میتسوبیشی

پایان همیشگی کار پاجروی افسانه‌ای با معرفی نسخهٔ فاینال ادیشن

نسل چهار میتسوبیشی پاجرو که از سال ۲۰۰۶ به بازار آمده است، یکی از قدیمی‌ترین خودروهای در حال تولید دنیا محسوب می‌شود. بااین‌حال، بالاخره عمر این افسانهٔ ژاپنی به پایان رسیده و میتسوبیشی برای همیشه به تولید آن پایان داده است. درواقع، تولید پاجرو از ماه مارس در کارخانهٔ میتسوبیشی در ژاپن خاتمه یافته و حالا برای خداحافظی با این ماشین، یک نسخهٔ نهایی یا فاینال ادیشن از آن برای بازار استرالیا ارائه شده است. از این نسخه تنها ۸۰۰ دستگاه عرضه می‌شود که همگی مجهز به هفت صندلی هستند و در تیپ‌های GLS، GLX و Exceed قابل خریداری خواهند بود.

دراین‌بین، تیپ پایینی به سیستم اطلاعاتی-سرگرمی و دوربین دید عقب مجهز است و تیپ میانی از رینگ‌های ۱۸ اینچی آلیاژی، سنسورهای پارک عقب، سنسور باران، سنسور نور و صندلی‌های جلو با گرم‌کن و تنظیم برقی بهره می‌برد. برای بالاترین تیپ هم سانروف برقی، تودوزی چرمی، پدال‌های آلومینیومی، قاب کرومی شیشهٔ جلو و نوارهای محافظ جانبی در نظر گرفته شده است. علاوه بر این، همهٔ تیپ‌های پاجرو فاینال ادیشن به لوازم جانبی مختلفی مثل محافظ کاپوت، کف‌پوش‌های ویژه، کاور لبهٔ صندوق بار و نشان‌های فاینال ادیشن هم مجهز شده است.

زیر کاپوت این نسخهٔ پایانی همان پیشرانهٔ ۳.۲ لیتری چهار سیلندر توربودیزل قرار گرفته که از دو سال پیش در نسخهٔ فاینال ادیشن در ژاپن مورداستفاده قرار می‌گیرد. این موتور ۱۸۹ اسب بخار قدرت و ۴۴۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند که این نیرو از طریق یک گیربکس پنج سرعتهٔ اتوماتیک به هر چهارچرخ ارسال می‌شود. میانگین مصرف سوخت این پیشرانه هم ۹.۱ لیتر در هر صد کیلومتر است. میتسوبیشی انتظار دارد که ۸۰۰ دستگاه پاجرو فاینال ادیشن سریعاً فروخته شوند.

امیر دهقان

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

‫۳۴ دیدگاه‌ها

  1. Ninja

    ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (967 ديدگاه)

    اینم دیگه رفتنی شد

    موافقم ۱۱
    مخالفم ۰
    1. Mad.z.Max

      ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (1272 ديدگاه)

      متاسفانه، حیف و صد حیف..
      این پاجرو (شوگان اروپا، مونترو آمریکا) یکی از عشقای من بود و هست.
      یه یاد کوچیکی از افتخاراتش توی رالی کنیم:
      نسل های اول و دومش رو کار ندارم که البته اونام کم پر افتخار نبودن، ولی با ورود نسل سوم بین سالای ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۵، این ماشین دوست داشتنی با اون سیستم تعلیق بینظیر مجزا برای هر چرخ، تونست پنج بار جایگاه اول رو توی مسابقات رالی داکار مال خودش کنه و همچنین از مجموع ۱۵ سکوی اول تا سومی توی همون دوره ی پنج ساله، ۱۲ تاش رو به خودش اختصاص بده..!
      یعنی درو میکرده دیگه، لنسر اوولوشن هم که از اونطرف قهرمان رالی کلاس خودش بوده بااااارها
      نمونه های سالم نسل اول هنوز با اقتدار میتازن رو صخره ها و شنای داغ بیابونای استرالیا، نسلای بعدی که جای خودش.

      یعنی تا هرزمان که بتونم لنسر ۹۲ عزیزم رو کنار هر ماشین دیگه ای که داشته باشم با عشششق میرونم

      واقعا حیف از سرنوشت خودروسازی میتسوبیشی..

      موافقم ۶
      مخالفم ۰
    2. Kato

      ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (158 ديدگاه)

      واقعا حیف و صد حیف و صد حیف

      لنسر اوولوشن واقعا حیف و صد حیف و صد حیف
      گالانت واقعا حیف و صد حیف و صد حیف
      و…

      موافقم ۳
      مخالفم ۰
  2. [email protected]!n

    ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (1426 ديدگاه)

    میتسوبیشی همون بچسبه به ساخت کشتی و هواپیما بهتره. عملا داره کبریت میگیره زیر هویتش

    موافقم ۱۱
    مخالفم ۱
  3. محمدرضا

    ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (330 ديدگاه)

