میتسوبیشی

بررسی میتسوبیشی میراژ، کم‌مصرف‌ترین سدان بنزینی بازار جهانی

میتسوبیشی میراژ G4 با مصرف سوخت ترکیبی ۶ لیتر در هر صد کیلومتر و قیمت پایهٔ ۱۸ هزار دلار، کم‌مصرف‌ترین و ارزان‌ترین خودروی کلاس خود محسوب می‌شود.

در حال حاضر، با محبوبیت کراس‌اوورها از یک سو و فراگیر شدن خودروهای الکتریکی و هیبریدی از سوی دیگر، سدان‌های تمام بنزینی در حال انقراض هستند بااین‌حال، در همین شرایط هم سدانی در بازار حضور دارد که از بسیاری از خودروهای هیبریدی کم‌مصرف‌تر است و قیمتی بسیار رقابتی هم دارد. این خودرو میتسوبیشی میراژ G4 نام دارد که در پنج تیپ مختلف عرضه می‌شود.

تیپ پایه با نام ES و قیمت پایهٔ ۱۷,۹۵۰ دلار، ارزان‌ترین قیمت را در کلاس خود دارد. قیمت تیپ بالا ردهٔ SE هم به ۱۹,۸۵۰ دلار می‌رسد که هنوز در مقایسه با رقبایی مثل کیا و هیوندای رقمی رقابتی محسوب می‌شود. البته با چنین قیمتی نباید انتظار قدرت و شتاب بالایی را داشته باشید زیرا میراژ از یک پیشرانهٔ ۱.۲ لیتری سه سیلندر استفاده می‌کند که تنها ۷۸ اسب بخار قدرت دارد و در کنار گیربکس CVT نخواهد توانست رانندگی هیجان‌انگیزی را فراهم کند. بااین‌حال، این بهایی است که باید برای دستیابی به کمترین مصرف سوخت ممکن پرداخت کرد.

البته میتسوبیشی برای تیپ‌های بالاتر شامل SE و بلک ادیشن گیربکس پنج سرعتهٔ دستی را هم به‌صورت سفارشی ارائه می‌کند اما CVT گیربکس استاندارد است. با این ترکیب، میراژ G4 برای اینکه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت برسد به ۱۱ ثانیه زمان نیاز دارد و از لحاظ شتاب ضعیف‌ترین خودروی کلاس خود لقب می‌گیرد زیرا کیا ریو و هیوندای اکسنت هردو سریع‌تر از این به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسند.

هرچند اعداد و ارقام پرفورمنس میراژ G4 ضعیف به نظر می‌رسند اما این ماشین با قیمت پایین، هزینه‌های نگهداری پایین و مصرف سوخت پایین، این کاستی را جبران می‌کند. سدان کوچک میتسوبیشی با مصرف سوخت ۶.۷ لیتر در شهر، ۵.۷ لیتر در بزرگراه و ۶.۰۳ لیتر به‌صورت ترکیبی، کاملاً پرفورمنس ضعیف خود را توجیه می‌کند. این مصرف وقتی در کنار قیمت بسیار مقرون‌به‌صرفه و تجهیزات مناسب قرار می‌گیرد، میراژ G4 را به بهترین گزینه در کلاس خود تبدیل می‌کند.

نسل کنونی میراژ آخرین بار در اواخر سال ۲۰۱۹ فیس‌لیفت شده و ازآنجایی‌که این نسل در سال ۲۰۱۳ معرفی شده، ظاهر چندان مدرنی ندارد؛ بنابراین، با طراحی ساده و مینیمالی طرف هستیم که البته با ماهیت اقتصادی آن همخوانی دارد. بااین‌حال، کسانی که خواهان نمای کمی هیجان‌انگیزتری هستند می‌تواند نسخهٔ بلک ادیشن را انتخاب کنند که به رینگ‌های ۱۵ اینچی مشکی‌رنگ، اسپویلر عقب مشکی، سقف مشکی و آینه‌های جانبی مشکی مجهز است. بلک ادیشن در داخل نیز از تریم قرمز و دوخت قرمزرنگ بهره می‌برد.

کابین تیپ پایهٔ SE میراژ G4 اما به‌اندازهٔ بیرون آن ساده بوده و طراحی ابتدایی با پلاستیک خشک و صندلی‌های معمولی دارد. مهم‌ترین امکانات این تیپ نمایشگر لمسی ۷ اینچی با بلوتوث، اندروید اتو و اپل کارپلی و همین‌طور سیستم صوتی با چهار بلندگو هستند و کسانی که خواهان تجهیزات بیشتری هستند باید سراغ تیپ SE با گرم‌کن صندلی‌های جلو و سیستم‌های کمک‌رانندهٔ بیشتر بروند. البته میراژ G4 فاقد لیست بلند بالایی از سیستم‌های ایمنی است که خریداران خودروهای مدرن انتظار دارند و صرفاً با مواردی مثل ترمز اضطراری خودکار با قابلیت تشخیص عابر پیاده، کنترل پایداری فعال و دستیار کمک به آغاز حرکت در سربالایی ارائه می‌شود. در تیپ‌های SE و بلک ادیشن نیز دستیار خروج از خط و چراغ‌های جلوی خودکار به این لیست افزوده خواهد شد.

یکی دیگر از نقاط قوت میراژ G4 فضای بار و سرنشین مناسب و خصوصاً فضای پای قابل‌احترامی است که حتی قابل قیاس با خودروهای بزرگ‌تری مثل هوندا سیویک و تویوتا کمری خواهد بود. هرچند فضای صندلی‌های عقب چندان زیاد نیست اما چیدمان صندلی‌های جلو فضای پای قابل‌قبولی را فراهم می‌کند. حجم صندوق بار هم ۳۵۰ لیتر است. میتسوبیشی همچنین یکی از بهترین گارانتی‌ها را در صنعت خودرو ارائه می‌کند که شامل گارانتی کلی پنج‌ساله یا ۹۶ هزار کیلومتر و گارانتی قوای محرکهٔ ۱۰ سال یا ۱۶۰ هزار کیلومتر می‌شود.

مشخصات فنی

پیشرانه ۱.۲ لیتری I3
قدرت ۷۸ اسب بخار
گشتاور ۱۰۰ نیوتن متر
گیربکس CVT
محور محرک جلو
شتاب صفر تا ۹۶ ۱۱.۰ ثانیه
طول ۴,۳۰۵ میلی‌متر
عرض ۱,۶۶۹ میلی‌متر
ارتفاع ۱,۵۰۳ میلی‌متر
فاصلهٔ محوری ۲,۵۵۰ میلی‌متر
وزن ۹۹۵ کیلوگرم
مصرف سوخت ۶.۰۳ لیتر ترکیبی
قیمت پایه ۱۷,۹۵۰ دلار

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳۲ رای
منبع
TopSpeed

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳۱ دیدگاه‌ها

  1. حمید

    ۱۶ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (370 ديدگاه)

    سه سال یه میراژ ۲۰۱۹ دارم تو المان بی نهایت ماشین بی دردسر و کم مصرفیه ، قیمت صفرش( لو آپشن دستی) ۱۲ هزارتاست ، ۸ سال گارانتی داره ، سرویس روغن هر ۲۰ هزارتاست که خیلی خوبه ،مصرفشم تو اتوبان اگه ۱۲۰ تا کروز کنی میشه ۴ تو شهر ولی ۵ ، ۵.۵ میشه . کیفیت متریال داخلش قابل قبوله ، و تنها مشکلش خشکی سواری و ناراحت بودن صندلی هاست.

    موافقم 81
    مخالفم 5
    1. داود

      ۱۶ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (202 ديدگاه)

      البته نویسنده مطلب اشتباه زده مصرف ترکیبی 4.8 لیتره وقیمت فولش در امارات بین ۳۲۰۰۰ تا ۴۰۰۰۰ درهم هست میشه 11000 دلار . مصرف ۶.۷ لیتر برای یک خودروی ۱۲۰۰ سی سی غیر منطقیه. یعنی بیشتر از بی ام و سری ۳ و ۵ مصرف میکنه؟

      موافقم 33
      مخالفم 4
      1. jaghori

        ۱۷ مهر ۱۴۰۲
        سوابق: (94 ديدگاه)

        منم از مصرف سوختش تعجب کردم. به ویژه اینکه پدال آن را کم مصرف ترین هم نامیده.

        موافقم 9
        مخالفم 0
    2. Amard

      ۱۷ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (771 ديدگاه)

      تو این رنج قیمت ترجیح میدم رنو سیمبل یا خودرو چینی مثل چانگان السوین حداقل میشه تیون کرد قدرتش بالا برد با هزینه کم تو کفی شاید مشکلی نداشته باش اما سربالایی کشش نداره

      موافقم 2
      مخالفم 22
    3. m.h

      ۲۰ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (12 ديدگاه)

      تو اتوبان با ۱۲۰ تا کروز کنی میشه صدی ۴ لیتر
      حالا حساب کن تو ایران که تو اتوبان و جاده در کل بالای ۹۰ تا ۱۰۰ تا بری داری یه ریسک زیاد میکنی
      این جوری چه قدر بسوزونه
      ولی خب بنزین بی کیفیت هم دخیله

      موافقم 3
      مخالفم 0
  2. Max

    ۱۶ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    مدل فول هنوزم زیر ۲۰ هزارتاست و برای واردات گزینه خیلی خوبیه . کم خرج و با دوام . قدرتشم کافیه .

