استراتژی جدید شورولت کامارو برای رقابت با حریفان

همین چند سال پیش و از سال 2010 تا 2014 شورولت کامارو حاکم بلامنازع کلاس خودروهای اسپورت آمریکا بود و از نظر فروش حرف اول را می‌زد. از آن زمان تاکنون کامارو افت کرده و پشت سر رقیب اصلی و دیرینه‌ی خود یعنی فورد موستانگ قرار گرفته است. این افت و عقب‌افتادگی مخصوصاً از زمان معرفی نمونه‌ی بازطراحی شده‌ی کامارو محسوس‌تر شده است.


و اگرچه مقامات شورولت قبلاً می‌گفتند این خودرو کاملاً جذاب بوده و سوددهی خوبی دارد اما کامارو بازهم افت کرد و از نظر آمار فروش پس از موستانگ و داج چلنجر قدیمی تر در رتبه‌ی سوم قرار گرفت.


شورولت هم‌اکنون تلاش می‌کند آب رفته را به جوی بازگرداند و می‌خواهد روی نسخه‌های ارزان‌تر کامارو تمرکز بیشتری داشته باشد. همین‌جاست که دو رقیب این برند موفقیت عظیمی به دست آورده‌اند.


مهندس ارشد کامارو با اشاره‌ای ویژه به موستانگ گفته است: “صادقانه باید گفت آن‌ها سهم ما را گرفته‌اند. قیمت پایین مدل‌های چهار سیلندر… اینجاست که فروش بالایی را شاهد هستیم و استراتژی قیمت‌گذاری ما نیز باید بهبود یابد. ما برنامه‌هایی برای شاخ‌به‌شاخ شدن با رقبا و پیروزی داریم.”


شورولت به منظور رقابت شدیدتر با رقبا اقدام به کاهش حدود هزار دلاری قیمت پایه‌ی کامارو 1LS کرده و قیمت آن را به 25995 دلار رسانده است. همچنین قیمت مدل‌های 1LT و 2LT نیز کاهش یافته است. این خودروساز از طرف دیگر اقدام به عرضه‌ی نسخه جدید توربو 1LE کرده که دارای پیشرانه 4 سیلندر 2 لیتری توربو و برخی ویژگی‌های متمرکز روی پیست می‌باشد.


فروش شورولت کامارو تا به اینجای سال افت 28 درصدی داشته که حدود 3 برابر بدتر از عملکرد متوسط کلی خودروهای اسپورت بوده است. مقامات این شرکت امیدوارند مدل جدید توربو 1LE که قیمت پایه‌ی 30995 دلاری دارد به حضور بیشتر کامارو در بازار کمک کند.


مدیر بازاریابی خودروهای سواری و کراس اوور شورولت نیز دراین‌باره می‌گوید:

چیزی که در بازار خودروهای اسپورت رخ می‌دهد حضور مدل‌های ارزان‌تر بیشتر در بازار است. ما با عرضه‌ی مدل SS کاری استثنایی انجام دادیم اما واقعیت این است که مردم زیادی خواهان مدل‌های اسپورت با بهایی در حدود 30 هزار دلار هستند و ما نیز این کار را انجام خواهیم داد.

درباره نویسنده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مرتبط

14 دیدگاه

  1. (Ali (Chevy nova
    سوابق: (4839 دیدگاه) ,

    رقابت با موستانگ خىلى سخته
    ولى جالب اونکه فروش چلنجر از کامارو بىشتره
    کامارو تلاشش رو باىد مضاعف کنه
    الان کامارو باىد روى نسخه هاى خاص تر کنه

    پاسخ
    1. (Ali (Chevy nova
      سوابق: (4839 دیدگاه) ,

      مشخصات موتور بىگ بلاک 455 بىوک رو مىذارم و فقد به قدرت و گشتاورش دقت کنىد
      The Buick 400/430 V8-based 455, displacing 455 cu in (7.5 L), was produced from 1970–1976, with a bore x stroke of 4.31 in × 3.9 in (109.47 mm × 99.06 mm). Most parts (except pistons and heads) interchange between the 400 and the 430. The base model was rated at 350 hp (260 kW), while the 455 Stage 1 equipped with a single 4-barrel Rochester Quadrajet carburetor was rated at 360 hp (268 kW; 365 PS) at 4600 rpm.[8][9] The regular 455 produced a rated 510 lb⋅ft (691 N⋅m) of torque at 2,800 rpm, more than any other muscle car engine. The horsepower was somewhat reduced in 1971 mainly due to the reduction in cylinder compression ratio, a change which was mandated by GM in order to cope with the introduction of new federal laws which would require new cars to use low octane gasoline in an effort to reduce exhaust emissions. Then, starting in 1972, the horsepower rating on paper would be reduced again due to a shift from SAE gross to SAE net, down to approximately 250 hp (190 kW; 250 PS). Unleaded gasoline and catalytic converters came into play in 1975 for all US manufactured cars. Tightening emissions controls would cause the engine to drop in power still further, a little at a time, through 1976.

      The 455 was one of the first “thin-wall casting” engine blocks (at GM), and because of this advance in production technology it weighs significantly less than other engines of comparable size (for example, 150 lb (68 kg) less than a Chevrolet 454[citation needed] and only 25 lb (11 kg) more than a Chevrolet 350).

      پاسخ
    2. محمد
      سوابق: (551 دیدگاه) ,

      اول که بازار رقابتی یعنی این!!!
      رقابت واسه تولید خودروی باکیفیت و بروزی که ارزانتر هم باشه
      نه انحصارِ رقابتی،
      واسه فروش خودروی تولید نشده
      به قیمت مشخص نشده
      اونم واسه مدل مشخص نشده
      و تازه واسه ۱ سال و نیم دیگه!!!!
      …..
      دوم هم اینکه توی این ۳ خودروی رقیب، کامارو علاقه شخصیم هست
      قُلدرتر و گیراتره برام اما جالبه که قیمت اینقدر میتونه مهم باشه حتی در حد ۱۰۰۰ دلار!!!

      پاسخ
  2. ..::Majidio Lamborghini::..
    سوابق: (11057 دیدگاه) ,

    نسخه ی چهارسیلندر واسه کامارو همونقدر مسخره و خنده داره که نسخه ی دوازده سیلندر واسه فولکس پولو
    از استراتژی دوج خیلی خوشم میاد
    ارزون ترین مدل چلنجر ، SXT RWD هست که فقط 25000 دلار قیمت داره ؛ اما همین مدل ارزون هم موتور 3/6 لیتری V6 داره

    شورلت داره مسیر اشتباهی رو پیش میگیره … مشابه کاری که دوج سال 1980 با چلنجر کرد و چلنجری که نسل اولش موتورهای 5 لیتری و 7 لیتری داشتن رو تبدیل کرد به موجودی که از یه موتور 4 سیلندر 1/6 لیتری نیرو می گرفت و همونجا بود که فاتحه ی چلنجر خونده شد و تا 15 سال بعد یعنی 2008 نتونست به بازار برگرده
    دوج ازون قضیه درس گرفته اما شورلت نه

    راه حل افزایش فروش ماشینی با ابهت مثل کامارو ؛ کوچولو کردن سایز موتور نیست ، شخصیت ماشین رو با این کار لکه دار میکنن

    پاسخ
  3. mahdy
    سوابق: (1505 دیدگاه) ,

    99 درصد به خاظر اصالتیه که داره از دست میده تفکرات این شرکت راجع به کامارو تصمیماتش نوع تمرکز کردنش تمما اروپایی شده
    برای رقابت با اصیل ترین کلاس آمریکایی باید آمریکایی فکر کرد
    نه این که تفکر اروپایی بد باشه ها ولی مناسب این کلاس نیست

    پاسخ
  4. امیر
    سوابق: (9 دیدگاه) ,

    فقط اگر قیافش رو خراب نمیکردن شاید فروشش بیشتر هم میشد

    پاسخ
  5. amin MA
    سوابق: (6 دیدگاه) ,

    سلام دوستان
    با عرض معذرت برای سوال بی ربط …
    اینکه گفته میشه یه ماشین (مثلا) نیسان 300zx برای دریفت مناسبه، چه ویژگی ای داره که ماشین رو برای این کار مناسب می کنه؟
    یا یه ماشین مثل نیسان gtr چه ویژگی ای داره که برای تیونینگ مناسبه؟
    ممنون

    پاسخ
    1. حسین دهمرد
      سوابق: (551 دیدگاه) ,

      واسه دریفت ماشینای موتور جلو و دف عقب مناسبترن.در کل هرماشین دف عقبی که نیمه ی عقبش از نیمه ی جلوش سبکتر باشه مناسبه دریفته حالا هرچی قدرت بیشتر بهتر.
      درباره ی گودزیلا هم معلوم نیست اون موتور لامصبش رو از چه آلیاژی ساختن که هرچی بهش فشار میارن نمیترکه.

      پاسخ
  6. رامین
    سوابق: (18 دیدگاه) ,

    مشکل این ماشین طراحیشه که اصلا حس یه ماسل کار نداره بیشتر شبیه ماشینای ژاپنیه

    پاسخ
  7. ali a
    سوابق: (462 دیدگاه) ,

    بنظرم طراحی داخلی هم باید تغییر کنه…کامارو چیزی از موستانگ کمتر نداره که اینقدر افت فروش داشته !
    البته جنرال موتورز باهوشه راه حلشو پیدا میکنه…

    پاسخ
  8. SEAT - AHVAZ
    سوابق: (59 دیدگاه) ,

    اون آرم کامارو با پرچم فرانسه به چه معنی هست ؟

    پاسخ
  9. مسعود مسگری
    سوابق: (19 دیدگاه) ,

    دلیل افت فروش به وضوح در سایتهای خودرویی خود امریکا بحث شده است:
    ۱- کامارو دو نسل است که از لحاظ طراحی بیرونی دیگر یک ماسل کار نیست و اسپورت کار است
    ۲- نسل جدید کامارو از لحاظ طراحی درونی بسیار تنگ و‌خفه کننده بوده و‌فضای راننده حتی از تویوتای کورولا نیز کمتر است

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.