آئودی

تصاویر جاسوسی پروتوتایپ آئودی R8 مرموز

چند روز پیش عکاسان صنعتی تصاویری از یک پروتوتایپ مرموز آئودی R8 را ثبت کردند. در ابتدا باور بر این بود که این خودرو نسخه‌ای قدرتمندتر است که می‌تواند با نام R8 GT معرفی شود اما خبری که جدیداً منتشر شده چیز دیگری را نشان می‌دهد.


اگرچه چیزی به‌صورت رسمی تأیید نشده اما اتوکار می‌گوید خودروی موردبحث در واقع نسخه پایه R8 است. اگرچه سیستم اگزوز دوگانه بزرگ در این نمونه پیش‌تولیدی چیز دیگری می‌گوید اما نشریه اتوکار گفته که R8 مذکور به همان پیشرانه ۶ سیلندر ۲.۹ لیتری توئین توربوی بکار رفته در مدل‌های RS4 و RS5 مجهز بوده است.


این پیشرانه در مدل‌های یاد شده قدرت ۴۵۰ اسبی و گشتاور ۶۰۰ نیوتون متری دارد اما ظاهراً قادر است تا خروجی بیشتر از ۵۰۷ اسب بخاری و گشتاور ۶۷۷ نیوتون متری داشته باشد. اگرچه سخنی از قدرت تولیدی این پیشرانه در R8 به میان نیامده اما اتوکار می‌گوید مقامات رسمی کمپانی قبلاً تأیید کرده‌اند این پیشرانه با خروجی‌های متفاوتی در دسترس خریداران خواهد بود.

اگر همه‌چیز طبق برنامه پیش برود، مدل پایه R8 سال آینده عرضه خواهد شد و در جایگاهی پایین‌تر از R8 V10 قرار خواهد گرفت. این مدل دارای پیشرانه ۱۰ سیلندر ۵.۲ لیتری با خروجی ۵۴۰ اسبی و گشتاور ۵۴۰ نیوتون متر است. این پیشرانه به گیربکس ۷ سرعته S ترونیک و سیستم چهار چرخ محرک متصل بوده و می‌تواند خودرو را در ۳.۵ ثانیه از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برساند و حداکثر سرعت آن نیز به ۳۲۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. یاس ی

    ۱۷ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (1021 ديدگاه)

    ار 8 از اون دسته ماشینهاست که آدم ازش خسته نمیشه، میتونی هر روز با کت و شلوار رسمی بری محل کارت و آخر هفته هم با تیپ اسپورت بری به ی پیست یا ی جاده خلوت و کیف کنی، لعنتی انقدر پرستیژ داره که آدم وقتی میبینتش احساس میکنه جلوی ی شخصیت بسیار مهم وایستاده ،دست و پای آدم میلرزه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. SERIAL WINNER

      ۱۷ مهر ۱۳۹۶
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      .
      بسیار زیبا گفتی
      یادمه یه مجری معروف می‌گفت R8 کامل ترین سوپراسپرت از نظر راحتی و امکاناته.
      داخلش مثل یک ماشین لوکس و عملکردش قابل مقایسه با یک سوپراسپرت تمام عیار

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. فقط فرانسه فقط بوگاتی

        ۱۷ مهر ۱۳۹۶
        سوابق: (218 ديدگاه)

        خوب اومد خوشم اومد آر 8 ماشینه که میشه از لحاز شیک بودن با بوگاتی مقایسش کرد هم مجلسیه هم اسپورت و قوی و سریع و خشن

        موافقم 0
        مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا