قرارداد تاریخی رنو برای حضور در بازار ایران

امروز و در طی مراسمی، قرارداد ۶۶۰ میلیون یورویی ایران با شرکت خودروسازی رنو فرانسه امضا شد. رنو بزرگ‌ترین خودروساز جهان طی شش ماه نخست سال میلادی جاری، با قدرت به بازار ایران وارد می‌شود.
قائم‌مقام ارشد گروه خودروسازی رنو، قرارداد سه‌جانبه با ایرانی‌ها را قراردادی استثنایی خواند و گفت: با این قرارداد شاهد حضور بلندمدت رنو در ایران خواهیم بود.
به گزارش ایسنا، تیری بلوره در آیین امضای قرارداد همکاری مشترک درزمینهٔ توسعه و تولید خودروهای جدید در ایران که با حضور مسئولانی از این شرکت، وزیر صنعت و مسئولانی از ایدرو و شرکت پرتو نگین ناصح در محل ساختمان وزارت صنعت، معدن و تجارت برگزار شد، اظهار کرد: مفتخریم که امضا قراردادی استثنایی با ایدرو و گروه نگین در یکی از استراتژیک‌ترین کشورها برای رنو یعنی ایران را به امضا می‌رسانیم.


منصور معظمی در ابتدای مراسم امضای قرارداد ایدرو، رنو و شرکت پرتو نگین ناصح با اشاره به اینکه میزان سرمایه‌گذاری در این قرارداد در فاز اول 660 میلیون یورو است، اظهار داشت: 10 ماه پیش چارچوب همکاری بین ایدرو و رنو در پاریس امضا شد که سهم رنو 60 درصد و ایدرو 40 درصد بود. امروز با مذاکرات صورت گرفته سهم ایدرو از 40 درصد به 20 درصد کاهش داده شد و مشارکت به‌صورت سه‌جانبه با حضور هولدینگ پرتو نگین ناصح شد.


شرکت هولدینگ پرتو نگین ناصح مالک شرکت نگین خودرو است که بزرگ‌ترین واردکننده خودروی ایران محسوب می‌شود.
به گفته وزارت صنعت، این قرارداد بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاری تاریخ صنعت خودرو ایران بین رنو فرانسه و ایدرو است و خودروهای سیمبل و داستر جدید نخستین خودروهای تولیدی این کارخانه خواهند بود که در سال 2018 به تولید می‌رسند. البته قیمت‌گذاری صحیح و منصفانه و به دور از لابی‌های پنهان این خودروها، خواسته اصلی مشتریان خواهد بود. بر اساس این توافق‌نامه، رنو برای نخستین بار در ایران، مراکز توزیع، فروش و خدمات پس از فروش خود را خواهد داشت.


به گفته معظمی، تولید گیربکس و شاسی خودرو نیز در این مشارکت سه‌جانبه پیش‌بینی شده است. برای این پروژه در فاز اول اشتغال‌زایی 3 هزار نفر به‌صورت مستقیم پیش‌بینی شده و تعهد شده است که حدود 300 هزار دستگاه خودرو تولید شود که در فاز اول تولید 150 هزار دستگاه در دستور کار است و تا سال 2024 به 300 هزار خودرو خواهد رسید. رنو در این مشارکت متعهد به صادرات 30 درصد محصولات شده است.

Renault Symbol
در حال حاضر ۱۵ قطعه ساز ایرانی با رنو همکاری می‌کنند که قرار است این میزان به 60 قطعه ساز برسد. وی اضافه کرد: در پی اجرای این قرارداد، قطعه سازان و افراد شریک در این قرارداد به شبکه توزیع رنو متصل خواهند شد. به همین اساس مصرف‌کنندگان می‌توانند از تولیدات و قطعات شبکه رنو استفاده کنند.


قرارداد تاریخی با رنو از این بابت که سهم طرف فرانسوی بیشتر از شرکای ایرانی است می‌تواند باعث امیدواری برای تحول صنعت خودروی ایران باشد. حداقل دستاورد این مشارکت، افزایش میزان رقابت در بازار خودروی کشور و عبور به سمت خودروهای به‌روزتر خواهد بود. امید است تا سایر شرکت‌های بزرگ خودروسازی جهان نیز از چنین روندی الگو گرفته و به استقبال بازار خودروی ایران بیایند تا شاهد شکوفایی صنعت خودروی داخلی همراه با رضایتمندی مشتریان همگام با تحولات صنعت جهانی باشیم.

