رنو

خاص، ویژه و گران! همراه با رنو کولئوس Initiale Paris جدید

هر زمان بحث خودروهای پرچم‌دار می‌شود رنو روش متفاوتی را در پیش می‌گیرد. خودروی ول ساتیس این برند که به اوایل قرن ۲۱ تعلق دارد روش منحصربه‌فرد خود در نمایش تجمل را در پیش گرفته بود اما این خودرو توجهات چندانی را به خود جلب نکرد به گونه‌ای که در عرض سه سال تنها به خانه ۱۴۰۰ نفر از خریداران بریتانیایی راه یافت. شاید بتوان گفت پرچم پرچم‌داران رنو در سال‌های اخیر خیلی بالا نبوده است!


بنابراین رنو به خود آمده و جدیدترین پرچم‌دارش یعنی کولئوس Initiale Paris با ساخته‌های پیشین فرانسوی‌ها کمی متفاوت است. این تریم جدید برای بازار بریتانیا در نظر گرفته شده و البته این بار به فرم یک شاسی‌بلند میان سایز خود را نشان داده است؛ اما آیا روش رنو این بار جواب می‌دهد؟


قطعاً اولین تلاش رنو در این سال‌ها احساس‌برانگیز بوده است. کولئوس ظاهری هوشمندانه را مخصوصاً در زمان همراه شدن با رنگ سفارشی آمتیست و رینگ‌های ۱۹ اینچی نشان می‌دهد. کابین این خودرو نیز فوق‌العاده است. همه صندلی‌ها دارای گرم‌کن بوده و البته صندلی‌های جلو سردکن نیز دارند. این صندلی‌ها از پوشش چرم ناپا سود برده و به‌طور شگفت‌انگیزی حمایت زیادی از بدن به عمل می‌آورند. البته ترکیب رنگ مشکی و کرمی کابین با ذائقه همه افراد همخوانی ندارد اما می‌توان کابین تماماً مشکی را نیز سفارش داد.


لیست تجهیزات کولئوس نیز فوق‌العاده بوده و رنو در این بخش واقعاً می‌درخشد. تمامی مدل‌های Initiale Paris به‌صورت استاندارد دارای سانروف پانورامیک، چراغ‌های جلوی LED، سیستم صوتی Bose و دوربین دنده‌عقب هستند. سیستم اطلاعات سرگرمی R-Link رنو با صفحه‌نمایش ۸.۷ اینچی عملکرد خوبی داشته و استفاده از منوهای بزرگ آن راحت است. البته حالت عمودی این صفحه‌نمایش باعث شده طراحی اندروید اتو و اپل کارپلی کمی عجیب به نظر برسد.


کولئوس از نظر کاربردی بودن و فضای بار نیز برجسته است. محفظه‌های بزرگ روی پانل درب‌ها و محفظه عمیق مرکزی فضای زیادی در اختیار سرنشینان می‌گذارند و فضای پای صندلی‌های عقب نیز زیاد است. البته سقف پانورامیک کمی روی فضای سر سرنشینان تأثیر گذاشته است. محفظه بار ۵۶۵ لیتری این خودرو نیز کاملاً رضایت‌بخش بوده اما در برابر اشکودا کودیاک با محفظه بار ۶۳۰ لیتری کم می‌آورد.


کولئوس Initiale Paris در جاده تفاوت‌های بیشتری را نسبت به رقبا نشان می‌دهد. با وجود استفاده از رینگ‌های بزرگ ۱۹ اینچی، سواری کولئوس در زمان عبور از دست‌اندازها و ناهمواری‌ها با ناهنجاری زیادی همراه نمی‌شود. اگر کولئوس را در زمان ورود به یک پیچ تحت‌فشار بگذارید تکان‌های بدنه آن بیش از حد انتظار خواهد بود اما خب فرمان به حد کافی دقیق است. کودیاک از این نظر مطمئن‌تر احساس می‌شود و سواری دی اس ۷ کراس بک نیز نرم‌تر از کولئوس است.


تریم Initiale Paris تنها با یک پیشرانه عرضه می‌شود. قلب آهنین ۲ لیتری توربودیزل ۱۷۵ اسب بخاری همیشه توی چشم بوده و حتی در زمان فشار نه چندان پا روی گاز نیز صدای خود را به گوش می‌رساند. یک گیربکس اتوماتیک هم می‌تواند در زمان آغاز به حرکت پاسخ خودرو را کند نشان دهد و اگر بخواهید با عجله حرکت کنید این گیربکس شما را راضی نخواهد کرد. البته زمانی که سرعت گرفتید، گیربکس ۷ سرعته تعویض‌های نرم خود را به شما یادآوری کرده و اکثر گشتاور ۳۸۰ نیوتون متری پیشرانه را در اختیارتان قرار می‌دهد.


البته بزرگ‌ترین اشکال کولئوس stumbling قیمت آن است. با بهای ۳۷۰۳۰ پوندی، پرچم‌دار رنو کولئوس مستقیماً به جنگ ولوو XC60 و دی اس ۷ کراس بک می‌رود، دو خودرویی که راحت‌تر بوده و لوکس‌تر احساس می‌شوند. اگر توانا بودن یک شاسی‌بلند خانوادگی برای شما مهم‌تر از خاص‌تر بودن است، اشکودا کودیاک و پژو ۵۰۰۸ هم خودروهای همه‌کاره‌تری هستند.

