عملکرد قوی فورد سوپر دیوتی 2017 در تست‌های تصادف

تراک‌ها، مستحکم ساخته می‌شوند و مستحکم یعنی امن… درست است؟ از نظر تئوری شاید، اما همیشه این‌گونه نیست. در حقیقت تنها یک پیکاپ هِوی دیوتی بالاترین رتبه‌ی ایمنی را از سازمان ملی ایمنی ترافیک بزرگراه NHTSA به دست آورده است.

2017-ford-f-250-crew-cab-awarded-5-stars-for-safety-by-the-nhtsa_3
نام این تراک فورد سوپر دیوتی جدید (F-250 Cab 4×2) است که حالا با توجه به برنامه ارزیابی جدید خودروها، مدلی 5 ستاره محسوب می‌شود. هرچند این خودرو از برادر کوچک‌تر خود جدا است اما در بدنه‌ی آن از آلومینیوم استفاده شده و فریم فولادی با کشش بالا دارد.

2017-ford-f250-f350-super-duty-nhtsa-crash
با به دست آوردن بالاترین امتیاز در تست‌های تصادف از جلو و کنار (همانند مدل قبلی)، جدیدترین تراک هِوی دیوتی فورد در کل 5 ستاره‌ی ایمنی را به دست آورده و آن را به اولین تراک هِوی دیوتی تبدیل کرده که توانسته چنین امتیازی به دست بیاورد.

2017-ford-f-250-lariat-4x4-and-2017-ford-f-350-lariat-4x4-67l-front-three-quarter
این خبر تنها اندکی پس از نتایج ضعیف نیسان تایتان (که خبر آن در پدال هم منتشر شد) روی خبرگزاری‌ها منتشر شده است. البته تایتان تراکی سبک‌تر محسوب شده و در تست‌های تصادف آن استانداردهای متفاوتی وجود داشته‌اند.

2017-ford-f-250-lariat-4x4
نیسان تایتان و فرونتیر به منظور تلاش برای کسب 5 ستاره ایمنی به تست‌های NHTSA فرستاده خواهند شد. تا به اینجا هوندا ریجلاین تنها پیکاپی است که بالاترین امتیاز ایمنی را از IIHS دریافت نموده است.

درباره نویسنده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

10 دیدگاه

  1. (ali (CHEVY NOVA
    سوابق: (2787 دیدگاه) ,

    ای ولا فورد
    خیلی حال کردم

    پاسخ
  2. Madjid
    سوابق: (9790 دیدگاه) ,

    👏👏👏
    اینجور پیکاپ غولی کمتر از 5 ستاره اصلا شایستش نیست.
    جالبه در عکس شماره 3 عقبش 4 لاستیک داره و در عکس 4 عقبش 2 لاستیک.

    فکر کنم F350 عکس سوم باشه وF250 چهارمی.

    پاسخ
  3. mehran.Jy
    سوابق: (139 دیدگاه) ,

    مگه اینم تست می کنن!!
    اینو باید بزنن به بقیه ماشینا
    مقاومت اونا رو بسنجن. نه اینکه اینو سوژه کن
    افت داره براش

    پاسخ
  4. سیدامین فاخر
    سوابق: (22 دیدگاه) ,

    کامیونیه واسه خودش تو منطقه ای که فروش پیکاب ها چند برابر سگمنتهای دیگه س باید هم به فکر امنیتش باشن

    پاسخ
  5. امیر.عارف
    سوابق: (459 دیدگاه) ,

    حیف که پراید با این وام 25 تومنی بالای 40 در اومده وگرنه با این شاخ به شاخ میکردم تا حساب کار دستشون بیاد ههههههه

    پاسخ
  6. احسان(احسان سابق)
    سوابق: (2469 دیدگاه) ,

    خودرو باید امن باشه و خودرویی که امن نیست به هیچ دردی نمیخوره حالا میخواد امریکایی باشه یا المانی یا ژاپنی. خوب میشد که مهندسای فورد به همون اندازه که به ایمنی اف 150 اهمیت دادن، روی ایمنی موستانگ هم کار میکردن.

    پاسخ
    1. Nima
      سوابق: (1009 دیدگاه) ,

      ماستنگ رو یه کوتاهى کردن
      ایشالا درست میشه.
      انسان جایز الخطاس

      پاسخ
  7. Man
    سوابق: (69 دیدگاه) ,

    ماشین با این عزمت و هم مگه تست میکنن. ما تو تبریز یکیشو از نزدیک دیدیم کاپوتش درست پیشونی منو میگیره . یعنی هر جور با سواری تصادف کنه ماشینه سواری میره زیرش. انگار تریلی له ش کرده باشه

    پاسخ
  8. احمد باقری
    سوابق: (4715 دیدگاه) ,

    آفرین، جوری از آلومینیوم و فولاد استفاده کرده که هم وزن کمتر بشه و هم استحکام افزایش پیدا کنه.

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.
x