ظهور نسل هفتم گلف

فولکس واگن بعد از تست های خیابانی گلف جدید، رسما از مدل 2013 آن در گالری ملی برلین رونمایی کرد .

2013 Volkswagen Golf

گلف جدید با طرحی تکاملی و با تکیه برشخصیت سازی خطوط و سطوح کشیده ، طرحی به دور از محافظه کاری را ارائه می دهد . به طورکلی ماشین ابعادی به طول 4255 میلی متر ، 1799 میلی متر عرض و 1452 میلی متر ارتفاع را دارا می باشد ، که این ارقام نشان دهنده ی این است که 13 میلی متر پهن تر و 28 میلی متر کوتاه تر از نسل قبلی خود شده است . چراغ های زنون ،  و چرخ های 15-17 اینچی از دیگر مواردی است که توجه را به خود جلب می کنند .


ممکن است که نمای بیرون چندان مسحور کننده نباشد ، اما در طراحی کابین شاهد جهش و تحولی عظیم نسبت به نسل های پیشین هستیم . در راستای آسایش راننده صندلی  راحتی با تشک کف مخصوص تعبیه شده که دسترسی راننده به فرمان چرمی را آسان تر می کند . طرح های مختلف برای سطوح با 3 رنگ بندی متفاوت ، پوشش آلکانترا برای صندلی های اسپرت ، نورپردازی کابین متناسب با محیط ، به کارگیری روکش های فلزی ، بهبود سیستم تهویه ، صندلی تاشوی عقب و سیستم اطلاع رسانی لمسی با صفحه نمایش 5 یا 5.8 یا 8 اینچی ، این در حالیست که نسل اولیه دارای صفحه نمایش سیاه سفیدی بود که تنها به ارائه اطلاعات اولیه از قبیل تنظیمات خودرو ، گزینه های کنترل آب و هوا و زمان و تاریخ بسنده می کرد اما حالا در نسل هفتم نمایشگری به کاررفته که تنها با شناسایی انگشت در نزدیکی خود ، شما را به جهانی سرشار از اطلاعات مختلف می برد . همچنین اتصالات MP3/Bluetooth/iPod/AUX/SD Card  ، سنسور پارکینگ ، سیستم آپشنال مسیریابی از دیگر مواردی است که کابین نسل هفتم به خود دیده است . علاوه براین به لطف افزایش فاصله ی دو محور جلو و عقب به میزان 1750 میلی متر  فضای پای عقب و فضای بار به ترتیب 15 میلی متر و 30 لیتر افزایش یافته است .

2013 Volkswagen Golf

برای افزایش ایمنی از سیستم ترمز multi-collision ، سیستم جلوگیری از تصادف ، سیستم کروز کنترل تطبیقی ، ترمز اضطراری در مناطق شهری ، قفل دیفرانسیل الکتریکی XDS و سیستم تشخیص خستگی استفاده شده است .

نسل هفت گلف را می توان با 5 حالت مختلف در رانندگی تجربه کرد که عبارتند از :  Eco، Sport، Normal،Individual و Comfort . که در حالت Ecco تهویه مطبوع و سایر سیستم های جانبی برای کاهش مصرف سوخت بهینه سازی شده اند . و اما در زیر هود شاهد موتورهای جدیدی هستیم که به سیستم های start/stop  و احیای انرژی ترمز مجهز شده اند . موتورهای در نظر گرفته شده برای نسل هفتم گلف عبارتند از :

  •  موتور 1.2 لیتری TSI ، قدرت 85 اسب بخار ، مصرف 4.9 لیتر در 100 کیلومتر و انتشار گاز CO2 به میزان 113 گرم در هر کیلومتر
  •  موتور 1.4 لیتری TDI مجهز به تکنولوژی غیرفعال کردن سیلندرها ، قدرت 140 اسب بخار ، مصرف 4.9 لیتر در 100 کیلومتر و انتشار گاز CO2 به میزان 112 گرم در هر کیلومتر
  •  موتورهای 1.5 لیتری TDI با قدرت های 105 و 150 اسب بخار و  به ترتیب با مصرف های 3.8 و 4.1 لیتردر 100 کیلومتر و انتشار گاز CO2 به ترتیب به میزان 99 و 106 گرم در هر کیلومتر
  • و  سرانجام موتور BlueMotion با مصرف 3.2 لیتر در هر 100 کیلومتر و انتشار 85 گرم گاز CO2 در هر کیلومتر

این خودرو به دلیل استفاده از پلت فرم MQB 100 کیلوگرم از نسل قبلی خود سبک تر است . گلف جدید در نمایشگاه خودروی پاریس در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت و قیمت پایه ای 16,975 یورو برایش در نظر گرفته شده است .

درباره نویسنده

محمدرضا ریاضی ، همراه با شما در دنیای هیجان انگیز خودرو

مطالب مرتبط

21 دیدگاه

  1. ali
    سوابق: (5 دیدگاه) ,

    واقعا زیباست

    فقط قیمتش رو ای کاش میگفتید

    پاسخ
    1. TESO
      سوابق: (13 دیدگاه) ,

      قیمت پایه ای 16,975 یورو برایش در نظر گرفته شده است .
      با دقت بخون استاد

      پاسخ
    2. مسی
      سوابق: (271 دیدگاه) ,

      قیمت پایه ای 16,975 یورو 😀

      یورو هم که 27,980 هست 😀

      110% هم که باید واسه عوارض بدیم 😀

      تازه پول چایی و حق دلالی و … هم هست 😀

      با این حساب قیمت این ماشین 100 میلیون رو رد میکنه 😀

      مملکته داریم 😀

      پاسخ
      1. mahsa
        سوابق: (18 دیدگاه) ,

        فکر کن گمرک وجود نداشت:
        کمری می خریدیم 43 ملیون نه 110!
        چون خودروییه که قیمتش خیلی رفته بالا گفتم ماشین خوبیم که هست.

        پاسخ
      2. فرید
        سوابق: (157 دیدگاه) ,

        خب صد میلیون رو رد کنه!
        کافیه یه نمایندگی بزنن وارد کنن ببین اگه جماعت پولدار و دلال براش صف نبستن، همین الان تا فروش ماشین باز میشه به فردا نرسیده ثبت نامش پر میشه!

        پاسخ
  2. هادی مرتضوی
    سوابق: (45 دیدگاه) ,

    با این که رقباش خیلی شاخن ولی سلطان کلاسشه خدا وکیلی…!

    پاسخ
  3. علیرضا
    سوابق: (50 دیدگاه) ,

    آیا میشه یه روز بریم اونورو بدون ناراحتی و اجبار ماشین بخریمو سوار شیم ؟
    یا اینکه اونور زحمت بکشن بیان اینور ما اذیت نشیم.

    بخدا …..

    پاسخ
  4. احمد.ف
    سوابق: (463 دیدگاه) ,

    همون دو سه نسل پیشش رو هم به ما بیدن راضی هستیم!!!

    پاسخ
  5. امیرعلی
    سوابق: (46 دیدگاه) ,

    نسبت به ماشینای دیگه با گلف حال نمیکنم

    پاسخ
  6. ناصر
    سوابق: (191 دیدگاه) ,

    امکانات و کیفیت داره در حد المپییییییییییییییییک ولی لا مصب رخ ضایعی داره…البته با احترام به تمام نظرات من زیاد از شکل و شمایلش خوشم نمیاد

    پاسخ
  7. سایه
    سوابق: (66 دیدگاه) ,

    بابا مصرفش رو بچسبید اسب بخارش یه ذره از ماشینای ایرانی بیشته ولی مصرفش 3.1 واااااااای
    بعدا میگن قیمت هر لیتر بنزین اونجا دو دلاره خب اگه این ماشینو داشته باشی ده دلار هم بدن بازم کمه

    پاسخ
  8. hesan
    سوابق: (485 دیدگاه) ,

    همه ی خوبیاش به کنار.پارک اتوماتیک شم به کنار. very very goooooooood

    پاسخ
  9. خالی بند
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    همه ماشینای دنیا یه طرف پراید هم یه طرف عمرا اگر لنگشو پیدا کنی…
    آخه اینم شد ماشین خیلی زشته.قیمت و مصرفش بالا. امکاناتش خیلی خیلی خیلی خیلی پایینه باید بگم در مقابل خودرو های ساخت خودمون هیچی نداره
    در کل مزخرفه
    آشغاله
    بدرد نخوره
    به عنوان سطل زباله باید ازش استفاده کرد

    پاسخ
  10. داریوش
    سوابق: (5 دیدگاه) ,

    باید ببینیم ویژگیها و مخصوصا موتور و شتاب R و GTI چطوره؟
    ولی کلا من از نسل پنجمش بیشتر از بقیه خوشم میاد، تو دل برو تر بود!!!!

    پاسخ
  11. 2AKShz
    سوابق: (12 دیدگاه) ,

    تاسف برای خودرو سازان داخلی…و ما که تندر 90 میخریم واسه کم مصرفی.

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.
x