مزدا

معرفی مزدا ۳ مدل ۲۰۲۱ با تغییراتی مهم

معرفی پیشرانه اسکای اکتیو جی ۲.۵ لیتری توربو به‌روزرسانی اصلی مزدا ۳ مدل ۲۰۲۱ بوده اما موارد مهم دیگری نیز وجود دارند.

جدای از قوای محرکه پرچم‌دار ۲۵۰ اسبی یاد شده مزدا چندین بهبود برای این هاچبک و سدان کامپکت در آمریکا معرفی کرده که آن‌هم شامل یک پیشرانه جدید است. هم‌اکنون نسخه پایه مزدا ۳ با پیشرانه ۲ لیتری تنفس طبیعی اسکای اکتیو جی در دسترس خواهد بود. این پیشرانه جدید قدرت ۱۵۵ اسب بخاری و گشتاور ۲۰۳ نیوتون متری دارد.

پیشرانه یاد شده فقط مختص نسخه سدان مزدا ۳ مدل ۲۰۲۱ بوده و به‌صورت استاندارد نیروی خود را به چرخ های جلو و منتقل کرده و از سیستم هدایت گشتاوری پلاس سود می‌برد.

پیشرانه اسکای اکتیو جی ۲.۵ لیتری نیز مثل سال قبل در دسترس بوده و در نسخه S قدرت ۱۸۶ اسب بخاری و گشتاور ۲۵۲ نیوتون متری دارد. این پیشرانه به‌صورت سفارشی با سیستم چهار چرخ محرک همراه می‌شود.

جدای از پیشرانه‌های جدید این خودرو با سه سال سرویس‌های ارتباطی مزدا شامل وای فای هات اسپات با اشتراک ۶ ماهه یا ۲ گیگابایتی و همچنین توانایی کنترل خودرو از طریق برنامه موبایلی این برند عرضه می‌شود. از جمله ویژگی‌های ظاهری مزدا ۳ مدل ۲۰۲۱ می‌توان به دیلایت های LED، چراغ‌های جلوی LED خودکار، چراغ‌های عقب LED، رینگ‌های ۱۶ اینچی، جلوپنجره مشکی مات، دوربین دنده‌عقب و برف‌پاک‌کن‌های حساس به باران اشاره کرد.

تمامی مدل‌های مزدا ۳ مدل ۲۰۲۱ به صفحه لمسی ۸.۸ اینچی، بلوتوث، دو ورودی USB، سیستم صوتی با ۸ بلندگو، استارت دکمه‌ای، ترمز پارک الکترونیکی و صندلی‌های پارچه‌ای مشکی مجهز هستند. در مدل‌های مجهز به پیشرانه ۲.۵ لیتری S اپل کارپلی و اندروید اتو نیز دیده می‌شود.

بسته ایمنی مزدا نیز به‌صورت استاندارد در دسترس بوده و شامل کروز کنترل راداری با عملکرد توقف و حرکت، پشتیبانی ترمز هوشمند، هشدار خروج از مسیر و دستیار حفظ خودرو بین خطوط، هشدار توجه راننده و نوربالای خودکار است.

دیگر مورد جدید مزدا ۳ تریم S پکیج سِلِکت است که برای اولین بار در نسخه هاچبک عرضه شده است. این پکیج هم‌اکنون شامل مونروف برقی است. پکیج پریمیوم نیز دربردارنده ناوبری، سیستم صوتی Bose با ۱۲ بلندگو، SiriusXM و آنتن بال کوسه‌ای می‌باشد.

موضوع مهم اینکه هاچبک دیفرانسیل جلوی مزدا ۳ تریم ۲.۵ مجهز به پکیج پریمیوم فقط با گیربکس ۶ سرعته دستی در دسترس می‌باشد. این خودرو از پاییز سال جاری میلادی وارد بازار شده و قیمت آن نیز نزدیک موعد عرضه اعلام خواهد شد.

برچسب ها

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۲۱ دیدگاه

  1. sina

    ۲۲ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (2024 ديدگاه)

    بی نقص و با کلاس مثل مزدا

    1. Zonda R

      ۲۲ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (1817 ديدگاه)

      یه حس خاصی, داره مزدا تو ژاپنیا
      میبینمش یاد لذت رانندگی میوفتم

    2. کیان

      ۲۲ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (458 ديدگاه)

      بنظر شخصی من این ک مدل ۲۰۲۱ هست و اخرین نسل، اما چیزی هم ک ما داخل کشور بهش میگیم مزدا جدید همچنان با توجه به شرایط بازار و قیمتی گزینه خیلی خوبی هست، موتور و گیربکس خوب، آپشنهای مناسب و کافی و… ، با اینکه مونتاژ هست هنوزم بسیار با کیفیت هست نسبت به همرده های حتی وارداتیش.
      تنها عیبی ک بهش وارد هست شاید خشک بودنش هست ک بالاخره ماشینی ک هندلینگ مناسب و اسپرت داشته باشه ناخواسته اینگونه میشه.

      1. NAVID۰۰۹۸

        ۲۲ تیر ۱۳۹۹
        سوابق: (3361 ديدگاه)

        آخ کیان جان گفتیا …
        کمتر از سه سال پیش بود ۱۰۵ میلیون بود ، تازه شرایطی هم بود ، آخ که یادش بخیر و گرامی باد ، چیزی نمانده پراید بشه ۱۰۰ میلیون ، صلوات !

      2. Siawest

        ۲۳ تیر ۱۳۹۹
        سوابق: (173 ديدگاه)

        شوخی میکنی!!!!
        باورم نمیشه
        الان بااین قیمت گزینه خوبیه ؟؟؟

      3. علیرضا

        ۲۳ تیر ۱۳۹۹
        سوابق: (20 ديدگاه)

        ههههه ما هم مزدا جدید داریم. هههه جدیدها جدید.
        تو فرانسه مزدا ۳ سال ۲۰۲۱ هاچبک با تریم یا همون سطح اپشن sky حدود ۵۵۰ میلیون تومنه. نرخ دلار رو ۲۲۰۰۰ گرفتم.الان از سایتش دیدم. مزدا ۳ یی که ما تو ایران درایم و بهش نیو میگیم حدود همین قیمتا معامله میشه.
        مزدا ۳ جدید یا نیو تو ایران در واقع نسل دوم هستش.
        نسل چهار از سال ۲۰۱۹ داره تولید میشه. الانم فیس لیفت جدیدش اومده با کلی تغییرات. فکرشو بکنین مزدا ۳ دو نسل قبل اونم دست دومش داره به قیمت صفر نسل چهارم اونم مدل ۲۰۲۱ فروخته میشه.
        یادمه بعضیا بودن اینجا تولید فورد اب۱۵۰ نسل قبل رو تو فیلیپین مسخره میکردن و بهشون میگفتن عقب مونده.
        کاش مثل فیلیپین نسل قبل ماشینا رو مونتاژ میکردیم. عکسای نسل سه مزدا ۳ رو ببینین. چقدر قشنگه لامصب. ما عقب مونده فیلیپینا نیستن. فیلیپن نسل قبل ماشینی رو مونتاژ میکنن تا ارزون تر بیوفته براشون.
        حالا ما دست دوم دو نسل قبل مزدا۳ له له میزنیم. من یکی له له میزنم.
        عقب مونده کیه به نظرتون؟

        1. OMID

          ۲۳ تیر ۱۳۹۹
          سوابق: (1369 ديدگاه)

          کاری با حرفات ندارم ها
          ولی کسی توی اون پست نگفت عقب مونده اتفاقا اکثریت گفتن کاشکی ایران هم لاقل اینطوری بود

    3. SRT

      ۲۲ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (78 ديدگاه)

      ما هم مزدا سه {نیو} داریم (:
      دقت کنید نیوووو.

  2. مهرداد كمال

    ۲۲ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (63 ديدگاه)

    عالی شیک بی ادعا

  3. NAVID۰۰۹۸

    ۲۲ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (3361 ديدگاه)

    فلسفه ساخت و تولید مزدا ۳ از اول انگاری برای دو قشر مصرف‌‌کننده ساخته شده (( یا مجرد یا زوج‌های جوان بی‌فرزند )) .

    همیشه عاشق مزدا۳ بودم ولی هیچگاه با معایبش کنار نمیام و از اول هم این معایب را در تمام نسل‌ها داشتند .
    سواری فوقعلاده خشک ، ارتفاع کوتاه ، قیمت قطعات گران نسبت به هم رده‌هاش .

    اما بهترین هندلینگ را در گروه خودش و حتی در بین تمام تولیدکنندگان ژاپنی داره ، خیلی گوش به فرمانه .

    1. خوشنام

      ۲۲ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (42 ديدگاه)

      ژاپن بازای حرفه ای چطورن؟! 😁

      1. NAVID۰۰۹۸

        ۲۲ تیر ۱۳۹۹
        سوابق: (3361 ديدگاه)

        خوشنام
        یعنی چی !
        درسته تیکه انداختی اما مفهومش نامفهومه ؟

  4. amir

    ۲۲ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (466 ديدگاه)

    چارچرخ محرک واسه این کلاس جالب بود .

  5. زیزیگولو

    ۲۲ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (207 ديدگاه)

    من مدلای هاچبک مزدا رو بیشتر میپسندم

  6. meysam

    ۲۲ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (486 ديدگاه)

    طراحی رو ببین با این قیمت!!!!!
    دیگه چی میخوایی

  7. رامتین

    ۲۲ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (1878 ديدگاه)

    والا موتور جدید مزدا تولید ۲۰۲۰ با ۲ لیتر هنوز که هنوزه ۱۵۵ اسب و ۲۰۳ گشتاور ! از دوستان کسی اطلاع داره در بازار جهانی خصوصا آمریکا، فروش مزدا۳ بیشتر بوده یا النترا؟

    1. NAVID۰۰۹۸

      ۲۲ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (3361 ديدگاه)

      در این کلاس نه مزدا و نه الانترا هیچکدوم فروش کرولا و سپس سیویک را ندارند .

    2. Saeed

      ۲۳ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (326 ديدگاه)

      این‌موتور جدید نیست همون قدیمیه اسکای اکتیو جی هست.موتور جدید ۲ لیتریش که اسکای اکتیو ایکسه ۱۷۸ اسب بخار خروجی داره که تو اروپا میده اون‌موتورو نه آمریکا.همه این کمپانیها برای این کلاس خودرو یه موتور متوسط حدود ۱۵۰ اسبی دارن .همون سراتو و النترا هم موتور ۲ لیتریشون ۱۴۷ اسبه.این موتور و خروجی متوسطه این‌کلاسه.حالا یکی مثل فولکس با ۱۴۰۰ توربو حدودادمیگیره این‌قدرتو یا کرولا با موتور ۱۸۰۰.یه پله بالاتر حول و حوش ۱۸۰ مییشه.تو این رنج ، قدرت قرار نیست زیاد شه صرفا مصرفو سعی میکنن بهینه شه و پایین‌تر بیاد و میزان آلاینوگیو کمتر میکنن.اصطلاحا موتورو بهینه میکنن.

  8. saheb

    ۲۳ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (9 ديدگاه)

    احساس میکنم مزدا هر ساله داره درصد خلوصش رو بیشتر میکنه، بجای تغییر چهره

  9. دانیال

    ۲۳ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (142 ديدگاه)

    جا داره یه مقاله درباره خود طراح های شرکت مزدا تو پدال درج بشه
    چقد خوشگله این مزدا

  10. میثم

    ۲۳ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (24 ديدگاه)

    پیشرانه اسکای ایکتیو ایکس قرار بود از امسال روش قرار بگیره، فکر کنم کنسل شده!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا
بستن