فولکس واگن

رکورد فولکس‌واگن I.D. R پایکس پیک چگونه به دست آمد؟!

دست‌اندرکاران وب‌سایت موتور اسپورت یک فرصت بسیار ویژه برای همراهی با تیم موتور اسپورت فولکس‌واگن در مسابقات Pikes Peak داشتند. در آن زمان مشخص نبود که I.D. R پایکس پیک خواهد توانست رکورد جدیدی برای خودروهای الکتریکی ثبت کند.


تیم موتور اسپورت فولکس‌واگن پس از ترک مسابقات قهرمانی رالی جهانی در سال ۲۰۱۶ تصمیم به حضور در این مسابقات گرفت. مقامات این شرکت خواستار خودرویی الکتریکی بودند و پس از بررسی‌های فراوان تیم مسابقه تصمیم گرفت تا به مسابقات بین‌المللی Pikes Peak بازگردد. این مسابقات مشهور قبلاً صحنه ناکامی فولکس بوده زیرا مدل GTI با دو پیشرانه در سال ۱۹۸۷ نتوانست رکورد درخوری ثبت نماید. در همان سال والتر رول با یک دستگاه آئودی اسپورت کواترو S1 E2 برنده شد.


از نقطه نظر مهندسی، این مسابقات یک فرصت ویژه برای مهندسان است. تنها قوانین اصلی به امنیت راننده مربوط می‌شوند. قوانین خاصی برای آئرودینامیک و قوای محرکه وجود ندارد. تیم موتور اسپورت فولکس‌واگن برای ثبت رکورد کلی جدید با یک هیولای کاملاً متفاوت وارد میدان شده است.


رومین دوماس راننده این خودرو کاملاً خوشحال است. او در مصاحبه‌ای کوتاه گفته که I.D. R Pikes Peak از جمله محبوب‌ترین خودروهایی بوده که پشت فرمانش نشسته است. شایان ذکر است دوماس راننده‌ای با افتخارات فراوان در لمانز می‌باشد.

دوماس در ۲۴ ژوئن توانست مسیر ۲۰ کیلومتری مسابقه را با زمان ۷ دقیقه و ۵۷.۱۴۸ ثانیه طی کند و به اولین فردی تبدیل شود که رکورد زیر ۸ دقیقه را ثبت کرده است. سباستین لوب قبلاً پشت فرمان یک پژو ۲۰۸ تیون شده زمان ۸ دقیقه و ۱۳.۸۷۸ ثانیه را ثبت کرده بود. دوماس گفته می‌تواند زمان سریع‌تری را نیز ثبت کند.

او در نهایت می‌گوید:

من از این عملکرد راضی هستم اما اگر بخش میانی مسیر مسابقه خشک باشد می‌توانم سریع‌تر هم برانم.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. مهدی

    ۶ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (2371 ديدگاه)

    چرا چیزی از پیشرانش نگفتین

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. Mohammadreza

    ۶ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (870 ديدگاه)

    بنظرتون این خودرو سریع تره یا پورشه 919evo یا ماشین های فرمول وان؟
    فولکس I. D. R پایکس پیک __لایک
    پورشه 919 evo هیبرید__دیس لایک

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا