فولکس واگن

ظهور نسل هفتم گلف

فولکس واگن بعد از تست های خیابانی گلف جدید، رسما از مدل ۲۰۱۳ آن در گالری ملی برلین رونمایی کرد .

۲۰۱۳ Volkswagen Golf

گلف جدید با طرحی تکاملی و با تکیه برشخصیت سازی خطوط و سطوح کشیده ، طرحی به دور از محافظه کاری را ارائه می دهد . به طورکلی ماشین ابعادی به طول ۴۲۵۵ میلی متر ، ۱۷۹۹ میلی متر عرض و ۱۴۵۲ میلی متر ارتفاع را دارا می باشد ، که این ارقام نشان دهنده ی این است که ۱۳ میلی متر پهن تر و ۲۸ میلی متر کوتاه تر از نسل قبلی خود شده است . چراغ های زنون ،  و چرخ های ۱۵-۱۷ اینچی از دیگر مواردی است که توجه را به خود جلب می کنند .

ممکن است که نمای بیرون چندان مسحور کننده نباشد ، اما در طراحی کابین شاهد جهش و تحولی عظیم نسبت به نسل های پیشین هستیم . در راستای آسایش راننده صندلی  راحتی با تشک کف مخصوص تعبیه شده که دسترسی راننده به فرمان چرمی را آسان تر می کند . طرح های مختلف برای سطوح با ۳ رنگ بندی متفاوت ، پوشش آلکانترا برای صندلی های اسپرت ، نورپردازی کابین متناسب با محیط ، به کارگیری روکش های فلزی ، بهبود سیستم تهویه ، صندلی تاشوی عقب و سیستم اطلاع رسانی لمسی با صفحه نمایش ۵ یا ۵.۸ یا ۸ اینچی ، این در حالیست که نسل اولیه دارای صفحه نمایش سیاه سفیدی بود که تنها به ارائه اطلاعات اولیه از قبیل تنظیمات خودرو ، گزینه های کنترل آب و هوا و زمان و تاریخ بسنده می کرد اما حالا در نسل هفتم نمایشگری به کاررفته که تنها با شناسایی انگشت در نزدیکی خود ، شما را به جهانی سرشار از اطلاعات مختلف می برد . همچنین اتصالات MP3/Bluetooth/iPod/AUX/SD Card  ، سنسور پارکینگ ، سیستم آپشنال مسیریابی از دیگر مواردی است که کابین نسل هفتم به خود دیده است . علاوه براین به لطف افزایش فاصله ی دو محور جلو و عقب به میزان ۱۷۵۰ میلی متر  فضای پای عقب و فضای بار به ترتیب ۱۵ میلی متر و ۳۰ لیتر افزایش یافته است .

۲۰۱۳ Volkswagen Golf

برای افزایش ایمنی از سیستم ترمز multi-collision ، سیستم جلوگیری از تصادف ، سیستم کروز کنترل تطبیقی ، ترمز اضطراری در مناطق شهری ، قفل دیفرانسیل الکتریکی XDS و سیستم تشخیص خستگی استفاده شده است .

نسل هفت گلف را می توان با ۵ حالت مختلف در رانندگی تجربه کرد که عبارتند از :  Eco، Sport، Normal،Individual و Comfort . که در حالت Ecco تهویه مطبوع و سایر سیستم های جانبی برای کاهش مصرف سوخت بهینه سازی شده اند . و اما در زیر هود شاهد موتورهای جدیدی هستیم که به سیستم های start/stop  و احیای انرژی ترمز مجهز شده اند . موتورهای در نظر گرفته شده برای نسل هفتم گلف عبارتند از :

  •  موتور ۱.۲ لیتری TSI ، قدرت ۸۵ اسب بخار ، مصرف ۴.۹ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر و انتشار گاز CO2 به میزان ۱۱۳ گرم در هر کیلومتر
  •  موتور ۱.۴ لیتری TDI مجهز به تکنولوژی غیرفعال کردن سیلندرها ، قدرت ۱۴۰ اسب بخار ، مصرف ۴.۹ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر و انتشار گاز CO2 به میزان ۱۱۲ گرم در هر کیلومتر
  •  موتورهای ۱.۵ لیتری TDI با قدرت های ۱۰۵ و ۱۵۰ اسب بخار و  به ترتیب با مصرف های ۳.۸ و ۴.۱ لیتردر ۱۰۰ کیلومتر و انتشار گاز CO2 به ترتیب به میزان ۹۹ و ۱۰۶ گرم در هر کیلومتر
  • و  سرانجام موتور BlueMotion با مصرف ۳.۲ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر و انتشار ۸۵ گرم گاز CO2 در هر کیلومتر

این خودرو به دلیل استفاده از پلت فرم MQB 100 کیلوگرم از نسل قبلی خود سبک تر است . گلف جدید در نمایشگاه خودروی پاریس در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت و قیمت پایه ای ۱۶,۹۷۵ یورو برایش در نظر گرفته شده است .

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

محمدرضا ریاضی

محمدرضا ریاضی ، همراه با شما در دنیای هیجان انگیز خودرو

مطالب مشابه

‫۲۱ دیدگاه‌ها

  1. ali

    ۱۵ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (5 ديدگاه)

    واقعا زیباست

    فقط قیمتش رو ای کاش میگفتید

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. TESO

      ۱۵ شهریور ۱۳۹۱
      سوابق: (12 ديدگاه)

      قیمت پایه ای 16,975 یورو برایش در نظر گرفته شده است .
      با دقت بخون استاد

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. مسی

      ۱۵ شهریور ۱۳۹۱
      سوابق: (269 ديدگاه)

      قیمت پایه ای 16,975 یورو :-D

      یورو هم که 27,980 هست :-D

      110% هم که باید واسه عوارض بدیم :-D

      تازه پول چایی و حق دلالی و … هم هست :-D

      با این حساب قیمت این ماشین 100 میلیون رو رد میکنه :-D

      مملکته داریم :-D

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. mahsa

        ۱۵ شهریور ۱۳۹۱
        سوابق: (18 ديدگاه)

        فکر کن گمرک وجود نداشت:
        کمری می خریدیم 43 ملیون نه 110!
        چون خودروییه که قیمتش خیلی رفته بالا گفتم ماشین خوبیم که هست.

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. فرید

        ۱۶ شهریور ۱۳۹۱
        سوابق: (155 ديدگاه)

        خب صد میلیون رو رد کنه!
        کافیه یه نمایندگی بزنن وارد کنن ببین اگه جماعت پولدار و دلال براش صف نبستن، همین الان تا فروش ماشین باز میشه به فردا نرسیده ثبت نامش پر میشه!

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. a-x1

    ۱۵ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (187 ديدگاه)

    Das Auto. VW

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. top gear uk

    ۱۵ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (19 ديدگاه)

    المانی ها رقیب ندارن.
    کارشون درسته.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. ابی

    ۱۵ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (55 ديدگاه)

    فایده نداره مصرفش بالاست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. هادی مرتضوی

    ۱۵ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (45 ديدگاه)

    با این که رقباش خیلی شاخن ولی سلطان کلاسشه خدا وکیلی…!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. علیرضا

    ۱۵ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (50 ديدگاه)

    آیا میشه یه روز بریم اونورو بدون ناراحتی و اجبار ماشین بخریمو سوار شیم ؟
    یا اینکه اونور زحمت بکشن بیان اینور ما اذیت نشیم.

    بخدا …..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. احمد.ف

    ۱۵ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (447 ديدگاه)

    همون دو سه نسل پیشش رو هم به ما بیدن راضی هستیم!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. Hesam

    ۱۵ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (28 ديدگاه)

    من از قیافش خوش نمیاد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. امیرعلی

    ۱۵ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (46 ديدگاه)

    نسبت به ماشینای دیگه با گلف حال نمیکنم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. ali

    ۱۵ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    فکر کنم رقیب این خودرو رنو کلیو نسل جدید باشد . به نظر من clio از این شاخ تر است .
    http://img2.netcarshow.com/Renault-Clio_2013_800x600_wallpaper_0c.jpg
    http://img2.netcarshow.com/Renault-Clio_2013_800x600_wallpaper_1d.jpg

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. ناصر

    ۱۶ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (191 ديدگاه)

    امکانات و کیفیت داره در حد المپییییییییییییییییک ولی لا مصب رخ ضایعی داره…البته با احترام به تمام نظرات من زیاد از شکل و شمایلش خوشم نمیاد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. سایه

    ۱۶ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (66 ديدگاه)

    بابا مصرفش رو بچسبید اسب بخارش یه ذره از ماشینای ایرانی بیشته ولی مصرفش 3.1 واااااااای
    بعدا میگن قیمت هر لیتر بنزین اونجا دو دلاره خب اگه این ماشینو داشته باشی ده دلار هم بدن بازم کمه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. hesan

    ۱۶ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (484 ديدگاه)

    همه ی خوبیاش به کنار.پارک اتوماتیک شم به کنار. very very goooooooood

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. خالی بند

    ۱۶ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    همه ماشینای دنیا یه طرف پراید هم یه طرف عمرا اگر لنگشو پیدا کنی…
    آخه اینم شد ماشین خیلی زشته.قیمت و مصرفش بالا. امکاناتش خیلی خیلی خیلی خیلی پایینه باید بگم در مقابل خودرو های ساخت خودمون هیچی نداره
    در کل مزخرفه
    آشغاله
    بدرد نخوره
    به عنوان سطل زباله باید ازش استفاده کرد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. داریوش

    ۱۶ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (5 ديدگاه)

    باید ببینیم ویژگیها و مخصوصا موتور و شتاب R و GTI چطوره؟
    ولی کلا من از نسل پنجمش بیشتر از بقیه خوشم میاد، تو دل برو تر بود!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. 2AKShz

    ۱۶ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (12 ديدگاه)

    تاسف برای خودرو سازان داخلی…و ما که تندر 90 میخریم واسه کم مصرفی.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. محمد

    ۲۰ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (735 ديدگاه)

    فولکس واگن بهترینه…..

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا