررده فیات بیشتر سود میکنن و فروش

      1. M سابق

        ۶ تیر ۱۳۹۹
        سوابق: (2356 ديدگاه)

        هیچوقت یادم نمیره علی چجوری خنجر به صورتش میکشید که بگه این لیست دروغ محضه چون امریکایی ها همیشه شوت بودن
        حالا کامنتا یکی در میان علیه
        بعد همش میگه ین لیست حقیقت محضه !!!

      2. Hamidreza

        ۶ تیر ۱۳۹۹
        سوابق: (694 ديدگاه)

        هعی رفیق
        چرا تسلا رو نمی بینی!؟
        اون موقع که موفقیت میاره میشه آمریکن
        حالا که اینهمه مشکل داره اصلا نمی بینینش؟! (البته دلایلش رو دوستان در گپ فرمودند)

    2. Joker

      ۶ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (202 ديدگاه)

      فقط تسلا(تو صد دستگاه ۲۵۰ مشکل)🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣
      به قول یکی از طرفدارانش چیز خیلی خاصی نیست با تاسیس مگافکتوری در سیاره مریخ تمام مشکلات حل خواهد شد🤣🤣🤣

      1. محمد

        ۶ تیر ۱۳۹۹
        سوابق: (528 ديدگاه)

        تکنولوژیه استفاده شده در تسلا ۵۰ سال از دوج جلوتره

      2. حسن

        ۶ تیر ۱۳۹۹
        سوابق: (419 ديدگاه)

        فقط بنز و ائودی و پورشه که با این سابقه ی طولانی و ادعای طرفداراش خصوصا ایرانیش یه بند انگشت با تسلا فاصله داره که ۵ساله خودرو میفروشه ادعا هم نداره صفر تا صد خودروش هم نواوری و جدیده با قوای محرکه جدید مانیتورشم جدیده اما بعضیها کپی کردن هر چند طرفدارای ایرانیشون موافق نبودن . موافق شکلک تمسخر گذاشتن نیستم .

        1. Sina

          ۶ تیر ۱۳۹۹
          سوابق: (506 ديدگاه)

          ادعا نداره!!!!
          خودت همین الان داری درباره اش ادعا میکنی

      3. Elmiraj

        ۶ تیر ۱۳۹۹
        سوابق: (1527 ديدگاه)

        خوشت بیاد یا نیاد اگر بیست درصد مشکلات تسلا بخاطر کم تجربگی در تولید انبوه باشه هشتاد درصدش بخاطر نبود کارخانه و سفارشات زیاد هست که مجبورش می‌کنه از کیفیت بکاهه…
        ولی تو بگو مرسدس با اون همه سابقه و ادعا در قعر لیست چیکار می‌کنه…؟!؟!؟ آئودی هم همینطور !!!؟
        .
        .
        و جالبتر اینکه از بین ۱۱ برند آمریکایی حاظر در لیست ۷ تاش ( نصف لیست ) در بالای میانگین هستن و تنها چهار تا در پایین میانگین…
        در بالای میانگین هم فقط و فقط یه آلمانی….

        1. مهدی(Mسابق)

          ۶ تیر ۱۳۹۹
          سوابق: (2356 ديدگاه)

          کی گفته من طرفدار آئودی و بنزم که بخوام دلیل خراب کردنشونو بگم؟
          خراب کردن چیکار کنم؟
          من طرفدار فراریم تا حدودی اونم به دلیل این که فراری خیلی سبد محصولاتش زیاد نیست(منظورم سدان و این صحبتاس )
          برای این که بیکار نباشم نسبتا طرفدار بی ام وم تازه اونم با طراحی های جدیدش مخالفم
          بعد من چیکار تسلا دارم بحثم سر علی بود که تا دیروز تف تو روی این لیست نمینداخت الان خون میریزه سر این لیست

      4. meysam

        ۶ تیر ۱۳۹۹
        سوابق: (384 ديدگاه)

        همین تکنولوژیهایی که تسلا تو ماشیناش داره، شرکتهای دیگه اگه رو ماشیناشون داشتن وضعیتشون ممکن بود بدتر هم بشه البته اگه بتونن ارائه بدن
        نمونش پورشه و بنز خودشونو جر دادن ولی هنوز نتونستن در حد تسلا ارائه بدن با اون همه دک و پز و قدمت بالای ۱۰۰ سال.
        موی دماغ شده همه میخوان بکوبنش خبر ندارن که هرچقدر بکوبنش دارن غیر مستقیم تبلیغشو میکنن اونم حالشو میبره

        1. Sina

          ۶ تیر ۱۳۹۹
          سوابق: (506 ديدگاه)

          ماشین برقی که یه قطعه متحرک بیشتر نداره
          اگه صد هزار تا پردازنده هم داشته باشه بازهم نباید اینطوری باشه

    3. داود

      ۶ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (79 ديدگاه)

      این لیست اشتباهه لکسوس و پورشه در صدرن .آمار کانسیومر رپورتر واقعیتره

      1. Mohammadreza

        ۷ تیر ۱۳۹۹
        سوابق: (723 ديدگاه)

        دوست عزیز این لیست کیفیت در ۹۰ روز اول مالکیته.
        این لیست میگه خودروهایی که خط تولید رو ترک میکنن چقد نقص و مشکل دارن و اسمش جدول مطالعه کیفیت هست.
        اینو با قابلیت اطمینان و دوام در طولانی مدت قاتی نکن.

        این لیست بیشتر یه این بستگی داره که اون خودروساز چقد تکنولوژی های جدید و تازه( بخون به بلوغ نرسیده و درحال توسعه) در خودروها‌ داره.
        البته مسائل دیگه مثل کیفیت مونتاژ و رنگ و غیره هم هست که البته اینا بیشتر مربوط به تسلا میشه و بقیه خوردو ها معمولا در ۹۰ روز اول مشکل فنی و کیفیت رنگ و… ندارن.

        اون لیستی که پورشه و لکسوس درش حرف اول رو میزنن قابلیت اطمینان در بازه های طولانی مثل ۶ یا ۱۰ سال هست.
        در این لیست( لیست هتای با بازه بررسی بلند مدت)قابلیت اطمینان موتور و قطعات بیشتر سنجیده میشه.

  3. AMIR / ARMI

    ۶ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (413 ديدگاه)

    افت پورشه و تویوتا چشم گیر بوده فکر کنم تایکان مشکلات زیادی داره
    جایگاه جگوار لندروور که همیشه اونجاست
    از تسلا هم همین انتظار میره چون از این نظر اول راه هستش

    1. ali (chevy nova)

      ۶ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (5195 ديدگاه)

      افت پورشه فقط برای تایکان نیست
      شرکت فولکس به عنوان صاحب پورشه اینروزا همچنان درگیر همون موضوعات قبل هست که پدال چند روز پیش هم گذاشت

      1. Elmiraj

        ۶ تیر ۱۳۹۹
        سوابق: (1527 ديدگاه)

        در ادامه اخبار خوب امروز نسل جدید F150 بلاخره رونمایی شده و کلی تکنولوژی و کارایی جدید را به نمایش گذاشته به اضافه یک طراحی تکاملی که بسیار زیبا و با ابهت هست…

    2. Sina

      ۶ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (506 ديدگاه)

      یه قرن دیگه هم بگو تجربه نداره
      وقتی ماشین ارزون بدی دست مشتری همین میشه دیگه.
      خب چرا باید از یه شرکت بی تجربه ماشین خرید درحالی که شرکتی مثل دوج انقدر عالی کار کرده

  4. فرشاد

    ۶ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (12 ديدگاه)

    بنز چرا انقد بد بود

    1. ali (chevy nova)

      ۶ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (5195 ديدگاه)

      بخاطر تاثیرات منفی سهامدار شدن جیلی روی دایملر اینجاهاست که مشخص میشه

      1. فرشاد

        ۷ تیر ۱۳۹۹
        سوابق: (131 ديدگاه)

        هرجا سخن از خرابکاری هست نام چینی ها میدرخشد

  5. Mohammad

    ۶ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (303 ديدگاه)

    فقط عکس اولی سه تفنگدار دوج

    1. Sina

      ۶ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (506 ديدگاه)

      چقدر این شرکت باحاله.
      هر چی میزنه تا دو دهه همه رو متعجب میکنه از قدرت ، زیبایی و اصالت
      اون سه تا یکی از بی نظیر ترین ها هستن.
      ولی هر چی نگاهش میکنم جدول برعکسه. ‌ولی باز هم آفرین به دوج

  6. ایمان جباری

    ۶ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (2328 ديدگاه)

    این لیست کاملاً برعکس شده ؛ داره از زمین به آسمان میباره
    در هیچ لیستی تغییر تا این حد ندیده بودم 😳😳

    1. ali (chevy nova)

      ۶ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (5195 ديدگاه)

      فعلا که این لیست عینه حقیقت هست

      1. ایمان جباری

        ۶ تیر ۱۳۹۹
        سوابق: (2328 ديدگاه)

        من که برام فرقی نمیکنه و عاشق همه برندهای خودروسازی هستم
        البته به غیر از ایرانی ها و چینی ها
        از جا به جایی های زیاد این لیست تعجب کردم
        جایگاه پورشه و لکسوس !!!! !!!!

  7. Reza

    ۶ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (298 ديدگاه)

    نظر جی دی پاور و کارشناس هاش و مالکان خودرو اهمیتی نداره! اونا چیزی نمیدونن! نظر دو صفر نود و هشت مهمه که سراتو مونتاژ ایران از نزدیک دیده! الان احتمالا یکی از نظراتش اینه که کره سی چهل هزار میلیارد دلار سالانه میده جی دی پاور که اول لیستش باشه کیا :))))

    1. رامین

      ۶ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (228 ديدگاه)

      سی چهل هزار میلیارد دلار ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ داداش این بودجه یه کشوره. لااقل می خوای مسخره کنی یه ذره منطقم بیار وسط.

    2. مانی

      ۷ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (1873 ديدگاه)

      مسخره نکن داداش
      خدایی نکرده زبونم لال زبونم لال دور از جون شما بلا به دور بچت مثل اون میشه

  8. Moein

    ۶ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (43 ديدگاه)

    کی فکر میکرد فیات-کرایسلر اینقد خوب عمل کنه
    و همونطور که قبلا هم گفتم و میبینید عملکرد بی نقص و بی نظیر تسلا فقط در حد advertising هستش. حتی اجازه بررسی رضایت مالکان تو ۱۵ ایالت هم داده نشده. با این وجود فعلا بهتر تو کلاس خودرو های الکتریکی حرف اولو میزنه

  9. Elmiraj

    ۶ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (1527 ديدگاه)

    جایگاه تسلا تا دو سال دیگه خوب نمیشه چون علت اصلی دو برابر بودن تعداد سفارشات نسبت به تعداد تولید شرکت هست و تسلا مجبوره فعلا تا راه اندازی کامل دو کارخانه شانگهای و برلین ، کارخانه فریمونت را تحت فشار زیادی قرار بده و عمدا از کیفیت محصولاتش بکاهه….
    .
    ‌‌.
    ولی در کل لیست امسال بسیار عجیب غریبه….!!!!

  10. meysam

    ۶ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (384 ديدگاه)

    برای من تسلا و تویوتا جالب بودن
    تویوتا بخاطر اینکه همیشه اون بالاها بود ولی الان از میانگین هم پایینتر قرار گرفته
    تسلا هم بخاطر اینکه باوجود این همه مشکلات کیفی بازم روز بروز محبوبیت و فروشش داره بیشتر میشه
    درمورد تسلا فکر کنم بخاطر اینه که دست روی چیزایی گذاشته که خریدارشو خیلی به وجد میاره و تکنولوژیهایی رو ارائه میده که اولین باره تو این صنعت داره به این شکل و حجم ارائه میشه.

  11. Hemichan

    ۶ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (710 ديدگاه)

    اولین چلنجر هلفنت تست شد
    که در اصل دیمن با موتور سفارشی هلفنته
    زمان ۹.۲ ثانیه با سرعت بیش از ۱۵۰ مایل بر ساعت
    ولی شتاب گیری خوبی نداشت و ۰.۴۵ ثانیه تاخیر داشت که ممکنه دفعات بعدی زمان بهتری به دست بیاد احتمالا تو محدوده ی ۸.۶ تا ۸.۹ ثانیه
    موتور هلفنت ۵۰۰۰ دلار از دیمن گرونتره
    نهایتا با هزینه قراردادن موتور هلفنت جای موتور اصلی قیمت کلیش به ۱۰۰ هزار دلار برسه !

    1. M.A.S

      ۶ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (56 ديدگاه)

      ببینم یه سوال
      الان اون چلنجر یه دونه دست ساز یا سفارشیه یا قراره یه تیپ جدید باشه میشه توضیح بدین
      مرسی

      1. Hemichan

        ۶ تیر ۱۳۹۹
        سوابق: (710 ديدگاه)

        هلفنت توسط بخش سفارشی سازی و تامین قطعات کرایسلر یا موپار که در اصل همون موتورپارت میشه ساخته میشه که درکنار موتورهای ۴۴۰ مگنوم و ۴۲۶ معمولی و چند موتور دیگه قابل سفارشه
        همین موپار اسپانسر اصلی مسابقات درگ انجمن ملی هات راد آمریکا هم هست و به همین دلیل موتور قانونی درگسترا “همی ” عه
        حالا هرکی بخواد ماشین قدرتمند بسازه مثلا یه چلنجر میخره و یه موتور گیربکس ، کولر یا سایر قطعات هماهنگ با اون رو به موپار سفارش میده حالا یا خودش سرهم میکنه یا موپار میسازتش
        به خاطر قوانین بسیار سختگیرانه ی آمریکا امکان تولید خیلی از ماشینا به دست کارخانه های اصلی نیست و نهایتا میتونن به صورت پک سفارشی و تولید محدود برای مشترهای خاص عرضه کنن یا قطعات رو جدا جدا بفروشن
        همین اتفاق برای شلبی سوپر اسنیک و شلبی هزار هم میوفته
        وگرنه شلبی هزار ۲۰۱۲ در حد بوگاتی ویرون سوپر اسپرت شتاب و حداکثر سرعت ۳۹۴ کیلومتری داشت ولی قوانین اجازه ی تولیدشو نمیداد
        حالا هم چلنجر هلفنت ” سریعترین ماشین سفارشی با استانداردهای ماشینهای تولیدی” دنیاست با شتاب ۹.۲ ثانیه
        یعنی با اختلاف نیم ثانیه سریعتر نسبت به مک لارن ۷۲۰ !

        1. M.A.S

          ۶ تیر ۱۳۹۹
          سوابق: (56 ديدگاه)

          پس یعنی یه نسخه سفارشی مث سوپر اسنیک
          ممنون بابت توضیحتون

    2. رامین

      ۶ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (228 ديدگاه)

      یه لینک اگه داری بزار ببینیم داستان چیه.

  12. بیژن

    ۶ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (246 ديدگاه)

    والا همین محصولات ده دوازده ساله دوج رو حاضرم چشم بسته بخرم، از بخت بد ما، که نه آخرت مون آباد شد نه دنیامون.
    شاید این محصولات از چشم بیافتند، اونم به خاطر بازار اشبا و متنوع آمریکاست، ولی هیچ وقت از اصل نمی افتند…

    1. حسن

      ۶ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (419 ديدگاه)

      بازار امریکا از اول هم اشباع بوده چون یه بازار ازاده همه میتونن خوب باشن و رقابت کنن .
      اتفاقا چند وقت پیش پدال یه مطلب کار کرد در مورد فروش خوب محصولات دوج و اینکه مدیران گفتن هنوز محبوب خریدارن هستند و به همین سبک تولید میشن مخصوصا چلنجر و چارجر .

  13. حسن

    ۶ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (419 ديدگاه)

    احتمالا تو دفتر فیات کرایسلر جای چوب پنبه ها تو سقف مونده .پرواز به اسمان که میگن همینه مدیران با شامپاین خودروها با کیفیت.
    المانیا که همیشه وضعیتشون همین بوده و تو همین رده ها بودن همچین میگن بد عمل کردن انگار چندین سال اول بودن.
    دوستان میتونن رو تسلا مانور بدن .

