تست تصادف هایپرکارهای میلیون دلاری کونیگ زگ

تست‌های تصادف بخش مهم فرایند توسعه‌ی هر خودروی جدیدی در بازارهای مطرح جهانی هستند. برخی افراد شاید با خود فکر کنند این تست‌ها موضوع ایمنی را خیلی جدی می‌گیرند اما به شما قول می‌دهیم، هر فردی که حتی تصادفی کوچک را تجربه کرده باشد از سرمایه‌گذاری زیاد در این بخش استقبال خواهد نمود. صرف میلیون‌ها دلار توسط خودروسازان بزرگ برای تست ایمنی خودروها موضوع چندان سختی نیست اما زمانی که بحث خودروسازان تولید محدودی همچون کونیگ زگ می‌شود داستان فرق می‌کند.


کانال Apex One یوتیوب بخشی از این داستان را منتشر کرده است. این کلیپ حدوداً 6 دقیقه‌ای پشت‌صحنه‌ی برخی تست‌های اجباری را شامل می‌شود و در آن می‌توانیم صحبت‌های کارکنان و خود کونیگ زگ را بشنویم. جدای از برخی تست‌های پرسرعت همچون عبور از دست اندازهای بزرگ و تصادف با لاستیک‌ها، ما خودروهایی را می‌بینیم که مکرراً با ضربات بی‌رحمانه به درها و… روبرو می‌شوند و البته تست کیسه‌های هوا نیز با استفاده از آدمک‌های داخل کاکپیت فیبر کربنی انجام می‌شود.


شاید با دیدن این ویدئو به فکر بیفتیم که انجام چنین تست‌هایی خیلی جای نگرانی ندارد زیرا خریداران برای به دست آوردن کونیگ زگ حاضرند چندین میلیون دلار خرج کنند. همان‌گونه که در ویدئو شرح داده می‌شود، ساخت حداقل 16 خودرو برای تست‌های تصادف ابزار فوق‌العاده‌ای می‌طلبد زیرا سقف تولید سالانه‌ی این برند همین حدود می‌باشد. به منظور کمک به کاهش هزینه‌ها، کونیگ زگ در واقع از یک شاسی مونوکوک فیبر کربنی استفاده می‌کند و با آن چندین تست تصادف را بدون آسیب به شاسی انجام می‌دهد.


دیگر قطعات خودرو همچنین ساب فریم‌ها، پانل‌های بدنه و نقاط مچاله شدن بدنه چندین بار روی خودروها نصب می‌شوند. جدای از قطعاتی که در تست‌ها آسیب می‌بینند، هسته‌ی اصلی خودرو دست‌نخورده باقی می‌ماند و برای تست‌های بیشتر تقویت می‌شود. شبیه‌سازهای کامپیوتری نیز به عنوان بخشی از فرایند تست و برای کاهش هزینه‌ها انجام می‌شوند.

[دانلود ویدئو]

درباره نویسنده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مرتبط

6 دیدگاه

  1. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::
    سوابق: (2911 دیدگاه) ,

    وقتی سایه یکی از با وجدان‌ترین، دوست داشتنی‌ترین و نابغه‌ترین مدیران صنعت خودروسازی رو سر تیمشونه و با عشق ماشین میسازن، تک تک دلارایی که از مشتری میگیرن، از شیر مادرشون هم حلال‌تره؛ کمپانی‌ای که حمایت امثال فولکس‌واگن پشتش نیست اما با استعداد و یک‌دلی کارکنانش، پشت هر حریفی رو به خاک میماله

    پاسخ
    1. Amirferrari
      سوابق: (354 دیدگاه) ,

      هر خودروسازی که چتر حمایت یه کمپانی بزرگ بالا سرش باشه دیگه نباید ازش تعریف کرد؟! اینجوری باشه نه تنها بوگاتی بلکه پورشه،لامبورگینی، بنتلی،آئودی و خیلی از خودروسازای به نام دیگه رو نباید ازشون تعریف و تمجید کرد چون پشتشون به کمپانی ثروتمندی مثل فولکس گرمه…
      حالا خوبه یه تست تصادف از کونیگ زگ دیدین اینجوری جَو گرفتتون،انگار فقط تو دنیا همین یه خودروسازه که تست تصادف میگیره از محصولاتش🤣

      پاسخ
      1. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::
        سوابق: (2911 دیدگاه) ,

        فعلا که شما رو جو گرفته که داری از جانب من حرف میزنی؛ من گفتم نباید از بقیه تعریف کرد؟؟؟ گفتم لامبورگینی و‌ پورشه و بقیه بی ارزش هستن؟؟؟؟ دارم میگم ارزش کار این خودروساز خیلی بالاست که حمایت کمپانی بزرگی مثل فولکس واگن رو نداره اما به راحتی رقبا رو مغلوب میکنه

        پاسخ
  2. ZXEN
    سوابق: (94 دیدگاه) ,

    نمیشه گفت از شیر مادر حلال تر . چندین بار اتفاق افتاد که کوئنگزگ ماشیناش تو پیست یهو منحرف میشدن و تصادف میکردن . و نمیشه گفت هیچ عیب و نقصی ندارن ماشیناش . میشه گفت وحشی ترین و قدرتمند ترین ماشین های تاریخ رو خودش میسازه .

    پاسخ
    1. s.h
      سوابق: (594 دیدگاه) ,

      نه اینکه یهو میرفت تو پیچ
      به خاطر طراحی برای حداکثر شتاب که هنوزم رو دست کونیک زگ وان نیومده و نبود طراحی دینامیک متحرک خیلی قوی اونم تو سال طراحی اگرا ها و وان(2008-2012) فقط یه خرده منحرف میشد و سری های 15-16 سال پیش cc که قدرتی بیشتر از یه لامبورگینی الان داشتند ( 900 اسب بخار حدود یه مک لارن پی وان ) با اون سیستم کنترل کشش اون موقع
      وشتاب وحشتناک یدونه هم از اونا رفت تو تماشاچیا
      خوب حالا اگر دنبال دلیل بودم میشه اینطوری توجیح کرد و راننده رو بی خیال شد و اینکه
      خیلی از ماشینا و کمپانی ها ماشیناشون تو چیست تصادف میکنه حالا هر چه بامش بیش برفش بیش مثلا فرای سالی مثلا 20 تا چون سالی چند هزار تا ماشین میزنه و کونیک زگم کلا سه تا یا تهش جهار تا چون تا الان 400 تا ماشین نساخته
      پس طبیعی به نظر میاد ؟؟ نه ؟؟
      راننده میخواست با 1400 اسب بخار یهو بره تو پیچ در حالی که مثل SVJ که طراحی نشده بوده حتی واسه نیم نگاهی به پیست با توقعی اندازه یه هایپر کار کلاس پایین تر که پیست رو اتش میزنه واسه همینه با قدرت و گشتاورر دو برابری لامبورگینی تو پیست خوب عمل نکرد

      پاسخ
  3. Danial
    سوابق: (391 دیدگاه) ,

    2 میلیون دلار ماشینو میبرن میکوبن به دیوار که تست کنن بعد سایپا پراید 40 میلیونی که براش در میاد 10 میلیونو نمیبره تست البته تست کردن که نداره خودشونم میدونن چی می سازن.

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.