دردسرهای فروش کم مزراتی لوانته!

فروش مزراتی لوانته اصلاً در حد انتظار نبوده و بدین ترتیب کمپانی مادر یعنی فیات-کرایسلر مجبور خواهد بود میزان تولید را برای همخوانی با تقاضاها تنظیم کند.


بنا به گزارش اتونیوز، تأسیسات تولید میرافیوری این کمپانی در تورین ایتالیا که از سال 2016 تاکنون مشغول تولید این شاسی‌بلند است تا ماه جولای ساعات کاری را 59 درصد کاهش خواهد داد.


بنا به گفته اتحادیه FIOM، این کاهش موقت ساعات کاری برابر با از دست رفتن 2080 شغل است. به عنوان نتیجه کارگران کمتر کار خواهند کرد و بنابراین حقوق کمتری خواهند گرفت.


این عمل در تعارض با بیانیه سال 2014 سرجیو مارکیونه است. مارکیونه در آن زمان برنامه سرمایه‌گذاری 5 ساله شرکت را اعلام کرده و گفته بود که تا پایان سال 2018 استفاده از تمامی کارکنان در تأسیسات ایتالیای فیات-کرایسلر تضمین شده است.


مارکیونه ماه پیش بیانیه قبلی خود را تغییر داد و در نمایشگاه خودروی دیترویت 2018 گفت که شاید فیات-کرایسلر نیازمند زمان بیشتری است.


تأسیسات میرافیوری فیات-کرایسلر که به تولید آلفارومئو میتو نیز مشغول است سال پیش و با تعلیق موقت تولید لوانته نیز چنین عملی را تجربه نموده بود.


نه تنها تأسیسات یاد شده شاهد چنین تحولاتی بوده بلکه مجبور شده مونتاژ مدل‌های گرن توریسمو، گرن کابریو، گیبلی و کواتروپورته را نیز چند ماه پیش به‌صورت موقتی متوقف کند.

درباره نویسنده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مرتبط

19 دیدگاه

  1. net
    سوابق: (453 دیدگاه) ,

    مازراتی لوانته فقط چراغ جلو و جلو پنجرش قشنگه.طراحی عقبش و طراحی بیرونی جالب و به روز و زیبایی نداره

    پاسخ
  2. net
    سوابق: (453 دیدگاه) ,

    چراغ دایره ای کوچیک لوانته که در سپر جلو که زیر چراغ جلو هست خیلی زشت هست و تو ذوق میزنه=رینگ لوانته تو این عکسها خیلی فشنگه هست و شاخه های زیادی داره

    پاسخ
  3. ژان وال ژان
    سوابق: (166 دیدگاه) ,

    حرف مزراتی و آلفا که پول توسعشون داره واسه کرایسلر خرج میشه که نصف پتانسیل این ۲ تا رو نداره
    مزراتی اگر درست مدیریت میشد الان رقیب فراری و مکلارن بود
    آلفا هم بهتر از BMW میشد

    پاسخ
    1. Ferrari
      سوابق: (1099 دیدگاه) ,

      بله کاملا حق با شماست برنامه های مازراتی فقط بخاطر پول عقب افتاده مازراتی باید امسال الفیری رو معرفی میکرد بعدش نسخه هیبریدی رو معرفی میکردن ازعمر مدلهای کواتروپرته و گیبلی چند سال میگذره و باید با نسل جدیدتر جایگزین میشدن اما اصلا خبری از جانشین این مدلها نیست باید برای فروش بهتر یه شاسی بلند دیگه معرفی میکردن که با این وضع اصلا امکانش وجود نداره مازراتی اعتبار شهرت و پرستیژ بالایی داره اما فقط داره درجا میزنه اخبار درمورد مازراتی فقط به فراخوان ها و فیس لیف ها خلاصه شده متاسفانه

      پاسخ
    2. ژان وال ژان
      سوابق: (166 دیدگاه) ,

      منظورم اینه پتانسیل مزراتی و آلفا خیلی زیاده نه اینکه کرایسلر ضعیف باشه
      اشتباه برداشت نکنید

      پاسخ
    3. ونوم اف ۵
      سوابق: (1276 دیدگاه) ,

      با بخشی از حرفت موافقم که کمبود پول کار دست مازراتی و الفا داده اما مشکل از فیات هست و گرنه زیر مجموعه های کرایسلر مثل جیپ و رم و دوج امارشون خوبه تقریبا

      پاسخ
      1. ژان وال ژان
        سوابق: (166 دیدگاه) ,

        ببخشید در مورد کرایسلر گفتم که منظورم رو‌ بد بیان کردم

        پاسخ
        1. Cadillac
          سوابق: (1284 دیدگاه) ,

          اگه سود حاصل از فروش جیپ نبود حال فیات خیلی خراب میشد،حیف اون پولی که جای درست خرج نشه

  4. Yaser1986
    سوابق: (76 دیدگاه) ,

    حیف مزراتی که با مدیریت فیات کرایسلر داره نابود میشه

    پاسخ
  5. محمد حسین
    سوابق: (262 دیدگاه) ,

    با این وضعیت مدیریت فیات کرایسلر ، مازراتی و آلفا ممکنه به روزگار لانچیا دچار بشن
    باید این دو تا برند فروخته بشن
    هم خودشون نجات پیدا میکنن ، هم یه پولی جور میشه برای فیات و کرایسلر که یه خورده از مشکلاتشون رو حل کنن

    پاسخ
  6. hamid
    سوابق: (168 دیدگاه) ,

    بنظرم مارکیونه هرچی از جیپ و رم سود میکنه داره میبره خرج آلفا میکنه. در کل مارکیونه آدم جالبی نیس یجور غرور کاذب تو اون قیافشه

    پاسخ
  7. ali
    سوابق: (30 دیدگاه) ,

    اینم به سرنوشت خودرو ساز های ورشکسته و کم درامد دچار و توسط غول های چینی خریداری میشه

    پاسخ
  8. علی
    سوابق: (207 دیدگاه) ,

    وقتی میاد دکمه شیشه بالابر کرایسلر رو میزاره رو لوانته آخرش میشه همین دیگه.

    پاسخ
      1. علی
        سوابق: (207 دیدگاه) ,

        آره ، مطلبشو همین پدال گذاشت.

        پاسخ
  9. محمد
    سوابق: (101 دیدگاه) ,

    مازراتی و آلفا رو بنز باید مدیریت کنه که حسابی سرپا بشن
    مثه بی ام دبلیو که رولزرویس و مینی رو نجات داد و استقلالشونم حفظ کرد

    پاسخ
  10. احسان
    سوابق: (184 دیدگاه) ,

    کار هر بز نیست خرمن کوفتن…
    اون “پورشه” است که هنر هر کاری را داره و هر محصول جدیدی که تولید کنه دل همه را میبره و حسابی فروش میکنه.

    پاسخ
  11. TSHDN
    سوابق: (68 دیدگاه) ,

    واقعا چی باید گفت ؟
    وقتی این داره تولیدش کمتر میشه و لگنای مثلا ایرانی روز به روز تولیدشون بیشتر میشه و مردم چون ندارن مجبورن این آشغالا رو سوار بشن
    واقعا تاسف باره?

    پاسخ
  12. ارمان
    سوابق: (1294 دیدگاه) ,

    کاملا مشخصه انتظار از مزراتی بسیار بالاست وقتی هم زمان فیات هم میاد تو همین کلاس و ابعاد ماشین میده مگه ملت دیوونن برن یه ماشین یکسان الکی گرون بگیرن
    به نظر بیشتر یه اشتباه بازاریابی میاد اگر نه نمیشه خورده فنی به این خودرو گرفت البته اش دهن سوزی هن نیست با این قیمت انتخاب بهتر کم نیست

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.