رنو ساندرو RS مدل 2020، هاچ‌بک داغ فقرا!

پس‌ازاینکه نسخهٔ فیس‌لیفت شدهٔ رنو ساندرو و لوگان برای بازار آمریکای جنوبی معرفی شدند، اکنون زمان معرفی ساندرو RS جدید هم فرارسیده است. این اولین به‌روزرسانی عمدهٔ ساندرو RS از زمان معرفی اولیهٔ آن در سال 2015 است. البته تغییرات این هاچ‌بک داغ ارزان‌قیمت بیشتر در بخش طراحی صورت گرفته است. ساندرو RS برای مدل 2020 به چراغ‌های عقب LED جدید، رینگ‌های 17 اینچی مشکی‌رنگ جدید، برچسب‌های جانبی جدید Renault Sport و کالیپرهای ترمز قرمزرنگ مجهز شده است.

ازجملهٔ دیگر ویژگی‌های بیرونی برجستهٔ این خودرو نیز می‌توان به تیغهٔ جلوی به سبک خودروهای فرمول یک، اسپویلر مشکی‌رنگ روی سقف و سر اگزوز دوقلو اشاره کرد. در داخل ساندرو RS جدید هم پوشش سقف مشکی‌رنگ، خطوط قرمزرنگ دوتای روی صندلی‌ها و پارچه‌ای با نمایی مشابه فیبر کربن روی دستگیرهٔ درها کار شده است تا فضای اسپرتی در داخل کابین ایجاد گردد. ساندرو RS به‌صورت استاندارد با رنگ بیرونی سفید عرضه می‌شود اما رنگ‌های قرمز، نقره‌ای و مشکی هم برای آن قابل سفارش است.

ساندرو RS مدل 2020 از لحاظ فنی هیچ تغییری را نسبت به قبل تجربه نکرده و زیر کاپوت آن همچنان همان پیشرانهٔ 2 لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی قرار دارد. این موتور در صورت استفاده از سوخت اتانول، 150 اسب بخار قدرت و 205 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند اما درصورتی‌که بنزین در باک خودرو ریخته شود این اعداد به 145 اسب بخار قدرت و 200 نیوتن متر گشتاور کاهش پیدا می‌کند.

نیروی پیشرانه از طریق یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود و خودرو را ظرف 8 ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رساند. ساندرو RS توانایی دستیابی به حداکثر سرعت 202 کیلومتر بر ساعت را دارد و مثل قبل به سیستم تعلیق با تنظیم رنو اسپرت، فرمان الکتروهیدرولیک و ترمزهای دیسکی در هر چهارچرخ مجهز است.

در این هاچ‌بک اسپرت به‌صورت استاندارد سیستمی بنام RS Drive تعبیه شده که سه حالت رانندگی مختلف شامل استاندارد، اسپرت و اسپرت پلاس را ارائه می‌کند. دیگر تجهیزات استاندارد ساندرو RS نیز شامل دستیار آغاز حرکت در شیب‌ها، کنترل کشش، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی، سیستم اطلاعاتی-سرگرمی با ناوبری، تهویه مطبوع اتوماتیک، دوربین دید عقب، تنظیم برقی آینه‌های جانبی و کروز کنترل با محدودکنندهٔ سرعت می‌شود. قیمت رنو ساندرو RS مدل 2020 در برزیل از 69,690 رئال معادل 17,700 دلار آغاز می‌شود.

 

درباره نویسنده

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مرتبط

15 دیدگاه

  1. مهردادكمال
    سوابق: (83 دیدگاه) ,

    خدایی عالیه ارزون و بی ادعا

    پاسخ
  2. lmbx
    سوابق: (285 دیدگاه) ,

    به خدا اگه بیاد ایران کمتر از 350 نمیدن اونجا واسه قشربدبخته اینجا واسه مایه دارها،تازه هیچ وقت نمیان کل پول رو بدن بلکه به صورت قسطی با بهترین شرایط ماشین رو میخرن.فقط موندم چرا هنوز بعضی ها طرفدار نظام اند.
    پدال خواهشا منتشر کن

    پاسخ
  3. محمد
    سوابق: (1407 دیدگاه) ,

    رنو که چراغهای عقب رو ال‌ای‌دی کرده، چرا چراغهای جلو رو ساده نگه داشته؟؟؟
    تناسبی با هم نداره چراغ جلو و عقب
    البته کلیت خودرو و قیمتش کاملا قابل قبوله
    گرچه که شاید اضافه کردن توربو واسه یه هاچبک با پسوند “داغ” هم انتظار واقع بینانه ای هست

    پاسخ
    1. وحید
      سوابق: (14 دیدگاه) ,

      فکر کنم مثل اکثر مدل های تولیدی دیگه، چراغ LED برای جلو رو به عنوان یک آپشن ارائه بده…

      پاسخ
  4. ::SOROUSH::
    سوابق: (11 دیدگاه) ,

    با این قیمت و شتاب ۸ ثانیه ای مفته
    موتور هم همون بهتر که توربو نیس ، هم استهلاک کمتره هم لذت شتاب آنی یه موتور اتمسفریک باقی میمونه . تلیسمان با این موتور پیشرفته و دوتا توربو شتابش در همین محدوده اس ( رسمی ۷.۹ ) . میدونم قیاس مع الفارقه ولی میخوام لمس کنین که ۸ ثانیه هم شتاب خوبیه برای یه ماشین تو این رنج قیمت
    حالا این که rs هست باید توربو باشه این وحی منزل نیس
    شما ببین با این پول چه ماشینایی میتونی بخری که از این ماشین بهتر راه میره
    البته من خودم هم طرفدار این برند نیستم ولی معتقدم خوب میدونه تو جیب مشتریاش چقد پوله و چی از ماشین میخوان
    اینجوریه که جز پفروشاس تو کشورهای اروپای شرقی و افریقا

    پاسخ
  5. Ardalan
    سوابق: (66 دیدگاه) ,

    دوست داشتنیه جوون پسنده ارزون قیمت

    پاسخ
  6. علیرضا
    سوابق: (2 دیدگاه) ,

    17000 دلار قیمتش یعنی ۲۰۴ میلیون ناقابل ، تازه بعد از ورود به ایران احتمالن میشه ۳۰۰ میلیون، کدوم فقیری اینقدر پول داره که این ماشین رو بخره؟ کجاش خودروی فقراست؟

    پاسخ
    1. مانی
      سوابق: (1347 دیدگاه) ,

      فقرای ما نه فقرای ما
      این ما اون مایی هست که ما توش نیستیم

      پاسخ
    2. MehdiTurbo
      سوابق: (692 دیدگاه) ,

      این ۱۷۰۰۰ که میگی ۲۰۴ میلیون تا چند سال پیش میشد ۶۸ میلیون که همون موقعم نسبت به درامد قشر متوسط ایران زیاد بود ولی برای کشورای خارجی نه،حالا که میبینی زیاد در میاد به خاطره عشق و حال اقازاده هاست که هزینه بر.

      پاسخ
  7. رامتین
    سوابق: (1639 دیدگاه) ,

    اینو باید بجای ساندروهای فعلی میاوردن..
    حدود 200 تومن تو این برهه در کشور، ارزش داره.

    پاسخ
    1. MehdiTurbo
      سوابق: (692 دیدگاه) ,

      به کجا رسیدیم که حاضریم پول یه اپتیما پارسال بدیم یه ساندرو بگیریم من هیچ وقت هر چقدرم پولدار بشم حاضر نیستم.

      پاسخ
      1. رامتین
        سوابق: (1639 دیدگاه) ,

        من دویست تومن را برای ساندرو rs گفتم که خیلی بهتر از این ساندرو با موتور ساخت 2009 هست. البته من اینطور فکر نمیکنم و حاضرم هزینه روی ماشین و زمین کنم.

        پاسخ
  8. L-H-P-TT
    سوابق: (130 دیدگاه) ,

    چه تیتر جالبی ….
    واس فقیر فقرا …..
    ما جزو فقیر فقیرا هم نیستیم ……

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.