افشای تصاویری از فیس‌لیفت هیوندای آزرا

تصاویری به‌صورت آنلاین منتشر شده‌اند که نسخهٔ فیس‌لیفت شدهٔ هیوندای آزرا یا گرنجور را در کرهٔ جنوبی نشان می‌دهند. آزرا هم‌اکنون در نسل ششم خود قرار دارد که برای اولین بار سه سال پیش معرفی شد و ازاین‌رو هیوندای در حال کار بر روی فیس‌لیفت و تازه‌سازی آن است. این تصاویر تقریباً به‌طور کامل و واضح نمای جلو و عقب فیس‌لیفت آزرا را نشان می‌دهند که تغییرات زیادی را نسبت به نسخهٔ قبلی تجربه کرده و طراحی بسیار تیزتری دارد.

هیوندای در این فیس‌لیفت چراغ‌های خمیدهٔ نسخهٔ قبلی را کنار گذاشته و آن‌ها را با نمونه‌های زاویه‌دارتر و با لبه‌های تیز جایگزین کرده که بسیار به نسل جدید سوناتا شباهت دارند. این چراغ‌ها همچنین به داخل جلوپنجرهٔ بازطراحی‌شده کشیده شده‌اند و ظاهری تیزتر و اسپرت‌تر به خودرو بخشیده‌اند. در ادامهٔ چراغ‌ها نیز درون جلوپنجره لامپ‌هایی کار شده است که احتمالاً نقش دی‌لایت را بازی می‌کنند.

تصویر دیگری از آزرای جدید بخش عقبی آن‌را نشان می‌دهد که در اینجا هم طراحان هیوندای خطوط منحنی را با خطوط تیز و شکسته جایگزین کرده‌اند. در این قسمت سپر متفاوت به همراه چراغ‌های جدیدی به چشم می‌خورد که البته هنوز هم با یک نوار چراغ‌دار به هم متصل شده‌اند. علاوه بر این، سر اگزوزهای اصلاح‌شده‌ای هم در زیر سپر قابل‌مشاهده هستند.

هرچند فعلاً مشخصاتی از پیشرانه‌های فیس‌لیفت آزرا در دست نیست اما به‌احتمال‌زیاد موتورهای کنونی شامل 2.4 لیتری GDi چهار سیلندر، 3 لیتری V6 MPi لامبادا، 3 لیتری V6 GDi لامبادا و 3.5 لیتری V6 MPi لامبادا بدون تغییر باقیمانده و همچنان ارائه خواهند شد. با توجه به اینکه هیوندای از مدل 2017 به عرضهٔ آزرا در ایالات‌متحده خاتمه داد، بازار این خودرو در حال حاضر صرفاً به کرهٔ جنوبی، چین و خاورمیانه محدود می‌شود.

 
به‌روزرسانی:
تصاویر رسمی جدیدی از این خودرو توسط کارانددرایور منتشر شده‌اند:

درباره نویسنده

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مرتبط

18 دیدگاه

    1. حسین
      سوابق: (65 دیدگاه) ,

      آرهههه
      خیلی خوب شده واقعا کیفیتشم روز به روز داره بیشتر میشه که متاسفانه ما دیگه تو ایران خیلی ساله ازش محرومیم . الان یه عده فقط بخاطر اینکه هیوندا هست آخ و توف راه میندازن کافیه اون لوگو را به بنز . بی ام و یا هر مارک معروفتر دیگه ای عوض کنی به به و چه چه ها شروع میشه . و اینکه هیوندا از یک زبان طراحی پیروی نمیکنه اتفاقا خیلی خوبه و تنوع کار را بالا برده گرچه به نظر من حداقل تو آزرا زبان طراحیش زیاد گم نشده ولی کار خوبیه این البته این نظر منه نکته دیگه هم این که دقیقا ده سال پیش رفتم آزرا بخرم با گارانتی آسانموتور گفت 63 میلیون الان حتی ایشون پاشون به ایران هم باز نمیشه چه برسه به قیمتش
      در کل بنظرم برای یه فست بک تند و تیز خیلی داغ و جذابه

      پاسخ
  1. MAHDI
    سوابق: (3311 دیدگاه) ,

    طراحی کابینش خوبه. طراحی بیرونی هم نه خیلی جذابه و نه ضعیفه. یه چیزی شبیه به پژو 508 جدید شده اما نه به زیبایی پژو.
    اگه کابینش کیفیتش خوب باشه خیلی زیبا میشه.

    پاسخ
  2. Amir
    سوابق: (691 دیدگاه) ,

    به شدت اغراق آمیز…
    آزرا فقط نسل چهارمش یا همون TG که هنوز هم زیبا و جذابه

    پاسخ
  3. net
    سوابق: (994 دیدگاه) ,

    زیباترین سدان نیمه لوکس جهان هیوندای ازرا گرنجور نسل پنجم مدل ۲۰۱۷ هست.با اینکه طراحی ازرا گرنجور نسل پنجم مربوط به سال ۲۰۱۲ هست ولی هنوز هم خیلی زیباست

    پاسخ
    1. یاس ی
      سوابق: (721 دیدگاه) ,

      دوست عزیز حداقل بگو از نظر من زیباترین …. در جهانه. آخه کدوم مجله یا سایتی انتخابش کرده. شما احتمالا گرنجور داشتین الانم غیر از گرنجور هیچ ماشینی چشمتون نمیگیره.

      پاسخ
  4. رامتین
    سوابق: (1663 دیدگاه) ,

    کلا هیوندا این چند ساله فقط در صدد طراحی های مختلف آن هم زود به زود است و جالبه اکثر این طراحی ها جذاب در نیومده. اصولا نمیدونم چرا اینقدر تغییرات زیاد طراحی از یک نسل به نسل دیگه مشاهده میشه، در حالیکه مثلا فولکس گلف، در فیس لیفتها خیلی کم تغییرات ایجاد میکنه و یا بی ام و و… در نهایت هر چی فکر میکنم برای مردم ایران اگر بودجه کافی باشه بهترین خودروی ممکن، تویوتاست و اگر لوکستر بخوای لکسوس. از هر نظر بهینه هست این شرکت.

    پاسخ
  5. (Saeed(peugeot
    سوابق: (231 دیدگاه) ,

    چرا طراحی های هیوندای اینجوری شده ….
    چیه آخه این ….اون از سوناتا اینم از این
    آخرین نسلش که تو ایرانه خیلی از این با ابهت و شیک تره ….چراع جلوش مثله النترا شده

    پاسخ
  6. sina
    سوابق: (1902 دیدگاه) ,

    جلو پژو 508
    عقب آیودی عا 7
    خدا به برکت 🙂

    پاسخ
    1. مهدی
      سوابق: (548 دیدگاه) ,

      جالبه طبق منطق شما لکسوس هم از پژو کپی زده

      پاسخ
  7. پویا
    سوابق: (16 دیدگاه) ,

    انقدر بدم میاد دنده ماشین دکمه باشه!!!

    پاسخ
  8. محمد
    سوابق: (129 دیدگاه) ,

    کلا طراحهای اخیر هیوندای، کیا، رسما شده تلفیق ویژگیهای بزرگان صنعت خودرو،،.، ولی انصافا هم خوب تلفیق میکنن…. کاش حداقل یک دهم این توانایی رو کارگاههای خودرو سازی ایران داشتن….

    پاسخ
  9. fr
    سوابق: (16 دیدگاه) ,

    هیوندا هنوز که هنوزه نتونسته یه زبان طراحی ثابت برای محصولاتش ترسیم کنه مثلا شما همین ماشینو با نسل قبل و دو نسل قبل تر هم مقایسه کنید اصلا نمی تونید تشخیص بدید که هر سه ماشین برای یک کمپانی و وارث همدیگه هستن همین موضوع برای النترا و سوناتا هم صدق میکنه

    پاسخ
    1. مهدی
      سوابق: (548 دیدگاه) ,

      هیوندا استراتژی تنوع در محصول در پیش گرفته و این استراتژی بر اساس خواست مشتری هستش البته قبلا بنز هم این استراتژی داشته که بنا به میل مشتری طراحی کنه البته این مورد شامل ایران نمیشه در مجموع این استراتژی در بعضی شرکت ها مثل هیوندا و تویوتا رایج شده مثلا راو فر زمین تا اسمون با سی اچ فرق داره یا تفاوت اینا رو با پریوس که اصلا شباهتی بهم ندارن

      پاسخ
  10. سیاوش
    سوابق: (3 دیدگاه) ,

    یا من اشتباه میکنم یا داخلشو از s500 کپی کردن

    پاسخ
  11. MjM
    سوابق: (521 دیدگاه) ,

    سبد گند کاری های هیوندا تو طراحی کاملتر شد.
    دیگه کدوم محصولاتش مونده؟!

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.