  14. بیژن

    ۶ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (246 ديدگاه)

    مثلا اون دوج دورانگو ۳۰ هزار دلاری سفید رنگ رو ببینید، واقعا با دیدنش حسرت به آدم میمونه، و چقد برای یک خانواده ایرانی مناسب و پرکاربرده، من نمیگم خودرو های بهتر از اون نیست، ولی این مهجوریت در حقش جفاست.بابام همیشه میگه هیچ خودرویی نمیتونه جای خودروهای آمریکایی رو توو این مملکت بگیره ! چون جغرافیا و پهناوری کشور ما بسیار مشابه آمریکاست و خودروهای آمریکایی بسیار خوب جواب میدن.
    ایشاله روزی برسه همه هموطنا هرخودرویی که دوست دارن بتونن بخرن🤩

  15. OMID

    ۶ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (1270 ديدگاه)

    دم دوج گرم لامصب لیستو برعکس کرد کامل
    از لوکس سارا مثل مرسدس نباید زیاد انتظار داشت چون هم تعداد کارخانه هاش زیاده هم تیتراژ شون هم پیچیدگی شون
    یه صندلی اس کلاس از موتور پراید پیچیده تره

  16. امیر

    ۶ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (2245 ديدگاه)

    بازم دوستان بگن امریکاییا بی کیفیت هستن و‌مشکل دارن و….
    قطعا بعد از دهه ۷۰ دوران بدی داشتن اما در ۲_۳سال گذشته روز به روز بهتر شدن و در حال حاظر دوجی که همه ازش ایراد میگرفتن، شده بهترین !!
    و همه ما میدونیم این قضیه بابت مدیریت و‌موفقیت چه شخصی هست!!
    در حال حاظر به همون‌میزان که اکثر برندهای امریکایی دارن رشد میکنن، بعضی از برندهای مطرح اروپایی افت شدیدی دارن
    دوج همیشه قدرت و لذت و ابهت مشخصه اصلی برندش بوده و الان هم کیفیت !
    به دوج ایمان بیاورید😊

  17. Harley-Davidson

    ۶ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (8 ديدگاه)

    تبریک میگم به طرفداران داج، این برند قدیمی و دوست داشتنی و شدیدا کار درست و البته اصیل

  18. حسن

    ۶ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (419 ديدگاه)

    از نظر من بهترین نتیجه را کادیلاک بدست اورده یه خودروی لوکس با تجهیزات زیاد و اپشنهای پر تعداد تو این رده قرار بگیره یعنی کارش را خوب بلده. جایگاه جیپ هم عالیه.

  19. حسن

    ۶ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (419 ديدگاه)

    تعداد فروش و سبد محصولات جنسیس را باید دید تا بشه در موردش قضاوت درست داشت چون چند تا خودرو خوب و بی عیبن بعد یه محصول یه خودرو ساز را زمین میزنه و تعداد کمه محصولات یه مزیته همچنین تعداد فروش هم خیلی در این مطالعه اثر داره.

  20. رامین

    ۶ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (228 ديدگاه)

    باورم نمیشه آمریکاییا صدر جدولن :)). دمشون گرم

  21. حسین

    ۶ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (22 ديدگاه)

    خوبه توی خود متن هم اشاره کرده به خاط تکنولوژی های ساده و قدیمی تونسته در صدر قرار بگیره با این حال اینطوری جشن عروسی گرفتن دوستان و تبریک میگن

    1. Amir Machine

      ۶ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (682 ديدگاه)

      تو همون متن هم گفته یک‌چهارم مشکلات ماشین‌ها مربوط به تکنولوژی و سیستم‌های اطلاعاتی سرگرمیه، یعنی سه‌چهارم مشکلات مال قسمت‌های دیگه ماشین هست و دوج تو همه این موارد خوب بوده تا تونسته اول بشه
      همه چیز ماشین که سیستم اطلاعاتی سرگرمی و تکنولوژی‌های اتصالی نیست، هزارتا قطعه دیگه هست که ممکنه مشکل ایجاد کنن
      پراید و پژو ۴۰۵ هم ساده و قدیمی هستن و هیچ تکنولوژی ندارن اما از همون لحظه که از نمایندگی تحویل میگیری پونصد تا مشکل دارن

  22. Hadi

    ۶ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (437 ديدگاه)

    دوستان بیاید تعصب الکی رو کنار بزاریم…
    عملکرد آمریکایی ها خیلی خوب بوده و پیشرفت خوبی داشتن…

  23. Solid Snake

    ۶ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (55 ديدگاه)

    جانم داج

  24. mahdi

    ۸ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (3 ديدگاه)

    عملکرد دوج واقعا تحسین برانگیزه، دسخوش👌

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا
بستن
X