رونمایی از نسل جدید سوبارو اوت‌بک در نمایشگاه نیویورک

سوبارو در نمایشگاه نیویورک نسل کاملاً جدید کراس استیشن محبوب اوت‌بک را رونمایی کرده است. مثل گذشته، اوت‌بک همچنان نسخهٔ استیشن و با ارتفاع بیشتر از سدان لگاسی است و بنابراین طراحی آن مشابه لگاسی است که البته روکش‌های پلاستیکی، ریل‌های روی سقف و سپرهای منحصربه‌فردی به آن اضافه شده تا نمایی کراس‌اوور مانند پیدا کند. نسل جدید اوت‌بک همچنین 22 سانتیمتر از سطح زمین ارتفاع دارد که از بسیاری از کراس‌اوورهای پرفروش بازار بیشتر است.

اما شاید کابین اوت‌بک جدید را بتوان برجسته‌ترین قسمت آن دانست. کابین این کراس استیشن ژاپنی از متریال با کیفیت بهتری ساخته شده و یک صفحه‌نمایش بزرگ 11.6 اینچی با پشتیبانی از اپل کارپلی و اندروید اتو هم در میانهٔ آن قرار گرفته است. سوبارو برای این ماشین همچنین پکیج کمک‌رانندهٔ EyeSight خود را هم ارائه کرده که سیستم‌هایی چون حفظ تمرکز و جلوگیری از حواس‌پرتی راننده، دوربین نمای جلو، چراغ‌های جلوی منطبق با جهت فرمان و ترمز دنده‌عقب اتوماتیک را به‌صورت سفارشی ارائه می‌کند درحالی‌که سیستم حفظ حرکت میان خطوط ازجملهٔ تجهیزات استاندارد آن است.

در نسل جدید اوت‌بک پیشرانهٔ پایه همچنان یک واحد 2.5 لیتری چهار سیلندر تخت تنفس طبیعی است که 182 اسب بخار قدرت دارد اما در این نسل پیشرانهٔ 3.6 لیتری H6 نسل قبلی جای خود را به یک موتور جدید 2.4 لیتری چهار سیلندر تخت توربو با 260 اسب بخار قدرت داده است. این همان پیشرانه‌ای است که در نسل جدید لگاسی و کراس‌اوور فول سایز ایسنت هم مورداستفاده قرار گرفته است. انتقال نیروی هردوی پیشرانه‌های اوت‌بک توسط جدیدترین گیربکس CVT سوبارو صورت می‌گیرد که حالت هشت سرعتهٔ دستی هم دارد.

نسخهٔ 2.4 لیتری توربوشارژ اوت‌بک ظرفیت بکسلی برابر با 1.6 تن دارد که بیشترین ظرفیت بکسل در تاریخ این خودرو محسوب می‌شود. در بخش مصرف سوخت نیز این موتور توربوشارژ در هر صد کیلومتر در شهر 9 لیتر و در بزرگراه 7.1 لیتر بنزین مصرف می‌کند درحالی‌که این اعداد در موتور 2.5 لیتری تنفس طبیعی به ترتیب به 10.2 لیتر در شهر و 7.8 لیتر در بزرگراه افزایش پیدا می‌کنند. نسل جدید اوت‌بک همچنین روی جدیدترین پلت‌فرم جهانی سوبارو ساخته شده و به لطف این ویژگی حالا استحکام بهتر و پالایش بیشتری پیدا کرده و هندلینگ آن نیز بهبود یافته است.

تیپ‌های نسل جدید اوت‌بک شامل پایه، پریمیوم، لیمیتد، تورینگ، لیمیتد XT و تورینگ XT می‌شود اما علاوه بر این تیپ‌ها، سوبارو نسخهٔ خاصی بنام Onyx Edition را هم برای اوت‌بک ارائه کرده است که از ویژگی‌های منحصربه‌فردی چون جزئیات مشکی‌رنگ در بیرون، رینگ‌های آلیاژی 18 اینچی و تریم داخلی منحصربه‌فرد دورنگ خاکستری برخوردار است. نسل جدید سوبارو اوت‌بک از پاییز آینده راهی بازار خواهد شد.

[دانلود ویدئو]

درباره نویسنده

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مرتبط

5 دیدگاه

  1. me84
    سوابق: (1504 دیدگاه) ,

    .
    سوبارو به یه خانه تکانی اساسی در طراحی محصولاتش نیاز داره.
    اگه رو طراحی بیشتر کار کنه واقعا میترکونه چون از نظر فنی واقعا خوبن و جزو برندهاییه که بازار دست دومش کمترین افت قیمت رو داره و همچنین مدت مالکیت محصولاتش هم بالاست. قابلیت اطمینان و ایمنی و کیفیت بالا هم همیشه جزئی از سوبارو بوده. افتخارات زیادی هم تو رالی داره که خودش اعتبار بالای این برند رو میرسونه.
    فقط بنظر من تو 2 مورد ضعف داره که اگه برطرف کنه خیلی فروشش بالا میره.
    1. طراحی
    2. برندینگ

    پاسخ
  2. بهراد
    سوابق: (251 دیدگاه) ,

    سوبارو کارش درسته. موندم چرا ما ازش محرومیم هییییی دنیا.پَ مو حقمو از کی بگیرُم؟!

    پاسخ
  3. sina
    سوابق: (1832 دیدگاه) ,

    کراس اورهای سوبارو از نظر ایمنی بهترین های دنیا هستن ولی طراحی هاشون یکم جوون پسند نیست و هم چنین ماشین های پرشتابی نیستن ولی با این حال تو بازار امریکا همه شون تقریبا بالای 100 هزارتا میفروشن.
    ماشین خانواده ان در واقع

    پاسخ
  4. مهدی
    سوابق: (473 دیدگاه) ,

    از نمای جلو ادم شدیدا یاد سوناتا ۲۰۰۸ میندازه

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.