رولز رویسمرسدس بنز

اشراف قدبلند! مقایسه مرسدس-مایباخ GLS 600 و رولزرویس کولینان

حالا اکثر خودروسازان وارد بازی شاسی بلندها شده‌اند و نوبت هم به مرسدس-مایباخ رسیده تا در بازار قدبلندهای فوق لوکس خودی نشان دهد. سدان مرسدس-مایباخ چند سالی به عنوان سنگ محک خودروهای اجرایی لوکس شناخته می‌شد. سدان این شرکت از نظر استایل ظاهری و راحتی راننده و سرنشینان سرآمد محصولات زمان خود بود اما در آن طرف میدان هم رولزرویس قرار داشت؛ اما حالا بحث سدان‌ها را کنار گذاشته و می‌خواهیم شاسی بلندهای این دو شرکت را باهم مقایسه کنیم.

  • قیمت
هیچ‌یک از شاسی بلندهای GLS 600 و کولینان ارزان نیستند. ما هنوز منتظر اعلام قیمت رسمی مایباخ GLS هستیم اما سدان این شرکت قیمت 199900 دلاری داشته و انتظار داریم قیمت شاسی‌بلند آن نیز فراتر از 200 هزار دلار رود. احتمالاً قیمت پایه این خودرو بیشتر از بهای 325 هزار دلاری رولزرویس کولینان نخواهد بود اما خب هیچ‌کسی هم در این بازار به دنبال خودروی پایه نیست. مشتریان هر دو خودرو هر آپشنی را که بخواهند حتماً انتخاب خواهند کرد چراکه از نظر بودجه کمبودی ندارند. این آپشن ها به راحتی می‌توانند قیمت خودرو را دو برابر بکنند.

  • پرفورمنس
وقتی چنین مبلغ سنگینی را برای یک شاسی‌بلند می‌پردازید انتظار عملکرد بالایی را دارید. قوای محرکه این دست از خودروها باید فوق‌العاده نرم و قوی باشد و مرسدس-مایباخ GLS 600 از پیشرانه 8 سیلندر 4 لیتری توئین توربو و سیستم هیبریدی ملایم 48 ولتی استفاده خواهد کرد. رولزرویس کولینان روش خاص خودش را داشته و نیروگاه 12 سیلندر 6.7 لیتری توئین توربو را ترجیح داده است.

از نظر قدرت باید گفت مایباخ خروجی 550 اسبی داشته درحالی‌که قدرت کولینان برابر با 627 اسب بخار است. مایباخ GLS در عرض 4.8 ثانیه از سکون به تندی 96 کیلومتر در ساعت می‌رسد و حداکثر سرعتش نیز 210 کیلومتر در ساعت است. در مقابل کولینان شتاب 4.5 ثانیه‌ای و حداکثر سرعت 250 کیلومتر در ساعتی دارد.

  • استایل و طراحی
کولینان شبیه خودروهایی است که در بازی ویدئویی GTA حضور دارند. افراد با دیدن کولینان ایده‌های گوناگونی خواهند داشت اما مایباخ GLS در نگاه اول دل‌چسب‌تر به نظر می‌رسد. GLS در حالت استاندارد هم شاسی‌بلند خوش‌ترکیبی بوده اما جلوپنجره و رینگ‌های 21 اینچی خاص مایباخ به این خودرو ظاهر خاصی داده‌اند مخصوصاً اینکه بدنه‌ی دو رنگ نیز بر جذابیت آن افزوده است. از نظر ما مایباخ خودروی شیک‌تری بوده و رولزرویس بیشتر مناسب بیانیه‌های خبری و نمایش‌های رسانه‌ای است.

  • کابین
ما هنوز داخل کابین مایباخ GLS ننشسته‌ایم اما می‌دانیم که متریال فوق‌العاده خاص و تکنولوژی‌های سطح بالایی در آن بکار رفته‌اند. سانروف پانورامیک، تبلت های هفت اینچی، نورپردازی 64 رنگی، سیستم صوتی برمستر، شارژ بی‌سیم، نگهدارنده های فنجان گرم و سرد شونده و… همگی به‌صورت استاندارد در این خودرو وجود دارند.

در بخش عقب کابین همان سطح راحتی و رفاهی رولزرویس وجود دارد اما مایباخ از نظر صندلی‌ها در دنیای دیگری قرار داشته و از دو صندلی جداگانه با کنسول مرکزی ثابت استفاده کرده است.

هر دو خودرو از نظر کیفیت و استایل کابین هیچ کمبودی ندارند. رولزرویس اشرافیت را بر تکنولوژی ترجیح داده است. البته تکنولوژی‌های مدرنی همچون پشت آمپرهای دیجیتال وجود دارند اما برخی موارد همچون ورودی‌های هوا شبیه نمونه‌های دهه 80 هستند.

نشانه‌ای از پلاستیک در کولینان وجود ندارد و در سراسر کابین چرم و چوب واقعی کار شده است. یکی از موارد برجسته کابین، درب‌های عقب به همراه چترهای مشهور هستند. زمانی که خودرو در حال حرکت باشد فضایی فوق‌العاده ساکت و آرام وجود خواهد داشت. کولینان شبیه اتاق نشیمن فوق‌العاده لوکس و متحرک است.

  • قضاوت نهایی
رولزرویس به ما می‌گوید که مشتریان احتمالاً خودشان رانندگی کولینان را بر عهده خواهند داشت اما مایباخ GLS کاملاً روی بخش عقب کابین تمرکز داشته و صندلی‌های عقب آن بهترین مکان برای نشستن هستند. کولینان همچنین توانایی‌هایی در خارج از جاده دارد. GLS هم حرف‌هایی برای گفتن در این زمینه دارد اما به پای کولینان نمی‌رسد.

شاسی‌بلند مایباخ شاید می‌خواهد رولزرویس شاسی بلندها باشد هرچند خود رولزرویس هم شاسی‌بلند می‌سازد. البته این موضوع برای بریتانیایی‌ها نگران کننده نخواهد بود زیرا کولینان برای جایگزینی خودروهای فعلی طراحی نشده بلکه همان سطح کیفیت و اشرافیت محصولات خاص رولزرویس را ارائه می‌کند.

منبع: carbuzz

برچسب ها

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۲۳ دیدگاه

  1. meysam

    ۱۳ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (1737 ديدگاه)

    مایباخ: لایک
    کولینان: دیسلایک

    1. علی

      ۱۳ آذر ۱۳۹۸
      سوابق: (20 ديدگاه)

      برعکسش درست تره البته به قیمت مایباخ هم وابسته است

  2. روژیار

    ۱۳ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (2 ديدگاه)

    به نظر من سدان رولزرویس خیلی لوکس تره شاسی بلندش یه جورایی با طرز تفکر آدم فرق داره ولی در هر حال رولزرویسه اولین گزینه برای پولدارا اگه بخوام یه مثالی بزنم مثل لکسوس و بنز درسته هردو خوبن ولی در حالت برابر بازهم آدم از ته قلبش بنز رو انتخاب میکنه

    1. Ahmadreza 2002

      ۱۴ آذر ۱۳۹۸
      سوابق: (160 ديدگاه)

      خود رولزرویس چند وقت پیش در رابطه با قیمت بالای ماشینش گفته بود که رولزرویس قرار نیست با کسی مقایسه بشه یه همچنین چیزی
      در واقع فکر نکنم کسی که کولینان میخره اونا با گزینه های دیگه ای مقایسه کنه اون فقط یه فانتوم قد بلند میخاد

  3. MAHDI

    ۱۳ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (3610 ديدگاه)

    این تصاویر رولزرویس کولینان تصاویر نسخه پایه ااست که صندلی های عقب نیمکتی هستن. چون مدل سطح بالاترش صندلی هایی به شدت لوکس تری داره!!!

  4. Mohammad

    ۱۳ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (196 ديدگاه)

    درسته من طرفدار خودروهای آمریکایی هستم ولی توی بحث اشرافیت هیچ خودروسازی به پای انگلیسیها نمیرسه حالا چه رولزرویس باشه یا بنتلی

    1. فرزاد

      ۱۴ آذر ۱۳۹۸
      سوابق: (96 ديدگاه)

      کدوم انگلیس داداش از خودروسازی انگلیس فقط اسمش مونده صفر تا صد تمام برندهای انگلیسی رو مهندسین و طراحان المانی میسازن خود مدیر عامل رولزرویس همین چند وقت پیش گفته بود فقط 8 درصد قطعات رولزرویس در انگلیس ساخته میشه .

      1. علی

        ۱۵ آذر ۱۳۹۸
        سوابق: (14 ديدگاه)

        هر کاری هم کنی اشرافیت رو انگلیسی ها خلق کردن…
        اگر با این تفکر بخواییم نتیجه بگیریم پس کل المان رو انگلیس ساخته چون بعد جنگ جهانی که فقط ویرانه ای از ژرمن ها باقی مونده بود انگلیسی ها المانیا رو آوردن توی اتحادیه و اروپا تو رشد کردنش حسابی کمکش کردن.

        رولزرویس و بنتلی اوج اشرافیت در صنعت خودروسازی هستن و رقیب ندارن.

        1. امیر

          ۱۵ آذر ۱۳۹۸
          سوابق: (27 ديدگاه)

          حرف زدن که کنتور نمیندازه آدم میتونه هرچی دوست داره بگه خود مدیرعامل رولز رویس گفت بی ام و نبود برند رولز رویس فراموش میشد دوست عزیز صنعت خودروی انگلیس امروز کامل به خارج از انگلستان و خصوصا به آلمان وابسته هست رولز رویس بنتلی آستون مارتین مک لارن از دید تکنولوژی و مالکیت و سیستم فروش تحت تاثیر آلمانیا هستن انگلیس مهندسیش قابل قیاس با آلمان نیست

        2. ford

          ۱۵ دی ۱۳۹۸
          سوابق: (58 ديدگاه)

          دوست من انگلیس که جیپ مینی تولید میکرد با خرابی روزی سه دفعه اطلاعات نداری حرف نزن رولز رویس برای شرکت بی ام و‌هست

      2. محمدهادی

        ۱۵ آذر ۱۳۹۸
        سوابق: (48 ديدگاه)

        داداش شاید مهندسا و کارگرای المانی دارن برندهای لوکس انگلیسی رو میسازن،اما هیچوقت نمیتونن ماهیت و سلیقه تجملاتی بریتانیایی رو تغییر بدن،فرهنگ و سلیقه مهمتر از تکنیک و تکنولوژیه
        چون این تکنولوژیه که در اختیار سلیقه و سبک طراحیه
        تمام محصولات به نام حال حاضر بریتانیایی مثل بنتلی و رولزرویس دارن با سلیقه و ذائقه ی تجملی خاص بریتانیایی تولید میشن
        تو گیر دادی به مهندسا و کارگراش؟

        1. علی

          ۱۵ آذر ۱۳۹۸
          سوابق: (14 ديدگاه)

          اصلا مهندسی المانی هم توش دخیل نیست اینا فک میکنن چون فلان شرکت میاد سهام میخره از شرکت دیگه پس مهندسیشم تغییر میکنه.
          پس با این تفاسیر شرکت بنزم که چینی ها توش سهام دارن تمام مهندسیش چینیه!

  5. مهزیار

    ۱۳ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (329 ديدگاه)

    فرصت سوزی های عجیب بنز
    چیه این مسخره بد قواره بیریخت
    مایباخ زوری

    1. فرزاد

      ۱۵ آذر ۱۳۹۸
      سوابق: (96 ديدگاه)

      داداش الکی که حرف نمیزنیم تمام برندهای انگلیس از مینی جگوار رولزرویس و بنتلی و…… مراحل طراحی بدنه ساخت پیشرانه همش توسط مهندسین المانی انجام میشه در مورد المان هم که میگی بعد از جنگ جهانی ویرانه ای ازش باقی نمونده بود باید بگم که خود انگلیس هم همچین حال و روز خوشی بعد از جنگ جهانی دوم نداشتن المان را خود المانیا ساختن نه کشور دیگه ای در مورد مرسدس هم که میگی چینیا سهام دارشن درسته ولی تو مراحل ساخت پیشرانه و طراحی بدنه هیچ دخالتی ندارن مثل بوگاتی که اسمن فرانسویه ولی صفر تا صدشو فولکس واگن میسازه

  6. Car lover

    ۱۳ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (451 ديدگاه)

    حقیقتا من کالی رو دیدم یاد اون شاسیه تو جیتی وی افتادم
    فکر نمیکردم یکی هم نظر من پیدا شه

  7. FLANKER

    ۱۳ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (53 ديدگاه)

    بنز که داره گند میزنه بد جور همه ماشیناش یه شکلن ماشین های بنز شبیه تخم مرغ شانسی شدن
    نمی تونم اس کلاس با سی کلاس و ای کلاس رو تشخیص بدم

  8. ممد ژانگولر

    ۱۳ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (135 ديدگاه)

    مایباخ به نظر راحت تر و نرم تر میرسه . و ضمنا به نظر من همه جوره کاربردی تر

  9. امیر

    ۱۳ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (1853 ديدگاه)

    همه چیز کولینان بهتره غیر از بخش عقبش ک خیلی سطحش پایینتر از مایباخه
    درکل کولینان جذاب تره و به هدفش نزدیکتره

  10. MjM

    ۱۳ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (527 ديدگاه)

    کولینان.بنتایگا ، وحتی ایکس7 و اتوبیوگرافی رو به مایباخ ترجیح میدم!

  11. Farzad

    ۱۴ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (51 ديدگاه)

    این دوتا ماشینو خیلی دوس دارم .ولی بخوام یکیو انتخاب کنم بدون شک کولینان .

  12. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

    ۱۴ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (2914 ديدگاه)

    👑رنجرور اس وی اتوبیوگرافی لانگ👑

  13. فرزاد

    ۱۴ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (96 ديدگاه)

    برخلاف نظر خیلیا مایباخ هم ظاهر قشنگتر و مدرنی داره و هم طراحی داخل کابینش زیباتره و مطمئنا از لحاظ کیفیت چیزی از کولینیان کم که نداره هیچ بلکه با کیفیت تر هم هست ظاهر کولینیان خیلی ساده و جعبه ای شکله واصلا شبیه یه خودروی جدید و مدرن نیست .

  14. Saeed

    ۱۸ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (1 ديدگاه)

    آره واقعا مرسدس باید تنوع رو از رولزرویس و بنتلی یاد بگیره که هر سال ماشین هایی با چهره جدید معرفی میکنن.چقدر تنوع واقعا!!!!!!!!!

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا
بستن