معرفی رسمی فیسکر اموشن در نمایشگاه CES

هنریک فیسکر پس از مشکلاتی که برای شرکت قبلی‌اش و خودروی آن یعنی کارما پیش آمد، شرکت جدیدی تأسیس کرده و اقدام به ساخت خودروی جدیدی بنام اموشن نمود. چندی پیش این ماشین پس از انتشار تیزرها و اخبار فراوان به‌صورت آنلاین رونمایی شد. حال در نمایشگاه CES امسال که در 9 ژانویه 2018 در لاس‌وگاس برگزار شد، فیسکر رسماً اموشن را معرفی کرده و به‌طور هم‌زمان تصاویری جدید و همین‌طور مشخصات آن‌را هم منتشر کرده است. در این تصاویر یک اموشن به رنگ قرمز دیده می‌شود و حالا می‌توان به‌طور کامل طراحی ظاهری آن‌را مشاهده کرد. شاید یکی از برجسته‌ترین ویژگی‌های ظاهری اموشن شیوهٔ باز شدن درهای آن باشد.

اموشن که اولین محصول شرکت جدید فیسکر محسوب می‌شود، یک سدان لوکس تمام الکتریکی است اما گفته شده که این شرکت در آینده سدان کمی کوچک‌تر و البته ارزان‌تری از اموشن را هم تولید خواهد کرد. اموشن اما از یک پکیج باطری لیتیوم یون استفاده می‌کند ولی فیسکر در این زمینه اختراعی را به ثبت رسانده که به ادعای او موجب کاهش زمان شارژ، افزایش بُرد و بهبود ایمنی باطری‌ها می‌شود. به گفتهٔ فیسکر، این باطری‌ها پس از تنها 9 دقیقه شارژ، امکان پیمایش 200 کیلومتر را برای خودرو فراهم می‌کنند.

فیسکر اموشن قدرتی معادل 700 اسب بخار دارد که به هر چهارچرخ انتقال پیدا می‌کند که امروزه به ویژگی معمولی در خودروهای الکتریکی تبدیل شده است. همچنین در ساخت شاسی این خودرو نیز از آلومینیوم و فیبر کربن استفاده شده است درحالی‌که رینگ‌های آن از نوع 24 اینچی هستند که با لاستیک‌های پیرلی پوشیده شده‌اند. اموشن با یک‌بار شارژ باطری‌هایش می‌تواند تا 650 کیلومتر را طی کند درحالی‌که توانایی دستیابی به حداکثر سرعت 260 کیلومتر در ساعت را هم دارد. اموشن با 4.87 متر طول و 1.52 متر ارتفاع، ابعادی نزدیک به تسلا مدل S دارد درحالی‌که از کابین بسیار جاداری هم برخوردار است.

در این نمایشگاه همچنین فیسکر نام شرکتی که با آن در زمینهٔ فناوری‌های رانندگی خودکار همکاری دارد را هم اعلام نمود. این شرکت که Quanergy نام داشته و در سیلیکان ولی واقع است، سازندهٔ سنسورهای هوشمند و پیشرفتهٔ LiDAR است که در زمینهٔ رانندگی خودکار کاربرد دارند. حال گفته شده اموشن به پنج عدد از این سنسورها مجهز شده است که قابلیت رانندگی خودکار سطح چهار را برای آن فراهم می‌کند.

در نمایشگاه CES هم‌زمان با معرفی رسمی فیسکر اموشن، قیمت آن‌هم اعلام شده است. گفته شده قیمت پایهٔ این سدان لوکس الکتریکی از 130 هزار دلار آغاز می‌شود و نهایتاً به 190 هزار دلار می‌رسد که فراتر از قلمروی قیمتی تسلا مدل S است. بااین‌حال فیسکر ادعا کرده است که قصد دارد با سدان لوکس الکتریکی اموشن، خریداران مرسدس بنز S کلاس و ب‌ام‌و سری 7 را به سمت خود جذب کند. گفته شده که احتمالاً تولید اموشن تا قبل از پایان سال 2019 آغاز خواهد شد.

بااین‌حال فیسکر در حال آماده‌سازی باطری‌هایی است که بُردی 800 کیلومتری را برای اموشن فراهم می‌کنند؛ بنابراین گفته شده که ممکن است آماده شدن این تکنولوژی جدید باطری، زمان تولید خودرو را تا سال 2020 به تأخیر بیندازد. درهرحال به‌طورکلی اگر تمامی ادعاهایی که فیسکر در مورد این ماشین کرده است در دنیای واقعی صحت داشته باشند، اموشن می‌تواند به رقیبی جدی و واقعی برای تسلا مدل S تبدیل شود.

درباره نویسنده

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مرتبط

16 دیدگاه

  1. Ali
    سوابق: (31 دیدگاه) ,

    خیلی زیباس مخصوصا نمای داخل و رینگ های عظیمش

    پاسخ
  2. MR.XENON
    سوابق: (92 دیدگاه) ,

    این یکی خیلییییییی خوبه!!!!!!!!!
    البته باید دید چی از آب در میاد…
    ولی مشخصات بهتری نسبت به تسلا s داره…
    طراحیش هم به روز تره…(یکمی شبیه پانامرا و استون مارتینه)
    داخلش که از عکسش هم مشخصه چقدر زیبا و با کیفیته…

    پاسخ
  3. محسن
    سوابق: (65 دیدگاه) ,

    عجب رینگای معرکه ای..ولی پشتش شبیه استون مارتین ونتیجه

    پاسخ
      1. محسن
        سوابق: (65 دیدگاه) ,

        ونتیج قبل از این معرفی شده در صورتی که این تازه معرفی شده. پس معلومه این از اون کپی کرده

        پاسخ
  4. ارش
    سوابق: (602 دیدگاه) ,

    هنریک فیسکر یه نابغه ی طراحیه نسل قیلی آستون مارتین با این آدم متحول شد.چقدر خوشگله اینماشین.

    پاسخ
  5. ali a
    سوابق: (517 دیدگاه) ,

    دوستمون درست میگه اول طراحی فیسکر رو شد بعد چند وقت استون مارتین کپی کرده بود

    پاسخ
    1. Saeed Boroomand
      سوابق: (477 دیدگاه) ,

      وی ۱۶ بهتره 🙂
      موتور دوازده سیلندر مزیت اصلی اش نداشتن لرزش موتور هست و زور زیاد. که خب موتور برقی فیسکر اینا رو داره…
      اگه روزی بشه موتور های درون سوز رو هم با مدولاسیون عرض پالس کنترل کرد مثل موتور برقی، اون موقع موتورهای سوز هم ارزشمند میشن. این که بشه : مثلا اکه توی یک دقیقه یه پیستون داشته باشیم که هزار و پونصد بار بچرخه، بشه این پیستون رو برای هزار تا از این سیکل ها یا سیصد تا از این سیکل ها عیر فعال کرد. متاسفانه لرزش و از دست رفتن تعادل نیرو ها یکم مشکل ساز هستن ( تکنیک غیر فعال کردن سیلندر ها یه قدم ابتدایی هست ) . راه حل دوم بهینه کردن مصرف سوخت درون سوز ها، توانایی کنترل میزان سوخت ورودی به سیلندر هست توی یه دور موتور و سرعت ثابت ، که خب در صورتی ممکنه که یه مکانیزم توروبوی الکتریکی با اتلاف خیلی کم سینک با یه انژکتور متغیر ساخته بشه که با حفظ ضریب مخلوط سوخت و هوا بتونه میزان بیشتر یا کمتری سوخت به موتور تحویل بده. که خب چرخه کاری موتورها خیلی حساسه و و اگه در حالت فعلی امروزی اگه انژکتور سوختو کم و زیاد کنه بدون تغییر فشار هوا سوختن بهینه دچار مشکل میشه، البته من هنوز ندیدم شرکتی که بتونه توروبوی متغیری که سریع بشه فعالو غیر فعالش کرد ارایه بده.
      در نهایت موتور های درون ساز یه جاده بیشتر فعلا پیش راهشون نیست، قدم اول اچ سی سی آی ها و تغییرر دهنده های ضریب مخلوط که دامنه فعالیتشون محدوده متاسفانه، قدم بعدی موتور های opposed piston و در نهایت کوچک کردن هر جه بیشتر وزن و حجم موتور و افزایش هر چی بیشتر دما و فشار کاری. هنوز حدود بیست سی سال میتونن ادامه بدن این موتور ها و خب با هر صد کیلوگرم کاهش وزن متوسط میشه پنج درصد مثرف رو کاهش داد.

      پاسخ
  6. Mercede kaviani
    سوابق: (379 دیدگاه) ,

    با سلام به دوست عزیز امیردهقان
    وتشکر از شما ومعذرت خواهی برای اشتپاه من
    دوستان ببخشید منظورم این بود که هچ چیز ابهت انچین وی 12 را ندارد انجین و سیستم
    الودگی مشکل برزگی در مقایسه با هزینهای ارزان انها نیست
    وسیستم الکتریکی در مقایسه با سیستم احتراقی بسیار پر هزینه است و جای سیستم احتراقی تا زمان ارزان شدن سیسم الکتریکی وهم فیمت شدن با سیسم کلاسک احتراقی جای این سیستم را نمگیرد
    ومشکل الودگی با تفییر سوخت به متانول برطف میشود بین 70 تا 90 درصد الکل چوپ الودگی کمتری در مفایسه با بنزین گازویل دارند
    الودگی انها حتی پایین تز از اتوموبیل های الکتریکی است به اندازه فتوسنتز گیاه منواکسید کربن تولید می کنند
    باتشکر مرسده کاویانی

    پاسخ
  7. Exceute
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    طراحی ستونهای جلو فک نمیکنم از این بدتر ممکن باشه
    سالها بود اینطور ستونهایی وجود نداشت
    دید راننده سر پیچها کاملا کور میشه

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.