فراری

گرامیداشت 90 سال حضور پرافتخار فراری در موتور اسپورت

فراری با برگزاری مراسمی خاص در موزه‌ی مشهور خود در مارانللو به استقبال گرامیداشت نودمین سالگرد حضور در مسابقات خودرویی می‌رود. این موزه از پنجم ژوئن پذیرای بازدیدکنندگان بوده و تا ماه می ۲۰۲۰ نیز میزبانی این رویداد خاص را بر عهده خواهد داشت.


احتمالاً با گرامیداشت هفتادمین سالگرد فراری در سال ۲۰۱۷ آشنایی دارد اما در واقع سابقه‌ی بخش مسابقه‌ی فراری اسکودریا بیشتر از بخش خودروهای جاده‌ای این برند است.


داستان اسکودریا فراری از حدود یک قرن پیش و زمانی که انزو فراری در حال ساخت خودروهای مسابقه‌ای برای آلفارومئو بوده آغاز شده است.


او در سال ۱۹۳۹ تیم را ترک کرده و اقدام به ساخت خودروهای مسابقه‌ای خودش کرد. البته وجود توافقنامه‌ی با آلفارومئو باعث شده بود انزو فراری نتواند در ۴ سال اول از خودروهای مسابقه‌ای با نام خود استفاده کند. به همین خاطر انزو فراری شرکتی با نام اتو آویو کاستروزیونی تأسیس و اولین خودروی شرکت یعنی ۸۱۵ را در سال ۱۹۴۰ روانه‌ی مسابقات کرد.


مراسم فراری در موزه‌ی مارانللو شامل نمایش برخی از جذاب‌ترین خودروهای تاریخ این شرکت می‌باشد. از جمله‌ی این خودروها می‌توان به فراری D50 اشاره کرد که در رانندگی آن در مسابقات فرمول ۱ بر عهده‌ی خوان مانوئل فانجیوی مشهور بوده است. خودروی ۲۴۶ فرمول ۱ رانده شده توسط مایک هاوتورن و ۱۵۶ فرمول ۱ با رانندگی جان استراتیس در سال ۱۹۶۳ نیز جزو دیگر خودروهای خاص این رویداد هستند.


آلفارومئو ۸C 2300 اسپایدر ۱۹۳۲ که اولین خودرو با لوگوی اسب رقصان فراری بوده نیز به همراه اکثر خودروهای مسابقه‌ای اخیر این شرکت همچون F2004 (با رانندگی میشائیل شوماخر) و F2007 (با رانندگی کیمی رایکونن) به نمایش درآمده‌اند. فراری همچنین خودروهای جاده‌ای منحصربه‌فردش از جمله ۲۸۸ GTO، F40، F50، انزو، لافراری و نمونه‌ای اندازه کامل از خودروی مسابقه‌ای تک دستگاهی P80/C را در معرض دید بازدیدکنندگان گذاشته است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. Abbas

    ۲۳ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (875 ديدگاه)

    خدایا اگه اینجا بهشت نیس پس کجاس؟؟یه لحظه خودمو تو عکس سومی وسط اون ماشینا تصور کردم،ای خدااا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. Ferrari

    ۲۳ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (1886 ديدگاه)

    امیدوارم فراری دوباره به اون دوران باشکوه گذشته برگرده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. بهنام

    ۲۴ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (492 ديدگاه)

    نهایت شکوه و اصالت. تاریخچه ای غنی و پرافتخار. حتی از روی عکس ها هم میشه اختلاف سطح رو با دیگر کمپانی ها درک کرد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. میلاد

    ۲۴ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (2 ديدگاه)

    جان سرتیس درسته

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا