هوندا

رانندگی با هوندا سیویک 2016 در خاورمیانه

آیا سازندگان ژاپنی و به‌ویژه هوندا، به دوران طلایی خود رجعت نموده‌اند؟ دورانی که تنها مشاهده رخسار محصولاتشان، نفس را در سینه هر شخص علاقه‌مندی حبس می‌نمود، منظورم اوایل دهه نود میلادی است، دورانی که پیاپی شاهکارهایی از تویوتا، هوندا، نیسان و میتسوبیشی و… روانه بازارهای جهانی می‌شد و ناظران و خریداران را به حیرت و شگفتی سختی وا‌می‌داشت. چنین به نظر می‌آید که بالاخره ساکنان دیار آفتاب تابان، رسم کهنه محافظه‌کاری را وانهاده و طراحی خارق‌العاده را به کیفیت افسانه‌ای محصولات خود منظم نموده‌اند. چند وقتی است که شرکت تویوتا در این راه قدم برداشته و خرقه کهنه محصولات خود را به دور و به‌نوبت آنها را به جامه‌ای نو آراسته است و اینک نوبت هونداست که با ارائه نسل نوین مدل نام‌آشنای خود «سیویک» در این مسیر گام نهد. محصولی که بنا به برخی از مندرجات قرار بود که امسال وارد سرزمینمان شود، ولی حیف که هر چه گشتیم نامی از آن در میان خیل خودروهای مجاز وارداتی سال ۱۳۹۵ شمسی، نبود که نبود!

2016 Honda Civic
۲۰۱۶ Honda Civic
ریشه‌های پیدایش هوندا سیویک، به چهل و اندی سال پیش بازمی‌گردد، هنگامی‌که برای نخستین بار، در تاریخ یازدهم ماه جولای سال ۱۹۷۲ میلادی، خودرویی خرد و نقلی پا به عرصه رقابت‌های جهانی نهاد، خودرویی که از زمانه خود بسی جلوتر بود و نخستین مرکبی در این عالم بود که در عوض دو سوپاپ برای هر سیلندر، از فن‌آوری سه سوپاپ برای هر سیلندر خود، بهره می‌برد. بحران نفتی سال ۱۹۷۳ میلادی که منجر به افزایش چهار برابری قیمت نفت در بازارهای جهانی و به‌تبع آن بالا رفتن بیش‌ازپیش بهای بنزین شد، راه را برای جولان دهی این خودروی کوچک در بازارهای جهانی و علی‌الخصوص بازار بزرگ آمریکا هموار نمود. این خودروی کم‌مصرف و کم استهلاک، از همان بدو ورودش، نام هوندا را در بازارهای جهانی بیش‌ازپیش مطرح و بلندآوازه نمود.

2016 Honda Civic
۲۰۱۶ Honda Civic
اما آخرین نسخه از سیویک که دهمین نسل از آن به شمار می‌آید برای نخستین بار، در سال ۲۰۱۵ میلادی به هیئت یک خودروی کانسپت و در نمایشگاه بین‌المللی خودروی نیویورک رونمایی شد. نسخه نهایی یا سدان سیویک نیز در ماه سپتامبر همان سال، به‌عنوان مدل ۲۰۱۶ معرفی و تولیدش از اواخر ماه اکتبر آغاز شد و فروش آن هم، از ۱۲ ماه نوامبر استارت خورد. متعاقب آن، نسخه کوپه سیویک نیز در ماه نوامبر سال ۲۰۱۵ میلادی و در نمایشگاه خودروی لوس‌آنجلس آمریکا پا به عرصه وجود نهاد. نسل نوین سیویک، بر مبنای پلت‌فرم جهانی خودروهای کامپکت هوندا تکوین و توسعه یافته است و در حال حاضر، در فرم‌های متفاوتی از بدنه اعم از سدان، کوپه،۵ در هاچ‌بک، تریم های SI و مدل TYPE-R به تولید می‌رسد. این خودرو با پیشرانه‌های متعددی اعم از ۱ و ۱.۵ لیتری توربو و نیز ۱.۸ و ۲ لیتری تنفس طبیعی در بازارهای جهانی عرضه می‌شود، ولی در بازار کشورهای حوزه خلیج‌فارس تنها پیشرانه‌های ۲ لیتری تنفس طبیعی و ۱.۵ لیتری توربو آن در دسترس خریداران هستند، این دو پیشرانه هم به ترتیب از توانی معادل ۱۵۸ و ۱۷۴ اسب بخار برخوردارند. به لحاظ سیستم انتقال قدرت، این خودرو با گیربکس‌های ۶ سرعته دستی و نیز CVT عرضه می‌شود.