مطالب مرتبط

25 دیدگاه

  1. امیرحسین بشیر فرهمند
    سوابق: (68 دیدگاه) ,

    تا نتیجشو نبینم . ماشین خوب و ارزون و با خدمات خوب نیاد . نظری ندارم …

    پاسخ
    1. رضا
      سوابق: (215 دیدگاه) ,

      قرار داد بلند مدت، خیلی خنده دار بود مملکتی که به فرداش امیدی نیست حرف از قرارداد بلند مدت نمیشه زد. هرلحظه ممکنه تحریم ها برگرده و دوباره این خوردو سازان جمع کنند و برند.

      پاسخ
  2. milad
    سوابق: (57 دیدگاه) ,

    یعنی ممکنه با این قرارداد پای نیسان هم به ایران باز بشه ؟
    مدلهایی مثل ورسا ، ورسانوت ، سنترا و آلتیما اگه با قیمت منصفانه عرضه بشن کل بازار ایران رو میتونن تسخیر کنن

    پاسخ
  3. احمد
    سوابق: (382 دیدگاه) ,

    رنو خیلی هوشمندانه و خیلی دقیق و با صبر و حوصله وارد بازار ایران شد که قطعا با موفقیت های بینظری مواجه خواهد شد .
    پژو و سیتروین کاملا خودشون رو در اختیار ایران خودرو و سایپا قرار دادند تا همه تصمیمات نهایی رو طرف ایرانی بگیره که این یعنی فاجعه
    اما رنو خودش اومده وسط کاملا مستقل و بی واسطه تا حالا با قدرت هم تولید داخل داشته باشه و هم وارداتی ها رو از طریق نگین خودرو بیاره
    این یک زنگ خطر بزرگ برای کره ای هاست و خیلی خوبه که یک خودروساز با اصالت و بزرگ مستقیم وارد بازار کشور ما شده بدون واسطه

    پاسخ
    1. رضا
      سوابق: (147 دیدگاه) ,

      دوستان یه خبر
      کسایی که تویوتا کرولا مدل 2006 تا 2009 دارن دارن برن وبسایت ایرتویا یه سر بزنن
      مثله این که میخواد یه سری قطعات ایربگاشون رو عوض کنه.
      ایشالا این قضیه ادامه پیدا کنه و فراخوان واسه مدل های بالاتر هم انجام بشه.

      پاسخ
    2. بهداد
      سوابق: (5 دیدگاه) ,

      وقتی خود ایرانی ها به هم رحم نمی کنند چه دلیلی داره فرانسوی های استعمارگر دلشون برای ملت ایران بسوزه!

      پاسخ
    3. مهدي
      سوابق: (16 دیدگاه) ,

      به نظرم نقش پیمان کارگر رو هم در این قراردادنباید نادیده گرفت چون یک ایرانی است و با بازار ایران و نیازهایش کاملا آشناست.

      پاسخ
  4. datsun
    سوابق: (1220 دیدگاه) ,

    درود
    از پدال انتظار نداشتم به خاطر تبلیغات اطلاعات غلط بده
    رنو بزرگترین خودروساز دنیا نیست
    اتحاد در شش ماهه اول شده بزرگترین خودرو ساز

    پاسخ
    1. احمد
      سوابق: (382 دیدگاه) ,

      نه دوست عزیز
      اشتباهی نشده
      رنو در 6 ماهه اول امسال بزرگترین خودروساز جهان شد

      پاسخ
      1. datsun
        سوابق: (1220 دیدگاه) ,

        اتحاد رنو _نیسان شده بزرگترین خودروساز نه کمپانی رنو به تنهایی

        پاسخ
        1. رامتین
          سوابق: (1353 دیدگاه) ,

          حالا مهم نیست اتحادشون. بالاخره این اهمیت داره که بزرگترین خودروساز شده و مدیرعامل کل مجموعه هم رنویی هست. زیاد به این چیزها گیر نده.

        2. Mohammadreza
          سوابق: (433 دیدگاه) ,

          تازه حتی رنو نیسان هم به تنهایی بزرگترین نمیشن
          رنو نیسان میتسوبیشی سر همه که بزرگرترین میشن
          خود رنو به تنهایی از لحاظ میزان فروش جزء 10 تای اولم نیست

    2. ارش
      سوابق: (549 دیدگاه) ,

      در اصل این تویوتا ست گه بزرگترین خودروسازه نه رنو زیرا تنها برند تویوتاست به تنهایی اینقدر می فروشه سه تا خودروساز باهم متخد شدن خوب معلومه بیشتر میفروشن اونوقت تویوتا هیچوقت آشغالی مثل داچیا رو تولید نمیگنه.

      پاسخ
  5. Khan
    سوابق: (242 دیدگاه) ,

    بابا والله خودروسازی کره و این ها هم آینده درخشانتری از فرانسه دارن، خدایا چه گناهی کردیم ما. سیر نمیشن این از خدا بی خبرها از رانت و انحصار و پارتی بلکه یه حرکت در حد لگد به گربه در جهت آسایش مردم انجام بدن.
    چه اصراریه خودرو تولید کنین، چهارتا قرارداد درست ببندین کارخونه هاتون بذارین در اختیار چهارتا کمپانی خودروسازی درست درمونی این انحصار بردارین قیمت درست شه. نمیگم فرانسه نه، ولی چرا اول فرانسه. غیر از اینه بخور بخور باهاشون راحتتره واستون. الله اکبر

    پاسخ
  6. محمد رضا
    سوابق: (298 دیدگاه) ,

    فرانسوی ها قبلا ثابت کردن که قابل اطمینان نیستن وبه راحتی زیر قولشون میزنن بهتر بود بایه شرکت مسقل قرار داد ببندن شرکتی که وابسته به دولت نباشه رنو به دلیل وابستگی زیاد به دولت حتی با نیسان هم بعضی مواقع به مشکل برمیخوره

    پاسخ
    1. Carbonado Aventador
      سوابق: (3817 دیدگاه) ,

      اتفاقا به نظرم با این سرمایه گذاری عظیم 660 میلیون یورویی میخوان نشون بدن که حاضر نیستن به این راحتی ها پاشونو از ایران بزارن بیرون!!!
      به نظر من خوشحال کننده ترین خبری بود که این چندوقت اخیر شنیدم!!

      پاسخ
  7. amir
    سوابق: (137 دیدگاه) ,

    دوستان حالا همه ی اینابه کنار رنو کی بزرگترین خودرو ساز دنیا شد ما خبر نداشتیم؟!!!

    پاسخ
    1. Sardar
      سوابق: (159 دیدگاه) ,

      در 6 ماهه اول 2017 بالاتر از فولکس و تویوتا شرکت رنو نیسان (و میتسوبیشی) بود .
      بچه ها تو همین پدال پارسال گفتم رنو نیسان میشه بزرگترین خودروساز دنیا و تویوتا جا میمونه خیلی هم مسخرم کردن گفتن ال 90 سواری . البته ناگفته نماند ما ال 90 مگان و حالا کولیوس داریم و واقعا رنو برامون قابل ستایشه

      پاسخ
      1. Amir
        سوابق: (10971 دیدگاه) ,

        .
        خدا زیاد کنه دوست عزیز !!!

        کولیوس که‌ بد نیست ولی شما که رنو شناسی از طرف من بهترین مدل رنو رو واسه خودت آرزو کن !

        الان هم رنو-نیسان بزرگترین خودروساز دنیا نیست !!!!

        رنو-نیسان نه با زحمت و جلو افتادن از رقبا ، که با خرید میتسوبیشی از نظر تعداد فروش تونسته تویوتا و هوندا و VW رو جا بذاره.

        پاسخ
  8. ali a
    سوابق: (457 دیدگاه) ,

    امیدوارم رنو با تولید و خدمات پس از فروش مستقل خودش موفق باشه..تا شرکت های بزرگه دیگه هم این موفقیت رو ببینن و مستقل وارد ایران بشن و تولید و خدمات بدن ( فولکس واگن.تویوتا .هوندا.هیوندایی.نیسان.مزدا.) تا ما هم طعم ماشین با کیفیت و قیمت خوب رو چند صباحی از عمرمون ببینیم…!

