کیا

مقایسهٔ کیا K5 با پرفروش‌ترین رقبای این کلاس

سدان میان سایز کیا اپتیما هیچ‌گاه نتوانسته در بازار ایالات‌متحده در میزان فروش حتی به سه سدان پرفروش این کلاس یعنی تویوتا کمری، هوندا آکورد و نیسان آلتیما نزدیک شود به‌گونه‌ای که سال گذشته فروش کمری در این کشور سه برابر فروش اپتیما بود. حال اما اپتیما کنار رفته و سدان جدید K5 به‌عنوان نمایندهٔ جدید کیا در بخش سدان‌های میان سایز غیر لوکس وارد میدان شده است. البته بازهم بسیار بعید است که لیست پرفروش‌ترین سدان‌های میان سایز بازار آمریکا تغییر کند زیرا در سال ۲۰۱۹ تویوتا کمری با فروش ۳۳۶,۹۷۸ دستگاه، هوندا آکورد با فروش ۲۶۷,۵۶۷ دستگاه و نیسان آلتیما با فروش ۲۰۹,۱۸۳ دستگاه بسیار از بقیه جلوتر بوده‌اند؛ اما این بدان معنا نیست که خریداران این کلاس، توجهی به کیا K5 نخواهند داشت. پس در این مطلب سدان جدید کیا را با پرفروش‌ترین خودروهای این کلاس مقایسه می‌کنیم.

آنچه در این مطلب می‌خوانید:

 

کیا K5

کیا در قیمت‌گذاری K5 بسیار محتاطانه عمل کرده است زیرا این سدان جدید با قیمت پایهٔ ۲۴,۴۵۵ دلار تنها ۱۰۰ دلار از اپتیما گران‌تر شده است. البته قیمت پایهٔ کمری، آلتیما و آکورد هم از حدود ۲۴ هزار دلار آغاز می‌شود و بنابراین از این لحاظ کیا هم دقیقاً هم‌سطح رقبای ژاپنی است. K5 در ابتدا در چهار تیپ LX، LXS، GT-Line و EX به بازار عرضه می‌شود و بعداً نسخهٔ بالا ردهٔ GT هم ارائه خواهد شد. هر چهار تیپ مذکور با یک موتور ۱.۶ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ ارائه می‌شوند که ۱۸۰ اسب بخار قدرت و ۲۶۵ نیوتن متر گشتاور دارد. نیروی این موتور توسط یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک انتقال پیدا می‌کند و امکان سفارش سامانهٔ چهارچرخ محرک هم وجود خواهد داشت. مدل GT اما به یک موتور ۲.۵ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ با ۲۹۰ اسب بخار قدرت و ۴۲۰ نیوتن متر گشتاور مجهز شده که به همراه گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک دوکلاچه، خودرو را ظرف تنها ۵.۸ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رساند.

طول ۴,۹۰۵ میلی‌متر
عرض ۱,۸۶۰ میلی‌متر
ارتفاع ۱,۴۴۵ میلی‌متر
فاصلهٔ محوری ۲,۸۵۰ میلی‌متر
قیمت پایه ۲۴,۴۵۵ دلار

 

تویوتا کمری

محبوبیت کمری بدون شک غیرقابل‌انکار است و نسل کنونی آن حتی در سطح جهان هم توجهات بسیاری را به خود جلب کرده است. این سدان محبوب ژاپنی در ایالات‌متحده با پیشرانه‌های ۲.۵ لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی ۲۰۳ اسب بخاری، ۳.۵ لیتری V6 تنفس طبیعی ۳۰۱ اسب بخاری و ۲.۵ لیتری چهار سیلندر هیبریدی ۲۰۸ اسب بخاری عرضه می‌شود. در بین این موتورها، نمونهٔ شش سیلندر بهترین گزینه برای مقابله با موتور ۲.۵ لیتری توربوشارژ کیا است زیرا این موتور کمری را ظرف ۶ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رساند. در بخش طراحی هم هرچند قطعاً K5 استایل اسپرتی دارد اما کمری از طراحی زیباتری برخوردار است و از نسل‌های قبلی خود پویاتر به نظر می‌رسد.