با تمامی این تفاسیر، بهترین انتخاب در خانواده کولئوس از نظر ما همچنان مدل دینامیک S Nav dCi 130 باقی می‌ماند. این تریم قیمت ۲۸۰۴۵ پوندی داشته و حدود ۹ هزار پوند ارزان‌تر از نسخه پرچم‌دار Initiale Paris می باشد بنابراین در صورت خرید لیزینگی اقساط ماهیانه بسیار کمتری خواهید داشت. حتی مدل dCi 175 AWD X-Tronic که مشابه این نسخه پرچم‌دار می باشد حدود ۵ هزار پوند ارزان‌تر از خودروی حاضر در تست می باشد.

به نظر می‌رسد روش مدرن رنو در ارائه پرچم‌داران خود همچنان لنگ می‌زند. اگرچه کولئوس Initiale Paris ظاهر و کابین شیک و فضای سرنشین زیادی دارد اما اکثر رقبا تجربه رانندگی بهتری ارائه می‌کنند. کولئوس در تریم های پایین‌تر که همچنان تجهیزات مناسبی دارند توجیه‌پذیرتر بوده و این مدل Initiale Paris فاقد فاکتورهای لازم برای توجیه قیمت بسیار بالاتر خود می باشد.

مشخصات رنو کولئوس Initiale Paris dCi 175 4WD X-Tronic

  • قیمت: ۳۷۱۴۰ پوند
  • پیشرانه: ۴ سیلندر ۲ لیتری توربودیزل
  • قدرت/گشتاور: ۱۷۵ اسب بخار/۳۸۰ نیوتون متر
  • گیربکس: ۷ سرعته اتوماتیک، چهار چرخ محرک
  • شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: ۹.۵ ثانیه
  • حداکثر سرعت: ۲۰۱ کیلومتر در ساعت
  • مصرف سوخت: ۵.۹ لیتر در هر صد کیلومتر

منبع: autoexpress

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۱۳ دیدگاه

  1. sina

    ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (2072 ديدگاه)

    زیباس ولی با این قیمت ایا شانسی برای رقابت با مزدا CX5 و هوندا CRV داره ؟

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. محمد

      ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۷
      سوابق: (1437 ديدگاه)

      این از اون خودروهای باکیفیتیه که ۲-۳ سال دیگه به قیمت مناسب تو بازارهای خارجی دست دومش رو میشه خریداری کرد
      (برخلاف اینجا)

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  2. Explorer

    ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (6 ديدگاه)

    سورنتو ?
    کولئوس ?

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. آراز

      ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷
      سوابق: (18 ديدگاه)

      سورنتو ظاهر باابهت تری داره وشبیه شاسی بلند های آمریکایی هستش

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  3. wick

    ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (1068 ديدگاه)

    فرانسه ابروی خودش رو در ضمینه خودرو در دنیا برده در چنین سال اخیر . الان میخواد کم کم ابروی رفته شو جمع و جور کنه . ولی این راهش نیست . باید سعی کنه ماشین هایی با ارزش بالا رو با قیمت پایین ارزه کنه . فر‌وش بیشتر سود کمتر . تا اسمش به بازار برگرده

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  4. Mopar Or No Car

    ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (1199 ديدگاه)

    نمیدونم بعضیا چطور ۳۵۰ میلیون میدن به یک ماشین با موتور ۱۶۰۰ سی سی
    من سورنتو و سانتافه رو ترجیح میدم

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. javad

      ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۷
      سوابق: (6 ديدگاه)

      منظورت از ۱۶۰۰ سی سی کولئوس هست؟
      داری اشتباه میزنی اون ۲۴۰۰ هست
      تالیسمان هست که۱۶۰۰ توربو داره
      بعدشم سانتافه رو ترجیح میدی؟ سانتافه ای که تو کورس با۴۰۵ جا میمونه! ?

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  5. net

    ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (1315 ديدگاه)

    سقف سانروف بزرگش از سانتافه اسپرت ۲۰۱۸ کپی کرده قشنگه.بدترین جای کلیوس و تالیسمان که خیلی تو ذوق میزنه و زشته خط ال ای دی زیر چراغ جلو هست

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. javad

      ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۷
      سوابق: (6 ديدگاه)

      به این نتیجه رسیدیم که هر ماشینی که سقف پاناروما(سانروف بزرگ ?) داره از سانتافه ۲۰۱۸ کپی کرده
      تا نتیجه گیری دیگر، خدانگهدار

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  6. net

    ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (1315 ديدگاه)

    ال سی دی رو داشبورد عمودی هست جالب نیست.صندلیها چرمی و داشبورد که یکپارچه مشکی هست و سقف بزرگ سانروفش قشنگه،ولی هیوندای سانتافه اسپرت ۲۰۱۸ یه چیز دیگه هست

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. ایلیا

      ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۷
      سوابق: (731 ديدگاه)

      داداش این پیام رو هربار تایپ میکنی یا یه جا سیو کردی فقط کپی میکنی که اذیت نشی هر دفعه؟

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  7. یاس ی

    ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (783 ديدگاه)

    من شخصا از طراحی تالیسمان و کولئوس خیلی خوشم میاد، البته اونجوری که دوستمون گفتن کولئوس موتورش ۱۶۰۰ نیست، تالیسمان ۱۶۰۰ توربو هستش، از این مدل کولئوس هم از رنگ صندلی هاش که هرچه به سمت پایین میره تیره تر میشه خیلی خوشم اومد. ایده جالبی بود. هم زیباست و هم اینکه از بیرون نگاه میکنی رنگ سفید لوکسی داره ولی نشیمنگاه صندلی سیاه هستش و به راحتی لک و لوک نمیشه.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  8. ساسان

    ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (950 ديدگاه)

    طراحی بیرونیش خیلی بهتر ازطراحی داخلیش هست..ولی تواین دوسال رنو پیشرفت خیلی خوبی داشته

    موافقم ۰
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا