درگ جذاب هوندا سیویک تایپ R، رنو مگان RS و هیوندای i30 N

اینکه طرفدار هاچبک های اسپورت در دنیا و به ویژه در اروپا باشید بسیار خوب است. خودروهایی همچون هوندا سیویک تایپ R، هیوندای i30 N و رنو مگان RS کاپ 280 از پیشرانه‌های توربو و طراحی دیفرانسیل جلو سود می‌برند. البته این خودروها عملکرد یکسانی نداشته و تاپ گیر می‌خواهد تفاوت‌های آن‌ها در مسابقه‌ی درگ را نشان دهد.


سیویک تایپ R بیشترین قدرت پیشرانه را دارد به گونه‌ای که قلب آهنین 4 سیلندر 2 لیتری توربوی آن خروجی 316 اسب بخاری و گشتاور 400 نیوتون متری دارد. البته این قدرت و گشتاور مختص بازار بریتانیا بوده درحالی‌که تایپ R بازار آمریکا قدرت 306 اسبی را ارائه می‌کند. یک گیربکس 6 سرعته دستی با سیستم هماهنگی دور پیشرانه خودکار نیز دنده‌ها را تعویض می‌کند. مدل 2019 این خودرو دارای سیستم تعلیق سه‌حالته‌ی تنظیم‌پذیر است.


رنو مگان RS از نظر قدرت پیشرانه فاصله‌ی کمی با هوندا دارد. پیشرانه‌ی 4 سیلندر 1.8 لیتری توربوی این هاچبک فرانسوی قدرت 276 اسبی و گشتاور 391 نیوتون متری را از طریق یک گیربکس 6 سرعته دستی به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند. البته می‌توان گیربکس 6 سرعته دوکلاچه را نیز سفارش داد.


نهایتاً به هیوندای i30 N می‌رسیم که با قدرت 271 اسبی نسخه‌ی سفارشی پرفورمنس پک کم‌توان‌ترین خودروی این مسابقه لقب می‌گیرد. این هاچبک داغ در حالت استاندارد 247 اسب بخار قدرت دارد. این خودرو نیز همانند دو رقیب دیگر از گیربکس 6 سرعته دستی سود می‌برد. خریداران همچنین در آینده نزدیک خواهند توانست گیربکس دوکلاچه اتوماتیک را هم سفارش دهند.


با توجه به این آمار و ارقام، هم‌اکنون وقت صف‌آرایی این سه هاچبک اسپورت در خط درگ فرا رسیده است. زمانی که مسابقه به پایان می‌رسد نتایج به دست آمده کاملاً واضح هستند چراکه فاصله‌ی بین خودروهای اول تا سوم کاملاً قابل‌توجه است.

[دانلود ویدئو]

درباره نویسنده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مرتبط

14 دیدگاه

  1. رضا
    سوابق: (86 دیدگاه) ,

    هوندا دلبریه واس خودش .به شخصه خودرویی رو علاقه دارم هم یه پرفورمنس خوب داشته باشه .و هم هندلینگ وسواری خوبی و هم یه اعتباری پشت برندش باشه و کیفیت درخور و خیلی خوبی داشته باشه.هوندا حتی درگ ها رو هم نبره محبوبه. حداقل رکورد پیست ها رو تو سگمنت خودش تونسته جابه جا کنه و هم اینکه بالاخره یه برند ژاپنی فوق العادس. کیفیت هم که دیگه اصلا حرفش نیس.

    پاسخ
  2. datsun
    سوابق: (1254 دیدگاه) ,

    اینقدر گفتن هیوندا N هاچبک داغ هاچبک داغ همین بود
    سیویک مثل میگ ۲۵ رفت
    تو پیست هم که معلومه هوندا

    پاسخ
    1. محمد
      سوابق: (544 دیدگاه) ,

      جای گلف البته توی رقابت خالی بود

      پاسخ
    1. محمد
      سوابق: (544 دیدگاه) ,

      اصلا برام قابل درک نیست عدم حضور درست درمون ۲ تا برند تو ایران
      .
      یکی هوندا
      یکی مزدا
      .
      به هر دلیلی یا با هر توجیهی که باشه، اما قطعا میتونستن رکورد فروش وارداتیهای ایران رو بزنن
      چی میشد آخه؟؟؟؟
      مردم هم میدیدن حداقل لذت میبردن

      پاسخ
  3. sina
    سوابق: (1421 دیدگاه) ,

    تو خود حدیث مفصل بخوان در پیست چه خواهد شد !

    پاسخ
  4. mahdy
    سوابق: (1493 دیدگاه) ,

    این ماشین فوق العادس فقط سه برادر آلمانی یارای رقابت با این ماشینو دارن
    A بنز سری یک BMW و گلف فولکس

    پاسخ
      1. mahdy
        سوابق: (1493 دیدگاه) ,

        شرمنده از قلم افتاد چهار برادر آلمانی

        پاسخ
  5. H
    سوابق: (79 دیدگاه) ,

    از هوندا غیر از این انتظاری نداشتیم💪💪

    پاسخ
  6. مهدی
    سوابق: (1317 دیدگاه) ,

    هونداسویک نسل قبل هیچ جذابیتی نداشت نسبت به رقبا اما این نسلش شمشیراز روبسته وخیلی عالی عمل کرده

    پاسخ
  7. پرهام
    سوابق: (180 دیدگاه) ,

    جذاب تر از هاچ بکهای داغ نداریم!!!!! همشون خوبن و خوش به حال کسانی که قدرت انتخاب بین این همه ماشین عالی دارند (البته کار سختیه)

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.