لوازم جانبی و تیونینگ

نگاهی به رینگ‌های فیبر کربنی ارزان‌قیمت

کونیگزگ در سال ۲۰۱۲ بنا به گفته‌ی خود اولین رینگ فیبر کربنی یک‌تکه و بسیار سبک‌وزن را در هایپرکار آگرا R معرفی کرد اما برای دست‌یابی به این رینگ‌ها باید خودرو را می‌خریدید! اما زمانی که کمپانی Carbon Revolution اولین مجموعه‌ی رینگ‌های فیبر کربنی یک‌تکه‌ی تولید انبوه را معرفی کرد تمامی این موضوعات تغییر نمود؛ به عبارت دیگر مصرف‌کننده‌ها به سادگی می‌توانند به مغازه مراجعه کرده و این رینگ‌های بسیار سبک‌وزن را بدون صرف میلیون‌ها دلار برای خرید یک هایپرکار خریداری نمایند.


در ایالات‌متحده، این کمپانی شبکه‌ای از ۲۰ نمایندگی داشته و افراد را به استفاده از مزیت‌های این رینگ‌ها ترغیب می‌کنند.


این کمپانی استرالیایی شخصی قبلاً توافقنامه‌ای را با فورد برای تأمین رینگ‌های فیبر کربنی سوپرکار GT و مدل ارزان‌تر موستانگ شلبی GT350R امضا کرده و این رینگ‌ها در واقع به‌صورت استاندارد روی خودرو نصب می‌شوند. به لطف این قرارداد و دیگر کارهای در دست اقدام، Carbon Revolution اعلام کرده بهای خرده‌فروشی این رینگ‌ها را ۲۵ درصد کاهش داده است.


بدین ترتیب ارزان‌ترین مجموعه‌ی رینگ‌های فیبر کربنی این کمپانی را هم‌اکنون می‌توان با بهای ۱۱۸۵۰ دلار خریداری کرد که تقریباً برابر با بهای یک نیسان ورسای سدان (۱۱۹۹۰ دلار)، ارزان‌ترین خودروی حال حاضر آمریکا است. البته شما این پرداخت این بها را معامله‌ای ارزان نخواهید دانست اما تخفیف ۴ هزار دلاری در مقایسه با بهای پیشین رینگ‌ها قابل‌توجه است.

اما رینگ‌های فیبر کربنی ۲۰ اینچی فورد GT یاد شده را می‌توان با پوشش شیشه‌ای یا مات سفارش داد. این رینگ‌ها تقریباً ۹۰۰ گرم سبک‌تر از رینگ‌های استاندارد آلومینیومی فورج کاری شده‌ی قبلی هستند. جدای از کاهش وزن، رینگ‌های فیبر کربنی سفارشی سوپرکار فورد باعث کاهش ۲۵ درصدی اینرسی چرخشی می‌شوند.

اگرچه خرید رینگ‌های ۱۱۸۵۰ دلاری از عهده‌ی بسیاری از افراد خارج است اما ارزان‌تر شدن آن‌ها نشانی واضح از این موضوع است که رینگ‌های یاد شده بیشتر از قبل ارزان‌تر شده و در چند سال آینده بهای آن‌ها بازهم کاهش خواهد یافت.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. جواد

    ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (990 ديدگاه)

    نمردیم و مفهوم ارزون فهمیدیم ولی جدا از شوخی فیبر کربن شاید دارای مزایا وزن سبک و مقاومت چند برابری فولاد داشته باشه ولی یک بدی هم داره در صورت ضربه سنگین که تو تصادفات هم زیاد پیش میاد میشکنه البته که باعث میشه مثل فولاد و الومینیوم دیگه نشه اونو صاف کرد و بخش تصادفی باید کاملا عوض بشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. حسین

    ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (2824 ديدگاه)

    همون الومینیومی هم کافیه!

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا