رونمایی رسمی از فیتی پالدی EF7 در ژنو

سرانجام پس از ارائه‌ی تیزرهای فراوان، امرسون فیتی پالدی راننده اسبق مسابقات اتومبیل‌رانی از خودروی مسابقه‌ای خود رونمایی کرد. EF7 ویژن گرن توریسمو ایده‌ی او از یک خودروی مسابقه‌ای فیبر کربنی است. طراحی خودرو توسط پینین فارینا و مهندسی آن توسط HWA AG که خودروهای مسابقه‌ای تورینگ آلمانی را می‌سازد صورت گرفته است.

fittipaldi-ef7-vision-gran-turismo5
طراحی برجسته‌ی این خودرو دربردارنده‌ی عناصر آئرودینامیکی واضحی چون بال عقب بزرگ، ورودی‌های بزرگ هوا در کاپوت و پشت درب خودرو است. وزن کلی خودرو تنها یک تن بوده و برای ارائه‌ی حداکثر ایمنی راننده طراحی شده است.

fittipaldi-ef7-vision-gran-turismo6
تیم فیتی پالدی می‌گوید سلول ایمنی و طراحی ممانعت کننده از چپ کردن یکپارچه در این خودرو لحاظ شده است. به منظور کاهش وزن پنجره‌ها از پلی کربنات ساخته شده‌اند. آینه‌ی دید عقب وجود نداشته و یک سیستم دوربین دید عقب را ارائه می‌کند. یک صفحه‌نمایش دیجیتال مسابقه نیز اطلاعات موردنیاز را در اختیار راننده قرار می‌دهد.

fittipaldi-ef7-vision-gran-turismo12


صندلی‌ها در جای خود ثابت شده‌اند و راننده و سرنشین بجای تنظیم آن‌ها باید بالشتک‌ها را تنظیم کنند. غربیلک فرمان و پدال‌ها برای راننده قابل تنظیم هستند.


قلب تپنده‌ی این خودرو پیشرانه 8 سیلندر 4.8 لیتری تنفس طبیعی است که توسط HWA AG توسعه یافته و حداکثر دور آن 9 هزار در دقیقه است. قدرت تولیدی پیشرانه 600 اسب بخار و گشتاور آن 510 نیوتون متر است. گیربکس 6 سرعته ی سکونشئال نیرو را به چرخ‌ها می‌رساند. همچنین شاهد دیفرانسیل لغزش محدود نیز هستیم. تیم فیتی پالدی می گوید EF7 دارای ترمزها و سیستم تعلیق مسابقه‌ای است. این سیستم تعلیق کاملاً مستقل دارای میله‌های ضد لغزش قابل تنظیم است.

fittipaldi-ef7-vision-gran-turismo13


خب آیا باید این خودروی پیست را راند؟! هر خریدار نه تنها می‌تواند خودروی خود را شخصی‌سازی کند بلکه از تعلیمات شخصی امرسون فیتی پالدی نیز برخوردار خواهد شد. کلوپ مسابقه‌ی فیتی پالدی خدمات فراوانی از ارتقای سطح رانندگی در پیست و حضور در رویدادهای منحصربه‌فرد را ارائه می‌کند.

fittipaldi-ef7-vision-gran-turismo7


البته این تنها راه پشت فرمان قرار گرفتن EF7 ویژن گرن توریسمو نیست. در بازی ویدئویی گرن توریسمو اسپورت شما قادر خواهید بود تا این خودرو دقیقاً همانند نمونه‌ی واقعی برانید.

درباره نویسنده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

11 دیدگاه

    1. Delport
      سوابق: (73 دیدگاه) ,

      ایرودینامکش کاملا مشخصه که عالیه.قبول دارم حرفتو.به نوع حوکت هوا از پایین و حرکتش رو کاپوت دقت کنید.چه چسبندگی خوفناکی تو سرعت بالا درست میکنه.این دیزاینر کارش عالیه.

      پاسخ
  1. sadegh
    سوابق: (107 دیدگاه) ,

    قدرت600،گشتاور 510؟؟!!؟!؟!؟!؟مگه میشه؟؟

    پاسخ
  2. حسین
    سوابق: (56 دیدگاه) ,

    و باز هم گرن توریسمو و یک اثر مهندسی دیگر
    زنده باد سونی

    پاسخ
  3. محمد رضا
    سوابق: (207 دیدگاه) ,

    فقط یه قهرمان اتومبیل رانی میدونه که موتور دنا EF7 چه کارایی داره و از اون درون سوپر اسپرت خودش استفاده کرده ما حقمونو خوردن وگرنه باید خودرو ساز 1جهان میشودیم با تولید سالانه30 میلون خودرو

    پاسخ
  4. Sajjad
    سوابق: (758 دیدگاه) ,

    ای اف سون
    یه لحظه داشتم فکر میکردم ما اگر پیشرفت میکردیم:
    تمام ماشینا هنوز پسوند
    ELX
    EF7
    EX
    SX
    LX
    TU5
    و مخصوصا اون آخری رو داشتن

    پاسخ
  5. MAHDI . VENOM-DEMON
    سوابق: (1144 دیدگاه) ,

    عجب کاپوت و فرمون و داشبوردی داره
    نگا EF7 اونا نگا مال ما
    منم برم با EF7 خودم یه دور بزنم به نیت این

    پاسخ
  6. خسرو
    سوابق: (221 دیدگاه) ,

    اوووه تو 4تا عکسهای اخر-اون مشکیه – چقدر پشتش خوبه/ چقدر خوف داره/ واقعا باور نکردنیه/به این میگن طراحی ..

    پاسخ
  7. ali
    سوابق: (301 دیدگاه) ,

    اگه موتور ef7 پایه گاز سوز روش باشه ایران خودرو ازش شکایت نمیکنه برای کپی اسمه(ef7) … :)))

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.
x