قصر آمریکایی! تجربهٔ رانندگی با کادیلاک اسکالید 2017

– کلیولند، اوهایو

کادیلاک اسکالید لوکس‌ترین SUV ساخت آمریکا است. خودرویی بسیار بزرگ که دارای بهترین ویژگی‌های لوکسی است که می‌توان خریداری کرد. اسکالید کت‌وشلوار بسیار شیکی بر تن دارد که زیر آن شاسی یک پیک‌آپ فول سایز پنهان شده است. این خودرو می‌تواند تا هفت نفر (در نسخهٔ ESV هشت نفر) را درنهایت راحتی و تجمل حمل کند؛ بنابراین واضح است که چرا بسیاری از ورزشکاران و ستارگان تلویزیون اسکالید را دوست دارند، چون آن‌ها را مهم جلوه می‌دهد.

2017-cadillac-escalade-review

نقاط مثبت

تعلیق مغناطیس عالی: اسکالید از تعلیق و کنترل سواری مغناطیسی شرکت مادر، جنرال موتورز استفاده می‌کند که با تنظیم کمک‌فنرها و نوساناتی تا 1000 بار در دقیقه، در تمامی مواقع سواری بسیار راحت و بدون تکانی را ارائه می‌کند. این تعلیق به‌خوبی وظیفهٔ خود را انجام می‌دهد و سواری قابل‌ملاحظه‌ای را برای یک SUV که بر اساس یک وانت ساخته شده و بر روی رینگ‌های بزرگ 22 اینچی حرکت می‌کند، فراهم می‌نماید. سیستم تعلیق MRC (مخفف Magnetic Ride Control یا کنترل سواری مغناطیسی) این خودرو راه‌حل بهتری برای ارائهٔ هندلینگ خوب در خودروهای بزرگی مانند اسکالید نسبت به تعلیق بادی پیچیدهٔ مرسدس بنز GLS یا سیستم هیدرولیکی اینفینیتی QX80 است.

سکوت و آرامش: کابین کادیلاک اسکالید بسیار ساکت و آرام است به‌گونه‌ای در هنگام حرکت با سرعت 120 کیلومتر در ساعت در بزرگراه تنها زمزمهٔ ضعیفی از صدای باد به گوش می‌رسد. شیشهٔ جلوی آکوستیک، درهای سه ‌لایه و سیستم فعال مقابله با سروصدا موجب شده که کابین اسکالید فوق‌العاده بی‌صدا و آرامش‌بخش باشد.

پیشرانهٔ فوق‌العاده: موتور 6.2 لیتری V8 اسکالید انسان را ازلحاظ قدرت، وقار و بهره‌وری نسبی به تعجب وا‌می‌دارد. 420 اسب بخار قدرت و 625 نیوتن متر گشتاور این نیروگاه موجب می‌شود که این هیولا بسیار بانشاط و چابک احساس شده و همچنین توانایی کشش 3.7 تن با را هم داشته باشد. نمونهٔ مورد آزمایش ما که از نوع چهارچرخ محرک است در بزرگراه 11.7 لیتر بنزین در هر صد کیلومتر مصرف کرد اما حتی توانستیم در سفرهای بین ایالاتی مصرفی کمتر از این را هم ثبت کنیم. پیشرانهٔ V8 بزرگ اسکالید با تجهیز به فناوری‌هایی مانند تزریق مستقیم سوخت، غیر فعال‌سازی سیلندرها و زمان‌بندی متغیر سوپاپ‌ها، با توجه به نیروی تولیدی مصرف معقولی دارد.

طراحی بسیار عالی: مثل همیشه، طراحی بیرونی برای خریداران یک اولویت اصلی است و اسکالید از این لحاظ کاملاً عالی عمل کرده است. نسل چهار این SUV غول‌پیکر طراحی بسیار زیبا و ابهتی دارد که هرکس را مجذوب خود می‌کند. اسکالید را می‌توان قطعه‌ای از هنر معاصر دانست.

تکنولوژی‌هایی بیشتر از رقبا: تمامی SUVهای فول سایز لوکس لیست بلند و قابل‌توجهی از تجهیزات و ویژگی‌های تکنولوژیک را ارائه می‌کنند اما اسکالید دارای چند ویژگی انحصاری و جدید است که نمی‌توان در خودروی دیگری آن‌ها را یافت. یکی از این تجهیزات، دوربین آینهٔ عقب جدید کادیلاک است. این مورد که یک ویژگی منحصربه‌فرد است، پس‌ازاینکه سال گذشته برای اولین بار در سدان لوکس CT6 ارائه شد، حالا برای اسکالید هم در دسترس است. البته این دوربین ممکن است کمی غلط‌انداز باشد اما دید بسیار وسیع‌تری نسبت به آینه ارائه می‌کند که این ویژگی بسیار مفیدی است. اسکالید علاوه بر این، مجهز به شارژر بی‌سیم برای گوشی‌های هوشمند، یک جعبهٔ خنک‌کننده برای نوشیدنی، دستگاه پخش بلوری برای هر سه نمایشگر، درِ صندوق اتوماتیک با شیشهٔ عقب که به‌صورت مجزا باز می‌شود و برف‌پاک‌کن عقب کاملاً مخفی است.

