نگاهی به نیسان ماکسیما 2016

نمایشگاه خودروی نیویورک: نسل هشتم نیسان ماکسیمای جدید، با هیکلی تنومند و قوایی 300 اسبی، دوباره قصد جولان در بخش سدان های اسپرت نیمه لوکس بازار را دارد. هرچند روزگار تغییر کرده و یک خودروی بزرگ دو تنی با چنین نیرویی و انتقال نیرو به چرخهای جلو از طریق یک گیربکس CVT، کمتر لقب اسپرت را دریافت می کند.

2016 Nissan Maxima
2016 Nissan Maxima

نیسان ماکسیما از بدو تولید در 1976 تاکنون، هیچ‌گاه چنین چهره جسورانه و پیچیده ای نداشته است. نمای جلوپنجره V شکل با چراغ‌های منحصر به فرد بومرنگی و شکاف‌های هواکش روی سپر، کاملاً نوآورانه می‌باشند. ستون مشکی رنگ عقب، باعث گردیده تا نمایی شناور به سقف داده شود. چرخ‌های 18 اینچی آلیاژی (19 اینچی سفارشی) و گلگیرهای متورم، همراه با خطوط روی بدنه، تصویری عضلانی به ماکسیمای جدید بخشیده‌اند. در انتهای خودرو نیز دو خروجی اگزوز به چشم می‌خورند.

2016 Nissan Maxima
2016 Nissan Maxima

2016 Nissan Maxima
2016 Nissan Maxima

ماکسیمای 2016 روی پلتفرم جدیدی ساخته می‌شود که از فولاد با مقاومت بالا در آن استفاده بیشتری شده است. بدین ترتیب، مقاومت پیچشی شاسی، تا 25 درصد بیشتر شده است. این در حالی است که وزن خودرو 37.1 کیلوگرم کاهش یافته است.

2016 Nissan Maxima Interior
2016 Nissan Maxima Interior

2016 Nissan Maxima Interior
2016 Nissan Maxima Interior

طراحی داخل کابین ماکسیما، مجلل‌تر و جذاب‌تر از همیشه می‌باشد. استفاده از مواد مرغوب با کیفیت بالا و تجهیزات با تکنولوژی مدرن، نشان از پیشرفت و حرکت رو به جلوی ماکسیما دارند. فرمان با فرم تخت زیرین آن، کاملاً اسپرتی به نظر می‌رسد. روکش‌های داخل اتاق از چرم و آلکانترا و چوب انتخاب شده‌اند. در داشبورد مرکزی از یک نمایشگر 8 اینچی که به سمت راننده زاویه پیدا کرده به‌عنوان مرکز نمایش سیستم ناوبری، اطلاعات و سرگرمی، سود برده شده است. در داشبورد روبروی راننده نیز، از یک نمایشگر دیجیتال 7 اینچی در میان نمایشگرهای آنالوگ استفاده گردیده است. ارگونومی کابین بهبود یافته و با عایق‌بندی بهتر و استفاده از شیشه‌های چندجداره، میزان سروصدا نیز در کابین، کاهش یافته است.


آپشن های انتخابی شامل روشنایی محیطی، صندلی‌های گرم و سرد شونده جلو، سیستم صوتی Bose با 11 بلندگو، استارت دکمه‌ای، سقف پانوراما، روکش چرم صندلی‌ها با دوخت الماسی شکل، مجموعه‌ای از فن‌آوری‌های ایمنی، نظیر کروز کنترل هوشمند، هشدار ترافیک از عقب، هشدار برخورد از جلو و سیستم جلوگیری از برخورد در سرعت‌های پایین می‌شوند.

2016 Nissan Maxima
2016 Nissan Maxima

اندازه و فضای ماکسیما از سدان میان سایز آلتیما بزرگ‌تر است. اما همین اندازه بسیار به سدان هوندا آکورد نزدیک می‌باشد. این در حالی است که فضای داخلی آن بسیار جادار و وسیع و یک استاندارد جدید در این رده محسوب می‌شود. هرچند محدودیتهایی برای فضای سر سرنشینان احساس می شود.


قدرت‌بخش ماکسیمای 2016 یک موتور شش سیلندر 3.5 لیتری از سری VQ است که با تنفس طبیعی، قادر است 300 اسب بخار نیرو و 353 نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. ریشه این موتور به حدود 20 سال پیش برمی‌گردد، اما لااقل 60 درصد قسمت‌ها و قطعات آن به‌روز شده‌اند. برای انتقال نیرو به چرخ‌های جلو هم از یک گیربکس CVT بهینه‌شده Xtronic استفاده شده است.


مصرف سوخت ماکسیما در شهر 10.69 و در بزرگراه 7.84 لیتر در هر صد کیلومتر برآورد شده است.


در مقایسه با آخرین مدل ماکسیما، این مدل جدید از 10 اسب بخار نیروی بیشتر، حدود 5.6 سانتی‌متر، طول کشیده‌تر، وزن اندکی کمتر، ارتفاع 3.3 سانتی‌متر پایین‌تر، ضریب درگ یا آئرودینامیک 0.295 در برابر 0.33 قبلی و یک گیربکس عملی‌تر سود می‌برد.


ماکسیمای 2016 از تابستان امسال روانه بازار فروش می‌شود. قیمت پایه این خودرو در ایالات‌متحده 32,410 دلار خواهد بود که هزار دلار از مدل 2014 گران‌تر است. البته قیمت مدل مجلل پلاتینیوم به 40 هزار دلار هم می‌رسد.

[jwplayer mediaid=”107307″]
[دانلود ویدئو]

50 دیدگاه

  1. وحید
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    الان دیگه شرکت خودروسازی افغانستانو پاکستان و هند بامشارکت ژاپنی ها امریکاهیها خودرو سازی میکنن مسئولین کشور با تمدن و با وقار و با…….ماهم با مشارکت چینی ها ام وی ام 110 لیفان 530 پراید 111 میسازن خدایا بی انصافی بی عدالتی تا کجا …….

    پاسخ
  2. وحید
    سوابق: (3 دیدگاه) ,

    الان دیگه شرکت خودروسازی افغانستانو پاکستان و هند بامشارکت ژاپنی ها امریکاهیها خودرو سازی میکنن مسئولین کشور با تمدن و با وقار و با…….ماهم با مشارکت چینی ها ام وی ام 110 لیفان 530 پراید 111 میسازن خدایا بی انصافی بی عدالتی تا کجا …….

    پاسخ
  3. علي عليخاني
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    من فورد موستانگ داشتم آزرا گرنجورم داشتم ، ماکسیما ٢٠١۶ تازه گرفتم خدایی بجز یه مورد که تو شتاب گیری باید فرمونو سفت بگیری چون محور جلو هست میکشه اینور اونور حرف نداره ، روندنش خیلی ترسناکه

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.
x