سایر خودروهای اروپایی

مول الماس، سورپرایز ایتالیایی‌ها در ژنو!

این کانسپت جدید الماس نام دارد. الماس توسط شرکت مول Costruzione Artigianale تولید شده، همان شرکتی که قبلاً نیز نسخه‌ی کوچ بیلت زیبا از آلفارومئو 4C را معرفی کرده بود.


مول الماس دومین پروژه‌ی مشترک شرکت اومبرتو پالرمو دیزاین و پائولو اسکودیری (رئیس گروه آدلر ایتالیا) می‌باشد. آدلر همچنین تأمین‌کننده‌ی شاسی کربن لوله‌ای آلفارومئو 4C نیز بوده است.


این طرح مطالعاتی جدید برای اولین بار در نمایشگاه ژنو معرفی شده و از بدنه‌ی کربنی بسیار برجسته با رنگ قرمز و سقف تخت مشکی سود می‌برد. شاسی کربنی نیز توسط آدلر ساخته و پرداخته شده است.


مول الماس سوپرکاری پیشرانه وسط است که طول/عرض/ارتفاع آن به ترتیب برابر با 4730/1980/1218 میلی‌متر بوده و پلتفرم آن برای استفاده از قوای محرکه‌ی هیدروژنی طراحی شده اما شرکت برنامه‌هایی برای عرضه‌ی الماس با پیشرانه‌ی بنزینی کلاسیک نیز دارد. مول در آینده مشخصات بیشتری از این خودرو را منتشر خواهد کرد.


نمای عقب این سوپرکار نیز پر از خطوط برجسته بوده و در آن دو جفت خروجی اگزوز و یک دیفیوزر گیرایی دیده می‌شود. در نمای جلوی باابهت الماس هم سه ورودی بزرگ به همراه لوگوی سازنده خودنمایی می‌کنند. پروفایل جانبی خودرو کاملاً دراماتیک بوده و خطوط قوی و برجسته باعث ایجاد شخصیت منحصربه‌فرد و متمایزی شده‌اند.

مول اتومبیل قول داده این خودرو را با کابینی سطح بالا و با استفاده از متریال خلاقانه و باکیفیت طراحی کند. این شرکت در نظر دارد الماس را به تعداد محدود تولید کند اما جزئیات بیشتر آن را در آینده اعلام خواهد کرد.

برچسب ها

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۸ دیدگاه

  1. وحيد

    ۱۸ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من یه مصاحبه از طراح ماشین دیدم که میگفت طراحی هواکشهای جانبی که ٣مستطیل کشیده هست از آلفارومئو مونترال که توسط برتونه طراحی شده بود الهام گیری شده

    1. محمد

      ۱۹ اسفند ۱۳۹۷
      سوابق: (1437 ديدگاه)

      جذابه و پر سر و صدا و احتمالا موفق
      راستی بنظرم اگه آمریکاییها، ماسل کارهاشون رو با سوپر اسپرتها یا حتی هایپر اسپرتها ترکیب کنن، چه عجوبه هایی که خلق نشه!!!
      کاش حداقل یه شرکتشون این کارو میکرد و ریسکشو قبول میکرد
      الان پژویه کانسپت معرفی کرده که فرم کلاسیک رو و کمی ماسل کار گونه های آمریکایی رو با زبان طراحیمدرن تلفیق کرده
      و توی اکثر نقد ها و نظرسنجیهای خودرویی، از مردم-کارشناشان و حتی منتقدان دلبری کرده و مقام آورده
      پس چرا خود آمریکاییها بستر جذاب بدنه های ماسل کار گونه خودشونو وارد کلاس های تند و تیز خودرویی نکنن؟؟؟

    2. SFXSuperFast

      ۱۹ اسفند ۱۳۹۷
      سوابق: (181 ديدگاه)

      قسمت کاور موتور و قوسش بی نظیره
      استثناییه

  2. فرزاد

    ۱۸ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (96 ديدگاه)

    با نمای جلوش اصلا نمیشه ارتباط بر قرار کرد باز عقبش تا حدودی بهتره دماغه قسمت جلو خیلی شبیه مازراتی شده .

  3. Khosrow

    ۱۸ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (1382 ديدگاه)

    چیه این اخه ..

  4. محمد

    ۱۸ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (45 ديدگاه)

    شمام مثل من حس کردین انگار یه ماشین خوشگله که هنوز طراحیش تموم نشده باشه؟
    خیلی خام بنظر میرسه

  5. ارش

    ۱۸ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (859 ديدگاه)

    بازگشت دوباره ایتالییها و تولیده سوپر ماشینهای فوق العاده و زیبا .بدون ایتالیا دنیای خودرو بی معنیه.

  6. مهزیار

    ۱۸ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (330 ديدگاه)

    به به

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا
بستن