نقاط منفی

قیمت بالا: اسکالید واقعاً گران است. قیمت پایهٔ آن 73,395 دلار است که آن‌را پس از سوپرسدان وحشی CTS-V به گران‌ترین محصول کادیلاک تبدیل می‌کند. این در حالی است که نمونهٔ مورد آزمایش ما که از نوع پلاتینوم چهارچرخ محرک است، 96,500 دلار قیمت دارد. قیمتی که فاصلهٔ کمی با عدد شش‌رقمی دارد. زمانی ساخت خودرویی با قیمت شش‌رقمی توسط خودروسازان آمریکایی خنده‌دار بود اما اسکالید این رویه را تغییر داده است. اسکالید با این قیمت در بین رقبای خود از مرسدس بنز GLS و رنجروور ارزان‌تر است، با لکسوس LX برابری می‌کند و از اینفینیتی QX80 قیمت بیشتری دارد. اما وقتی این کادیلاک اسکالید را با بنتلی بنتایگا 230 هزار دلاری مقایسه می‌کنیم، قیمتش به نظر معقول می‌رسد.

2017-cadillac-escalade-review2

تریم داخلی قهوه‌ای: زمانی که ما سال گذشته اسکالیدی را با تریم داخلی مشکی‌رنگ آزمایش کردیم، من فکر کردم که فضای داخلی قهوه‌ای‌رنگ ممکن است نمای لوکس‌تری داشته باشد اما اشتباه می‌کردم و به نظر من تریم مشکی‌رنگ بهتر است چراکه نسخهٔ قهوه‌ای خسته‌کننده است.

2017-cadillac-escalade-review9

رکاب‌های نامناسب: رکاب‌های اسکالید در هنگام سوار شدن به خودرو بسیار مفید بوده و برای تمیز ماندن، به‌صورت خودکار به داخل بدنه جمع می‌شوند اما بااین‌حال حتی زمانی که جمع هستند نیز بازهم پس از یک هفته رانندگی، گِل‌وبرف زیادی روی آن‌ها انباشته می‌شود.

2017-cadillac-escalade-revi

رقبا

اینفینیتی QX80، رنجروور، لینکلن نویگیتور، لکسوس LX و مرسدس بنز GLS

 

مشخصات فنی

Cadillac Escalade Platinum 2017
پیشرانه 6.2 لیتری V8
قدرت 420 اسب بخار
گشتاور 625 نیوتن متر
گیربکس 8 سرعته اتوماتیک
مصرف سوخت 13.8 لیتر (ترکیبی)
محور محرک چهارچرخ
وزن 2620 کیلوگرم
ظرفیت کشش 3700 کیلوگرم
ظرفیت سرنشین 7 نفر
حجم صندوق بار 430/1460/2670 لیتر
طول/عرض/ارتفاع 5.14/2.04/1.89 متر
قیمت پایه 73,395 دلار
قیمت تست‌شده 96,500 دلار

درباره نویسنده

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

30 دیدگاه

  1. 4x
    سوابق: (101 دیدگاه) ,

    آدم بعضی از اوقات کلمه کم میاره واقعا شاسی بلند فول سایز رو معنی کرده کادیلاک.

    پاسخ
    1. ELEMENTO
      سوابق: (10319 دیدگاه) ,

      از این بهتر وجود نداره در کلاس خودش…
      عالیه… عالی…
      سیستم تعلیقش همون مگنورایدی هست که در لامبورگینی عشق من استفاده شده.
      قدرت و گشتاور بی نظیر…
      گشتاور و قدرت عالی…
      هلاصه هیچ چی کم نداره.

      پاسخ
      1. رامکال
        سوابق: (595 دیدگاه) ,

        راستی مجید یادم رفت به خاطر سلیقه خوبت در انتخاب عکسی از بزرگ مرد تاریخ
        بهت تبریک بگم.
        آفرین.
        کسی که بدون خون ریزی یک عده اشغالگر رو به سطل زباله تاریخ فرستاد.
        روحش شاد.

        پاسخ
        1. ELEMENTO
          سوابق: (10319 دیدگاه) ,

          ممنون رامکال جان.
          روحش شاد و یادش گرامی.

    2. Ali.usa
      سوابق: (156 دیدگاه) ,

      کلمه ای برای وصف این خودرو وجود نداره واقعا

      پاسخ
  2. faramarz
    سوابق: (175 دیدگاه) ,

    یکی از بهترین اس یو وی های دنیا

    پاسخ
  3. میلاد
    سوابق: (14 دیدگاه) ,

    اگر دلار گرون نشده بود این ماشین الان 100 میلیون بود … هم قیمت ام و ام 😂😂

    پاسخ
  4. ارش
    سوابق: (351 دیدگاه) ,

    کجاش گرانه .؟73000هزار تا برای یه همچین ماشینی گران نیست.

