فولکس واگن

فولکس‌واگن گلف، محبوب‌ترین هاچ‌بک کامپکت به انتخاب مخاطبین پدال

هاچ‌بک‌های کامپکت بزرگ‌ترین هاچ‌بک‌های بازار هستند که راحتی و جاداری یک خودروی خانوادگی را با ابعاد جمع‌وجور یک هاچ‌بک ترکیب کرده‌اند. این خودروها نیز مانند هاچ‌بک‌های ساب‌کامپکت در اروپا فروش و محبوبیت بالایی دارند اما در ایالات‌متحده خریداران چندان روی خوشی به آن‌ها نشان نمی‌دهند. در رقابت‌های پدال در گروه هاچ‌بک‌های کامپکت دوازده شرکت‌کننده حضور داشتند که در مرحلهٔ مقدماتی طی شش دوئل باهم به رقابت پرداختند. این خودروها عبارت‌اند از:

فورد فوکوس

سیتروئن C4

سئات لئون

هیوندای i30

نیسان پولسار

پژو ۳۰۸

ام‌جی ۵

کیا سید

مینی کلاب‌من

فولکس‌واگن گلف

اوپل آسترا

تویوتا آیوریس

پس از پایان مرحلهٔ مقدماتی، از بین این دوازده هاچ‌بک کامپکت، شش خودرو راهی مرحلهٔ یک‌چهارم نهایی شدند که این خودروها به شرح زیرند:

پژو ۳۰۸

کیا سید

فولکس‌واگن گلف

اوپل آسترا

فورد فوکوس

سئات لئون

پی از برگزاری سه دوئل از گروه هاچ‌بک‌های کامپکت در مرحلهٔ یک‌چهارم نهایی، سه شرکت‌کننده شامل فولکس‌واگن گلف، کیا سید و فورد فوکوس به‌صورت مستقیم به مرحلهٔ نیمه‌نهایی راه پیدا کردند اما به دلیل فرد بودن صعودکنندگان، خودرویی که در این مرحله با کمترین اختلاف شکست خورده بود هم باید به راه‌یافتگان به مرحلهٔ نیمه‌نهایی اضافه می‌شد. این خودرو پژو ۳۰۸ بود که به سه خودروی قبلی پیوست. پس از انجام دوئل‌های مرحلهٔ نیمه‌نهایی، فولکس‌واگن گلف و فورد فوکوس توانستند به مرحلهٔ نهایی راه پیدا کنند و فینالیست‌های گروه هاچ‌بک‌های کامپکت لقب گیرند.

در دوئل پایانی این گروه مجموعاً ۱۲۲۸ رأی به ثبت رسیده است که از این آراء سهم گلف ۸۵۷ رأی و فوکوس ۳۷۱ رأی بوده است. بدین ترتیب فولکس‌واگن گلف با کسب ۷۰ درصد از کل آراء و غلبه بر فورد فوکوس، به انتخاب شما پیروز و قهرمان گروه هاچ‌بک‌های کامپکت شده است. این هاچ‌بک محبوب آلمانی برای رسیدن به این جایگاه، در مرحلهٔ مقدماتی با مینی کلاب‌من به رقابت پرداخت و با کنار زدن آن به مرحلهٔ یک‌چهارم نهایی رسید تا با اوپل آسترا به نبرد بپردازد. گلف اما حریف هم‌وطن خود را هم از سر راه برداشت و با غلبه بر کیا سید در مرحلهٔ نیمه‌نهایی، نهایتاً خود را به فینال رساند.

 

رقبای فولکس‌واگن گلف در مراحل مختلف رقابت‌ها

مرحله

رقیب

درصد آراء

مقدماتی مینی کلاب‌من ۷۹
یک‌چهارم نهایی اوپل آسترا ۷۷
نیمه‌نهایی کیا سید ۸۶
نهایی فورد فوکوس ۷۰

 

فولکس‌واگن گلف همواره یکی از بهترین هاچ‌بک‌های دنیا بوده و معیار ملاک این کلاس محسوب می‌شود. پیروزی گلف در این رقابت‌ها نیز نشان می‌دهد که مخاطبین پدال هم قائل به این برتری هستند و انتخاب کاملاً درستی داشته‌اند. گلف که برای اولین بار در سال ۱۹۷۴ به‌عنوان جایگزینی برای مدل بشدت محبوب و پرفروش بیتل به بازار آمد، هم‌اکنون در نسل هفتم خود قرار دارد اما این نسل به پایان عمر خود رسیده و به‌زودی شاهد رونمایی از نسل هشتم گلف خواهیم بود. این هاچ‌بک افسانه‌ای آلمانی در مدل‌ها و نسخه‌های بسیار مختلف و متنوعی تولید می‌شود اما در بین آن‌ها، گلف GTI مشهورترین و جذاب‌ترین عضو خانوادهٔ این خودرو محسوب می‌شود. این نسخهٔ اسپرت به یک پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربو مجهز است که ۲۳۰ اسب بخار قدرت و ۳۵۰ نیوتن متر قدرت داشته و آن‌را از طریق یک گیربکس شش سرعتهٔ اتوماتیک دوکلاچه به چرخ‌های جلو می‌رساند.

 

مشخصات فنی

پیشرانه ۲ لیتری I4 توربو
قدرت ۲۳۰ اسب بخار
گشتاور ۳۵۰ نیوتن متر
گیربکس ۶ سرعته دوکلاچه
محور محرک جلو
شتاب صفرتاصد ۶.۴ ثانیه
حداکثر سرعت ۲۵۰ کیلومتر/ساعت
طول ۴,۳۶۲ میلی‌متر
فاصلهٔ محوری ۲,۶۲۶ میلی‌متر
وزن ۱۳۱۱ کیلوگرم
مصرف سوخت ۶.۴ لیتر ترکیبی
قیمت ۳۰,۲۰۵ پوند

 

برچسب ها

امیر دهقان

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مشابه

‫۱۳ دیدگاه

  1. محمد

    ۲۸ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (1437 ديدگاه)

    مینی کلابمن هم خودروی قابلیه و طراحی خاصی هم داره
    یه موتور قوی ۱۸۹ اسبی هم داره
    اما جالبه که حتی از مرحله مقدماتی هم صعود نکرده!

    1. محمد

      ۲۸ خرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (1437 ديدگاه)

      یه مدل ۳۰۶ اسبی رو هم ظاهرا واسه ۲۰۲۰ معرفی کرده که کار رقبا از جمله گلف رو سخت‌تر میکنه
      گرچه که گلف معیار و نماد این کلاسه

  2. P.K.H

    ۲۸ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (110 ديدگاه)

    حقش بود
    از پدال می خوا هم بهترین F40 را معرفی کند

  3. علی

    ۲۸ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (141 ديدگاه)

    جذاب لعنتی

  4. sina

    ۲۸ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (2012 ديدگاه)

    بی نهایت شایسته و عالی

  5. علی

    ۲۸ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (15 ديدگاه)

    ماشین همه چی تمام و پرفروش در دنیا ، دست نیافتنی در این خرابه

  6. نوید جهرمی

    ۲۸ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (2846 ديدگاه)

    حیف شد با بازارسازی و قیمت گذاری بدی که براش انجام دادن و عملکرد ضعیف به اصطلاح نمایندگیش، در بازار نتونست جا بیفته.
    مدلی که با سادگیش بین خیلی از خودرودوستان محبوبه.

  7. حسین 2

    ۲۸ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (41 ديدگاه)

    درسته که ماشین بی نظیریه اما خدایی ۳۰ هزار پوند با عوارضش میشه تقریبا ۱ میلیارد و خیلی گرون به نظر میرسه.البته نظر کاملا شخصی

  8. رامتین

    ۲۸ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (1854 ديدگاه)

    واقعا عالیه. پارسال قیمتش ۳۰۰ بود و برنامه داشتم طی یک سال آینده بخرم که رفت روی ۱ میلیارد! مدیرعامل ماموت خودش یک GTI قرمز داره و این نشون میده اگر میخوای فولکس بگیری، بهتره سراغ تیگوان و پاسات و… نری. مشخصا فولکس، روی گلف بیشتر تمرکز داره و گل سر سبد محصولاتشه…

  9. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

    ۲۹ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (2990 ديدگاه)

    بهتره از واژه محبوب‌ترین استفاده بشه، محبوب بودن به معنای بهتر بودن نیست‌

    1. رامتین

      ۲۹ خرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (1854 ديدگاه)

      درسته ولی واقعا وسواس بیشتری روی گلف داره. مثلا موتورهای جدید را در ابتدا روی گلف میاره و بعد موتور و گیربکس و بقیه متعلقاتشو با قدرت کمتر، روی مثلا جتا میزاره. در کل واقعا ارزش خرید داره.

  10. احمدرضا

    ۲۹ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (350 ديدگاه)

    حقش بود
    واقعن گلف یه ماشین محبوب و دوسداشتنیع
    و البته در دسترس ولی نه در ایران

  11. محمد

    ۲۹ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (1437 ديدگاه)

    چرا هنوز خبردیروز برنده این گروه بالای اخبار روزانه پدال مونده، اما گروه جدیدتر امروز هاچبکهای لوکس که بنز برنده شده داره میره پایین بقیه اخبار؟؟؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا
بستن
X