طول ۴,۸۸۰ میلی‌متر
عرض ۱,۸۴۰ میلی‌متر
ارتفاع ۱,۴۵۰ میلی‌متر
فاصلهٔ محوری ۲,۸۲۰ میلی‌متر
قیمت پایه ۲۴,۴۲۵ دلار

 

هوندا آکورد

اعتبار آکورد در بین سدان‌های میان سایز اگر بیشتر از کمری نباشد کمتر نیست. خوشبختانه نسل کنونی این ماشین هرچند در اواخر سال ۲۰۱۷ معرفی شد اما حتی با استانداردهای سال ۲۰۲۰ هم ظاهر مدرنی دارد. هوندا هم برای آکورد سه پیشرانهٔ مختلف را ارائه می‌کند که شامل ۱.۵ لیتری چهار سیلندر توربو با ۱۹۲ اسب بخار قدرت، ۲ لیتری چهار سیلندر توربو با ۲۵۲ اسب بخار قدرت و ۲ لیتری چهار سیلندر هیبریدی با ۲۱۲ اسب بخار قدرت می‌شود. از نظر ابعاد، آکورد با ۱,۸۶۲ میلی‌متر عرض، عریض‌ترین خودروی این جمع است اما طول و ارتفاع تقریباً یکسانی با کمری و آلتیما دارد درحالی‌که K5 کشیده‌ترین خودروی گروه است.

طول ۴,۸۸۲ میلی‌متر
عرض ۱,۸۶۲ میلی‌متر
ارتفاع ۱,۴۵۱ میلی‌متر
فاصلهٔ محوری ۲,۸۳۰ میلی‌متر
قیمت پایه ۲۴,۰۲۰ دلار

 

نیسان آلتیما

نیسان در سال ۲۰۱۸ نسل ششم آلتیما را معرفی کرد تا در بخش سدان‌های میان سایز به جنگ هم‌وطنان خود برود. این ماشین با دو موتور مختلف ارائه می‌شود که اولی ۲.۵ لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی با ۱۸۸ اسب بخار قدرت و دومی ۲ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ با ۲۴۸ اسب بخار قدرت است. هرچند برای آلتیما امکان سفارش سامانهٔ چهارچرخ محرک وجود دارد اما برای انتقال نیروی موتورهای آن هیچ گیربکس دیگری غیر از یک نمونهٔ CVT وجود ندارد. این در حالی است که به‌عنوان‌مثال، برای آکورد گیربکس شش سرعتهٔ دستی هم ارائه می‌شود. البته شاید این چیزی نباشد که خریداران سدان‌های میان سایز بخواهند اما اگر بنا به انتخاب بین گیربکس CVT آلتیما و هشت سرعتهٔ دوکلاچهٔ K5 و در نسخهٔ GT باشد، احتمالاً دومی گزینهٔ بهتری است.

طول ۴,۹۰۱ میلی‌متر
عرض ۱,۸۵۰ میلی‌متر
ارتفاع ۱,۴۴۷ میلی‌متر
فاصلهٔ محوری ۲,۸۲۵ میلی‌متر
قیمت پایه ۲۴,۱۰۰ دلار

 

با توجه به مواردی که بیان شد، شما از بین این چهار سدان میان سایز خانوادگی کدام‌یک را ترجیح می‌دهید؟

[polldaddy poll=10577304]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳۹ دیدگاه‌ها

  1. ممد ژانگولر

    ۱۸ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (3546 ديدگاه)

    من خودم خیلی تویوتا کمری دوست دارم و میدونم چه ماشین خوبیه ولی متاسفانه از طراحی پویایی برخوردار نیست و به روز نیست و خیلی تکراری شده

    رای من کیا K5 است
    به خاطره زیباتر و اسپرت تر و به روز بودن

    موافقم 2
    مخالفم 2
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۱۸ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (10232 ديدگاه)

      ممد ژانگولر
      سیاست جالبیه که هر خودروی ژاپنی در پدال ارائه میشه ، اول میگی من خودم خییلی … دوست دارم ولی کُره‌ایه بهتره به این دلیل به اون دلیل .

      همونجا که گفتی جنسیس از بوگاتی بهتره ، همه حساب دستشون اومده که بله شما خوبی ? .

      جلو قاضیو مَلَق‌بازی ? .

      پدال هم که ماشالاه کلید کرده رو ما و سریع یا پاک میکنه یا میبره تو لیست انتظار و یه ذخیره کامنت جزئی تا شب طول میکشه .

      موافقم 0
      مخالفم 3
      1. سورنا

        ۱۸ تیر ۱۳۹۹
        سوابق: (1055 ديدگاه)

        پدال حق داره وقتی شما دنبال جنجال و بحث و … هستی

        طرف نظرشو داده اصن شاید دوچرخه دوس داره و اونو بهتر از بوگاتی میدونه به منو شما ربطی نداره

        خود منم هزاربار گفتم از بوگاتی خوشم نمیاد مثلا یه لامبورگینی یا فراری یا استون مک و … چندین سال پیشو یا حتی تویوتا کمری یا حتی هر ماشین معمولی دیگرو به بوگاتی ترجیح میدم و اینو باید بدونی و درک کنی که سلایق و علایق متفاوته حالا شما بگو اصن بوگاتی خداس و … باز فرقی نمیکنه

        موافقم 0
        مخالفم 1
        1. Afg

          ۲۵ اسفند ۱۴۰۰
          سوابق: (497 ديدگاه)

          همه حق دارن

          موافقم 0
          مخالفم 0
  2. sina

    ۱۸ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (2646 ديدگاه)

    پاسات هم جلو کمری و اکورد یه بازنده اس چه برسه به کیا
    سدان های اقتصادی دست ژاپنی هاست خواه ناخواه

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. کیان

      ۱۸ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (1435 ديدگاه)

      قطعا همینطوره، تازه جای مزدا 6 خیلی خالی هست تو لیست، سوبارو لگاسی هم همینطور
      البته در شرایطی ک سوناتا هر روز یک مدل میسازه و میخواد دل آپشن دوستای بروز به دست بیاره باید به کیا بخاطر طراحی و پیشرفت با ثباتش تبریک گفت، بسیار خوب و حرفه ای طرح و جلو برده و بهش شخصیت داده.

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. L

        ۱۸ تیر ۱۳۹۹
        سوابق: (51 ديدگاه)

        داداش کیا مال هیونداست

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Mahdi

          ۱۸ تیر ۱۳۹۹
          سوابق: (12 ديدگاه)

          آخه واقعا هنوز هم کسایی هستن به ژاپنی ها (حتی تویوتا)شک کنن.رای من تویوتا کمری

          موافقم 1
          مخالفم 1
    2. Amir Machine

      ۱۸ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (1201 ديدگاه)

      تو بازار آمریکا بله درسته پاسات در برابر ژاپنی‌ها هیچ حرفی برای گفتن نداره اما تو اروپا اوضاع کاملاً برعکسه و بازار سدان‌های میان سایز اروپا تحت سلطه پاسات هست

      موافقم 0
      مخالفم 1
  3. AMIR-REZA

    ۱۸ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (333 ديدگاه)

    فقط وی 6 کمریو عشق است ??
    فقط نمیدونم چرا نیسان دست از سر سی وی تی بر نمیداره؟؟

    موافقم 2
    مخالفم 0
  4. Mahdi

    ۱۸ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (163 ديدگاه)

    کیا از همه ماشین های این لیست سر تره

    موافقم 0
    مخالفم 2
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۱۸ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (10232 ديدگاه)

      به نظر من کیا حتی از اون علامت لامبورگینی‌ای هم که عکس پروفایلتون قرار دادین بهتره .

      کاملاً با شما موافقم و برای همینه در همه کلاس‌ها ژاپنی‌ها پر فروش و دست‌نیافتنی شدن و مردم دنیا شعور ندارند و اگر نه کره‌ای‌ها اینقدر آخر جدول بال‌بال نمیزدند برای ماندن ، خوبه سالی شونصتا فیس‌لیفت دارند ، از همه جالبتر سانتافست که میگه عیس‌لیفت کرده ماشین دو سال پیششو و این در حالیه که میگه پلت‌فرمشم عوض کرده ?? .

      خوشم میاد طرفداران کره‌ای با شرکت مورد علاقشون در هماهنگی به سر میبرند ? .

      خب ، پدال زحمت سانسور را بکشید ، در کامنت من چون حرف حق زدم توهین به حساب میاد ، پس به نام خدا ، دیلیت سانسور ، ممنون .

      موافقم 0
      مخالفم 1
      1. Dayan5775

        ۱۸ تیر ۱۳۹۹
        سوابق: (217 ديدگاه)

        بیش از سه هزار کامنت ضد کره ای گذاشتی و تک تک کسایی که نظر مثبتی راجع به ماشین کره ای میدن رو در ثانیه ریپلای میکنی و همین حرف های تکراری رو میزنی همیشه! چند روز پبش پدال خبر از فروش خوب هیوندا گذاشت،امسال هم از رتبه پنجم به رتبه چهارم رسید گویا،جنسیس هم گفته بودی ورشکسته میشه و همین چند وقت پیش پدال خبر از افزایش فروش دو برابری جنسیس گذاشت (قبل از کرونا)،کیا هم تلورایدش اینقدر فروخت که بهش میگن سلوراید،این چندتا مثال ساده خیلی واضح میگن نوید عزیز که عمرت رو گذاشتی توی پدال و ضد کره کامنت گذاشتن،ظاهرا کامنتات نه تأثیری تو فروش جهانی داره (گفته بودی سانتافه و سورنتو لگن هست که سأنتافه امسال افزایش فروش ١۴ درصدی داشت سورنتو هم بیشترین درصد رضایت مندی بریتانیا رو کسب کرد) نه تأثیری توی نظر داور ها داره ( کیا تلوراید ماشین سال شد)! فقط خودت الکی اذیت میشی،هیوندا و کیا حدودا ۶ میلیون خودرو دارن میفروشن بعد تو از بال بال میگی!! من فکر میکنم تلاش های بی فایده نشونه بال بال هست بیشتر!

        موافقم 2
        مخالفم 2
        1. NAVID۰۰۹۸

          ۱۸ تیر ۱۳۹۹
          سوابق: (10232 ديدگاه)

          Dayan
          منظور شما از افزایش فروش تلوراید چیه ؟
          تلوراید هنوز دو سال نشده اومده تو بازار بعد شما میگی افزایش فروش !!!
          تلوراید و پالیسید تو کلاس خودشون آخر جدول فروش هستند و شما این حرف‌ها را از کجا در میاورید .

          شما نگران وقت من نباشید ، فکر این باشید که خربزه آبه و اینکه فروش کل هیوندای ، هنوز مقاله‌اَش هست که برای فکر کنم کمتر از دو هفته پیشه ، یکبار دیگه بخوانید تا مفهوم حرف را متوجه شوید و من همیشه هر شرکت و برندی را با رقبا مقایسه میکنم .

          ضرر جنسیس این نیست که همین حالا اعلام بشه (( در ضمن تقریباً یک سال پیش بود که مقاله خود پدال گفت تو انبارها داره خاک مخوره بخاطر نبود مشتری در آمریکا و اشتباه ارزیابی مدیران کره‌ای که زیادی جو گرفته بودشون اون اوایل )) ، سرمایه‌گذاری عظیمی برای جنسیس شده و تا سالها هست در بازار اما گذر زمان و طی شدن بیش از دو نسل میتونه بگه آیا آینده‌ای وجود داره یا خیر ( البته کره‌ای‌ها عادت کردن سالی شونصد بار نسل عوض کنند ، چون اعتماد به نفس ندترند و از رقبا میترسند ، برعکسی شرکتی مثل تویوتا که با تمام انتقادها کار خودشو میکنه و دیر نسل عوض میکنه و با همین حال هم در هر کلاسی بهترینه و این از فروش بالاش میاد نه حرف من و شما )) ، آلمانی‌ها در این ۵ ساله اینقدر قدرتمند شدند و روی تمام زوایا کار کردن که حتی به ژاپنی‌ها هم اجازه عرض اندام نمیدن و تقریباً بازه قیمتی‌ها جوری شده که نمیشه از آلمان‌ها گذشت (( در کلاس‌های لاکچری ، اسپرت و لوکس )) ، چه برسه به جنسیس با اون همه پروپاگاندایی که به راه انداختند .

          در ضمن ، کی گفته قراره نظرات ما روی فروش جهانی اثر گذار باشه ، اصلاً کی دیگه به ما ایرانی‌ها در جهان اهمیت میده وقتی پاسپورتمون پشیزی ارزش نداره ، ما دور هم نقد و بررسی میکنیم ، یکی جدی میگیره قضیه را و یکی هم با احساسش در بازار داخلی مقایسه میکنه و کامنت‌ها را منبعی برای تفریح یا افزودن اطلاعات میدونه .