    پاسخ
    1. PETRONAS
      سوابق: (24 دیدگاه) ,

      گران نیست؟ نه گران است. بخدا گرااان است…

      پاسخ
    2. آریا
      سوابق: (230 دیدگاه) ,

      اگه نگارنده بیاد ایران ببینه شاسی بلندنماهای چینی تو ایرا 100 میلیون تومان معامله میشن اونوقت چی میگه؟؟؟

      پاسخ
  5. حسين
    سوابق: (1294 دیدگاه) ,

    درود.
    از اون ماشیناییه که وقتی میبینیش اول میترسی بعد دلت نمیاد چشم ازش برداری!!

    توی یه مقاله میخوندم که جمس یوکان دنالی سواری نرمتری از اسکالید داره و هندلینگشون هم خیلی نزدیک به همه. از نظر کیفیت ادوات داخلی هم در یه حدن. با این حال جمس خیلی ارزونتره

    پاسخ
  6. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::
    سوابق: (2302 دیدگاه) ,

    یکی از دلایلی که‌ نمیتونم تمام و کمال شاسی بلندهای سنتی رو دوست داشته باشم، ظاهر وانت مانندشونه! مثل یه وانت که‌ پشتش کابین گذاشتن! اگر ستون C و D جابجا شن، فوق العاده میشه، نمیدونم منظورمو تونستم برسونم یا نه.
    کابینش خیلی نوستالژیک و مبله هست؛ خوشم میاد ازش

    پاسخ
    1. pony car
      سوابق: (144 دیدگاه) ,

      کاملا موافقم با هات البته خود نگارنده هم توضیح داده که روی شاسی یه پیک اپ سوار

      پاسخ
  7. Khan
    سوابق: (120 دیدگاه) ,

    از معدود دلایلی که توی زندگی دارم واسش زحمت میکشم بهش برسم
    البته داشته باشم میدم یه شرکتی مثل Lexani قسمت عقب رو به حالت آفیس دربیاره.

    پاسخ
  8. mehran911
    سوابق: (1159 دیدگاه) ,

    طراحی خوب
    موتور خوب قدرت خوب و گشتاور خوب
    کلا خوشم اومد ازش
    طراحی داخلی کادیلاک بالقوه عالیه اما باید تغییر بیشتری در این مدل از اسکالید ایجاد میکرد

    پاسخ
    1. رامکال
      سوابق: (595 دیدگاه) ,

      مهران جان پاسختون رو در اون پست خوندم.
      از وجود شما در این محیط بسیار خوشحالم.
      راستی یک نظری هم زیر نظر مجید جان در همون پست گذاشتم که البته رفته واسه ی تایید.
      پیروز باشید.

      پاسخ
      1. mehran911
        سوابق: (145 دیدگاه) ,

        قربانت رامکال جان
        منم از بودنت در سایت خیلی خوشحالم دوست عزیز ❤

        پاسخ
  9. محمدجواد
    سوابق: (23 دیدگاه) ,

    ظاهرش که کاملا جعبه ای و بی روح هست ولی از لحاظ فنی و مشخصات عالی است!

    پاسخ
  10. حسين
    سوابق: (125 دیدگاه) ,

    ایرادات !!!!!! آقا این یک هیولای بی نقصه ، ایراداتش هم بنی اسراییلیه ! ای بابا ….

    پاسخ
  11. Saied
    سوابق: (1155 دیدگاه) ,

    من لکسس رو انتخاب میکنم. چون این اصلا به درد افرود نمیخوره.

    پاسخ
  12. Peyman
    سوابق: (50 دیدگاه) ,

    1.G 65
    2.Q7
    3.Escalade
    البته هرسه مشکی

    پاسخ
  13. احمد باقری
    سوابق: (4715 دیدگاه) ,

    دیگه طرف چی میخواد، فضای بسیار زیاد، لوکس بودن بالا و …

    پاسخ
  14. mohammad_FM 480
    سوابق: (534 دیدگاه) ,

    شاسی بلند های فول سایز امریکایی کلا باحالن و یجورایی غولن.
    جمس یوکان دنالی ولی بنظرم از این قشنگتر و بهتره

    پاسخ
  15. Shahin uscars
    سوابق: (116 دیدگاه) ,

    سلطان 👑👑👑… واقعا نمیشه ازش ایراد گرفت

    پاسخ
  16. USA & JAPAN
    سوابق: (213 دیدگاه) ,

    لامصب یه دنیارو تو خودش جا میده

    پاسخ
  17. الی
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    تکنولوژی آمریکا یه چیز دیگه است . مخصوصا تو صنعت خودرو . کادیلاک قبل از انقلاب و تکنولوژی اون زمان سند مهمی در بی نظیریه تکنولوژی آمریکاست نه فقط خودرو در تمام زمینه ها.

    پاسخ
  18. ترمه
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    سلام
    ازهمه نظر عالی 👌👌👌فقط ظاهرش جالب نیست .اگه وانت مانند نبود جذاب تر میشد
    والبته اگه تریم داخلی مشکی بود
    معرکه میشد👍👍👍

    پاسخ
  19. مرغ سحر
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    از نظر نمای بیرونی بنظرم لکسوس از این خیلی قشنگتره

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.
x