    موافقم 38
    مخالفم 3
  3. TRD

    ۱۶ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    5 سال گارانتی کلی
    10 سال گارانتی موتور

    موافقم 36
    مخالفم 1
    1. محمدهادی

      ۱۶ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (2146 ديدگاه)

      همینو بخخدا میاوردن تو سایپا ۴۰ سال مونتاژ میکردن
      بخدا قسم اگه کسی ااتراض میکرد بهشون
      ماشین قرص و محکم و شش دنگ پدر مادر دار بیار،ببین مردم چطوری ۴۰ سال تحسینت کنن
      به این میگن ماشین شهری و ارزان
      رحمت به پدر و مادرت میتسوبیشی
      با پیش پا افتاده ترین ماشینش میشه همین الان ماشینو استارت زد ۱۳۰۰ کیلومتر دورتر تو بندرعباس ماشینو خاموش کرد
      بدون کوچکترین نگرانی
      مرگ بر کت شلواری های خائن به ملت

      موافقم 53
      مخالفم 7
      1. JDM

        ۱۷ مهر ۱۴۰۲
        سوابق: (633 ديدگاه)

        اگرم اومدی بندر تو خونه ما پارک کن در خدمتیم

        موافقم 15
        مخالفم 0
        1. امیر

          ۱۷ مهر ۱۴۰۲
          سوابق: (2 ديدگاه)

          مهمون نوازی جنوبی ها از این فاصله هم مشخصه 👏👌

          موافقم 13
          مخالفم 0
        2. محمدهادی

          ۱۷ مهر ۱۴۰۲
          سوابق: (2146 ديدگاه)

          عششقی شما
          یه بعدازظهری دوتایی سوار میشیم میریم لب کارون یه جفت فلافل مشتی و داغ میزنیم میشینیم تو ماشین موزیک گوش میدیمو غروب آفتابو نگا میکنیم
          همین

          موافقم 9
          مخالفم 0
  4. 18:45

    ۱۶ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (470 ديدگاه)

    ضعیف اما حریف!
    این همون شعاری هست که خودم برای میراژ کوچولو ابداع کرده بودم.
    ناگفته نمونه، حتی سیستم لرزش گیر پیشرانه 3 سیلندر این ژاپنی بی رقیب هم یکی دیگه از نبوغ بنده حقیر بوده که بکار بسته بودن😉👍

    موافقم 20
    مخالفم 18
  5. H2

    ۱۶ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (382 ديدگاه)

    نیسان ورسا کمی گرونتره اما خیلی بهتره

    موافقم 40
    مخالفم 2
  6. Ahmad

    ۱۶ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (68 ديدگاه)

    وزنش خیلی پایینه تاحالا خودروی خارجی با این وزن ندیده بودم

    موافقم 4
    مخالفم 9
    1. محمدهادی

      ۱۶ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (2146 ديدگاه)

      این ماشین همونیه که وقتی میتسوبیشی قراره برات معنی تویوتا رو تعریف کنه!!
      یه ژاپنی کار درست درستکار دیگه از سرزمین سخت جان های ژاپن…

      موافقم 23
      مخالفم 2
  7. مهدی

    ۱۶ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (45 ديدگاه)

    اینا وارد بشن آیا کسی دیگه سواره دنا و رانا و چیزهای دیگه میشه؟
    الان بهانه مسوولان چیه برای واردات این
    بله بهانه هست
    همایت از تولید ملی
    ای من این تولید ملی رو………..

    موافقم 44
    مخالفم 3
    1. حسین

      ۱۶ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (2824 ديدگاه)

      ۲۰۷ صندوقدار با سقف شیشه ای را بش ترجیح میدم ، بشرطی که بجای قطعات چینی ، فرانسوی استفاده کنم و ایرانی.

      موافقم 7
      مخالفم 42
    2. abbas

      ۱۶ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (239 ديدگاه)

      نزدیک 18 هزار دلاره همچین کمم نیست
      گزینه تو این رنج خیلی زیاده
      تو ایران کسی بیشتر از 700 … 800 میلیون میده دیگ کم مصرف بودن و پول بنزین براش مهم نیست
      این برا اون کسی که مدام بخواد اقتصادی فک کنه
      با اون چرخاش

      موافقم 8
      مخالفم 21
  8. JDM

    ۱۶ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (633 ديدگاه)

    این از اون دسته ماشیناس که تمام بازار های دنیا بهش نیاز دارن (سدان کوچیک کم مصرف )

    موافقم 19
    مخالفم 3
  9. mercedes

    ۱۶ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (327 ديدگاه)

    18هزار دلار در صورتی می ارزه که پنج هزار دلار داخل داشپورت باشه.

    موافقم 18
    مخالفم 20
  10. محمد

    ۱۶ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (1486 ديدگاه)

    سایز رینگ هاشو دیدم قلبم گرفت ، خب چه کاریه ادم میره نیسان ورسا میخره هم قوی تره هم راحت تر ، مصرفشم تقریبا مثل میراژه

    موافقم 28
    مخالفم 1
    1. amir

      ۱۷ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (2333 ديدگاه)

      همونو بگو بدنه حجیم و پف کرده و رینگ های کوچیک انگار تابوت با در نوشابه حرکت میکنه این چیه آخه
      البته این بیشتر مناسب بازاری شبیه هند و ایناس

      موافقم 6
      مخالفم 0
  11. حسین

    ۱۶ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (2824 ديدگاه)

    من یک سوال دارم ،
    این خودرو مصرف سوختش ۷/۱ است ، مصرف سوخت ۲۰۶ صندوقدار با موتور tu5 و tu3 از این کمتره ، خب پس چرا میگن خودرو های داخلی پرمصرف هستند و خارجی ها 4 لیتر بصورت میانگین مصرف دارند؟

    موافقم 4
    مخالفم 20
    1. Reza

      ۱۶ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (91 ديدگاه)

      206 تولیدی ویران خودرو صدی ۶ میسوزونه؟
      چطور مال من صدی ۱۰ تو شهر و ۷ و خورده ای تو جاده بنزین میخوره؟

      موافقم 13
      مخالفم 1
      1. mercedes

        ۱۷ مهر ۱۴۰۲
        سوابق: (327 ديدگاه)

        پس هنوز با موتورm15 آشنا نشدین
        صدی ده یا دوازده مصرفشه.

        موافقم 8
        مخالفم 4
        1. حسین

          ۲۱ مهر ۱۴۰۲
          سوابق: (2824 ديدگاه)

          اتفاقا با موتور m15 آشنایی کامل دارم ، شما سر گاز رانندگی کن با دنده سبک ، 7 میسوزنه.

          دنده یک تا دور موتور 1500 شد برو دنده دو .
          دنده دو تا دور موتور 2200
          دنده سه تا دور موتور 2500
          دنده چهار تا دور موتور 2200
          و از سرعت 60 تا برو دنده پنج

          البته برای سطح صاف با یک سرنشین .

          از سیصد متر قبل سرعتگیر یا هر مانعی گاز نده و دنده را خلاص نکن ، چون در دنده باشه مصرف کمتره از خلاص .

          برای شتاب گیری عجله نکن و به آرامی سرعت را بالا ببر .
          در همین ترافیک تهران میشه خیلی وقتا با سرعت ثابت 70 تا و بدور از استرس تصادف رانندگی کرد.

          در مسیر های بین شهری با سرعت ثابت 80 الی 90 و دنده پنج رانندگی کن .

          تنظیم موتور و باد لاستیک و تعویض بموقع شمع و فیلتر ها و گاهی استفاده از موتور شور فومن شیمی و … هم که همه می‌دونیم لازمه .

          موافقم 4
          مخالفم 0
  12. Enzo Ferrari 2008

    ۱۶ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (1208 ديدگاه)

    لاستیک هاش چقدر کوچیکه

    موافقم 8
    مخالفم 1
  13. pezhman

    ۱۷ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (66 ديدگاه)

    چقدر میتسوبیشی فکر کرده تا تونسته در این حد زشت طراحیش کنه

    موافقم 13
    مخالفم 3
  14. اشکان

    ۱۷ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (12 ديدگاه)

    به نظر منم این ماشین یه شاهکاره !!!! ولی بدون گمرک در میاد حدود ۹۰۰ تومن حالا به نظر شما تارا اتوماتیک بهتره یا این؟!!! به امید روزی که ژاپنیا برامون لند کروز زیر ۵ هزار دلاری درست کنن.

    موافقم 1
    مخالفم 6
  15. misha

    ۱۸ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (77 ديدگاه)

    با مشخصات فنی و دوام ماشین کاری ندارم
    ولی واقعا طراحی بعضی از خودروها چشمو‌آزار میده
    فیات سیِناییه برا خودش

    موافقم 2
    مخالفم 0
  16. JaMsHiD

    ۱۸ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (967 ديدگاه)

    امید به برگشت میتسو هست
    برای اوولوشن

    موافقم 2
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا