فوردکادیلاک

فورد برای فیس‌لیفت نویگیتور، نسل جدید اسکالید را معیار قرار می‌دهد

اخیراً مشخص شده که فورد برخی از محصولات جنرال موتورز را به‌منظور بررسی و محک زدن، خریداری کرده است. مثلاً چندی پیش دیده شد که فورد یک شورلت کوروت C8 را در اختیار دارد و حالا هم یک کادیلاک اسکالید جدید در مرکز توسعهٔ فورد دیده شده است. این موضوع به‌وضوح نشان می‌دهد که فورد می‌خواهد نسل جدید اسکالید را با نویگیتور خود که قرار است برای مدل ۲۰۲۲ به‌روزرسانی میان‌دوره‌ای را تجربه کند مقایسه نماید.

البته اینکه خودروسازان محصولات یکدیگر را معیار قرار داده و محک بزنند اتفاق جدیدی نیست و سال‌ها است که شاهد آن هستیم اما دلیل روشنی وجود دارد که چرا فورد به اسکالید جدید علاقه نشان داده است. در سه‌ماههٔ نخست سال جاری، اسکالید با فروش ۹,۸۴۲ دستگاه، بر فروش بخش شاسی‌بلندهای فول سایز لوکس سلطه داشته است. این رقم تقریباً دو برابر فروش ۴,۸۳۲ دستگاهی نویگیتور در همین مدت بوده است. البته شاسی‌بلند پرچم‌دار لینکلن از اینفینیتی QX80 با فروش ۴,۳۴۲ دستگاه و ب‌ام‌و X7 با ۵,۱۲۱ دستگاه پیشی گرفته و پس از اسکالید و مرسدس بنز GLS به سومین خودروی پرفروش این کلاس تبدیل شده است.

در همین حال، طبق گزارش‌ها، تقاضا برای نسل جدید اسکالید بسیار زیاد است تا جایی که کادیلاک نمی‌تواند به آن پاسخ دهد؛ بنابراین به‌احتمال‌زیاد در آینده هیچ خودرویی نخواهد توانست این غول لوکس آمریکایی را از تخت پادشاهی خود پایین بکشد اما وقتی فورد از نزدیک یک اسکالید را بررسی کند، احتمالاً به بهتر شدن نویگیتور کمک خواهد کرد تا بتواند به جایگاه برجسته‌تری در این بخش پرسود دست پیدا کند.

نسل جدید اسکالید روی پلت‌فرم نردبانی T1 جنرال موتورز ساخته شده که با شورلت سیلورادو و جی‌ام‌سی یوکان مشترک است. برای این نسل، علاوه بر پیشرانهٔ ۶.۲ لیتری V8 بنزینی ۴۲۰ اسب بخاری قبلی، یک موتور ۳ لیتری شش سیلندر خطی توربودیزل با ۲۷۷ اسب بخار قدرت هم ارائه شده است. این در حالی است که نویگیتور فقط با یک موتور ۳.۵ لیتری V6 توئین توربو به بازار عرضه می‌شود که ۴۵۰ اسب بخار قدرت دارد. قیمت اسکالید از ۷۷,۸۴۰ دلار و قیمت نویگیتور از ۷۸,۶۴۵ دلار آغاز می‌شود.

خودرو

فروش سه‌ماههٔ اول ۲۰۲۱

فروش سه‌ماههٔ اول ۲۰۲۰

کادیلاک اسکالید ۹,۸۴۲ دستگاه ۵,۶۲۰ دستگاه
مرسدس بنز GLS ۷,۵۳۳ دستگاه ۶,۳۸۱ دستگاه
لینکلن نویگیتور ۴,۸۳۲ دستگاه ۳,۸۲۶ دستگاه
ب‌ام‌و X7 ۴,۷۶۳ دستگاه ۴,۵۸۲ دستگاه
اینفینیتی QX80 ۴,۳۴۲ دستگاه ۵,۵۹۸ دستگاه
لکسس LX ۱,۳۴۰ دستگاه ۸۴۶ دستگاه

امیر دهقان

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مشابه

‫۲۴ دیدگاه‌ها

  1. Nima+RST

    ۱۴ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (90 ديدگاه)

    پس چراغای اینم باریک شد رفت
    فک کنم تا پنج سال دیگه همه محصولات همه کمپانیا چراغاشون باریک شده باشه
    گرچه همین الانم تقریبا اینطور شده

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. Iman99

      ۱۶ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (347 ديدگاه)

      مثل تویوتا که کادیلاک اسکالید رو برای ساخت نسل جدید لندکروز رو معیار قرار داده و براساس اون ساختش.

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  2. Silent

    ۱۴ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (247 ديدگاه)

    آمار ارقام گویاس!! در اصل “اسکالید سگمنته” اینجا

    موافقم ۰
    مخالفم ۱
    1. porsche

      ۱۵ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (602 ديدگاه)

      نه مدل ایکس اینجا سنگ محکه!!

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  3. زیزیگولو

    ۱۴ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (2378 ديدگاه)

    اینجوری که پیداست فورد نویگیتور جدید از خیلی جهات نسبت به مدلای قبل از خودش تو این سگمنت بهبود‌ایی پیدا میکنه که باعث افزایش کارآییو عملکرد بالاترو جذابتر شدن این نسخه خاهد شد

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  4. امیرحسین

    ۱۴ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (407 ديدگاه)

    سلام.
    خسته نباشید جناب دهقان.
    صبح همگی بخیر.
    این ۲ تا مثل QX80 و LX هستند نسبت به هم و یه جورایی مثل GLS و X7 و یا کولینان و بنتایگا تا حدودی.
    دوستان راجع به فورد اسکروچ یا اسکرش اطلاعی دارین؟

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  5. امیرحسین

    ۱۴ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (407 ديدگاه)

    یادم رفت😅دوستان جسارتا اطلاعی دارین که کی فیس لیفتش معرفی میشه؟
    چقدر LX کم فروخته؟!
    حتی خوده برنداشونم شبیه همن،بنز و ب ام و(البته آئودی هم هست که میشه X7,GLS و Q9)،لینکلن و کادیلاک،اینفینیتی و لکسس،رولز و بنتلی.
    مطمئنا نسل جدید LX بیاد حداقل از اینفینیتی بهتر میشه.
    بنظرم میشه دوم از لحاظ فروش بعد از اسکالید.شاید.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  6. MOHAMMAD.DEMON

    ۱۴ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (1178 ديدگاه)

    به نظرم لینکلن با ارائه موتور ۸ سیلندر
    همچنین پکیج های اسپورت
    و ارائه نسخه هیبرید میتونه به اسکالید نزدیک بشه

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
  7. MOHAMMAD.DEMON

    ۱۴ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (1178 ديدگاه)

    و یه چیزی که می‌تونه لینکلن واقعا سر زبون ها بندازه
    ارائه یه خودروی جعبه ای شکل آفرود بر اساس فورد برانکو هستش
    لوکس تر و با قابلیت افرود کمتر نسبت به برانکو

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
  8. امیرحسین

    ۱۴ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (407 ديدگاه)

    من فکر میکردم اسکالید بر اساس سابربن ساخته شده.
    دوستان جی ام سی یوکان بر نسخه جی ام سی از سابربن نیست؟مثل سیرا که نسخه جی ام سی از شورولت سیلورادو هست؟من فکر میکردم هم اسکالید و هم یوکان بر روی پلتفرم سابربن هستند و نسخه خودشونو از شورولت ساختند!

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. datsun

      ۱۴ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (2010 ديدگاه)

      پلتفرم‌های زیر مجموعه‌ های جنرال همه مشترک هستن و زیر مجموعه فورد هم با فورد مشترک.

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  9. akrh78

    ۱۴ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (994 ديدگاه)

    کمبود تنوع موتور نویگیتور رو عقب نگه داشته
    دوتا موتور اضافه کنن کلی خریدار جدید رو میکشن سمت خودشون

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  10. Reza Waffen SS

    ۱۴ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (2690 ديدگاه)

    یعنی اینفینیتی اینقدر فروش داشته، پشمام

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. Aryan🥋🥋🥋judo

      ۱۴ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (564 ديدگاه)

      اتفاقا منم تعجب کردم اینفینیتی با اینکه خیلی قدیمی شده ولی داره خوب میفروشه من که فکر میکنم مدیران اینفینیتی فک میکنن دلیلی نداره بخوان نسل جدید بدن ولی لکسس خیلی از نظر قیافه و به روز بودن از اینفینیتی بهتره ولی چرا مردم میرن سمت اینفینیتی نمیدونم اگه نسل جدید اینفینیتی بیاد که با این اوصاف فک کنم رقیب اصلی اسکالید بشه

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. datsun

        ۱۴ تیر ۱۴۰۰
        سوابق: (2010 ديدگاه)

        Qx80 چند سالی هست فروش چند برابری نسبت lx در آمریکا داره علتش رو هم نمیدونم حتی قبل از فیس لیفت.

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
  11. Elmiraj

    ۱۴ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (2278 ديدگاه)

    اضافه کردن سیستم خودران ، نمایشگر های بزرگ و بیشتر و البته مهم تر همه یک موتور V8 کایوت ناویگیتور را شاید از اسکالید هم معروفتر و پرفروش تر کنه….
    .
    جدا از این هر دو باید خود را برای ورود گرند واگونیر آماده کنند…

    موافقم ۲
    مخالفم ۰
  12. Ninja

    ۱۴ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (948 ديدگاه)

    افرین به اینفیتی فروشش تو سه ماهه اول از لینکن بیشتر و ۳۲ تا اختلاف با اسکالید و از بنز کمتره
    این برام خیلی چالبه با اینکه قدیمیه انقدر فروش میره افرین به نیسان ولی تویوتا …..
    چجوری انقدر فروش میرن ژاپنی ها وقتی همه ایرانیا المانی و امریکایی ها رو بهشون ترجیح میدن اونا مدرن ترن زیباترن قویترن ولی ژاپن پرچمش بالاس

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. Elmiraj

      ۱۴ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (2278 ديدگاه)

      دلیل فروش خوب QX80 شروع قیمتی ۶۹,۱۵۰ دلاری آن هست که به طور متوسط ۸ هزار دلار کمتر از دیگر رقباست …
      و دلیل فروش کمتر ناویگیتور نسبت به اسکالید هم اینه که ۹۰ درصد فروش ناویگیتور در نسخه فول Black-label هست که قیمت آن از ۹۷ هزار دلار شروع میشه .

      موافقم ۲
      مخالفم ۰
  13. امیرحسین

    ۱۴ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (407 ديدگاه)

    بله تشکر جناب datsun,کاملا درست میفرمائید🌹.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  14. بهزاد

    ۱۴ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (1551 ديدگاه)

    در جدول فروش فکر میکنم آمار مرسدس GLS اشتباه باشه و عدد ۷۵۳۳ رقم دقیقه.
    با تشکر

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  15. Amirreza

    ۱۴ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (2183 ديدگاه)

    این دو تا همینطوریش خیلی شبیه همن چه برسه که بخوان همدیگرو معیار کنن

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  16. R@m!n

    ۱۴ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (1281 ديدگاه)

    بزرگترین ضعف لینکلن نویگیتور تنوع موتوری هست و گرنه تو خیلی موارد از اسکالید برتره. بنظرم این حرکت فورد بیشتر برای رقابت با جیپ هست تا اسکالید.

    در کل من هر دو ماشیینو بشدت دوست دارم و با اضافه شدن جیپ رقابت بسیار جذاب تر میشه.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. Amir Machine

      ۱۴ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (946 ديدگاه)

      اسکالید هم تا نسل قبلی فقط با همون یه موتور ۶.۲ لیتری V8 عرضه میشد، تازه تو این نسل یه موتور دیزلی هم براش ارائه کردن که فکر نمیکنم خیلی باب سلیقه آمریکاییا باشه و بازم گزینه اصلی همون ۶.۲ لیتری خواهد بود
      گرند واگنییر هم که فقط با یه موتور ۶.۴ لیتری V8 عرضه میشه، پس رقبای اصلی نویگیتور هم تنوع موتوری ندارن
      مشکل نویگیتور بنظر من اینه که موتورش V6 توئین توربوئه، آمریکاییا هنوز هم V8 تنفس طبیعی رو ترجیح میدن

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. R@m!n

        ۱۴ تیر ۱۴۰۰
        سوابق: (1281 ديدگاه)

        کاملا درسته حرفت اما نویگیتور از دو رقیبش پیرتره تو این نسل و اسکالید و واگونییر قطعا در اینده با موتورای متنوع تری تولید میشن. حتی امکان معرفی مدلای الکتریکی هم هست.

        موافقم ۰
        مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا