لغو مجوز اوبر در لندن

حمل‌ونقل برای لندن که رگلاتور حمل‌ونقل عمومی پایتخت بریتانیا به شمار می‌رود تصمیم گرفته مجوز یا گواهینامه عملیاتی اوبر در این شهر را که سی‌ام سپتامبر منقضی می‌شود تمدید نکند.


این یک ضربه بزرگ به این سرویس تاکسی مشهور و 40 هزار راننده‌ای است که در این شهر خدمت ارائه می‌کنند. البته اوبر می‌گوید این تصمیم را به چالش خواهد کشید و تا زمانی که اوضاع تغییر کند به ارائه خدمات خود ادامه خواهد داد.


حمل‌ونقل برای لندن گفته که اقدامات اوبر برای ادامه کار و تمدید گواهینامه در این شهر مناسب نبوده است:

روش و روش تماس اوبر فاقد مسئولیت شرکت در برخی مشکلات بوده و این امر باعث بروز برخی ایرادات در ایمنی حمل‌ونقل و امنیت شده است.


این اداره مسئول همچنین از اوبر به خاطر استفاده از نرم‌افزاری به نام Greyball که می‌تواند برای بلوکه کردن دسترسی کامل رگلاتورها به برنامه شرکت و عدم توانایی در بررسی راننده‌ها استفاده شود شکایت کرده است.


مدیر ارشد اوبر در لندن گفته است:

حمل‌ونقل برای لندن تعداد معدودی از افراد را در خود جای داده که می‌خواهند انتخاب مصرف‌کننده را محدود کنند. ما تلاش داریم فوراً این اقدامات را به چالش بکشیم.

درباره نویسنده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

7 دیدگاه

  1. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::
    سوابق: (2193 دیدگاه) ,

    امیدوارم شاهد خبر لغو مجور تپسی و اسنپ نباشیم؛ درسته که بازار تاکسی‌های شهری و تلفنی رو کساد کردن اما نمیشه با پیشرفت تکنولوژی جنگید. قیمت‌هایی که این دو سرویس تعیین کردن، به مراتب ارزون‌تر از تاکسی‌های سنتیه، مثلا مسیر ۱۰ تومنی رو با ۴ تومن میشه بری یا مسیر ۲۶ تومنی رو با ۱۳ ۱۴ تومن.

    پاسخ
    1. Reza
      سوابق: (134 دیدگاه) ,

      من امیدوارم مجوزشون لغو بشه
      همه چیز که قیمت ارزون نیست…

      پاسخ
      1. عماد
        سوابق: (2 دیدگاه) ,

        شما استفاده نکن. مجوزش شمارو اذیت میکنه

        پاسخ
  2. hussein
    سوابق: (2 دیدگاه) ,

    تو سوئد چند وقت پیش فکر کنم یک یا دو سال پیش اوبر با دولت سوئد قراردادی بست که اطلاعات راننده ها و مقدار درامد راننده ها رو در اختیار اداره مالیات بزاره تا به این صورت اداره مالیات سی درصد مالیات بر درامد رو از کسانی که به صورت غیر قانونی مسافرکشی میکنن بگیره
    مشکل فقط مدریت هست وگرنه هرچی که باعث اشتغال زایی بشه خوبه
    راننده های سنتی هم مجبور میشن که با تکنولوژی روز پیش برن نه اینکه چون نمیتونن پس خدمات ده سال پیش بیست سال پیشو ارائه بدن و بعد توقع داشته باشن دولت هم حمایت کنه
    تو استکهلم خیلی ها رو میشناسم که اینجا اومدن یا از قدیم راننده تاکسی شدن و یا الان به فکرش هستن
    اول اینکه راننده تاکسی شدن مثل ایران نیست هرکی ماشین خرید بسم الله بره مسافر بزنه
    اینجا چند تا امتحان تئوری میگیرن و یک امتحان عملی که باید خیلی عالی بتونی رانندگی کنی که چندین برابر سخت تر از امتحان گواهینامه رانندگی هست
    خوبی دیگه اینه که لازم نیست حتما شما اتومبیل داشته باشی. شرکتهای تاکسی رانی معمولا ده بیست تا بهترین اتومبیلها مثل ولوو و بنز دارن و فقط شما باید استخدام بشی
    کسانی هم که استخدام اوبر میشن باید مدارکشون رو مثل گواهینامه ی رانندگی و مجوز تاکسی خودشون رو بفرستن تا تایید بشه بعد میتونن با اوبر مسافر جابجا کنن. اون اوایل که اوبر تو سوئد فعال شده بود خیلی خوشحال شدم که الان میتونم راحت بدونه مجوز تاکسی برم مسافر بزنم کلی پول به جیب بزنم
    به جز این کسی که مخواد مجوز دائر کردن یه تاکسیرانی یا به قولی اژانس رو بگیره باید تو امتحانات تئوری شرکت کنه و قبول بشه بعد قبول شدن هم میتونه مجوز تاکسیرانی بگیره
    کلا همه چی رو حساب کتابه نه مثل تپسی و اسنپ تو ایران

    پاسخ
  3. ونوم اف ۵
    سوابق: (964 دیدگاه) ,

    این صادق خان شهردار لندن شده دیگه نمیدونه چیکار کنه فکر کرده برا خودش دیکتاتوریه تو همه چی دخالت میکنه عکس شماره۳ چهره منحوسشه

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.
x