آئودی

درگ آئودی S3 و RS4 B7 با نتایجی سؤال‌برانگیز

مسابقه‌ی درگ بین یک سدان و یک استیشن می‌تواند نتایج مشخصی در پی داشته باشد. سدان دست بالاتر را خواهد داشت مگر اینکه با آئودی طرف باشید. این برند آلمانی به خاطر ساخت استیشن‌های قدرتمند همچون RS4 آوانت شهره شده است. این خودروی خانوادگی قبلا به جنگ پورشه ۹۱۱ GTS و ب‌ام‌و M3 CS رفته و البته در برابر باواریایی ها برنده شده است؛ بنابراین با یک محصول کند طرف نیستیم.

اما زمانی که نسل قبلی RS4 B7 را در برابر نسل فعلی سدان S3 قرار دهیم نتیجه‌ی مسابقه‌ی ۴۰۰ متر آن‌ها چه خواهد بود؟ کدام خودرو زودتر به خط پایان می‌رسد؟ و مهم‌تر اینکه آیا سن خودروها در این مسابقه درگ مهم است؟ خوشبختانه CarWow پاسخ سؤالات ما را داده است.


پیش از مشاهده‌ی ویدئو بهتر است نگاهی به برگه مشخصات فنی هر دو خودرو بیندازیم. آئودی S3 از پیشرانه ۲ لیتری توربو با قدرت ۳۱۰ اسب بخار استفاده کرده و این نیرو از طریق گیربکس اتوماتیک و لانچ کنترل به هر چهار چرخ فرستاده می‌شود.


از طرف دیگر RS4 B7 را داریم که در دل آن پیشرانه ۸ سیلندر ۴.۲ لیتری تنفس طبیعی با سن بالای خود می‌تپد. این پیشرانه خروجی ۴۲۰ اسبی داشته و همه‌ی قدرت خود را از طریق گیربکسی دستی به هر چهار گوشه می‌فرستد. اگرچه RS4 B7 حدود ۲۰۰ کیلوگرم سنگین‌تر است اما خب پیشرانه‌ی قوی‌تری هم دارد.


البته اگر شما هم‌اکنون ویدئو را مشاهده کنید خواهید فهمید که S3 در مسافت ۴۰۰ متر و از حالت سکون پیروز می‌شود و از نظر ما این نتیجه سؤال‌برانگیز است چراکه راندن خودرویی دستی در مسابقات درگ نیازمند مهارت مناسبی بوده و همین موضوع روی نتایج مسابقه درگ می‌تواند تأثیر بگذارد. اگر رانندگان خودروها را تعویض کرده و سپس دوباره مسابقه دهند شاید فاصله‌ی مهارتی آن دو کاهش یابد.

اما با این تفاسیر، آیا سن خودرو بازهم در این درگ تأثیرگذار است؟ فکر می‌کنیم این موضوع کاملاً به شرایط نگهداری خودروی یاد شده بستگی دارد.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. رضا

    ۱۵ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (29 ديدگاه)

    به خاطر دنده دستی بود فکرکنم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. نیما

    ۱۵ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (20 ديدگاه)

    ترمز دستی رو نخوابونده احتمالا … (شوخی میکنم ولی آخه آدم به این درگ ها چی بگه)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. مهدی

    ۱۵ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    پدال جان اون مدل آیودی rs4که باm3csدرگ گذاشت نسخه جدید بودنه این مدل قدیمی. هرچندتو درگ درحال حرکتm3پیروز شد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. mahdy

    ۱۵ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (2371 ديدگاه)

    شرایط نگه داری نیست بنزین ایرانی تو باکش بوده

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا