جنسیس Essentia کانسپت، بمب کره‌ای در نیویورک!

اولین روز از نمایشگاه خودروی نیویورک را اخبار مهم فراوانی همراه بود و یکی از مهم‌ترین آن‌ها نیز رونمایی از کانسپت کاملاً جدید جنسیس Essentia می‌باشد.


این خودرو که برای نشان دادن جهت‌گیری کره‌ای‌ها در آینده می‌باشد یک GT دو درب شیک با بدنه‌ای فیبر کربنی و قوای محرکه الکتریکی است.

جنسیس Essentia کانسپت

جنسیس Essentia کانسپت
خودروی مفهومی مورد بحث نسبت به محصولات کنونی این خودروساز تفاوت‌های بسیار زیادی دارد اما از برخی شاخصه‌هایی استفاده می‌کند که نهایتاً در مدل‌های آینده جنسیس بکار خواهند رفت. در نمای جلوی این کانسپت شاهد جلوپنجره تکامل یافته‌ای هستیم که گوشه‌دار تر از جلوپنجره بکار رفته در مدل‌هایی همچون g70 و G80 است.


از دیگر برجستگی‌های کانسپت Essentia می‌توان چراغ‌هایی را نام برد که اساساً در کانسپت GV80 معرفی شده بودند. جنسیس می‌گوید این کانسپت نشانه‌ای از برند بوده بنابراین مشاهده برخی ویژگی‌های Essentia در محصولات آینده این شرکت مایه تعجب نخواهد بود.

جنسیس Essentia کانسپت
خب به خود این کانسپت بازگردیم. کاپوت این خودرو نشانه‌ای از سیستم تعلیق خاص را دارد. این خودرو همچنین دارای شیشه جلوی خمیده، نمای عقب عضلانی و ورودی‌های هوای کاربردی پشت چرخ‌های جلو می‌باشد.

جنسیس Essentia کانسپت
دیگر ویژگی منحصربه‌فرد جنسیس Essentia درب‌های پروانه‌ای است. این درب‌ها از تکنولوژی تشخیص چهره و کنترل‌های اثرانگشتی برای تشخیص راننده استفاده کرده و به‌طور خودکار درب را باز یا بسته می‌کنند.


این طراحی منحصربه‌فرد در کابین نیز مشهود است زیرا رانندگان فضایی مینیمالیستی با فرمان سفارشی، پوشش چرم لوکس و تریم فیبر کربن چشم‌نوازی را خواهند دید که ظاهری سه‌بعدی دارد. دیگر ویژگی‌های خاص این بخش عبارت‌اند از عناصر آلومینیومی پولیش خورده و سطوح پرینت شده سه‌بعدی که ظاهر بسیار ویژه‌ای را ایجاد کرده‌اند.


رانندگان خود را روبروی پشت آمپرهای دیجیتالی 8 اینچی خواهند یافت اما این پشت آمپرها در مقایسه با صفحه‌نمایش بزرگ کل داشبورد کوچک به نظر می‌رسد. در این بخش همه‌چیز از کنترل‌های تهویه مطبوع تا جهت‌یابی ناوبری وجود دارند.


جنسیس اشاره زیادی به مشخصات فنی کانسپت Essentia نکرده اما تأیید شده دارای شاسی مونوکوک فیبر کربنی و چند پیشرانه الکتریکی است. این خودروساز همچنین گفته شتاب صفر تا 96 کیلومتر در ساعت کانسپت جدیدش حدود 3 ثانیه می‌باشد. همچنین با توجه به پشت آمپرهای این خودرو می‌توان گفت محدوده حرکتی آن حدود 373 کیلومتر و سقف سرعتش نیز حداقل 268 کیلومتر در ساعت می‌باشد.

درباره نویسنده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مرتبط

15 دیدگاه

    1. محمد
      سوابق: (343 دیدگاه) ,

      اما کانسپتها نشان‌دهنده جهت‌گیری زبان طراحی آینده کمپانیها هست البته

      پاسخ
      1. Rezalp
        سوابق: (234 دیدگاه) ,

        نه اتفاقا
        کره ای ها دارن محصولات رقیبای اروپایی و آمریکایی رو کپی میکنه که اینو تو هر مدلشون میشه دید اما به صورت با کیفیت.
        مثل کپی سامسونگ از ایفون
        این محصولم فقط برای اینه که اسمش فراموش نشه

        پاسخ
        1. امیرمحمد
          سوابق: (178 دیدگاه) ,

          کپی سامسونگ از ایفون؟?رفیق یه چی بگو بگنجه قشنگ معلومه کی داره کپی میکنه

        2. me84
          سوابق: (997 دیدگاه) ,

          .
          اگه کپی کردن میتونه راه موفقیت رو هموار کنه، چرا که نه؟
          البته که منظورم کپی از نوع چینی نیست که عینا کپی میکنن و هیچ ایده ای ندارن. منظورم الگوبرداریه و کره ای ها هم دارن همین کارو میکنن.

        3. عطا
          سوابق: (41 دیدگاه) ,

          داداش به هر حال کپی کنه نکنه و چه بخوای چه نه خوای بسیار موفق هست و سود میکنه بهتره ما فکری به صنعت خودروسازی خودمون بکنیم !

        4. حامد
          سوابق: (569 دیدگاه) ,

          اگه این منطق شماست پس منم میگم اولین گوشیه لمسی دنیا هم الجی ساخت
          و اپل نباید کپی میکرد??(اینجور حرفا منطق شماست)

          اگه اشتباه نکنم شما همون شخصی هستی که زیر پست حراج فورد gt حرفی زدی که باعث شد دوستان آمریکایی باز ناراحت بشن

          نمیدونم چند سالته ولی خیلی تازه کار بنظر میایی که میخوای یه نظر بدی

        5. amin
          سوابق: (826 دیدگاه) ,

          بله سامسونگ سالها پیش طرح آیفون رو برای گوشی های لمسیش کپی کرد و با شکایت اپل در دادگاه به دلیل کپی برداری محکوم به پرداخت غرامت شد و کل غرامت رو به اپل پرداخت کرد

  1. رضا
    سوابق: (59 دیدگاه) ,

    الان یه سری پراید سوار میان میگن این خودرو خوب نیست و کره ای لگن هست ماشین فقط ژاپن و آلمان خخخخ

    پاسخ
  2. Amir.z
    سوابق: (119 دیدگاه) ,

    نمای سه رخ عقبش منو شدید یاد وایپر فقید میندازه نمیدونم چرا شاید به خاطر چراغ های عقب و باله روی صندوقش و فرم کلی عقبش باشه
    اما درکل طراحی قشنگی داره
    فقط از جلوپنجره ش خوشم نیومد ولی بقیه چیزاش زیباس

    پاسخ
  3. me84
    سوابق: (997 دیدگاه) ,

    .
    پیشرفت، پیشرفت، پیشرفت. این چیزیه که تمام دنیا دارن در مورد کیا و هیوندای میگن.
    اما پشت پرده این پیشرفت اینه:
    “””خود باوری””” ، تلاش، جسارت، پشتکار، کسب تجربه، کم نیاوردن، ادامه دادن، …..
    نتیجه هم مشخصه

    پاسخ
  4. ستار
    سوابق: (134 دیدگاه) ,

    فک نکنم جالب نباشه از ته دنیا از طراحی هیوندا ایراد بگیرم
    ولی عکس چهارم نمیشه گفت از کانسپت میباخ کابریولت ۶ الهام نگرفته
    مقایسه کنین خیلی تو این زاویه شبیه

    پاسخ
  5. پرهام
    سوابق: (147 دیدگاه) ,

    چه اسم زیبایی داره ! داخلش شبیه ماشینای کلاسیکه

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.