          خداوکیلی هیچ کجای دنیا به جز ایران ، کره‌ای‌ها را گُنده نکرده‌اند ، چون اینقدر ما ایرانی‌ها را تشنه نگه میدارند که حتی پژو پارس هم سلطان به حساب میاریم ، چه برسه ماشین‌های اقتصادی کره‌ای که پس از مدتی خودشونو وِل میکنند از هر نظر ، چه کیفیتی چه ظاهری .

          من دشمن کره‌ای نیستم ، فقط این رو میگم که فلز آهن قیمت خودشو داره ، فلز طلا هم قیمت خودش را و نمیشه اَلَکی به خاطر ظاهر ، هر کالایی‌ را بیش از ارزش واقعیش بزرگ کنیم .

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. امین

          ۲۱ تیر ۱۳۹۹
          سوابق: (591 ديدگاه)

          در پاسخ به نوید
          اینکه میگویید کره ای ها پس از مدتی خودشون ول میکنن ! باعث تعجب هست. درسته کیفیت ژاپن و استهلاک بی مانند هست در دنیا کم نظیر. ولی کیفیت کره حداقل مدلهایی که در ایران هست آنقدر که شما میگید بد نیست. دوستانی که این ماشینهارو دارند میدانند که واقعیت چیست. من خودم ماشین کره ای ندارم ولی پدر من اسپرتیج ۲۰۱۵ داره که بعد از ۶۰تا کارکرد ماشین نه مشکلی داشته و نه هزینه غیر معمولی. تنها قطعه مصرفی تعویضی لنتهای جلو بودن. تعویض روغن و سرویس دوره ای هر ماشین متفارف انجام بدید. ماشین برای شما سالم کار میکند.
          لطفا توجه کنید که من ماشین کره ای ندارم علاقه مند به برند هاش نیستم و برام مهم نیست که ورشکست میشن یا صدر جدول فروش اشغال میکنند.
          بنده به برند آلمانی و زیرمجموعه هاش علاقه دارم و استفاده میکنم ولی تعصب ندارم. هرچه خوب باشه انتخاب میکنم.

          موافقم 0
          مخالفم 0
  5. رضا

    ۱۸ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (66 ديدگاه)

    خیلی خوشکله. من نمیدونم چرا بعضی ها الکی از یه برند خاص طرفداری میکنن. درسته که شرکت های ژاپنی خودرو های قابل اعتمادی میسازن اما توی بحث تکنولوژی نباید جانب داری کرد. کیا هم قدرتش خوبه هم کیفیتش.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۱۸ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (10232 ديدگاه)

      رضا جان
      خودم به شخصه همیشه از اکثر محصولات کیا در بحث طراحی دفاع کردم و میپسندمشون .
      اما باور کنید ظاهر فقط تو کشور ما هست که اولویت اول به حساب میاد و این در صورتیه که همه جای دنیا اول به کیفیت اهمیت میدن .

      کیفیت اپتیما خیلی هم خوبه ، اما در حد خودش و نه اونی که ما ایرانی‌ها بزرگنمایی میکنیم .
      متاسفانه فضای مجازی جائیه که یه بچه ۱۰ ساله هم خودش را میتونه به عنوان یک استفاده کننده فلان خودرو جا بزنه و راحت دروغ بگه ، اما اونهایی که سوار خودروهای ژاپنی و کره‌ای شدند ، خوب میفهمند تفاوت یعنی چی ؟
      یعنی کیفیت متریال ، یعنی کیفیت قطعات فنی ، یعنی کیفیت سواری ، یعنی میزان تحمل شرایط مختلف رانندگی ، یعنی ….. .

      بحث کردن فایده نداره تا زمانی که ایران بشه یه کشوری مثل آمریکا که رقابت خودرویی واقعی بدون تعرفه داشته باشه تا اون موقع بببنیم ژاپنی بهتره یا کره‌ای ، با اینکه با همین تعرفه‌های یکسان هم متاسفانه به دلیل برند ژاپنی‌ها بخصوص تویوتا در قیمت‌گذاری سواستفاده میکنند و گرانتر میفروختند ، چون کشور ما بازار مافیایی داره و اگر نه که ارزش دلاری خرید کمری و اپتیما در نمونه پایه زیاد تفاوتی نداره اما وقتی تو ایران عرضه میشدند ، تفاوت ریالی بسیار بالا و خارج از اُرفی داشتند که باعث فروش بیشتر کره‌ای‌ها میشه در ایران .

      موافقم 1
      مخالفم 0
  6. Dayan5775

    ۱۸ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (217 ديدگاه)

    امسال اکثر محصولات کیا و هیوندا افزایش فروش داشتن،ظاهرا طراحی های جدید برای بازار های اونجا خیلی مورد پسند واقع شده مثل سانتافه که بنظرم طراحی خارجیش زیاد جالب نیست اما افزایش فروش ١۴ درصدی داشت،این “اپتیما” اما بنظرم طراحیش خیلی بهتر شده،احتمال میدم افزایش فروش داشته باشه و motor1 هم که بررسی کرده بود خیلی راضی بود ازش،ألبته نسبت به اینکه متاسفانه وضعیت سدان ها بخاطر غلبه شاسی بلند ها زیاد جالب نیست و چند ساله باعث شده فروش سدان ها کاهشی بشه!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Dayan5775

      ۱۸ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (217 ديدگاه)

      چه شتاب بالایی هم داره! 5/8 برای سدان اقتصادی خیلی خوبه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. - A M I R -

    ۱۸ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (728 ديدگاه)

    تو بین ژاپنی ها بدون شک انتخاب من آکورده به خاطر تکنولوژی فنی و طراحی نسبتا به روز ترش، اما بعد از آکورد به نظرم K5 خیلی انتخاب جذاب تریه از مابقی گزینه ها.
    دوستان یادتون باشه کره نیازی به تجربه اندوزی نداره، چون خیلی راحت تجربه رو میخره ؛)

    موافقم 0
    مخالفم 1
  8. رامین

    ۱۸ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (919 ديدگاه)

    تا هوندا و تویوتا هست حریفی پیدا نمیشه.

    موافقم 1
    مخالفم 0
  9. حسین

    ۱۸ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (1096 ديدگاه)

    تو این کلاس نظر شخصیم به این ترتیب هست:
    آکورد
    کمری
    مزدا شش
    لگاسی
    پاسات
    آلتیما

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. Shahrukh

    ۱۸ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (126 ديدگاه)

    اگه امریکا یا کانادا بودم و قرار بر داشتن یه سدان میان سایز اقتصادی بود،
    سراغ ماشینی میرفتم که با قیافه و ظاهرش حال کنم
    خریدماشین۲حالته!یا ۵.۶ساله از دم قسط برمیداری و بعد پایان اقساط مال خودته ماشین!(finance)
    یا یه مبلغی پیش میدی و ۳ساله Leaseمیکنی و درپایان قرار داد،ماشین رو برمیگردونی!!
    درگزینه اول،عقل و منطق میگه ژاپنی بردار ک تا مدت ها بی خرج برات بمونه
    درگزینه دوم،قلب میگه اونیو بردار ک باهاش حال میکنی
    چون بهرحال ک باید پسش بدی بعد۳سال!پس چه بهتر اونی باشه که شتاب و پرفورمنسش بهتره
    مگه عمر آدمی چه قدره که با یه ماشین۱۰سال سرکنه:))
    برایlease کیا،انتخاب خوب و زیباییه!
    .
    .
    ‌.
    .
    ای بابا ذهن رو یه لحظه ول میکنی ,میپره میره به کجاها فک میکنه!!
    من دانشجو فعلا بایدشبا رستوران طی بزنم تا بلکه پول یهCg125دربیاد ازش:)))
    دشت ما گرگ اگر داشت نمینالیدیم
    نیمه از گله مارا سگ چوپان خورده!

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. Mohsen. G

      ۱۹ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (180 ديدگاه)

      به این میگن یه کامنت منطقی و به درد به خور… حتی انتقاد آخرشون هم به دل میشینه… زنده باشی برادر

      موافقم 0
      مخالفم 0
  11. behnam1012

    ۱۸ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (986 ديدگاه)

    کمری ماشینی برای یک عمر …
    گزینه ی اول کمری
    دوم اکورد
    سوم اپتیما
    و چهارم الیتما

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. - A M I R -

      ۱۸ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (728 ديدگاه)

      چرا برای یک عمر نباید ماشینتو عوض کنی ؟

      موافقم 0
      مخالفم 1
      1. NAVID۰۰۹۸

        ۱۸ تیر ۱۳۹۹
        سوابق: (10232 ديدگاه)

        A M I R عزیز

        دیدگاه آدم‌ها در شرایط مختلف متفاوته :

        ۱- در کشورهای پیشرفته به دلیل گران بودن خدمات و اتمام گارانتی ، ژاپنی انتخاب معقولیه چون از بقیه کم استهلاک تره

        ۲- یه زمانی در ایران میشد سالی چندتا ماشین عوض کنی و حتی سود هم بکنی ، اما در این یکسال اَخیر اینقدر تورم بالا بوده که خرید فروش برای اکثریت مقدر نیست ، پس تا اطلاع ثانوی اگر خودروی خوبی دارید مجبورید نگهش دارید و ریسک عوض کردنش را با خودروی کارکرده دیگر به جون نخری (( منظورم خودروهای وارداتیه )) .

        ۳- لیز کردن در کشورهایی مثل آمریکا باعث میشه که به حرف شما لایک داد ، چون با شرایط لیز ، دیگه برای چی خودرویی بخریم که تا یک عمر نگهش داریم ، پس اگر پراستهلاک‌ترین هم لیز کنی میصرفه ، چون خراب بشه گارانتی و وارانتی داره و هم اینکه بعد سه سال از یه برند دیگه استفاده میکنی .

        من خودم همیشه گفتم که با اینکه ژاپنی دوست دارم ، اما اگر در کشوری مثل آمریکا بودم فقط آلمانی بخصوص بنز لیز میکردم و هر سه سال هم خودروی صفر میگرفتم ، اما چون در ایران زندگی میکنم و شرایط تورمی وحشتناکه و خدمات ضعیفه ، از ژاپنی استفاده میکنم تا دغدقه کمتری داشته باشم .

        موافقم 1
        مخالفم 0
  12. کافر مقدس

    ۱۸ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (1635 ديدگاه)

    خودمونیم ولی چه مفت ن این سطح از کیفیت و کارایی

    سدان خانوادگی ما هم 405

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. pooriya.bmw.germany

    ۱۸ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (584 ديدگاه)

    کیا انتخاب منه
    طراح بروز و جذاب
    سطح خودرو بالاتر از کلاسی هست که توشه
    تو آمریکا و کانادا معمولاً خودروها اقساطی برمیدارن و در تمام این مدت جز پرداخت اقساط و هزینه سوخت و نگهداری سرویس دوره‌ای و مالیات جاده‌ای که هزینه های روتین هست هزینه بابت تعمیرات نمی‌خواد بدی و ماشین کاملا تحت پوشش گارانتی هست از این لحاظ هیچ فرقی در بین این ۴ تا ماشین نیست یعنی نگرانی بابت هزینه تعمیرات نداری معمولاً همشون بین ۳ تا ۵ سال گارانتی دارند و رقابت بین شرکتها این هست که کدام سرویس بهتری ارائه بدن تا بتونن مشتری جذب کنن
    یعنی اینکه شما خودت باید انتخاب کنی که با کدام ماشین حال میکنی همین
    اینکه بگی مثلا تویوتا برمی‌دارم چون فقط کم استهلاک هست و خرابی ش کمتر هست اونجا جواب نمی‌ده شاید این موضوع در باره ایران صادق باشه چون معمولا هیچ برند و شرکت واردکننده سرویس درست حسابی نمیده و خریدار دنباله اینه که ماشینی برداره که کمتر درگیر تعمیر گاه نمایندگی بشه
    ولی تو آمریکا کانادا و اروپا این موضوع صادق نیست
    درست هست که دوام کلی ژاپنی‌ها بیشتر از کیا هست مثلاً اگه کیا ۱۰ سال عمر مفید داره تویوتا مثلا ۱۶ سال عمر مفید میکنه ولی در آمریکا و کانادا که ماشین کالای مصرفی هست نه سرمایه و زود به زود ماشین ها از رده خارج میشن این موضوع مهم نیست چون هر کس این ماشین ها رو بخره اولاً قسطی میخره یا لیز میکنه بعد از اینکه اقساط تمام شد و معمولاً مصادف هست با اتمام گارانتی برای اینکه نخواد خرج تعمیرات از جیب بده میاد ماشین ۵ سال کارکرده شو میده به نمایندگی جاش یه ماشین مدل روز برمیداره و به خاطر اینکه مشتری مثلاً کیا بوده و خودرو قبلیش هم از همون شرکت بوده بابت این یه تخفیف هم میدن بهشون و دوباره پرداخت اقساط ماشین جدید شروع میشه
    خواستم بگم نگرش به خودرو از دید یه مشتری تو آمریکا بسیار با نگرش تو ایران متفاوت هست
    اگه کیا حال میکنی میری کیا می‌خری بدون دغدغه و نگرانی‌های بعدی اگر هم تویوتا حال میکنی میری تویوتا میگیری تمام

    در کل من با کیا بیشتر حال میکنم ظاهر بروز و سطح بالا
    مخصوصاً اون نمونه فول ش که موتور ۲/۵لیتری توربو ۳۰۰ اسبی داره

    موافقم 0
    مخالفم 1
  14. Farzad

    ۱۸ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (2568 ديدگاه)

    آکورد چقدر کم رای آورده ?

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. حسین دهمرد

    ۱۸ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (2433 ديدگاه)

    خلاقیت طراحان کیا و هیوندای رو تحسین میکنم. تو مترو یه برگه خالی دستشون بدی توراه یه ماشین جدید طراحی میکنن و فرداش هم میدن تو بازار. حتی اگه نخریش از تنوعی که تو خیابون به وجود آورده لذت میبری. مگه چقدر عمر میکنی که هر روز بخوای یه قیافه ی تکراری رو ببینی.
    ماشین نزدیک پنج متره بهش میگن میان سایز. تو این ابعاد کراس اور کاربردی تره. ولی تو کلاس بالاتر که شاسی بلند پنج و نیم متری شبیه کرگدن میشه سدانهای کشیده شیک تر به نظر میرسن . شاید ده سال دیگه از کلاس سدانها فقط فول سایزها باقی بمونن.

    موافقم 0
    مخالفم 1
  16. javad

    ۱۸ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (43 ديدگاه)

    پس مزدا۶ کو

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. Abbas.Lambo

    ۱۸ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (875 ديدگاه)

    انتخاب من تو این کلاس بلادرنگ ۵۰۸ هست(:
    که وقتی پشت فرمونش بشینی انگار سوار سوپر اسپرتی از بس کابین فوق العاده ای داره،از بیرونم که طراحی شسته رفته ای داره،کیفیت ساخت و تکنولوژیشم خوبه
    یه ماشین همه چی تمومه به نظر من

    موافقم 0
    مخالفم 1
  18. سورنا

    ۱۸ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (1055 ديدگاه)

    پدال این چندمین باره کامنت من میره برای تایید در صورتی که هیچ مشکلی نداره !!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. امیرحسین مرشدی

    ۱۸ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (3 ديدگاه)

    اصلا مهم نیست چه ماشینای دیگه ای تو لیست هستن.. همین که تویوتا باشه قطعا انتخاب من تویوتاس.. ظاهر و امکانات بی فایده شاید جذاب باشه اولش.. ولی منی که بعد 5 سال هنوز دارم فقط یه روغن برا ماشین عوض میکنم تویوتا رو میپرستم…

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. مهدی

      ۱۹ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (1325 ديدگاه)

      منم تازگی شورولت کوروت خریدم و پنج ساله فقط روغن زرد توش میریزم ?

      موافقم 0
      مخالفم 0
  20. بهنام

    ۱۹ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (492 ديدگاه)

    مزدا سیکس. همه ژاپنی های این کلاس رو. دوست دارم ولی مزدا برام یه چیز دیگه هست تو این کلاس.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. ارش

    ۱۹ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (1549 ديدگاه)

    هوندا آکورد به نظرم از کمری هم بهتره .

    موافقم 0
    مخالفم 1
  22. آریا ماشین

    ۲۰ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (661 ديدگاه)

    انتخابم کیا k5 بیشتر هم به خاطر ظاهرش که البته سلیقه ایه ولی به نظر من از کمری زیبا تره از نظر پرفورمنس هم چیزی کم نداره
    جای مزدا ۶ و رنو تالیسمان و فولکس واگن پاسات خالی بود

    موافقم 0
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا