معرفی فیس‌لیفت رنجروور، شکوه یک بریتانیایی اصیل
معرفی فیس‌لیفت رنجروور، شکوه یک بریتانیایی اصیل

معرفی فیس‌لیفت رنجروور، شکوه یک بریتانیایی اصیل

پس از معرفی فیس‌لیفت رنجروور اسپرت، حالا لندروور نسخهٔ فیس‌لیفت شدهٔ برادر بزرگ‌تر آن یا پرچم‌دار خود یعنی رنجروور را هم معرفی کرده است. رنجروور جدید با سپر جلوی بروز شده، جلوپنجره جدید و چراغ‌های LED جلو و عقب فوراً نسبت به قبل قابل‌تشخیص است. سپر عقب جدید با سر اگزوزهای یکپارچه نیز به‌روزرسانی بیرونی این SUV لوکس را تکمیل می‌کند. البته خریداران رنجروور نمی‌خواهند که این پرچم‌دار بریتانیایی به‌طور کامل تغییر کند بلکه آن‌ها می‌خواهند رنجروور فقط کمی بهتر شود. به همین دلیل نسخهٔ فیس‌لیفت شدهٔ این ماشین بسیار شبیه به نسخهٔ پیش از فیس‌لیفت است.

اما تغییرات بزرگ‌تر در کابین خودرو روی داده است یعنی جایی که طراحان لندروور دو صفحه‌نمایش لمسی ۱۰ اینچی را برای سیستم اطلاعاتی-سرگرمی Touch Pro Duo در نظر گرفته‌اند. در این نمایشگرها می‌توان اطلاعات را از نمایشگری به نمایشگر دیگر کشید همان‌طور که تونی استارک در فیلم مرد آهنی این کار را انجام می‌داد. این در حالی است که دکمه‌های داخلی مورد تجدیدنظر قرار گرفته و رو دری‌ها نیز بروز شده‌اند. علاوه بر این، رنجروور فیس‌لیفت به صندلی‌های جلوی جدیدی مجهز شده که عریض‌تر و عمیق‌تر بوده و قابلیت تنظیم برقی در 24 جهت را دارند. صندلی‌های عقب هم جدید هستند و می‌توانند تا ۴۰ درجه به عقب خم شوند درحالی‌که به ۲۵ برنامه ماساژ مختلف هم مجهز شده‌اند.

لندروور می‌گوید طراحی جدید صندلی‌ها موجب افزایش فضای پا و سر در داخل خودرو شده که راحتی بیشتری را برای سرنشینان چه در جلو و چه در عقب فراهم می‌کند. کنترل‌کننده‌های صندلی‌ها نیز به روی پانل درها منتقل شده و در هریک از آن‌ها سطح فوق‌العاده‌ای از گرمایش، سرمایش و ماساژور وجود دارد که از طریق یک اپلیکیشن جدید برای گوشی‌های هوشمند قابل‌کنترل است. یکی دیگر از موارد برجستهٔ داخلی رنجروور جدید صفحه آمپر دیجیتالی ۱۲ اینچی با وضوح بالای آن است که به حالت‌های مختلفی برای نمایش اطلاعات خودرو مجهز است؛ اما درعین‌حال با ارائهٔ طیف گسترده‌ای از آپشن‌ها، به سرنشینان هم توجه زیادی شده است. در کابین رنجروور 17 خروجی مختلف شامل USB، HDMI و برق 12 ولت تعبیه شده و همچنین اینترنت وای فای 4G با قابلیت اتصال حداکثر هشت دستگاه نیز برای آن در نظر گرفته شده است.

همانند رنجروور اسپرت، برای رنجروور فیس‌لیفت هم یک نسخه پلاگین‌هیبریدی به همان نام P400e ارائه شده است. این مدل مجهز به یک پیشرانه ۲ لیتری چهار سیلندر بنزینی با 300 اسب بخار قدرت به همراه یک موتور الکتریکی با 115 اسب بخار قدرت است. خروجی کلی این سیستم ۴۰5 اسب بخار قدرت و ۶۴۰ نیوتن متر گشتاور است درحالی‌که انرژی موردنیاز موتور الکتریکی هم توسط پکیج باطری‌های لیتیوم یون ۱۳.۱ کیلووات ساعتی تأمین می‌شود. از لحاظ عملکرد نیز رنجروور پلاگین‌هیبریدی می‌تواند ظرف ۶.۴ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت رسید و نهایتاً به حداکثر سرعت ۲۲۰ کیلومتر در ساعت دست پیدا کند. همچنین این مدل می‌تواند تا ۵۰ کیلومتر را هم به‌صورت تمام الکتریکی بپیماید.

اما کسانی که قوای محرکه قوی‌تری می‌خواهند می‌توانند سراغ نسخه ارتقاء یافته مدل SVAutobiography را خریداری کنند که به یک پیشرانهٔ 5 لیتری V8 سوپرشارژ با 565 اسب بخار قدرت و 700 نیوتن متر گشتاور مجهز است. به لطف این قوای محرکهٔ توانمند، این مدل می‌تواند در تنها 5.1 ثانیه از حالت سکون به سرعت 96 کیلومتر در ساعت دست یابد. سفارشات خرید رنجروور با قیمت پایهٔ 87,350 دلار از هم‌اکنون پذیرفته می‌شود و تحویل آن در بریتانیا از اواخر امسال آغاز خواهد شد؛ اما کسانی که خواهان مدل پلاگین‌هیبریدی P400e هستند باید تا سال 2019 صبر کنند.

[دانلود ویدئو]

[دانلود ویدئو]

درباره نویسنده

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

17 دیدگاه

  1. Fericuda
    سوابق: (81 دیدگاه) ,

    زیباترین شاسی بلند بازار
    واقعا جاش تو بازار ما خالیه
    آرزوی داشتن و سوار شدن که هیچی. آرزوی دیدن خیلی از ماشین ها از نزدیک هم برامون محقق نمیشه

    پاسخ
    1. سعید(تهران)
      سوابق: (263 دیدگاه) ,

      داداش آرزو دیدنشو نکن، یه بانک کنار خونه منه که مدیرش یه سفید اتوبیوگرافی داره، صبح به صبح که دارم میرم سر کار میبینمش و حرص و غصه میخورم، دلم میخواد گریه کنم…

      پاسخ
  2. (ali(chevy nova
    سوابق: (3333 دیدگاه) ,

    منتظرم واگونىىر جدید هرچه سرىع تر بىاد بازار و با رنجرور یه رقابت مشتى رو رقم بزنه
    رقابت شرکت جىپ و لندرور برام خىلى جذابه بخصوص تو بحث افرود که هر 2 شرکت بىش از 70 سال درش تجربه دارن

    پاسخ
    1. PaRHaM
      سوابق: (585 دیدگاه) ,

      علی جان واقعا این ماشین شاهکاره 😍
      نسل قبلشو چندین بار از نزدیک دیدم ؛ کلا بی نظیره ، چ کابین چ بیرون❤

      و واقعا هم به قول خودت رقابت جیپ و لندروور خیلی عالی میشه👌🏻❤

      پاسخ
      1. (ali(chevy nova
        سوابق: (3333 دیدگاه) ,

        پرهام جان درسته
        ىدونه رنجرور مدل 2008 – 2009 تو محله نارمک تهران بود که پلاک ملى هم داشت بارها دیدمش
        خىلى زیبا و با ابهت بودش
        اما در مورد رقابت جىپ و لندرور خىلى دوست دارم اول رقابت مدلهاى کلاسىکشون رو ببىنم

        پاسخ
  3. ایلیا
    سوابق: (146 دیدگاه) ,

    شکوه و عظمت خالصه این ماشین
    لوکس ترین suvبازار
    گذشته از این داشتن suvاز شرکتی که بصورت تخصصی فقط خودروهای شاسی بلند تولید کرده ومیکنه حس خوبی به آدم میده.
    از نظر توانایی آفرود هم از بهترین های دنیاست اگه نگیم بهترینه.
    عاشق طراحی داخلیش شدم.

    پاسخ
  4. Dice
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    سلطان تویی بقیه اداتو در می ارن ❤️😍😍

    پاسخ
  5. حسین
    سوابق: (5 دیدگاه) ,

    کاش ایران نیاد ما کمتر حرص بخوریم ماشین 300 میلیونی را به خورد مردم بدن 1 ملیارد و نیم

    پاسخ
  6. Aminspoort
    سوابق: (69 دیدگاه) ,

    فقط sv autobiography,لامصب تو لاکچری بودن هیچ شاسی بلندی نمیتونه باهاش رقابت کنه

    پاسخ
  7. ویلیامز «بنتلی. استون مارتین.مکلارن»
    سوابق: (1483 دیدگاه) ,

    شاید حرفمو باور نکنید ولی چن روز قبل از اینکه سایتی و یا حتی خود لندرور مطلبی درمورد رنجرور فیس لیفت بذاره من یه قسمت از تیزرشو توی یه پیج عربی اینستاگرام دیدم!!!!خیلی تعجب کردم!!

    پاسخ
    1. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::
      سوابق: (2400 دیدگاه) ,

      باور میکنم داداش، زیاد دیدم از این‌چیزا که یه خودرو قبل از معرفی رسمی، برای اولین بار تو اینستاگرام ظاهر شه، اون پیج عربیم یا عکس رو از پیچ رسمی کپی کرده یا ادمینش یه آشنایی تو تشکیلات لندروور داشته.

      پاسخ
  8. TRX
    سوابق: (177 دیدگاه) ,

    لندرور یه اشرافیت خاصی همیشه توی دی ان ای خودش داره که آدم رو یاد قدیم میندازه کیفیت بالا در کنار ظاهر منطقی و به دور از زرق و برق زیاد البته داخلش خیلی مدرنه

    پاسخ
  9. میلاد
    سوابق: (5 دیدگاه) ,

    عاشق رنجرور ام و برای من چیزی فراتر از یک ماشینه
    مثل کاخی هست که روی چهار تا چرخه
    کلا عاشق انگلیس ام چه لندرور چه استون مارتین

    پاسخ
  10. یاس ی
    سوابق: (321 دیدگاه) ,

    نمیشه راجبش حرف زد بس که زیبا و با ابهته، عشق که میگن همینه، پارسال یدونه مدل 2009 یا 2010 دیدم زبونم بند اومد،اگه این اتاقش ببینم فکر کنم ایست قلبی کنم، توی خونواده ما من از همه عشق ماشین تر هستم، چند سال قبل داداش بزرگم حدود یک ماه رفت امارات وقتی برگشت اولین توصیه اش به من این بود که تو نرو امارات، چون اگه بری یا دیگه برنمیگردی یا همونجا توی فرودگاه سکته میکنی از دیدن اونهمه ماشین باحال.
    آدم سیر نمیشه از دیدن رنجروور.

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.
x