معرفی موتورسیکلت جدید KTM RC 390 مدل 2017

موتورسیکلت‌ساز اتریشی KTM تلاش دارد در کلاس بایک های اسپورت با پیشرانه‌های کم‌حجم حرف اول را بزند و این کار را با RC 390 به‌روز شده انجام خواهد داد. کی‌تی‌ام طیفی از به‌روزرسانی‌ها را برای این دو چرخ کوچک تدارک دیده که برخی از آن‌ها از نسخه مسابقه‌ای و گران‌تر گرفته شده‌اند. برخی از ویژگی‌های این موتورسیکلت در سری مسابقاتی چون موتوآمریکا و RC کاپ بکار رفته‌اند.


در میان تغییرات مسابقه‌ای صورت گرفته برای مدل 2017 می‌توان به اگزوز جدید قرار گرفته در کناره، کلاچ جدید و پدال گاز سیمی اشاره کرد. کی‌تی‌ام مدعی است پدال گاز جدید موتورسیکلت باعث می‌شود موتورسوار شتاب گیری بسیار نرم‌تری را تجربه کند و همچنین مصرف سوخت نیز نسبت به نسل قبلی کاهش قابل‌توجهی را نشان دهد. برادر نیکد RC 390 یعنی دوک 390 نیز به‌روزرسانی‌هایی را برای مدل سال 2017 دریافت کرده است. ازآنجایی‌که بسیاری از قطعات این دو موتورسیکلت با یکدیگر قابل‌مبادله هستند بنابراین بسیاری تغییرات RC 390 در دوک نیز به چشم می‌خورند.


همانند دوک 2017، RC 390 جدید نیز با بهبود ارگونومی مواجه شده زیرا صندلی‌ها، کلاچ تنظیم‌پذیر و اهرم‌های ترمز جدید در این موتورسیکلت بکار رفته‌اند. مدل 2019 این موتورسیکلت یک وسیله انفجاری در خیابان و پیست بود زیرا هیجان سواری بالایی داشت. افرادی همچون ما هرگز قادر نخواهند بود تا پتانسیل‌های کامل بایک های امروزی را به‌طور کامل آزاد کنند. موتورسوارانی چون برندون پاش و جکسون بلکمون ثابت کرده‌اند که اگر این موتورهای کوچک در دست سوارانی کار درست باشند چقدر سریع خواهند بود.


جدیدترین نسل کی‌تی‌ام RC 390 و دوک 390 بایک های فوق‌العاده با بهایی معقول هستند. هر دو موتورسیکلت لذت سواری بالا را با ظاهری خوب و هندلینگی آسان ترکیب کرده‌اند. دوک 390 به‌روز شده بازخورد گرمی داشته زیرا KTM تغییرات هوشمندانه‌ای در آن ایجاد کرده و احساس کلی بین مدل قبلی و جدید تفاوت‌های مناسبی را نشان می‌دهد. ازآنجایی‌که دوک 390 احساسات مثبتی را ایجاد کرده، به جرئت می‌توان گفت RC 390 مدل 2017 نیز همان عملکرد خوب را تکرار خواهد کرد.

درباره نویسنده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مرتبط

7 دیدگاه

  1. ماسل
    سوابق: (584 دیدگاه) ,

    شاهین جان فقط جای مشخصات فنی خالی بود.قیمتش هم اگه میبود بد نبود آدم یه چی دستش میومد .
    دوستان قضیه پدال گاز سیمی که بالا به عنوان نقطه قوت مطرح شده چیه مگه بقیه پدال گازشون چجوریه؟مرسی

    پاسخ
    1. مهرداد
      سوابق: (18 دیدگاه) ,

      شاید بهتر بود در مقاله گفته می شد پدال گاز برقی.
      در واقع در مدل جدید واکنش راننده به دسته گاز از طریق پالس های الکتریکی به دریچه کنترل منتقل می شود.
      این باعث می شود که عمل باز و بسته کردن گاز روانتر انجام می شود. اما مقدار بسیار کمی تاخیر هم به آن اضافه می شود، مثل بوق پژو 206 های قدیمی!
      من مدل 250 این اعجوبه رو دارم، با همین پدال گاز سیمی هم معرکه است.

      پاسخ
  2. mahdi.mp
    سوابق: (44 دیدگاه) ,

    دوستان کسی سایت مربوط به موتورسیکلت داره معرفی کنه..که تخصصی باشه؟؟؟؟یه سوال دیگم داشتم بین کی تی ام 200 و بنلی دو سیلندر کدومو پیشنهاد میدن..البته راحتی سواری برام خیلی مهمه که فک کنم کی تی ام با سابقه و برندی که داره باید بهتر باشه

    پاسخ
    1. آرش
      سوابق: (27 دیدگاه) ,

      سایت حساس کامپیوتر علیرغم اسم عجیب و بیربطش مطالب خوبی در مورد موتوسیکلت داره. ضمنا شما واقعا یه موتور اروپایی (اتریشی در واقع) یعنی دوک رو با یه موتور چینی تحت لیسانس اروپا (یعنی ایتالیا) مقایسه می کنی؟ قطعا کی تی ام دوک بهتر از بنلی هست، حتی اگه یه تک سیلندر 250 دوک رو بخوای با دوسیلندر 250 بنلی مقایسه کنی بازم دوک با اختلاف بهتره به نظرم.

      پاسخ
      1. mahdi.mp
        سوابق: (44 دیدگاه) ,

        ممنون بابت پیشنهاد سایت…من خودم بیشتر نظرم سمته کی تی ام بود که جدی ترم شده حالا

        پاسخ
      1. mahdi.mp
        سوابق: (44 دیدگاه) ,

        تو عالی بودن کاوازاکی شکی نیست ولی به خاطر هندلینگ بهتر کی تی ام و وزنه کمتری ام که داره احتمالا کی تی ام بر میدارم از اونورم نمیخوام در این حد هزینه کنم

        پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.