2016 Honda Civic
۲۰۱۶ Honda Civic
در حال حاضر، هوندا سیویک در ممالکی همچون آمریکا، کانادا، چین و تایلند به تولید می‌رسد و بر پایه برخی مندرجات، تولید آن از سال ۲۰۱۸ میلادی در ژاپن هم آغاز خواهد شد. تمامی نسخه‌های صادراتی سیویک به بازار امارات نیز، ساخت کشور آمریکا می‌باشند.

2016 Honda Civic
۲۰۱۶ Honda Civic
چندی پیش، سایت «YALLAMOTOR» این خودرو را مورد تست و ارزیابی خود قرار داد که برگردان متنش را در اینجا تقدیم شما عزیزان می‌نمایم.

2016 Honda Civic
۲۰۱۶ Honda Civic
مقدمه
در رویدادی منحصربه‌فرد، کمپانی هوندا موتور، نسخه کاملاً جدید سیویک ۲۰۱۶ را معرفی نمود. این رویداد، با حضور مدیران خاورمیانه‌ای هوندا و اعضای رسانه‌های گروهی برگزار شد. رخداد مذکور شامل تست رانندگی این خودرو به شهر فجیره و برگشت آن به دوبی بود. ایده مذکور، موجب شد تا روزنامه‌نگاران و اصحاب رسانه نخستین برداشت و تأثیر خود را از این خودرو دریافت نمایند. برای مقایسه، یک دستگاه خودروی تویوتا کرولا و هیوندای الانترا نیز در محل حاضر بودند. حال اجازه دهید که نگاهی به جزییات هوندا سیویک ۲۰۱۶ بیاندازیم.

2016 Honda Civic
نمای خارجی
با نظری گذرا، هوندا سیویک ۲۰۱۶ را می‌توان به لحاظ طراحی یک برنده دانست. طراحی این خودرو تمامی آن چیزی را داراست که نسل قبلی سیویک فاقد آن بود. مدل ۲۰۱۶ از ظاهری اسپرتی، شاسی عریض‌تر و کوتاه‌تر و چراغ‌های LED جلو و عقب برخوردار است. ضمن اینکه، به سبب طراحی و استایل پخته خود، از جذبه و گیرایی هم در جاده‌ها بهره می‌برد. هوندا سیویک خودرویی است که سرها را به سمت خود برمی‌گرداند. هر کسی هوندا سیویک را دوست دارد، بنابراین ارزشش را دارد که نگاهی به آن انداخته شود. از این بابت هم سپاسگزاریم، زیرا نسل نوین سیویک ارزشش را دارد که یکی دوباره‌ای به آن نگاهی انداخته شود. تنها مسئله‌ای که در اینجا وجود دارد مربوط به اگزوزهای دوگانه مدل RS (توربو) می‌باشد که در حال حاضر، فاقد وسیله‌ای به نام سر اگزوز هستند. لوله‌های اگزوز این مدل در پشت سپرهای عقب جمع و چپانده شده و کشف جا و موضعشان هم بسیار سخت است.

کابین
داخل هوندا سیویک مکان خوبی جهت اقامت است. در طول کنفرانس خبری به این نکته اشاره شد که سدان‌های لوکس کوچک اروپایی در صورتی معیار و محک خواهند بود که چنین خودرویی را – توأم با جلوه صریح و شفاف آن – طراحی نمایند. داخل کابین سیویک کاملاً لوکس و مجلل احساس می‌شود. با این وجود، استراحتگاه میانی دست که به طور فابریک در مدل EXI نصب شده، نیاز به تعویض دارد، زیرا به نظر می‌رسد که خیلی زود کثیف خواهد شد. ضمن اینکه، جعبه دستکش هم نیاز به ضربه‌گیر دارد، آن‌هم زمانی که باز شده و به سمت پایین آویزان است. تعبیه کانال‌های تهویه هوا، در بخش عقب هم از موارد خوبی هست که به کابین هوندا سیویک اضافه شده، ولی بنا به برخی دلایل، شدت دمش هوا بین کانال‌های جلو و عقب آن تقسیم شده است. از این موارد که بگذریم، هوندا سیویک جدید، هر آن چیزی را که یک مشتری امروزه در این کلاس از خودرو به آن نیازمند است را داراست.

2016 Honda Civic

2016 Honda Civic
رانندگی
هوندا سیویک جدید، پیشرانه ۱.۸ لیتری را رها نموده است و به‌جای آن، دو پیشرانه جدید – ۱.۵ لیتری توربو و ۲ لیتری تنفس طبیعی – را در خود جای داده است. مدل EXI از پیشرانه ۲ لیتری بهره می‌برد، ولی مدل RS از پیشرانه توربو. هر دو پیشرانه نیز به همراه یک گیربکس CVT عرضه می‌شوند. در رانندگی روزانه، ترکیب پیشرانه ۲ لیتری به همراه گیربکس CVT، کارکردی مسحورکننده و جذاب را با خود به همراه دارد. این پیشرانه، نسخه‌ای قوی و توانمند است و گیربکس CVT هم به آن کمک می‌کند تا دور موتور را در ارقام بالایی، برای آن دسته از اشخاصی که خواهان شتابی فوری هستند، حفظ نماید؛ اما پیشرانه ۱.۵ لیتری واقعاً نتوانست اسباب رضایت خاطر مرا فراهم نماید، زیرا که طبیعت کاملاً اسپرتی آن، به‌واسطه وجود گیربکس CVT، حس نمی‌شود. باآنکه هیچ “ضربه توربو” در پیشرانه مدل RS مشاهده نشد، اما در عوض، صدای آن به طور تصاعدی افزایش می‌یافت. اگر هوندا اقدام به ارائه یک گیربکس اتوماتیک متعارف و یا نرمال برای پیشرانه توربوشارژ خود نماید، این نسخه (RS) بدل به یک سدان اسپرت مناسب خواهد شد، آنهم در بازاری که گیربکس دستی در آن جایگاهی ندارد. گذشته از این موارد، هوندا سیویک از کیفیت سواری نرمی برخوردار است و صدای ناشی از جاده نیز، به میزان اندکی در آن شنیده می‌شود. در رانندگی رفت و برگشتی به سمت دوبی، هیچ احساس خستگی با این خودرو مشاهده نشد که این امر در جای خود، ستایش برانگیز است. در مجموع، این خودرو وظیفه‌اش را به‌خوبی انجام می‌دهد.

توضیح: در سطور بالا، نویسنده اصلی متن، از کنار نهادن پیشرانه ۱.۸ لیتری توسط شرکت هوندا سخن رانده است، ممکن است که ذکر این مطلب در مورد بازار خاورمیانه صحیح باشد ولی کماکان هوندا از این پیشرانه برای نسخه‌های (سیویک) مونتاژ تایلند خود استفاده می‌کند.

2016 Honda Civic
داوری نهایی
همه ما عاشق سیویک و نمای تحسین‌برانگیز عقب آن هستیم و این خودرو پتانسیل آن را دارد که در ارقام بالایی به فروش برسد.

2016 Honda Civic

2016 Honda Civic

مشخصات فنی هوندا سیویک ۲۰۱۶

پیشرانه ۱.۵ لیتری توربو
حجم موتور: ۱۴۹۶ سی‌سی
توان: ۱۷۴ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه
گشتاور: ۲۲۰ نیوتن‌متر
شتاب صفر تا صد: ۷.۵ ثانیه
حداکثر سرعت: ۲۱۰ کیلومتر بر ساعت
مصرف سوخت ترکیبی: ۵ لیتر در هر یک‌صد کیلومتر مسافت

پیشرانه ۲ لیتری تنفس طبیعی
حجم موتور: ۱۹۹۶ سی‌سی
توان: ۱۵۸ اسب بخار در ۶۵۰۰ دور در دقیقه
گشتاور: ۱۸۷ نیوتن‌متر در ۴۲۰۰ دور در دقیقه
شتاب صفر تا صد: ۸.۵ الی ۸.۹ ثانیه
حداکثر سرعت: ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت
مصرف سوخت ترکیبی: ۵.۳ لیتر در هر یک‌صد کیلومتر مسافت

سیستم فنربندی جلو: مک‌فرسون استرات
سیستم فنربندی عقب: اتصال چندگانه (MULTI LINK)، میله تثبیت‌کننده
نوع کالیپرهای ترمز جلو: دیسکی خنک شونده
نوع کالیپرهای ترمز عقب: دیسکی جامد

ابعاد
طول/عرض/ارتفاع: ۴۵۷۵/۱۷۵۵/۱۴۳۵ میلی‌متر
فاصله بین دو محور: ۲۶۷۰ میلی‌متر
گنجایش محل بار: ۵۲۵ لیتر
ظرفیت مخزن سوخت: ۴۵ لیتر
وزن: ۱۲۰۰ الی ۱۲۷۰ کیلوگرم
اندازه تایرهای جلو و عقب: ۲۱۵/۵۵ R 16 -17

ایمنی
این خودرو در موسسه بیمه ایمنی بزرگراه‌های آمریکا (IIHS) تحت تست‌های متعددی قرار گرفت و در تمامی بخش‌ها اعم از استحکام سقف، برخورد از نیمه جلو (هم‌پوشانی کامل)، برخورد از بغل (بخش کناری خودرو) و نیز حفاظت از سر و صندلی‌ها و تست بسیار دشوار همپوشانی کوتاه یا SMALL OVERLAP، بالاترین امتیاز و یا همان خوب (GOOD) را از آن خود نمود (رتبه ایمنی: TOP SAFETY PICK+).

۵ ستاره ایمنی از موسسه NHTSA آمریکا
۶ عدد کیسه هوای ایمنی (راننده، سرنشین جلو، جانبی و پرده‌ای)
سیستم ضد بلوکه ترمز (ABS)
سیستم کمکی ترمز (BA)
سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز (EBD)
سیستم کنترل پایداری (VSA) + سیستم کنترل لغزش
سیستم هشداردهنده برخورد از جلو (FORWARD COLLISION WARNING)
سیستم هشداردهنده خروج از مسیر حرکت (LANE DEPARTURE WARNING)
سیستم ترمزی کاهنده برخورد (COLLISION MITIGATION BRAKING SYSTEM)
سیستم ISOFIX برای صندلی‌های کودک
کمربندهای ایمنی سه‌نقطه‌ای
و…

تجهیزات (تیپ RS یا نسخه توربو در بازار امارات)
سیستم هوشمند ورود بدون کلید + دکمه استارت
سانروف برقی
دوربین دید عقب
پوشش چرمی صندلی‌ها
پوشش چرمی فرمان
استراحتگاه دست در جلو
صفحه نمایشگر لمسی به سایز ۵ اینچ
فرمان الکتریکی حساس به سرعت (EPS)
کروز کنترل + سوئیچ کروز کنترل بر روی فرمان
سیستم تهویه مطبوع تمام اتوماتیک
کانال‌های تهویه مطبوع برای سرنشینان عقب
کنترل سیستم صوتی از روی فرمان + CD و پورت USB و AUX و اتصالات بلوتوث
۶ عدد بلندگو
چراغ‌های جلو از جنس HID
چراغ راهنما بر روی آینه بغل
دستگیرهای بیرونی درب از جنس کروم
نمایشگر فشار باد لاستیک (TPMS)
آینه‌های دید عقب از جنس الکتروکرومیک
و…

قیمت
در امارات: ۷۳,۰۰۰ درهم (تیپ LXI با پیشرانه ۲ لیتری) و ۷۹,۰۰۰ درهم (تیپ EXI با پیشرانه ۲ لیتری) و ۹۶,۰۰۰ درهم (تیپ RS با پیشرانه ۱.۵ لیتری توربو)
در آمریکا: ۱۸,۶۴۰ الی ۲۶,۵۰۰ دلار

محل ساخت نسخه‌های سفارش امارات: آمریکا

منابع دیگر:
WIKIPEDIA.ORG
HONDA.COM
IIHS.ORG
و…

نوشته: سام کاویانی

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مطالب مشابه

‫۳۹ دیدگاه‌ها

  1. بهنام طیبی

    ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (4433 ديدگاه)

    قیمتش در امریکا 26500 دلار که میشه 90100000 تومان
    مصرف سوخت خوبی داره و قدرت خوبی هم داره و لذت سوار و سیستم ایمنی خوبی برخوردار
    با این قیمت در ایران چه ماشینی میشه سوار شد؟؟؟؟؟؟پس ماشین خوبیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Hami

      ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۵
      سوابق: (5 ديدگاه)

      دوستان از اونجایی که مدل ۲۰۱۶ بهترین و پر فروشترین شده فامیلی موتورز تا مدل ۲۰۱۵ آب نکنه این مدل رو وارد نمیکنه

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Archi KHAN

        ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۵
        سوابق: (2165 ديدگاه)

        با این خون آشامی ایی که این فامیلی موتورز داره !
        بهتره اسمش را عوض کنه بزاره : دشمنی موتورز !!!!
        خخخخخ

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. Mahmood

    ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (197 ديدگاه)

    این خودرو از هر نظر نسبت به رقباش حتی ژاپنی ها یک سروگردن بالاتره و من به شخصه همان طور که قبلا هم گفتم همیشه انتخاب اولم در خودروهای سگمنت c فقط همین هوندا سیویک 2016 خواهد بود و بعد از آن هم مزدا 3 خواهد بود خلاصه در یک کلام این خودرو لایق بهترین هاست.

    موافقم 2
    مخالفم 0
    1. پویان

      ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۵
      سوابق: (748 ديدگاه)

      بله محمد .ادم تعجب میکنه یه عده وقتی سیویک هست میرن خودرو سایز مشابه کره ای میگیرن.هوندا سال 2016 فروش خیلی بالایی تجربه میکنه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. بهنام طیبی

        ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۵
        سوابق: (4433 ديدگاه)

        ژاپن خیلی بالاتر از کره است.سطح خودروسازی ژاپن خیلی بهتره از کره

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. رضا

        ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۵
        سوابق: (21 ديدگاه)

        پویان جون
        اگر منظور شما ایران هست که این سیویک جدید وجود خارجی نداره! و سیویک های نسل قبلی هم بدلیل نداشتن خدمات و گرانی قطعات هر کس خریده پشیمونه!!
        اگر منظور شما بازارهای جهانی هست که سیویک همیشه آمار فروش خوبی داشته!!!!! خواهشا شما همون ال نودت سوار شو و راجعه به ماشین کره ای کامنت نذار!!

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. بهنام طیبی

          ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۵
          سوابق: (4433 ديدگاه)

          البته اقا رضا خودروهای کره ای هم بد نیستن ها
          حالا چرا پویان لج نمیدونم

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. کیان

          ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۵
          سوابق: (1412 ديدگاه)

          بالاخره ال90 برند رنو هست بازم رنو معتبرتر از برندهای کره ای هستش و نزدیک بیش از 10 سال هم هستش که با نیسان همکاری داره و تولیداتش باز هم بهتر از قبل شده ، همین رنو 21 هایی که تاکسی بودن هنوزم بعضیاشون ببینید خیلی خوب موندن و رو پا ترن در عوضشم یه سری هیوندای الانترا بودن که اونا هم تاکسی بودن و الانم جنازه !!!
          از همه مهمتر اینه که آدم ادبش زیاد باشه ، زیادن اونایی که پول ماشیناشون که کلیم آپشن داره (منظورم حتما کره ای نیستتا ) خیلی زیاده اما متاسفانه فرهنگ و معرفتشون اندازه گاری هم نیست !!!!

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. پویان

          ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۵
          سوابق: (748 ديدگاه)

          رضا نگفتم کره بده .خوب بخون .گفتم عجیبه با وجود هوندا یا تویوتا یا مزدا میرن کره ای میگیرن. یه سر برو خارج یا منطقه ازاد تویوتا اوالون رو ببین اون موقع به کره ای ها نگاه نمیندازی .چون حجم موتوریش 3500 هست نمیذارن ملی بشه .ماکسیما 2016 هم همینطور .در ضمن مسخره کردن درست نیست .همون خودرو هم قیمت رنو با کره ای ها رو ببینی .رنو سر تره

          موافقم 0
          مخالفم 0
        4. بهنام طیبی

          ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۵
          سوابق: (4433 ديدگاه)

          کیان عزیز ایا خودرو ال90 در خود فرانسه استفاده میشه؟؟؟؟؟؟

          موافقم 0
          مخالفم 0
  3. احمد باقری

    ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    در کلاس خودش، همه چی تمومه، فقط باید گیربکس اتوماتیک هم براش بذاره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Nima

      ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۵
      سوابق: (1658 ديدگاه)

      احمد جان گیربکس اتومات هم داره داداشم. توجه کن?

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Archi KHAN

        ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۵
        سوابق: (2165 ديدگاه)

        آخه احمِد وقتی این سایت را باز میکنه ، تمام هوش و حواسش توی اینِ که کی ابراز کنه طراحی جلوی پورشه 911 شبیه قورباغه اس و افتضاح … !
        یه جورایی این 911 روز و شب نذاشته واسه احمِدمون

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. maha

      ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۵
      سوابق: (86 ديدگاه)

      آقای باقری به جزئیات دقت کن. همه چیز که کامنت گذشتن نیست.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Hamid...Audi

        ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۵
        سوابق: (712 ديدگاه)

        فکر کنم منظورش گیرباکس اتوماتیک یا تیپ ترونیک و DSG بود…
        این ماشین فقط با گیرباکس CVT عرضه میشه و همینم باعث مصرف بسیار پایینشه.

        موافقم 0
        مخالفم 0
  4. کیانوش

    ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (289 ديدگاه)

    واقعا سنگ تموم گزاشته جدا از همه چیزای خوبی که داره من ازنگاه کردن به جلوش سیر نمیشم…

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مایکوباکتریوم توبرکلوسیز

      ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۵
      سوابق: (137 ديدگاه)

      البته جلوش تا حدودی شبیه اپتیما شده

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. احسان

    ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (112 ديدگاه)

    واقعا خوبه،من اگه 130 تومن داشتم یا لنسر ،یا اینو میخریدم.این ماشین به دلم می‌نشینه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. Joker

    ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (89 ديدگاه)

    جانم سیویک!
    یه عشق خاصی نسبت بهش دارم!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. maha

    ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (86 ديدگاه)

    سیویک شبیه یه رباط هوشمنده. اصلا استایلی داره برای خودش.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. aston

    ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (213 ديدگاه)

    آقا من تو جاپونی ها اول هوندا رو میپسندم بد هم نیسان از هیچ کدوم از مدلهای تویوتا هم به لحاظ ظاهری خوشم نمیاد مگر آریون
    سیویک هم که خاطر خواه زیاد داره جانم سیویک البته سلیقه من هست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. امیررضا

    ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (7 ديدگاه)

    یه جایی قبلا قیمت نسخه توربو فول کامل رو 165-180 دیدم البته قرار بود اردیبهشت ماه وارد بشه ولی انگار گلرنگ فامیلی اقدامی نکرده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. vahid

    ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (474 ديدگاه)

    انتخاب من اول سیویک بعد کرولا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. محسن

    ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (13 ديدگاه)

    متاسفانه بیاد حدود 180 روش قیمت می زارن شایدم بیشتر، 120 تومن کجا بود، اینجا ایران هست، هر چی هست دو برابر حساب کن، مثلا 29 هزار دلار میشه حدود 100 تومن اینجا بیاد میشه حدود 200 الی 210
    البته تو مدل هیبریدی کمی ارزونتر در می یاد شاید حدود 30-40 درصد ارزونتر.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. احسان(احسان سابق)

    ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (2872 ديدگاه)

    از ده سال گذشته تا حالا سیویک همیشه جزو 10 ماشین پرفروش امریکا بوده پس هوندا کار بزرگی کرده که این همه تغییر سر این ماشین اعمال کرده که البته با توجه به موفقیت خیلی بزرگ کرولای نسل حاضر بعید نبود هوندا قدم بزرگی برداره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. mohsen

    ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    هر مقاله ای راجب خودروهای کره ای توی سایت گذاشته بودن خیلی ها اولین نظری که میدادن میگفتن خودروهای هیوندای و کیا طراحی بدنشون جلف بازیه و طراحیشون اصلا اصالت نداره و بعد از یه مدت کوتاهی دلو میزنه ولی خودروهای ژاپنی را ببینید که اصالت خودشونو حفظ میکنن.
    حالا دیدید که خودروسازهای ژاپنی هم متوجه شدن که طرح خودروهاشون به روز نیست و باید مثل هیوندای و کیا طراحیشونو به روز کنن که این طراحی جدید را دارن روی خودروهاشون پیاده میکنن.
    مثل همین سیویک یا ماکسیما و ……..
    ما ایرانیها که فقط بلدیم مثلا پیشرفت کره و چین را در خودروسازی به مسخره بگیریم یا اینکه پیشرفت یه کشوری مثل ژاپن و المان در خودروسازی را بکنیم مایه فخر فروشی برای دیگران.
    ما خودمون چی هستیم؟؟؟؟
    تمام مدیران و کارمندان و مهنسین-پزشکان و کارگران این مملکت من و شماها هستیم.
    من و شما برای این مملکت چه سنگ تمامی گذاشتیم ؟؟؟؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. علی

    ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (37 ديدگاه)

    دوستان چرا توی متن نویسنده گفته از موتور 1500cc توربو دارش راضی نیست؟ آخه وقتی مشخصات دو تا موتورها رو نوشته موتور 1500cc از همه لحاظ از موتور 2000cc بهتره !!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. ارمان

    ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (1307 ديدگاه)

    تو این کلاس فقط و فقط مزدا 3 میتونه واسش شاخو شونه بکشه از مابقی یه سرو گردن بالاتره.
    مجموعا عالیه بی نقص به نظر میرسه خیلی دوست دارم لانچه 0.100 رو ببینم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. حامد

    ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (35 ديدگاه)

    اتومبیل خوبیه هم از لحاظ فنی هم ظاهری ولی اگه حق انتخاب داشتم بین این و نیسان ماکسیما ۲۰۱۶ بدون اینکه لحظه ای شک به دلم راه بدم ماکسیما رو انتخاب میکردم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. ms

    ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    این ماشین زیباست ولی مشکلات زیادی هم داره
    1-شتاب گیری اولیه بسیار بد( در مقایسه ای که خودم با شوی کروز کردم)
    2- شعاع دور زدن زیاد نسبت به جسه اش و دید ضعیف(حتی چند بار باعث گیرکردن سپر به جدول شد) که در کشور ما واقعا ازار دهنده خواهد بود
    3-ایجاد خراش و رنگ پریدگی روی داشبورد در طول 2 سال(البته من مدل 2014 رو داشتم)
    من نمی دونم، مگه میشه شما ماشینی رو 200 یا 300 کیلومتر باهاش رانندگی کنی بعد بیای بگی خوبه یا بده!! حداقل 3000 تا راه باید رفت

    موافقم 0
    مخالفم 1
  18. Sina

    ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (21 ديدگاه)

    آقا تو رو خدا یکی به من بگه سیویک 2016 کی وارد میشه ؟ قیمتش چند میشه حدودا ؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محسن

      ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۵
      سوابق: (13 ديدگاه)

      این خودرو ظاهرا در خود خارج هم فروشش متوقف شده به خاطر مشکل فنی و ایربگ که هوندا فروشش رو متوقف کرده بود چند وقت پیش، و به همین خاطر فامیلی موتور هم متوقف کرد فروشش رو، و باید دید که ایا هوندا فروشش رو دوباره اغاز کرده یا نه، که با توجه به این موارد بعید می دونم به این زودی ها این خودرو وارد بشه، و شاید بهتر باشه برای مدل 2017 برنامه ریزی کنه فامیلی موتور با این تاخیر زیاد در مدل 2016 .

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. فامیلی موتورز

      ۴ مهر ۱۳۹۵
      سوابق: (2 ديدگاه)

      آذر ماه 95
      165 میلیون تومان در نسخه ی 2 لیتری و 180 میلیون تومان در نسخه 2.5 لیتری

      حهت اطلاعات بیشتر با دفتر مرکزی هوندا (خیابان اندرزگو) تماس حاصل نمایید

      با تشکر

      موافقم 0
      مخالفم 0
  19. milad

    ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (3 ديدگاه)

    تنها تشابهی که با پراید داره اینه که باک هر دوشون سمت رانندس !

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. كامبيز

    ۱۲ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من این ماشینو مدل ٢٠١٧ توى کانادا خریدم.
    مدل LX تقریبأ ٢۴٠٠٠ دلار کانادایی ،که این قیمت تمام شده شامل مالیات و همه عوراض خریده.
    با سود ١٪‏ و براى مدت ٧٢ ماه ماهیانه ٣۴٠ پرداخت میکنم، بدون پیش پرداخت.
    ماشینه خوبیه و توى این چند روز که دارمش رانندگى لذت بخشى داشته.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. آیدین

    ۱۶ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من یک مدل ۱.۸ لیتری دارم به نام vti-s که ظاهراً در مقاله شما اصلا در موردش صحبت نشده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. سعید سعادتمند

    ۲۷ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    دوستان عزیز مدل 2017 سیویک وارد ایران شده؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. jantin

    ۱۶ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من یه قسمت از کانتهارو خوندم که نشون میداد که مخاطبین آگاهی هستند.
    ولی نکته ای که بهش توجه کردم طبق معمول باز هم بحث خودروهای ژاپنی و مقایسه با کره ای ها هست
    مطمینان از نظر کیفیت کره ای ها توانایی رقابت با ژاپنی ها رو ندارن.
    ولی ما درباره بازار خودروی ایران صحبت میکنیم که اکونومیکترین کره ای هم لوکس به حساب میاد. و البته در بازار ایران ارزش خرید بالایی دارن و حداقل استاندارد جهان رو هم دارا هستند. هر چند که فکر اینکه چرا یه خودرو مثل سیویک یا اکورد در ایران اقبال نداشت و رقیبهای کره ای خواهان بیشتری داشتن بسیار آزار دهنده هستند ولی الان با توجه به ممنوعیت واردات خودروی غیر چینی باز هم صحبت از ضعف فنی و کیفی کره ایها باعث شبهه ایرانی و چینی سواران میشه.
    بارها دیده شده که چینی سواران از کره ای ها ایراد میگیرن که از خنده داری گذشته و دیگه گریه دار شده.
    توفیق عجیب سودجوهای وارد کننده چینی و علاقه غیر منطقی مردم ایران به چینی هایی که کیفیت دارن و نه خدمات و بطور کل معنی توجیح خرید خودروی صفر رو تغییر دادن، باعث شده که امید به واردات خودرو رویا باشه قیمت خودروهای استاندارد دسته دوم هم سر به فلک بکشه! و کار رو برای خریدارانی که عزت نفس دارن مشکل کنه.
    درباره ال 90 و ساندرو و امثال اون هم بگم که مقایسه اونها با این خودرو ها خنده دار هست. خودرهای باکیفتی که بخاطر اقتصادی بودنشون باید قیمت بسیار پایینی داشته باشن تا توجیح خرید داشته باشن. ولی اگر اینطور بود فکر نمیکنم کسی خودروی ایرانی یا چینی ارزون میگرفت. خود کرده را تدبیر نیست

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا