فولکس‌واگن گلف، محبوب‌ترین هاچ‌بک کامپکت به انتخاب مخاطبین پدال
فولکس‌واگن گلف، محبوب‌ترین هاچ‌بک کامپکت به انتخاب مخاطبین پدال

فولکس‌واگن گلف، محبوب‌ترین هاچ‌بک کامپکت به انتخاب مخاطبین پدال

هاچ‌بک‌های کامپکت بزرگ‌ترین هاچ‌بک‌های بازار هستند که راحتی و جاداری یک خودروی خانوادگی را با ابعاد جمع‌وجور یک هاچ‌بک ترکیب کرده‌اند. این خودروها نیز مانند هاچ‌بک‌های ساب‌کامپکت در اروپا فروش و محبوبیت بالایی دارند اما در ایالات‌متحده خریداران چندان روی خوشی به آن‌ها نشان نمی‌دهند. در رقابت‌های پدال در گروه هاچ‌بک‌های کامپکت دوازده شرکت‌کننده حضور داشتند که در مرحلهٔ مقدماتی طی شش دوئل باهم به رقابت پرداختند. این خودروها عبارت‌اند از:

فورد فوکوس

سیتروئن C4

سئات لئون

هیوندای i30

نیسان پولسار

پژو 308

ام‌جی 5

کیا سید

مینی کلاب‌من

فولکس‌واگن گلف

اوپل آسترا

تویوتا آیوریس

پس از پایان مرحلهٔ مقدماتی، از بین این دوازده هاچ‌بک کامپکت، شش خودرو راهی مرحلهٔ یک‌چهارم نهایی شدند که این خودروها به شرح زیرند:

پژو 308

کیا سید

فولکس‌واگن گلف

اوپل آسترا

فورد فوکوس

سئات لئون

پی از برگزاری سه دوئل از گروه هاچ‌بک‌های کامپکت در مرحلهٔ یک‌چهارم نهایی، سه شرکت‌کننده شامل فولکس‌واگن گلف، کیا سید و فورد فوکوس به‌صورت مستقیم به مرحلهٔ نیمه‌نهایی راه پیدا کردند اما به دلیل فرد بودن صعودکنندگان، خودرویی که در این مرحله با کمترین اختلاف شکست خورده بود هم باید به راه‌یافتگان به مرحلهٔ نیمه‌نهایی اضافه می‌شد. این خودرو پژو 308 بود که به سه خودروی قبلی پیوست. پس از انجام دوئل‌های مرحلهٔ نیمه‌نهایی، فولکس‌واگن گلف و فورد فوکوس توانستند به مرحلهٔ نهایی راه پیدا کنند و فینالیست‌های گروه هاچ‌بک‌های کامپکت لقب گیرند.

در دوئل پایانی این گروه مجموعاً 1228 رأی به ثبت رسیده است که از این آراء سهم گلف 857 رأی و فوکوس 371 رأی بوده است. بدین ترتیب فولکس‌واگن گلف با کسب 70 درصد از کل آراء و غلبه بر فورد فوکوس، به انتخاب شما پیروز و قهرمان گروه هاچ‌بک‌های کامپکت شده است. این هاچ‌بک محبوب آلمانی برای رسیدن به این جایگاه، در مرحلهٔ مقدماتی با مینی کلاب‌من به رقابت پرداخت و با کنار زدن آن به مرحلهٔ یک‌چهارم نهایی رسید تا با اوپل آسترا به نبرد بپردازد. گلف اما حریف هم‌وطن خود را هم از سر راه برداشت و با غلبه بر کیا سید در مرحلهٔ نیمه‌نهایی، نهایتاً خود را به فینال رساند.

 

رقبای فولکس‌واگن گلف در مراحل مختلف رقابت‌ها

مرحله

رقیب

درصد آراء

مقدماتی مینی کلاب‌من 79
یک‌چهارم نهایی اوپل آسترا 77
نیمه‌نهایی کیا سید 86
نهایی فورد فوکوس 70

 

فولکس‌واگن گلف همواره یکی از بهترین هاچ‌بک‌های دنیا بوده و معیار ملاک این کلاس محسوب می‌شود. پیروزی گلف در این رقابت‌ها نیز نشان می‌دهد که مخاطبین پدال هم قائل به این برتری هستند و انتخاب کاملاً درستی داشته‌اند. گلف که برای اولین بار در سال 1974 به‌عنوان جایگزینی برای مدل بشدت محبوب و پرفروش بیتل به بازار آمد، هم‌اکنون در نسل هفتم خود قرار دارد اما این نسل به پایان عمر خود رسیده و به‌زودی شاهد رونمایی از نسل هشتم گلف خواهیم بود. این هاچ‌بک افسانه‌ای آلمانی در مدل‌ها و نسخه‌های بسیار مختلف و متنوعی تولید می‌شود اما در بین آن‌ها، گلف GTI مشهورترین و جذاب‌ترین عضو خانوادهٔ این خودرو محسوب می‌شود. این نسخهٔ اسپرت به یک پیشرانهٔ 2 لیتری چهار سیلندر توربو مجهز است که 230 اسب بخار قدرت و 350 نیوتن متر قدرت داشته و آن‌را از طریق یک گیربکس شش سرعتهٔ اتوماتیک دوکلاچه به چرخ‌های جلو می‌رساند.

 

مشخصات فنی

پیشرانه 2 لیتری I4 توربو
قدرت 230 اسب بخار
گشتاور 350 نیوتن متر
گیربکس 6 سرعته دوکلاچه
محور محرک جلو
شتاب صفرتاصد 6.4 ثانیه
حداکثر سرعت 250 کیلومتر/ساعت
طول 4,362 میلی‌متر
فاصلهٔ محوری 2,626 میلی‌متر
وزن 1311 کیلوگرم
مصرف سوخت 6.4 لیتر ترکیبی
قیمت 30,205 پوند

 

درباره نویسنده

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مرتبط

13 دیدگاه

  1. محمد
    سوابق: (1368 دیدگاه) ,

    مینی کلابمن هم خودروی قابلیه و طراحی خاصی هم داره
    یه موتور قوی ۱۸۹ اسبی هم داره
    اما جالبه که حتی از مرحله مقدماتی هم صعود نکرده!

    پاسخ
    1. محمد
      سوابق: (1368 دیدگاه) ,

      یه مدل ۳۰۶ اسبی رو هم ظاهرا واسه ۲۰۲۰ معرفی کرده که کار رقبا از جمله گلف رو سخت‌تر میکنه
      گرچه که گلف معیار و نماد این کلاسه

      پاسخ
  2. علی
    سوابق: (12 دیدگاه) ,

    ماشین همه چی تمام و پرفروش در دنیا ، دست نیافتنی در این خرابه

    پاسخ
  3. نوید جهرمی
    سوابق: (2690 دیدگاه) ,

    حیف شد با بازارسازی و قیمت گذاری بدی که براش انجام دادن و عملکرد ضعیف به اصطلاح نمایندگیش، در بازار نتونست جا بیفته.
    مدلی که با سادگیش بین خیلی از خودرودوستان محبوبه.

    پاسخ
  4. حسین 2
    سوابق: (33 دیدگاه) ,

    درسته که ماشین بی نظیریه اما خدایی 30 هزار پوند با عوارضش میشه تقریبا 1 میلیارد و خیلی گرون به نظر میرسه.البته نظر کاملا شخصی

    پاسخ
  5. رامتین
    سوابق: (1612 دیدگاه) ,

    واقعا عالیه. پارسال قیمتش 300 بود و برنامه داشتم طی یک سال آینده بخرم که رفت روی 1 میلیارد! مدیرعامل ماموت خودش یک GTI قرمز داره و این نشون میده اگر میخوای فولکس بگیری، بهتره سراغ تیگوان و پاسات و… نری. مشخصا فولکس، روی گلف بیشتر تمرکز داره و گل سر سبد محصولاتشه…

    پاسخ
    1. رامتین
      سوابق: (1612 دیدگاه) ,

      درسته ولی واقعا وسواس بیشتری روی گلف داره. مثلا موتورهای جدید را در ابتدا روی گلف میاره و بعد موتور و گیربکس و بقیه متعلقاتشو با قدرت کمتر، روی مثلا جتا میزاره. در کل واقعا ارزش خرید داره.

      پاسخ
  6. احمدرضا
    سوابق: (187 دیدگاه) ,

    حقش بود
    واقعن گلف یه ماشین محبوب و دوسداشتنیع
    و البته در دسترس ولی نه در ایران

    پاسخ
  7. محمد
    سوابق: (1368 دیدگاه) ,

    چرا هنوز خبردیروز برنده این گروه بالای اخبار روزانه پدال مونده، اما گروه جدیدتر امروز هاچبکهای لوکس که بنز برنده شده داره میره پایین بقیه اخبار؟؟؟

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.