معرفی هیوندای توسان N Line
معرفی هیوندای توسان N Line

معرفی هیوندای توسان N Line

هیوندای از نسخهٔ اسپرت توسان N Line پرده‌برداری کرده است. این اولین کراس‌اوور هیوندای محسوب می‌شود که پکیج N Line برای آن ارائه شده است. در این مدل، هیوندای با استفاده از قطعاتی، نمایی اسپرت به خودرو بخشیده است. به‌عنوان‌مثال، در بخش جلویی توسان ورودی‌های هوای متفاوت، دی‌لایت‌های جدید و جلوپنجرهٔ کرومی تاریک به چشم می‌خورد.

در پروفیل جانبی خودرو دستگیرهٔ درها همرنگ بدنه شده، زه مشکی‌رنگی دورتادور پنجره‌ها کار شده و قاب آینه‌ها نیز به رنگ مشکی درآمده است. در بخش عقبی خودرو اما حجم تغییرات کمتر بوده و صرفاً به اسپویلر مشکی‌رنگ و دیفیوزر متفاوت با سر اگزوز جدید بسنده شده است. تمامی مدل‌های توسان N Line به‌صورت استاندارد به رینگ‌های آلیاژی 19 اینچی مشکی‌رنگ مجهز شده‌اند.

در داخل توسان N Line چرم مشکی‌رنگ با دوخت قرمز در داشبورد، غربیلک فرمان، صندلی‌ها و دسته‌دنده ارائه شده درحالی‌که روی دسته‌دنده نیز عنصر قرمزرنگی کار شده است و پدال‌ها آلومینیومی شده‌اند. تمامی مدل‌های این کراس‌اوور اسپرت به‌صورت استاندارد به سیستم صوتی Krell با نُه بلندگو مجهز هستند و سقف پانورامای شیشه‌ای هم برای آن‌ها قابل سفارش است.

برای اینکه تجربهٔ رانندگی توسان N Line هم با ظاهر اسپرت آن هماهنگ شود، بخش N هیوندای کمک‌فنرهای خودرو را سفت‌تر و نرم‌افزار فرمان الکتریکی را هم اصلاح کرده است. این کراس‌اوور اسپرت کره‌ای بسته به بازار با سه پیشرانهٔ مختلف ارائه می‌شود که یک بنزینی و دو نمونهٔ دیگر دیزلی هستند. البته این موتورها صرفاً مخصوص توسان N Line نیستند و برای نسخه‌های معمولی توسان هم ارائه می‌شوند. پیشرانهٔ بنزینی این ماشین از نوع 1.6 لیتری توربوشارژ با 177 اسب بخار قدرت است.

موتور دیزلی اول یک واحد 1.6 لیتری است که 136 اسب بخار قدرت تولید می‌کند درحالی‌که موتور دیزلی دوم با 2 لیتر حجم، 185 اسب بخار قدرت دارد. هردوی این موتورهای دیزلی به تکنولوژی هیبریدی خفیف 48 ولت مجهز شده‌اند. برای هر سه موتور توسان N Line انتقال قدرت دیفرانسیل جلو یا چهارچرخ محرک قابل انتخاب است و انتقال نیروی آن‌ها هم توسط گیربکس‌های شش سرعتهٔ دستی یا هفت سرعتهٔ اتوماتیک دوکلاچه صورت می‌گیرد. هیوندای توسان N Line در ماه می با نُه رنگ مختلف به بازار عرضه خواهد شد.

درباره نویسنده

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مرتبط

6 دیدگاه

  1. Ahmad
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    سلام به همه عوامل پدال و مخاطبین. حدود 10 سال هست که مخاطب مجله پدال هستم و این اولین کامنتی هست که میذارم. واقعا عوامل پدال بسیار حرفه ای هستن (از گرافیک سایت گرفته تا مطالب تخصصی و …) و استانداردهای بالایی رو به عنوان یه رسانه رعایت میکنند، سانسور حداقل ممکن هست که این خیلی مهمه. شاید خیلیا وصل بودن نِتشون رو با رِفرش کردن گوگل چک کنند! ولی من با رِفرش کردن پدال. حیف اومد به عنوان کسی که یک دهه است از مطالب این مجله به طور کاملا رایگان استفاده میکنه، از همه کسایی که از سر ذوق زحمت کشیدند و میکشند تشکر نکنم. قبول دارم مخاطب بی معرفتی هستم اما دم همه شما گرم ، پایدار باشید و توی این مسیر، خوش بمانید و خوش بدرخشید

    پاسخ
  2. овsкиكMас
    سوابق: (33 دیدگاه) ,

    خیلی خوب و شیکه
    منتظر نسخه ٣۴٠ اسبی هستیم که همراه با این طراحی اسپورت یه ترکیب عالی میشه 👌🏻

    پاسخ
  3. Abbas
    سوابق: (207 دیدگاه) ,

    و همچنان رنگ مورد علاقم،قرمز با قطعات مشکی،منم منتظر نسخه N کامل هستم ببینم چی از آب در میاد،مثل ولوستر N که توجهات رو خوب جلب کرد امیدوارم اینم اینطور شه

    پاسخ
  4. علی
    سوابق: (58 دیدگاه) ,

    به نظرم خوش تیپ ترین ماشین حال حاضر هیوندای همین توسانه مخصوصا با این پکیج

    پاسخ
  5. رامتین
    سوابق: (1487 دیدگاه) ,

    قرار بود موتور 2لیتری i30 با توان 270 اسب روی توسان بیاد. باز همون موتور قبلی را ارائه کردند که…
    فکر کنم در ایران با کیفیت عالی بنزین، موتور 1.6 توربو برای توسان اگه عرضه بشه، سریعا به مشکل بر بخوره.

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.