    توی دنیایی زندگی میکنیم.که هیچ کس حاظر نیست پاجیرو را بخرد.
    ولی تو ایران مردم تیگو۷رو میخرن ۱میلیارد.از امسال هم باید سالی ۱۱میلیون بابتش مالیات بدن🤣.چون خودرو لوکس محسوب میشه🤣

    موافقم ۷
    مخالفم ۰
    1. mahan

      ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (2323 ديدگاه)

      همین جمله برای توصیف بازار ایران وحتی روحیات امروزه مردم کافیه

      موافقم ۳
      مخالفم ۰
    2. " Swedish Arrogant Tiger "

      ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (1587 ديدگاه)

      دیگه چقدر بدبخت و مفلوک شدیم که این آشغال های چینی لوکس محسوب میشن تو کشورمون…

      موافقم ۳
      مخالفم ۰
      1. ""new ""RAMIN

        ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰
        سوابق: (1812 ديدگاه)

        شما برو اروپایی بخر با قیمت ۸ میلیارد تومن.
        برو ۴ میلیارد بده ژاپنی سوار شو.
        ببینم میتونی یا نه
        فلانی هنوز پول نداره بره پژو پارس بخره بعد داره در مورد چینی ها احضار نظر میکنه.

        ***

        پدال کامنتمو حذف نکن ?? با سپاس.

        موافقم ۰
        مخالفم ۱
        1. mahan

          ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰
          سوابق: (2323 ديدگاه)

          رامین جان من تورو عاقل تر از این میدونم که دیگران رو بخاطر نداشته هاشون سرزنش بکنی

          موافقم ۲
          مخالفم ۰
        2. Mad.z.Max

          ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰
          سوابق: (1272 ديدگاه)

          همون «احضار» نظر..

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
        3. ""new ""RAMIN

          ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰
          سوابق: (1812 ديدگاه)

          ?این سامسونگ تازگی ها مشکل پیدا کرده…

          منظورم اظهار نظر بود
          امان از دست اصلاح کننده گوشی.
          ۱۹۰ رو مینویسه ۱۸۴ ! اظهار رو مینویسه احضار !

          حالا بعدا چی رو قراره چی بنویسه خدا رحم کنه. ?

          پدال کامنتمو منتشر کن با سپاس…

          موافقم ۱
          مخالفم ۰
    3. عاشق پدال

      ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (16 ديدگاه)

      مالیاتو که باید بدین.

      پراید باید مالیاتش سالی ۳ میلیون تومن باشه

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  4. مهدی

    ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (182 ديدگاه)

    لعنتی من تازه داشتم دوباره بهت امیدوار میشدم? آخه چرا??‍♂️

    موافقم ۷
    مخالفم ۰
  5. میثم

    ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (1906 ديدگاه)

    خاک بر سر بی عرضه مدیرش
    ببین با یه اسطوره چکار کرد

    موافقم ۹
    مخالفم ۰
    1. Rman

      ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (108 ديدگاه)

      اقا میثم
      گند رو قبلا زدن. یه ماشین دادن به اسم پاجیرو اسپرت. طراحی افتضاح. یه کراس اوور شهری. واقعا میتسوبیشی با نیسان هم شریک شد باز چیزی درست نشد.
      لامصب تو که داری هواپیما جنگی نسل ۵ می زنی نمیتونی یه ماشین خوب بزنی؟ گند زدی به تمام اسطوره هات ????
      لنسر
      گالانت
      پاجیرو
      اکلیپس

      موافقم ۷
      مخالفم ۰
      1. RezaRs

        ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰
        سوابق: (1569 ديدگاه)

        آرمان دایی میدونی هزینه توسعه و تولیدش چقدره
        هر یک جنگنده f2 ژاپن قیمت فروشش به ارتش ۱۲۷ میلیون دلار بفرما میشه ۶۳.۵ عدد پاگانی خرید

        موافقم ۱
        مخالفم ۰
    2. RezaRs

      ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (1569 ديدگاه)

      میثم دادا شما بقیه کارشونم ببین

      موافقم ۱
      مخالفم ۰
      1. بابای باران

        ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰
        سوابق: (87 ديدگاه)

        یه سوال، این نسل تولیدش متوقف شده یا کلا تولید پاجرو متوقف شده؟

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
  6. BenzSLR

    ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (1763 ديدگاه)

    گلچین روزگار عجب گلی رو چیده‌…….

    موافقم ۶
    مخالفم ۰
    1. Mad.z.Max

      ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (1272 ديدگاه)

      وااااقعا!!!
      مدلای افسانه ای کم نداشته میتسو
      تک تک نسلای لنسر ایوولوشن، اکلیپس، پاجیرو، ۳۰۰۰GT، گالانت VR4…
      همون ۳۰۰۰GT خودش تنها یه دریاااا تکنولوژی داشته موقع عرضه، واسه رقابت با RX7مزدا و ۳۰۰ZX نیسان اومده بود، این سه تا دهه نود غوغایی کرده بودنا…
      فک کن میتسو و نیسان اونموقع تویین توربو بودن، فرمونگیری هر چهارچرخم داشتن..!
      هوندا NSX هم دهه نود کم ماشینی نبود
      کلا JDM بازا دهه نود زندگی خاصی کردنااا

      موافقم ۴
      مخالفم ۰
  7. Google

    ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (101 ديدگاه)

    امیدوارم نسل جدیدش با کلی تغییر اساسی معرفی بشه
    حیفه الآن که بازار مال شاسی بلند و کراس اورا شده میتسو عقب بمونه

    موافقم ۳
    مخالفم ۰
  8. Aryan kia

    ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (565 ديدگاه)

    واقعا این ماشین جدا از قدیمی بودنش استایل خیلی خوبی داره و با اینکه من طرفدار تویوتا هستم اگر بین پرادو و پاجرو بگن یکی رو انتخاب کن چشم بسته پاجرو رو انتخاب میکنم البته تو خواب???
    دلم میخواد میتسوبیشی رو مدیرشو خفه کنم میگم حالا که فعلا ماشین های خوبی نمیسازه بیاد بهمزدا سرمایه تزریق کنه اونم بتونه ماشین هاشو با شرایط بهتری بفروشه
    بعضی از این شرکت ها مثل مثلا سوزوکی فقط پول دارن ولی ماشین خوب ندارن مثلا سوزوکی الان تنها ماشین خوبش جیمنی هستش ولی چون تو هند پادشاهی میکنه خیلی شرکت قوی هستش همین سوزوکی بیاد به مزدا سرمایه تزریق کنه یا با هم شریک بشن البته موتور های سوزوکی حرف ندارن

    موافقم ۵
    مخالفم ۰
  9. Aryan kia

    ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (565 ديدگاه)

    دوستان یه سوال دارم چجوری باید عکس پروفایل بزارم؟

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. A..... I need laughter from the bottom of my heart .....A

      ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (1182 ديدگاه)

      آرین جان ، برایت توضیح مفصل دادم ، فکر کنم رفت برای تایید دستی ، تایید شد ، سَری بزن بخون
      سوالی داشتی بهم بگو در خدمَتَم❤❤

      موافقم ۱
      مخالفم ۰
      1. Aryan kia

        ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰
        سوابق: (565 ديدگاه)

        مخلصم آقا محمد ممنون از شما

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
        1. A..... I need laughter from the bottom of my heart .....A

          ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰
          سوابق: (1182 ديدگاه)

          خواهش میکنم❤

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
  10. mos

    ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (510 ديدگاه)

    حیف
    به نظرم باید نسل جدیدشو رو پلتفرم نیسان بسازه
    میتونه تو فروش کمک کنه

    موافقم ۲
    مخالفم ۱
  11. taha malek

    ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (238 ديدگاه)

    میتسوبیشی گند زده کلا رفت

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  12. Ali

    ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (254 ديدگاه)

    ماشین به این خوبی رو چرا آخه نمیخرن

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  13. Amirreza

    ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (2344 ديدگاه)

    چرا انتظار دارین از این برند ، به نظرتون یه برندی که به دنبال پیشرفته ، هی محصولاتشو کمتر میکنه و براشون جایگزین نمیاره ؟ میتسوبیشی رسما داره میگه دیگه من چندسال دیگه خط تولید ماشینمو جمع میکنم

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
    1. mahan

      ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (2323 ديدگاه)

      امیررضا جان انشالله اطرافیانت سلامت باشند.من برات مثالی میزنم مادربزرگ بنده رفتنی بود و چون منم پزشکی خوندم از همه بیشتر میدونستم و من تا اخرین لحظات شبانه روز بالا سرش بودم و اصلا نمی خوابیدم و نمی ذاشتم کاراشو دیگران انجام بدن و هزار تا کار بی فایده انجام میدادم.یک موقع هست خاطرات نمی ذارند یا بهتره بگم خودت نمی خوای خاطرات رو بیخیال بشی.محصولات میتسوبیشی برای ماهایی که عشق ماشین بودیم و با عشقش بزرگ شدیم و داشتیم خاطرات قشنگی داشتیم مخصوصا عصر طلایی خودروبازی بنابراین همچین حسی رو بهش داریم.

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  14. ایران

    ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (274 ديدگاه)

    واقها یکی از بهترین ماشین ها بود این بادوام تجهیزات خوب قدرت موتور و کم خرج حیف دیگه تولید نمیشه

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
  15. " Swedish Arrogant Tiger "

    ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (1587 ديدگاه)

    برام عجیبه میتسوبیشی چرا اینطوری شد، یه زمانی اسم سنگین و با ارزشی داشت الان اما دیگه چیزی ازش نمونده ظاهرا.
    و منی که با شنیدن اسم میتسوبیشی بلافاصله یاد بخش کشاورزیش و تیلر ها می افتم و برام تداعی کننده کیفیت و اعتباره.

    موافقم ۲
    مخالفم ۰
  16. samurai

    ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (315 ديدگاه)

    اوولوشن و گالانت دهه ۹۰ پادشاهی کردن یادش بخیر لعنت به تسلا برقی که با اون باتریاش گند زد به دنیای ماشین
    اوولوشن وگالانت برقی اصلا فکرشم ادمو داغون میکنه

    موافقم ۰
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا