اولین تجربه رانندگی با فراری پورتوفینو 2018 جدید
اولین تجربه رانندگی با فراری پورتوفینو 2018 جدید

اولین تجربه رانندگی با فراری پورتوفینو 2018 جدید

علیرغم اینکه ارزان‌ترین ساخته‌ی فراری با قیمت حدود 166 هزار پوندی است، اما پورتوفینوی جدید وظیفه‌ی بسیار سنگینی بر عهده دارد.


این خودرو احتمالاً انتخاب بسیاری از خریدارانی خواهد بود که برای اولین بار می‌خواهند یک فراری بخرند و این موضوع می‌تواند تأثیر بسیار زیادی روی مشتریان وفادار بگذارد. به منظور عملکرد هرچه بهتر، پورتوفینو باید خودرویی متوازن و خوب باشد.


خریدارانی که به دنبال این خودرو هستند بی‌شک خواهان پرفورمنس و کارایی خاص محصولات فراری خواهند بود؛ اما پورتوفینو باید خودرویی کاربرپسند هم باشد. به این منظور فراری باید خودرویی تولید کرده باشد که مناسب سواری‌های روزمره هم باشد بنابراین پورتوفینو مجبور است توجه ویژه‌ای به تمامی جهات داشته باشد.


این خودرو جایگزین کالیفرنیا T شده است. خودروی موردبحث از سقف فلزی تا شدنی‌ای سود می‌برد که می‌تواند در 14 ثانیه باز یا بسته شود و البته فضای بار 292 لیتری نیز برای سواری‌های آخر هفته کافی است.


داخل کابین متوجه می‌شوید که دو صندلی عقب نصب شده واقعاً مناسب کودکان و سفرهای کوتاه هستند. بخش داخلی این خودرو اندکی از عدم هماهنگی اشرافیت محصولات دست‌ساز فراری و برخی قطعات خودروهای فیات-کرایسلر رنج می‌برد. صفحه‌نمایش سیستم ناوبری ماهواره‌ای و برخی دکمه‌ها احساس قرض گرفته شدن از آبارث 124 اسپایدر را ایجاد می‌کنند.


اما این‌ها مهم نیستند. مهم‌ترین چیز اینکه پورتوفینو 80 کیلو سبک‌تر از کالیفرنیا T بوده و از شاسی کاملاً جدید با سیستم تعلیق بازنگری شده و دیفرانسیل الکترونیکی جدید بهره می‌برد. همچنین در زیر کاپوت یک پیشرانه‌ی 8 سیلندر 3.9 لیتری توئین توربوی جدید جا خوش کرده است.


قدرت پیشرانه به 591 اسب بخار رسیده است. توجه داشته باشید که پورتوفینو خودروی پایه‌ی فراری می‌باشد. این قدرت از طریق یک گیربکس 7 سرعته دوکلاچه به چرخ‌های عقب فرستاده می‌شود و همچون همیشه چندین حالت رانندگی و تنظیم سیستم تعلیق وجود دارد.


زمانی که پشت فرمان قرار بگیرید فوراً با طرز کار خودرو آشنا خواهید شد چراکه فراری تلاش داشته این سوپرکار را برای همه‌ی افراد و کاربران طراحی کند. البته طراحان و مهندسان مارانللو اندکی فضا برای شیرین‌کاری هم داشته‌اند.


گیربکس یاد شده نقطه قوت پورتوفینو بوده و عملکرد خوبی دارد. از همان ابتدا معلوم است که طراحی این گیربکس با نیم‌نگاهی به پرفورمنس بالا انجام شده است ولی خب باید اذعان کرد در سرعت‌های پایین کمی ناهنجاری در تعویض‌ها دارد.


فشردن پا روی پدال گاز و انتخاب حالت دستی فوراً نشان می‌دهد که این بچه فراری قوای محرکه‌ی بسیار جدی‌ای دارد. در جاده‌های خشک و مستقیم، اکسل عقب قدرت زیاد خودرو را با اعتمادبه‌نفس کامل روانه‌ی زمین می‌کند.


گشتاور 760 نیوتون متری پیشرانه نیز در دورهای میانی ارائه گشته و تا دور 7500 پیشرانه می‌توان از آن لذت برد. پدال‌های تعبیه شده پشت فرمان نیز تعویض‌های بی‌وقفه و رضایت بخشی ارائه می‌کنند.

پیشرانه‌ی پورتوفینو کاراکتر بسیار زیادی داشته و به گونه‌ای عمل می‌کند که رقبای 8 سیلندر دیگر را می‌توان فاقد احساس دانست. با قرار دادن خودرو در حالت اسپورت و استفاده از سوئیچ منتینوی روی فرمان خودرو کاملاً پر سر و صدا می‌شود. در حالت برعکس یعنی کامفورت نیز خودرو کاملاً مناسب حرکت باوقار در بزرگراه‌ها می‌شود.


توانایی خودرو در عبور از پیچ‌ها هم شما را هرگز ناامید نخواهد کرد. با وجود دامپرهایی که به‌صورت الکترونیکی تنظیم می‌شوند، پورتوفینو تقریباً به‌صورت تخت باقی می‌ماند و به شما اجازه می‌دهد تا سریعاً و با اعتمادبه‌نفس بالا به پیچ‌ها حمله کنید.


پورتوفینو به عنوان خودرویی گرند تورر باید سواری خوبی هم داشته باشد. اگرچه قرار دادن دامپرها در چابک‌ترین حالت می‌تواند سواری خودرو در جاده‌های ناهموار را کمی ناراحت کند اما این دامپرها در حالت کامفورت بسیار خوب عمل می‌کنند. این فراری را می‌توانید همه‌روزه استفاده کنید.


بد نیست به سیستم فرمان هم اشاره‌ای داشته باشیم که بجای تنظیمات هیدرولیکی از سیستم الکترومکانیکی سود می‌برد اما توازن وزنی آن خوب بوده و کمی سبک نشان می‌دهد. بازخورد فرمان هم خوب است. این بازخورد برای فرمانی الکتریکی احساس‌برانگیز بوده اما زمانی که اکسل جلو را تحت‌فشار قرار دهید فرمان خودرو پیام‌های واضحی را به شما نخواهد فرستاد؛ اما با تمامی تفاسیر فرمان بسیار تیز است.


از نظر قیمتی، فاصله‌ی قیمتی پورتوفینو و مرسدس-ای ام جی GT C رودستر قابل‌توجه بوده اما تنها حدود 10 هزار پوند گران‌تر از پورشه 911 توربو S و حدود 6 هزار پوند هم گران‌تر از استون مارتین DB11 ولانت می‌باشد. اگرچه پورتوفینو پرفورمنس خیره کننده‌ی پورشه و یا حس و حال اشرافی استون مارتین را ارائه نمی‌کند اما اگر به دنبال مرغوبیت برند و نشانی هستید که انتخاب می‌کنید، فراری دنیای دیگری است.


فقط حواستان به لیست آپشن ها باشد چراکه خودروی حاضر در تست از آپشن هایی در حدود 60 هزار پوند سود می‌برد.


اگرچه احساس وجود یک فریب درباره‌ی خودروی پایه‌ی فراری آسان است اما پورتوفینو کاملاً متقاعدکننده می‌باشد. این خودرو اگرچه ویژگی‌های خاص خود را دارد اما تقریباً از همه‌ی رقبای خود گران‌تر است. با این وجود پورتوفینو بسیاری از شاخصه‌های موردنیاز خریداران فراری را ارائه می‌کند و شکی وجود ندارد که به عنوان یک بچه فراری یک خودروی پرفورمنس کامل است.

مشخصات فراری پورتوفینو

  • قیمت: 166551 پوند
  • پیشرانه: 8 سیلندر 3.9 لیتری توئین توربوی بنزینی
  • قدرت/گشتاور: 591 اسب بخار/760 نیوتون متر
  • گیربکس: 7 سرعته دوکلاچه اتوماتیک، دیفرانسیل عقب
  • شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت: 3.5 ثانیه
  • حداکثر سرعت: 320 کیلومتر در ساعت
  • مصرف سوخت: 10.7 لیتر در هر صد کیلومتر

منبع: autoexpress

درباره نویسنده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مرتبط

18 دیدگاه

  1. Worth
    سوابق: (2 دیدگاه) ,

    80 کیلومتر سبکتره؟؟!!
    پناه بر خدا

    پاسخ
    1. مزدا
      سوابق: (896 دیدگاه) ,

      ارتفاعش از سطح زمین هم برام جالب بود!!

      پاسخ
  2. m40
    سوابق: (28 دیدگاه) ,

    این ماشین واقعا خوش ساخت و زیباس.
    بهترین جایگزین برای کالیفرنیا هستش

    پاسخ
  3. Mohammad
    سوابق: (802 دیدگاه) ,

    بر عکس متن به نظر من این خودرو یکی از زیبا ترین و بهترین های ساخت فراری هست
    جالبه بدونید یکی از اولین های این ماشین که فرخته شد به یه ترکیه ای فروخته شد که عکس هاش فضای مجازی رو پر کرد

    پاسخ
  4. Archi KHAN
    سوابق: (1913 دیدگاه) ,

    داد از کالیفرنیا T …

    پاسخ
  5. Sajjad
    سوابق: (1397 دیدگاه) ,

    محصولات فراری به شدت خاصن
    مخصوصا مدل سوپر فست

    پاسخ
  6. محمد
    سوابق: (108 دیدگاه) ,

    تنها فراری که واقعاً دوستش دارم همینه امکانات و پرفورمنس فوق العاده با قیمتی نسبتاً معقول.

    پاسخ
  7. سورنا
    سوابق: (277 دیدگاه) ,

    چقدر خوشگله واقعا 😍
    از نزدیک ببینیش دیکه هیچی …

    پاسخ
  8. علي،كيوج
    سوابق: (90 دیدگاه) ,

    منتظر عکس با رنگ قرمز مخصوص فراری بودم ولی تو هیچکدوم از عکسها نبود!

    پاسخ
  9. Alireza
    سوابق: (404 دیدگاه) ,

    دوتا ایراد اولا اون مانیتور اونقد پایینه که عملا استفاده نداره دوما این دکمه ها و ولومش که از ماشینای فیات اومده خیلی نمره منفیه تو تست موتور ترند از gtc4lusso هم به این نکته اشاره کرد

    پاسخ
    1. Ferrari
      سوابق: (1175 دیدگاه) ,

      متاسفانه اکثر برندها این کارو میکنن برای نمونه مرسدس s600 میباخ و بی ام و ۷۶۰ که بهترین و لوکس ترین مدل سری هفت هستش از کلید ها و بعضا قطهات داخلی پلاستیکی و بی کیفیت استفاده کردن.کاش فراری تو این قسمت ها هم از متریال با کیفیت استفاده میکرد تا حرف و حدیثی نباشه

      پاسخ
      1. asyonamrytin
        سوابق: (1 دیدگاه) ,

        فقط انگلیسی ها هستن استون مارتین تمامم چرمممممممممم

        پاسخ
  10. Danial
    سوابق: (279 دیدگاه) ,

    من هنوزم تو خوابم کالیفرنیا رو میبینم این یکی که دو نسل بعدیش شده لعنتی چقدر من این تیپ فرارری رو دوست دارم کلاً فرارری عالیه تو رده بندی های ماشین اول تا 10هم فراریه بعد از ده ماشین های دیگه هستن.
    سلطان ♥

    پاسخ
    1. Danial
      سوابق: (279 دیدگاه) ,

      آقا اسن این خاک ایتالیا چی داره هر چی ماشین ازش میاد بیرون انقدر جذابه ♥

      پاسخ
  11. astonmarrtn
    سوابق: (116 دیدگاه) ,

    راستش خوشم نیومد 10000000 در صد db11 ولانته هم لوکسه هم زیادی نرمه هم استون بریتانیایی هست رو بر میدارم مابینش خیلی شلوغه چشممو ازییت منیکنه

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.