    پاسخ
  9. رضا پ
    سوابق: (221 دیدگاه) ,

    اگه قرار بشه مثل بقیه شرکتهای مونتاژ کننده مثل کرمان موتور که چند مدل جدید و با قیمت وارداتی یا حتی بیشتر تولید کنه که فایده ای نداره
    بعدشم این دو تا مدل و به کدوم کشورها میخوان صادر کنن کشورهای همسایه تو این رنج قیمت ماشینهای بهتری سوار میشن شایدم بخوان تخفیف صادراتیها رو بکشن رو قیمت خرید مشتریهای بخت برگشته داخلی تا بتونن صادر کنن
    کلا من یکی که چشم آب نمیخوره تحول خاصی صورت بگیره

    پاسخ
  10. Mohammadreza
    سوابق: (433 دیدگاه) ,

    رنو بزرگ‌ترین خودروساز
    با اقای datsun موافقم واقعا از پدال بعیده
    یکی از اصلی ترین دلایل محبوبیت پدال اینه که مطالبش دقیق و درست ان
    شاید گروه رنو نیسان میتسوبیشی بزرگترین باشه ولی خود کمپانی رنو اصلا هرکی اینو ببینه و خبر نداشته باشه فک میکنه خود شرکت رنو به تنهایی بزرگترینه

    پاسخ
  11. MjM
    سوابق: (413 دیدگاه) ,

    خودرو سازی ایران…..فرانسه…..ایرانخودرو…..مونتاژ….قراردا های ننگین…خیانت….مافیا…..و ادامه دارد…..!

    پاسخ
  12. مهدی
    سوابق: (119 دیدگاه) ,

    دنیا دنبال خودرو برقی است و کشور سیاستمداری مثل فرانسه دنبال سود پایدار است برای همین در کشورهایی مثل ایران داره وارد میشه تا به نوعی خودش را تضمین کند ما باید بیشتر هوشیار باشیم خودروهای رنو باید بتوانیم صادر کنیم و نه فقط مصرف کننده چون قیمت خودروها گران است داخل زیاد فروش نمیره و فرانسویها از زمین آب و هوا و نیروی کار و….. ایران استفاده میکنند و مطمین باشین سه سال دیگر هیچ فرانسوی در ایران نیست از داخل دفتر کار خودشان در فرانسه به ما دستور میدن و زیر نظر میگیرن و کنترل کامل دوربینی با خرده فرمایشات زیاد
    کمتر از بیست سال دیگه بنظرم میشه پیش بینی کرد که :
    تا 70 درصد خودرو ها در کشورهای اروپایی با جمعیت زیر 5 میلیون برقی میشه
    و کشورهای دیگر اروپایی بین 5 تا 20 میلیون جمعیت تا سی درصد خودروهاش برقی میشه
    آلمان و انگلیس و فرانسه ایتالیا هم15 تا بیست درصد برقی میشه
    کره و ژاپن آمریکا هم همینطور تا بیست درصد برقی میشن
    و تا 2050 اصلا بنزین و گازوییل برای خودروهای سواری معنی نداره
    یا برقی است یا انرژی خورشیدی یا هسته ای ویا ترکیبی از این ها

    پاسخ
  13. حسن
    سوابق: (189 دیدگاه) ,

    این قرارداد هم ادامه ی باجیه که دولت در جریان مذاکرات هسته ای به فرانسویها داد عین خرید هواپیما ها اگه یادتون باشه فرانسویها شروع کردن ادا اطوار اومدن و مخالفت با برجام وما با تنها کشوری که خصوصی مذاکره کردیم فرانسه بود وبلافاصله بعد از مذاکرات خصوصیه دوجانبه فرانسویها عاشق برجام شدن … خودرو سازی هم در ایران یعنی تجارت مافیای دولتی مطمئن باشید *** وشرکا تا یونجه ی خودشون جور نشه کاه تو اخر کسی نمیریزن از اینم هیچی برا ملت نمیماسه

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.